Uskonto ja seksuaalisuus. Ikävää kyllä ne ovat aina pyrkineet säätelemään ihmisten seksuaalisuutta muun käyttäytymisen ohella.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hmmm…

Selitätkö lisää? Olen uskonnoton, enkä kuulu mihinkään Atte-ryhmään tms. En ole törmännyt missään mihinkään säätelyyn miltään kaltaisteni suunnalta.

Silti osaan käyttäytyä ihan riittävän sivistyneesti ilman esim. kristinuskon oppeja. Tai minkään muunkaan uskon.

Väitätkö, että aidosti uskovat kannattavat LGBT:tä? Kysy Ekkolta :D LGBT on nykyajan uusi 'uskonto' kanssa ja koskettaa meitä kaikkia. Enemmistö elää vähemmistön ehdoilla. Kaiken maailman tuputtaminen tulisi kieltää, on kyse uskonnosta tai jostain muusta älyvapaasta touhusta.

Väitätkö, että aidosti uskovat kannattavat LGBT:tä? Kysy Ekkolta LGBT on nykyajan uusi 'uskonto' kanssa ja koskettaa meitä kaikkia. Enemmistö elää vähemmistön ehdoilla. Kaiken maailman tuputtaminen tulisi kieltää, on kyse uskonnosta tai jostain muusta älyvapaasta touhusta.
Missä minä olen muka heistä puhunut? Tarkoitan puhtaasti vaan perinteisiä kunnon atteja jotka eivät usko naurettaviin uskonsatuihin ja tuhansiin jumaliin, jotka kaikki tietysti ovat niitä ainoita oikeita 😁

Väitätkö, että aidosti uskovat kannattavat LGBT:tä? Kysy Ekkolta LGBT on nykyajan uusi 'uskonto' kanssa ja koskettaa meitä kaikkia. Enemmistö elää vähemmistön ehdoilla. Kaiken maailman tuputtaminen tulisi kieltää, on kyse uskonnosta tai jostain muusta älyvapaasta touhusta.
Tämä on totta. Todennäköisestihän sukupuoli ja seksuaali-identiteetin vääristymissä on kyse aivokemian häiriintymisestä. Ei siinä mitään, ihan niinkuin persoonallisuushäiriöt ei se tee henkilöstä mitenkään arvottomampaa, ja mielestäni saavat elää niinkuin haluavat. Mutta miksi pitää ruveta kiistämään että biologisia sukupuolia ei ole vain kaksi, tai miehillä on kuukautiset tai muuta sellaista? Ja miksi eheytyshoidot pitäisi kieltää, jos joku haluaa sellaiseen osallistua niin ei kai se muille kuulu sen enempää kuin olla osallistumatta?

Missä minä olen muka heistä puhunut? Tarkoitan puhtaasti vaan perinteisiä kunnon atteja jotka eivät usko naurettaviin uskonsatuihin ja tuhansiin jumaliin, jotka kaikki tietysti ovat niitä ainoita oikeita

Tarkoitin vain, että eritoten uskonnottomat ajavat näiden LGBT henkilöiden etuja. Tämä tulee olemaan Suomen valtauskonto islamin lisäksi. Mielenkiintoisia aikoja on tulossa :-)

Tämä on totta. Todennäköisestihän sukupuoli ja seksuaali-identiteetin vääristymissä on kyse aivokemian häiriintymisestä. Ei siinä mitään, ihan niinkuin persoonallisuushäiriöt ei se tee henkilöstä mitenkään arvottomampaa, ja mielestäni saavat elää niinkuin haluavat. Mutta miksi pitää ruveta kiistämään että biologisia sukupuolia ei ole vain kaksi, tai miehillä on kuukautiset tai muuta sellaista? Ja miksi eheytyshoidot pitäisi kieltää, jos joku haluaa sellaiseen osallistua niin ei kai se muille kuulu sen enempää kuin olla osallistumatta?

Tässä on ihan hyvää tykitystä Piers Morganilta:

Tarkoitin vain, että eritoten uskonnottomat ajavat näiden LGBT henkilöiden etuja. Tämä tulee olemaan Suomen valtauskonto islamin lisäksi. Mielenkiintoisia aikoja on tulossa
Jaa, tuo on minulle kyllä vieras väite. Nyt pitää kyllä eriyttää uskonnottomat ja uskonnottomat.

Minulla on useita kaltaisiani täysin uskonnottomia heterokavereita ns perinteisellä tavalla, ei me niistä asioista edes juurikaan puhuta keskenämme koska tiedetään missä mennään. Eikä me olla puhuttu noista LGBT -porukoista koskaan, kun ovat EVVK. Köyrikööt keskenään.

Käsitykseni on että nuo uskonnottomat porukat ajavat kaltaistensa uskonnottomien etuja, eli käytännössä itsensä.

Juuri noinhan ne muslimit sitä perustelee, naisten suojelulla. Sama katoliseen aikaan, naisia oli suojeltava koska suojaton nainen oli kenen tahansa vapaata riistaa. Ja oli oikeus tarkistaa onko neitsyys tallessa jos epäilyjä tuli.

Mutta vaikka kuinka kontrolloitaisiin niin rakastumista tapahtuu, se on ihmisissä vahva biologinen toiminto, ja se parin vuoden alkuhuuma on nimenomaan sen takia jotta pari ehtii raskautua ja jälkeläinen syntyä. Ihmisellä on pitkä kantoaika ja vastasyntynyt on varsinkin alkeellisessa maailmassa tarvinnut kaiken suojan jonka vanhemmat ja muut heimon jäsenet ovat pystyneet antamaan. Uskonnot ja kulttuuriset syyt on rajoittaneet ihmisten luonnollista pariutumista. Nykyiset rakkausliitot ehkä lähinnä meidän biologista käyttäytymistä.
Kun miehelle tulee lapsi, sen testosteroiinitaso laskee ja estrogeenitaso nousee. Se on biologiaa.
Ihmisen luonnollinen pariutuminen on myös varmasti muuttunut evoluution myötä.

*Erilaisesta aivokemiasta. Ja homoutta esiintyy myös eläimillä.

*Biologisia sukupuolia on kaksi, tämä olis hyvä punaniskojen muistaa.

*Jos nainen muuttaa itsensä mieheksi, voi tällä olla kuukautiset.

*Eheytyshoidot ovat aiheuttaneet enemmän haittaa kuin hyötyä. Kukaan ei voi halutessaan joutua edes kidutetuksi. Tai joutua syödyksi. Laillisesti. Sellaista se vain on

”Ihmiset omaksuvatkin seksuaalisuuteen liittyvät asenteensa usein uskonnollisen suuntauksensa mukaisesti.

Seksuaalisuuden viettivoima, etenkin naisten seksuaalisuus, on nähty yhteisöä vaarantavana, joten sitä on kontrolloitu tiukoin säädöksin.

Monet eri kulttuurien ja uskontojen asenteet ja piirteet seksuaalisuutta kohtaan poikkeavat kuitenkin toisistaan.”
Katso elokuva "Uusi ihminen"

*Erilaisesta aivokemiasta. Ja homoutta esiintyy myös eläimillä.

*Biologisia sukupuolia on kaksi, tämä olis hyvä punaniskojen muistaa.

*Jos nainen muuttaa itsensä mieheksi, voi tällä olla kuukautiset.

*Eheytyshoidot ovat aiheuttaneet enemmän haittaa kuin hyötyä. Kukaan ei voi halutessaan joutua edes kidutetuksi. Tai joutua syödyksi. Laillisesti. Sellaista se vain on
Usein miesten kuukautisista kyllä puhutaan kuin biologisella miehellä voisi sellaiset olla.. Ja jos Suomessa on vaikka kymmenen tai sata transmiestä jotka mensturoi, onko se järkevää muuttaa koko sanastoa, luulisi että itsekin ymmärtävät olevansa aika marginaalinen ryhmä. Yleensä itsensä mieheksi kokevat ei edes halua kuukautisia vaan ne hoidetaan hormoneilla pois.

Aa, saat yrittää parantua kaikesta muusta paitsi homoudesta, vaikka itse haluaisit yrittää, ookoo. Ei kai se ole mitään kidutusta jos itse sinne menee ja keskeyttää jos haluaa. Kyllä ihmiset yrittää muuttaa itseään monilla muillakin tavoilla, mutta tämää yksi osa-alue on jotenkin niin pyhä että ei saa edes yrittää? Mutta vaikkapa seksiaddikti saa yrittää parantaa itsensä tai pedofiliaan taipuva henkilö. Vaikka jonkinlaiseksi olisi syntynyt, ei se tarkoita että olisi aina samanlainen vaikka usein on. Ihmisen pääkoppa on aika monimutkainen.

Vaan psykiatrisella ryhdytään sanoista tekoihin. Ensin aivopestään uhria kuukausi ja sitten pää täyteen lääkkeitä ettei se vaan pysty panemaan vastaan. Sitten kun uhrilla on ikuiset traumat raiskauksen jäljiltä - se on huono kokemus. RAISKAUS on huono kokemus. Luulin että se on rikos, anteeksi että erehdyin.

Vaan psykiatrisella ryhdytään sanoista tekoihin. Ensin aivopestään uhria kuukausi ja sitten pää täyteen lääkkeitä ettei se vaan pysty panemaan vastaan. Sitten kun uhrilla on ikuiset traumat raiskauksen jäljiltä - se on huono kokemus. RAISKAUS on huono kokemus. Luulin että se on rikos, anteeksi että erehdyin.
Kiitos Sannan ja vihreiden se ei ole rikos

Petsit korjaa tilanteen pian 👍

Usein miesten kuukautisista kyllä puhutaan kuin biologisella miehellä voisi sellaiset olla.. Ja jos Suomessa on vaikka kymmenen tai sata transmiestä jotka mensturoi, onko se järkevää muuttaa koko sanastoa, luulisi että itsekin ymmärtävät olevansa aika marginaalinen ryhmä. Yleensä itsensä mieheksi kokevat ei edes halua kuukautisia vaan ne hoidetaan hormoneilla pois.

Aa, saat yrittää parantua kaikesta muusta paitsi homoudesta, vaikka itse haluaisit yrittää, ookoo. Ei kai se ole mitään kidutusta jos itse sinne menee ja keskeyttää jos haluaa. Kyllä ihmiset yrittää muuttaa itseään monilla muillakin tavoilla, mutta tämää yksi osa-alue on jotenkin niin pyhä että ei saa edes yrittää? Mutta vaikkapa seksiaddikti saa yrittää parantaa itsensä tai pedofiliaan taipuva henkilö. Vaikka jonkinlaiseksi olisi syntynyt, ei se tarkoita että olisi aina samanlainen vaikka usein on. Ihmisen pääkoppa on aika monimutkainen.
Niin se vähän menee, että se on kidutusta. Ei se minun keksintö ole, älä hiilly. Kaipa sitä jokainen saa yrittää tehdä, mitä tahtoo, mutta nykymenetelmät tosissaan aiheuttaa enemmän harmia kuin hyötyä.

Addiktio on käsittääkseni aina sairaus, pakkomielteitä pystyy parantamaan. Pedofilia taas on häiriö, eikä siihen tarvitse hakea apua, jos se ei ole pakkomielteistä tai aiheuta rikollista käytöstä. Noita ei siis voi verrata homouteen. Se ei ole "tila, josta aiheutuu vaaraa tai sairaus."

Nii ja onhan sekin vähän ihmeellistä, että murhaajille kuuluisi armo, muttei homoille. Et viha on parempi, kuin "väärä" rakkaus.

Yhteistyössä