V
"vieras"
Vieras
[QUOTE="Minna";26038683]Lain mukaan seksiasioissa ovat.[/QUOTE]
Mutta ei pitäisi olla, mielestäni.
Mutta ei pitäisi olla, mielestäni.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
16 vuotias ei liene yläasteella enää ellei ole luokalleen jäänyt..
Pitäisikö keskenään 17-vuotiaina seksiä harrastavat tuomita vankilaan?
Ei ole oikein, vaan tuomittavaa. Vaikka seksin suojaikä on 16v. niin alaikäisen ollessa kyseessä normeihin mahtuva ikäero on noin 6v. Tämä on suoraan syyttäjältä saatua tietoa. Muussa tapauksessa tulee osoittaa, että osapuolet ovat henkisesti samalla tasolla.
Suojaikä ei tarkoita sitä, että olisi oikein aikuiselle ihmiselle harrastaa tuon ikäisen kanssa seksiä. Se menee seksuaalisen hyväksikäytön piikkiin, kun kyse on noin isosta ikäerosta.
Ja jatkanpa tähän vielä että kyseessä on siis tämä
"Nuorta suojaava ikäraja on korkeampi (18 vuotta), jos vanhempi osapuoli on esimerkiksi nuoren opettaja, leirinohjaaja tai nuori on muuten alisteisessa asemassa aikuiseen nähden. (Rikoslaki 20 luku 5 §)"
Ja juurikin tuon noin kuuden vuoden ikäero on se, jonka jälkeen lasketaan nuoren olevan alisteisessa asemassa. Asiasta voi (ja kannattaa) tehdä lastensuojeluilmoitus, jolloin asia siirtyy sosiaaliviranomaisille, jotka kutsuvat asianosaiset paikalle. Niitä haastatellaan jne. ja niin selvitellään suhteen laatu. jos käy ilmi mitään epäilyttävää niin ne tekee sitten rikosilmoituksen.
Ja kyllä, itse olen tehnyt juuri näin ja mies sai tuomion hyväksikäytöstä.Kyseessä oli 16v. tyttö ja 28v. mies. Oikeudessa katsoivat, että mies käytti tytön silloista elämäntilannetta hyväkseen.
Jos tää on totta nii kiitos kun kerroit!
Hyvä tietää, että asiasta voi tehdä ls-ilmoituksen tarvittaessa.
16 vuotias ei liene yläasteella enää ellei ole luokalleen jäänyt..
Lainoppinut ei nyt oikein ymmärrä mitä alisteisessa asemassa tarkoittaa. Se ei tarkoita esim. sitä, että nainen on päällä seksissä. Tässä ei minkäänlaista alisteista suhdetta ole.Ja jatkanpa tähän vielä että kyseessä on siis tämä
"Nuorta suojaava ikäraja on korkeampi (18 vuotta), jos vanhempi osapuoli on esimerkiksi nuoren opettaja, leirinohjaaja tai nuori on muuten alisteisessa asemassa aikuiseen nähden. (Rikoslaki 20 luku 5 §)"
Ja juurikin tuon noin kuuden vuoden ikäero on se, jonka jälkeen lasketaan nuoren olevan alisteisessa asemassa. Asiasta voi (ja kannattaa) tehdä lastensuojeluilmoitus, jolloin asia siirtyy sosiaaliviranomaisille, jotka kutsuvat asianosaiset paikalle. Niitä haastatellaan jne. ja niin selvitellään suhteen laatu. jos käy ilmi mitään epäilyttävää niin ne tekee sitten rikosilmoituksen.
Ja kyllä, itse olen tehnyt juuri näin ja mies sai tuomion hyväksikäytöstä.Kyseessä oli 16v. tyttö ja 28v. mies. Oikeudessa katsoivat, että mies käytti tytön silloista elämäntilannetta hyväkseen.