Seksisuhde 16-vuotiaan kanssa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaus"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse olin 21 vuotta sitten 14-vuotias, kun kakskakkonen pani minua. Yhteisymmärryksessä sen teimme, minä ekaa kertaa ja hän ties monettako. Mitään traumoja tai muuta ahdistusta ei tullut ja jatkoimme samaa puolisen vuotta.Sen voin sanoa, että jotain opin. Opin semmoista mikä oli tulevaisuudessakin hyödyllistä. En voi tuomita mitään, mikä sovussa tapahtuu.
Olin nuori, mutta ikäisekseni aika kypsä.

Kyllä tuo väärin on. Katsoi asiaa mistä näkökulmasta tahansa. 14v ja 22v, huh huh. Mä olen 22-vuotias enkä IKINÄ IKINÄ IKINÄ tekisi mitään tuollaista 14-vuotiaan pojan kanssa. :O Nuoren suostuvuus ei muuta sitä asiaa, että kyseessä on hyväksikäyttö.

[QUOTE="vieras";26038149]Niin on. 16-vuotias ei välttämättä tajua olla kieltäytymättä, mutta aikuinen tajuaa olla kysymättä.[/QUOTE]

Ja tätä tajuamatta jäämistä ei toki tapahdu pari vuotta vanhempien kohdalla, vaan heidän päätöksensä harrastaa seksiä ovat aina punnittuja... ja lehmät lentää. Minkäikäinen sinusta saa itse päättää seksin harrastamisestaan?

[QUOTE="Minna";26038140]No, millä tavalla lainsäädäntöä pitäisi sitten muuttaa? 17? 18? 21? 25? Konkreettisia lukuja, kiitos![/QUOTE]

Niin että ikäero ei voisi olla kuin muutamia vuosia suhteessa 16-v. Vanhemmathan selvästi enemmän niitä rajoja tarvitsevat jotta pitäytyvät ikäisissään ja jättävät nuoret rauhaan.

[QUOTE="vieras";26038182]Niin että ikäero ei voisi olla kuin muutamia vuosia suhteessa 16-v. Vanhemmathan selvästi enemmän niitä rajoja tarvitsevat jotta pitäytyvät ikäisissään ja jättävät nuoret rauhaan.[/QUOTE]

No minkä ikäinen sitten saisi harrastaa seksiä vapaasti?

[QUOTE="vieras";26037964]:D Paitsi että tuo nainen huutelee. Huom. Jos tuon ikäinen mies panisi sinun tyttöäsi niin et haluaisi tietää. Sinua ei kiinnostaisi ohajata tytärtäsi? Mitä jos tyttäresi saisi pahat traumat. Ei tuntuisi missään? Eipä![/QUOTE]

Miksi aina näissä jutuissa jotkut olettavat, että tuollaisesta tulee pahat traumat?

Itse menetin neitsyyden 16-vuotiaana useamman vuoden vanhemmalle miehelle eikä ole mitään traumoja tullut. Ihan omasta tahdosta sitä seksiä harrastin ja vieläpä useamman kerran. :D

Aika surullista jos jotkut saa seksistä traumoja. Mahtaa teidän miehillä olla hauskaa.

[QUOTE="Minna";26038238]Miksi 16-18-vuotiaitten oikeuksia pitäisi noin rajoittaa? Ja viitsisitkö tarkentaa, mitä tarkoittaa muutama vuosi.[/QUOTE]

En viitsi. Mun kantani on varmaan jo aika selvä. Itselläni on 15-16-vuotiaita lapsia.
Siirryn muihin keskusteluihin.

Miksi aina näissä jutuissa jotkut olettavat, että tuollaisesta tulee pahat traumat?

Itse menetin neitsyyden 16-vuotiaana useamman vuoden vanhemmalle miehelle eikä ole mitään traumoja tullut. Ihan omasta tahdosta sitä seksiä harrastin ja vieläpä useamman kerran. :D

Aika surullista jos jotkut saa seksistä traumoja. Mahtaa teidän miehillä olla hauskaa.

Jep, sehän tässä keskustelussa niin hauskaa onkin :D Minä menetin neitsyyteni 19-vuotiaana samanikäisen miehen kanssa, eikä kokemus ollut hyvä. Apua, lakia pitää muuttaa, ettei nuoret saa traumoja!!!

[QUOTE="vieras";26038269]En viitsi. Mun kantani on varmaan jo aika selvä. Itselläni on 15-16-vuotiaita lapsia.
Siirryn muihin keskusteluihin.[/QUOTE]

Itse asiassa ei ole selvä. Tarkoittaako muutama kolmea, neljää vai viittä vuotta? Lasketaanko se nuoremman osapuolen iästä, vai säädetäänkö kiinteästi, että vain alle 21-vuotiaat saavat harrastaa seksiä 16-18-vuotiaiden kanssa? Ja jos 16-vuotias ja 20-vuotias alkavat seurustella ja harrastaa seksiäkin, pitääkö seksin harrastaminen lopettaa, kun vanhempi osapuoli täyttää 21 vuotta?

Aika ristiriitainen olo itselle tulee tuosta. Näin luettuna en hyväksyisi tuollaista ikäeroa, oli sukupuolet kumminpäin tahansa. Mutta mutta..

Minullakin on kokemus 16-vuotiaana kevyestä suhteesta yli 30-vuotiaan kanssa. Mies teki vain selväksi sen että on kiinnostunut, siihen ei sisältynyt minkäänlaista painostusta tai edes mitään suoraa ehdottelua. Minä olin se joka vei asiaa eteenpäin, minä olin se joka sai päättää ja jonka ehdoilla mentiin (en halunnut muuta kuin seksiä, mies taas toivoi vakavampaa suhdetta :D ja kyseinen mies olisi halunnut edelleenkin suhteen kun olin vanhempi että ei se nuori ikä pelkästään ollut se asia mikä miestä kiinnosti)

Silloin 16-vuotiaana tuo tuntui ihan hyvältä. Suhde loppui aikanaan hyvissä merkeissä enkä todellakaan olisi halunnut että vanhemmat tuosta olisi kuulleet. Nyt kun itse olen kolmekymppinen niin en oikein ole mitään mieltä. Traumoja ei ainakaan tullut, mutta on vaikea kuvitella tilannetta toisinpäin, että nyt itse kolmekymppisenä olisin jonkun 16-vuotiaan kanssa.. hyi, ei tulisi mitään!

Minusta tuo yleisesti ottaen ei ole hyväksyttävää, mutta jos tilanne menee niin päin että se 16-vuotias on enemmän se aloitteentekijä, hommaan ei sisälly minkäänlaista painostusta jne. niin kai se on sitten tapauskohtaisesti ok, vaikka ulkopuolisista se ei sitä olisikaan. Ei ne ensimmäiset suhdekokeilut nuorena ole välttämättä yhtään sen parempia/huonompia sen oman ikäisenkään kanssa..

Niin ja vaikka oma kokemus oli ihan hyvä niin en todellakaan haluaisi omille lapsille samaa. Mitä siinä tilanteessa voisi edes vanhempana tehdä, 16-vuotiaalle? (omat lapset vielä pieniä niin en oikein osaa ajatella mitkä "rangaistukset" saisivat 16-vuotiaan lopettamaan haluamansa suhteen?)

[QUOTE="taivastelija";26038077]Lopettakaa tämä typerä jankutus. Porvoon provokaattori taas asialla.[/QUOTE]

No eipäs kuule ole Porvoosta. Vaikka turhaan sitä todistelee, jos et usko niin et usko.

Ja nyt ei kyse ole mistään komeasta parimetrisestä raamikkaasta miehennäköisestä, vaan ihan oikeasti täysin ysiluokkalaisesta pojasta, joka näyttää ja kuulostaa ysiluokkalaiselta.

[QUOTE="Minna";26038218]Niin, 16-vuotiaathan eivät ole ihmisiä ja itsessään kiinnostavia.[/QUOTE]

Ovat kyllä, mutta he ovat edelleen lapsia. Se, että ihminen on kiinnostava ihminen ei tarkoita sitä, että häntä pitää päästä nussimaan.

Mulla alkaa vieläkin kiehuttaa :/ Ehkä asia ei todellakaan kuulu minulle, mutta minua suututtaa silti. Ja suututtaa kyllä siksikin, että tuntuu että tein ison virhearvioinnin, kun olen luottanut lapseni hänen hoitoonsa. Ei sen vuoksi, että nai ysiluokkalaista, vaan siksi että minusta tämä osoittaa sen että hänen hoitotasapainonsa on repsahtanut.

Ja minä olen ollut niin tyhmä, että olen luottanut lapseni (11- ja 9-vuotiaat) ihmiselle, joka ei selvästikään joko enää syö lääkkeitään tai sitten ne eivät enää riitä. On joutunut useampi vuosi sitten sairaalahoitoon manian vuoksi, nyt on ollut kolme vuotta rauhallista. Minun on aika paha nähdä tätä minään muuna kuin alkavana maniana. Ehkä olen vaan niin rajoittunut.

[QUOTE="harmaus";26038534]Mulla alkaa vieläkin kiehuttaa :/ Ehkä asia ei todellakaan kuulu minulle, mutta minua suututtaa silti. Ja suututtaa kyllä siksikin, että tuntuu että tein ison virhearvioinnin, kun olen luottanut lapseni hänen hoitoonsa. Ei sen vuoksi, että nai ysiluokkalaista, vaan siksi että minusta tämä osoittaa sen että hänen hoitotasapainonsa on repsahtanut.

Ja minä olen ollut niin tyhmä, että olen luottanut lapseni (11- ja 9-vuotiaat) ihmiselle, joka ei selvästikään joko enää syö lääkkeitään tai sitten ne eivät enää riitä. On joutunut useampi vuosi sitten sairaalahoitoon manian vuoksi, nyt on ollut kolme vuotta rauhallista. Minun on aika paha nähdä tätä minään muuna kuin alkavana maniana. Ehkä olen vaan niin rajoittunut.[/QUOTE]

Eli 16v poika käyttää hyväkseen mielenterveysongelmista kärsivää naista?

[QUOTE="vieras";26038575]Eli 16v poika käyttää hyväkseen mielenterveysongelmista kärsivää naista?[/QUOTE]

Poika on kyllä ihan pentu vielä, enpä usko että kykenee niin suunnitelmalliseen juttuun, ei varmaan edes tajua että toisella on mt-ongelmia.

Ja huom, en sano että kaikki 16-vuotiaat on ihan pentuja eikä ymmärrä mistään mitään, mutta minä tunnen tuon pojan ja tiedän kyllä hänen ikätasonsa.

Lapset taitaa olla vanhemmilleen aina pikkuisia, olivatpa minkä ikäisiä tahansa, mutta monien tähänkin ketjuun kirjoittaneiden omat kokemukset kertovat, ettei 16-vuotiaana seksin harrastaminen vanhemman tyypin kanssa ole pahasta. Mutta omien lasten kohdalla perspektiivi vääristyy ja niitä haluaisi suojella kaikelta ikuisesti.

Yhteistyössä