Seksilakolla rankaisevat kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nymfo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos aletaan menemään hekilökohtaisuuksiin niin sillon on hyvä laittaa peli poikki. Ei ole kenenkään edun mukaista olla suhteessa jossa pikku väittely lipaston väristä menee siihen, että akka on läski lehmä.

Sanoit myös että loukkaantuminen on inhimillinen tunne, ennenkuin korjasit vastaustasi.... joten, miten se nyt sitten on niin epätavallista että parisuhteessa saattaa joskus tulla se loukkaantuminen, jonka vuoksi toinen ei juuri sillä hetkellä halua kumppaninsa kanssa seksiä? Ei se ole mitään toisen rankaisua, eiköhän se tilanne ole molemmille lähtökohtaisesti epämiellyttävä kunnes se saadaan sovittua. Joskus se saadaan sovittua saman päivän aikana, joskus joku konflikti voi kestää vähän pidempään.

Jos haukkuu toista läskiksi lehmäksi niin se on monen mielestä jo varmaan aika paha rimanylitys. Mutta myös muista asioista voi loukkaantua, eikä sen tartte eikä pidä olla heti eronpaikka. Hyvässä parisuhteessa oleellista ei ole se ettei riidellä ollenkaan koskaan, vaan ennemminkin se miten osataan käsitellä ja ratkaista niitä ongelmia ja konflikteja.

Mulle on jotenkin utopinen ajatus, että kukaan ylipäätänsä on yhdessä ihmisen kanssa joka loukkaa toista.
Jos mun puoliso/miesystävä yhdenkin loukkauksen heittäisi minun suuntaani niin se olisi sillä sekunilla entinen. Itse vaadin toiselta täyden kunnioituksen ja jos toista kunnioittaa niin silloin sitä ei nälvitä, haukuta tai milään tavalla loukata.

Eihän se loukkaus ole välttämättä sitä "vitun lehmä"-osastoa. Se voi olla myös kaikenlaista ajattelemattomuutta, joita usein ihmisten kesken tapahtuu. Onko se sitten utopiaa, jos ihmiset ovat parisuhteissa, vaikka joskus riitelevätkin? Itse en ajattele niin. Aika heikolta se suhde pikemminkin kuulostaa, jos yksittäinen riitely johtaa eroon.

Sanoit myös että loukkaantuminen on inhimillinen tunne, ennenkuin korjasit vastaustasi.... joten, miten se nyt sitten on niin epätavallista että parisuhteessa saattaa joskus tulla se loukkaantuminen, jonka vuoksi toinen ei juuri sillä hetkellä halua kumppaninsa kanssa seksiä? Ei se ole mitään toisen rankaisua, eiköhän se tilanne ole molemmille lähtökohtaisesti epämiellyttävä kunnes se saadaan sovittua. Joskus se saadaan sovittua saman päivän aikana, joskus joku konflikti voi kestää vähän pidempään.

Jos haukkuu toista läskiksi lehmäksi niin se on monen mielestä jo varmaan aika paha rimanylitys. Mutta myös muista asioista voi loukkaantua, eikä sen tartte eikä pidä olla heti eronpaikka. Hyvässä parisuhteessa oleellista ei ole se ettei riidellä ollenkaan koskaan, vaan ennemminkin se miten osataan käsitellä ja ratkaista niitä ongelmia ja konflikteja.

Otin sen pois, kun aloin miettiä loukaantumista arkisista riidoista ja ei niistä voi sillee loukaantua että se olisi elämääkin isompi asia ja josta pitäisi mykkäkoulua ja rankaisua hakea. Ehkä muutaman sekunnin loukaantuminen voi tulla jos toinen on luvannut tehdä jotain ja onkin sitten unohtanut.
Mutta jos toinen lupaa tehdä jotain ja ei sitä tee niin sillon mennään taas siihen kunnioituksen puuteeseen eli miksi olla suhteessa ihmisen kanssa joka loukaa tahalaan?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30414669:
Eihän se loukkaus ole välttämättä sitä "vitun lehmä"-osastoa. Se voi olla myös kaikenlaista ajattelemattomuutta, joita usein ihmisten kesken tapahtuu. Onko se sitten utopiaa, jos ihmiset ovat parisuhteissa, vaikka joskus riitelevätkin? Itse en ajattele niin. Aika heikolta se suhde pikemminkin kuulostaa, jos yksittäinen riitely johtaa eroon.

Missä olen sanonut, että riitely johtaa eroon?

Otin sen pois, kun aloin miettiä loukaantumista arkisista riidoista ja ei niistä voi sillee loukaantua että se olisi elämääkin isompi asia ja josta pitäisi mykkäkoulua ja rankaisua hakea. Ehkä muutaman sekunnin loukaantuminen voi tulla jos toinen on luvannut tehdä jotain ja onkin sitten unohtanut.
Mutta jos toinen lupaa tehdä jotain ja ei sitä tee niin sillon mennään taas siihen kunnioituksen puuteeseen eli miksi olla suhteessa ihmisen kanssa joka loukaa tahalaan?

Siksi, että kyse voi olla yhdestä kerrasta, josta voi parisuhteessa päästä yli. Tiedäthän, anteeksianto?

eihän tässä ole puhuttu siitä, että loukkaaminen olisi jatkuvaa ja toistuvaa. Sitä nyt vain monissa parisuhteissa tapahtuu monista eri syistä, koska olemme ihmisiä. Eihän aloituksessakaan puhuta täydellisestä seksittömyydestä, vaan seksilakosta.

Ekana tulee mieleen että tuo on vaan inhimillistä, eikä sen tarvitse olla toistuvaa tai elämää suurempi asia.

Ja edelleen en näe sitä rankaisuna, jos ei riidan keskellä tee seksiä mieli sen oman kumppanin kanssa. Ainakaan itselleni seksi ei ole mitään mekaanista suoritusta (tai voihan se sitä olla, huonoimmillaan). Seksi parhaimmillaan on sellaista että siihen liittyy tunteet, ja kovin negatiiviset fiilikset voi viedä seksihalut hetkellisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30414718:
Siksi, että kyse voi olla yhdestä kerrasta, josta voi parisuhteessa päästä yli. Tiedäthän, anteeksianto?

Jos joku mua alkaisi haukkumaan niin ei sitä anteeksi antaisi.

Ja voi olla, että keskiverto palstamamma pahottaa mielensä kaikesta. Mä en loukaannu arkisista jutuista, ihan ajan haaskausta. Miksi joku loukaantuu aina kaikesta, aika rasittava ihminen?

Ekana tulee mieleen että tuo on vaan inhimillistä, eikä sen tarvitse olla toistuvaa tai elämää suurempi asia.

Ja edelleen en näe sitä rankaisuna, jos ei riidan keskellä tee seksiä mieli sen oman kumppanin kanssa. Ainakaan itselleni seksi ei ole mitään mekaanista suoritusta (tai voihan se sitä olla, huonoimmillaan). Seksi parhaimmillaan on sellaista että siihen liittyy tunteet, ja kovin negatiiviset fiilikset voi viedä seksihalut hetkellisesti.

Niin juuri inhimillistä eli asia josta ei voi edes loukaantua.

Ja voi olla, että keskiverto palstamamma pahottaa mielensä kaikesta. Mä en loukaannu arkisista jutuista, ihan ajan haaskausta. Miksi joku loukaantuu aina kaikesta, aika rasittava ihminen?

Puhut jatkuvasti ristiin ja omiasi. Tuossahan puhuit ensin esim. asioiden tekemättä jättämisestä, ja kun siihen vastattiin niin aloitkin puhumaan haukkumisesta. Sitten kun puhutaan loukkaamisesta niin selität että et sellaista itse suvaitse ollenkaan vaan se on kerrasta poikki. Sitten kuitenkin sanot että se on ihan luonnollinen tunne arkielämässä. Ja nyt taas selität että et loukkaannu ollenkaan arkisista jutuissa/ arkielämässä koskaan ja ne ketkä loukkaantuu on vaan rasittavia. Vaikka siitäkään tässä nyt ei ollut kyse, että joku loukkaantuisi -jatkuvasti-.

Eli mielestäsi on olemassa vain kahdenlaista loukkaamista. Joko sellaista "vitun lehmä" -loukkaamista tai sitten sellaista, josta ei kannata loukkaantua, mutta silti jotkut palstamammat loukkaantuu. Aina on joko ero tai sitten olankohautus. Välillä ei ole mitään muuta? Mielestäsi ei ole siis sellaista loukkaamista, joka oikeasti tuntuu pahalta, mutta josta voi päästä yli?

Puhut jatkuvasti ristiin ja omiasi. Tuossahan puhuit ensin esim. asioiden tekemättä jättämisestä, ja kun siihen vastattiin niin aloitkin puhumaan haukkumisesta. Sitten kun puhutaan loukkaamisesta niin selität että et sellaista itse suvaitse ollenkaan vaan se on kerrasta poikki. Sitten kuitenkin sanot että se on ihan luonnollinen tunne arkielämässä. Ja nyt taas selität että et loukkaannu ollenkaan arkisista jutuissa/ arkielämässä koskaan ja ne ketkä loukkaantuu on vaan rasittavia. Vaikka siitäkään tässä nyt ei ollut kyse, että joku loukkaantuisi -jatkuvasti-.

Täältä tulee eri ihmisiltä ihan eri asioita ja kaikki ymmärtää asiat omalla tavalla.

Eli kai jokainen loukaantuu eri asioista ja jotkut loukaantuvat joka asiasta. Minä en loukaannu ellei minua loukata ja silloin on menty pahasti hekilökohtaisuuksiin. Jos joku näin tekisi niin en sellaisen kanssa olisi sitä hetkeä pidemälle.
Enkä myöskään riitele asioista joista ei voi edes riidellä (esim.alkoholismi).

Tuo loukaantuminen on aika hekilökohtainen tunne ei siitä voi oikeastaan väitellä kaikille se on eri asia.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30414748:
Mutta katsos kun se loukkaantuminenkin on inhimillistä. Hassua, että ihmisten töppäily on ihan inhimillistä, mutta siihen pitäisi reagoida, kuin kone.

Vahinkoja sattuu, ei niitä kannata miettiä sen enenpää. Ajanhaaskausta.

Täältä tulee eri ihmisiltä ihan eri asioita ja kaikki ymmärtää asiat omalla tavalla.

Eli kai jokainen loukaantuu eri asioista ja jotkut loukaantuvat joka asiasta. Minä en loukaannu ellei minua loukata ja silloin on menty pahasti hekilökohtaisuuksiin. Jos joku näin tekisi niin en sellaisen kanssa olisi sitä hetkeä pidemälle.

Tuo loukaantuminen on aika hekilökohtainen tunne ei siitä voi oikeastaan väitellä kaikille se on eri asia.

No se on tietysti totta. Mutta vaikka ei itse loukkaantuisi muutakuin lehmä-nimittelyistä, niin ehkä voisi koittaa ymmärtää että joku muu voi loukkaantua, siten voi vaikuttaa hetkellisesti niihin seksihaluihin. Siinä kai oli aloituksen aihe. Joskus voi ajatella asioita sen oman boksin ulkopuolelta...

Kuka on loukkaantunut joka asiasta? Kyse on siitä, että toiset pääsevät niistä pienemmistä loukkaantumisista yli, mutta sinä ilmeisesti loukkaantuessasi vaadit heti eroa. Ihanan mustavalkoista.

Itsekin sanot, ettei siitä voi väitellä, mutta kuitenkin haluat ilmaista olevasi parempi kuin muut, koska et riitele asioista, joista ei kannata riidellä.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30414795:
Kuka on loukkaantunut joka asiasta? Kyse on siitä, että toiset pääsevät niistä pienemmistä loukkaantumisista yli, mutta sinä ilmeisesti loukkaantuessasi vaadit heti eroa. Ihanan mustavalkoista.

Itsekin sanot, ettei siitä voi väitellä, mutta kuitenkin haluat ilmaista olevasi parempi kuin muut, koska et riitele asioista, joista ei kannata riidellä.

Niin vaadin eroa koska minä en loukaannu turhasta. Elämässä on tärkeämpiäkin asioita kuin roskien viemisestä loukaantuminen. Asioista voi tulla pikku väittelyä, mutta ei meillä kukaan vedä herneitä nenään ja loukaannu. Asioista keskutelaan ja sitten elämä jatkuu niin kuin se oli ennen sitä keskustelua.

Ja koitan miettiä kovasti millanen ihminen on se joka loukaantuu kaikesta ja aloitaa seksilakon kun sukat oli pariteltu väärin.
Ja koitan miettiä millanen ihminen on vuodesta toiseen suhteessa jossa solvataan ja sen takia on menettänyt halunsa toista kohtaan. Siitähän tämä alkoi, kun sanotiin että on asioita joita ei parissa tunnissa käsitellä. No jos sellaisia asioita on jotka koko ajan kalvavat niin eiköhän sitä olisi parempi elää eri kortteleissa.

Miksi puhutaan seksilakosta? Onko seksi jokin velvollisuus? Jonka harrastamattomuuteen pitää olla jokin todella painava syy? Jotenkin parisuhde vaikuttaa tämän ketjun perusteella ihan idioottimaiselta hankkeelta, myös silloin kun siinä on seksiä.

Elämässä on tärkeämpiäkin asioita kuin roskien viemisestä loukaantuminen. Asioista voi tulla pikku väittelyä, mutta ei meillä kukaan vedä herneitä nenään ja loukaannu.

Vähän veikkaan, ettei kukaan ole loukkaamisella tarkoittanutkaan sitä, että toinen unohti viedä roskat. Mutta kärjistä sinä nyt, kun kerran hyvään vauhtiin pääsit.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30414848:
Vähän veikkaan, ettei kukaan ole loukkaamisella tarkoittanutkaan sitä, että toinen unohti viedä roskat. Mutta kärjistä sinä nyt, kun kerran hyvään vauhtiin pääsit.

No tässähän jokainen koko ajan kärjistää kaiken.

Mä en mielestäni rankaise seksistä kieltäytymällä, mutta nykyisin mulla on myös itsetuntoa toimia sen mukaan mikä musta tuntuu hyvältä enkä lähtisi mukaan seksiin ihmisen kanssa joka on juuri mua loukannut eikä asiaa ole saatu sovittua.

Nuoruuden suhteessa tein niin. Yritin myös olla välittämättä ex;n haukkumisista ja törkeästä käytöksestä mua kohtaan, siitä että hän häpäisi mua naapureiden ja kavereiden edessä. En siis lähtenyt riitelemään mutta kyllä ne ilmaan roikkumaan jääneet sanat silti satutti. Mä suostuin kiltisti seksiin riidan päätteeksi enkä valittanut vaikka mies kesken session olisi vielä pilkannut mua. Mä en kuitenkaan pystynyt nauttimaan siitä seksistä yhtään, tunsin vain inhotusta ja noin itseni likaiseksi. Suhteen loppuvaiheessa epäilin että multa puuttuu seksuaaliset halut kokonaan ja olen siksikin viallinen.

Onneksi lopulta sain erottua ja löysin hyvän miehen jonka kanssa halut heräsivät ihan uusiin mittakaavoihin. Silti joskus on hetkiä kun en haluaisi ja esimerkiksi sen selvittämättömän riidan päätteeksi ei seksi kiinnosta pätkääkään. Ei meillä kuitenkaan kuukausia murjoteta, yleensä sovitaan jo samana iltana tai viimeistään seuraavana aamuna.

Vastentahtoani en enää seksiin suostu ja jos alkaa näyttää siltä että halut on usein kateissa rupeaisin varmasti miettimään mikä suhteessa mättää.

Yhteistyössä