Seksihaluttomuudesta. Kai tässäkin osiossa saa jutella tästä...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaimo

Vieras
Pahin painajaiseni on aina ollut seksihaluttomuus parisuhteessa.
Olemme olleet aina aktiivisia ja viriilejä molemmat mieheni kanssa.
Minä olen meistä se viriilimpi osapuoli kuitenkin ja siksi olenkin aina nähnyt mahdollisen seksihaluttomuuden suurena, rumana peikkona, joka toivottavasti pysyy kaukana meistä.

Elämä on kuitenkin tuonut tullessansa aika monta, pientä, ihanaa lasta ja paljon kaikenlaista työtä ja vastuuta sen ohella.
Olen raskaana ja melko väsynyt siitä johtuen, joskaan en mielestäni niin väsynyt, ettei seksi maistuisi.
Mies on väsynyt muuten vain, elämästä, mikä on varmaan luonnollista välillä.
Rakastamme toisiamme ja olemme onnellinen perhe.

Mutta. Se iso, ruma peikko on tullut meille. Se tuli sittenkin, vaikkei sen koskaan pitänyt tulla. Minun on erittäin vaikea hyväksyä sitä asiaa.
Miehellä ei juurikaan haluta. Ehkä kerran viikossa tai kahdessa tai joskus jopa kolmessakin...vain. Itse haluaisin vähintään kerran viikossa. Mielellään kaksi kertaa viikossa. Se olisi minulle sopiva määrä.

Syytän herkästi itseäni tästä. Ajattelen, että mies ei halua siksi, koska olen raskaana, eli ruma ja läski...raskaana sitä harvoin tuntee itseään ihanaksi ja kauniiksi.
Tai sitten en ole muuten enää niin kiva, että oisin haluttava.
Itsetuntoni on nykyään hukassa, kuten huomaa. Eikä tämä tilanne imartele sitä mitenkään.
En tiedä, miten ajattelisin ja suhtautuisin.
Olemme puhuneet mieheni kanssa tästä ja mies ei hevin myönnä haluttomuuttaan, mutta sen nyt näkee heikkonäköisempikin.
Ymmärrän miestäni ja säälin vähän, kun ei uskalla puhua ihan suoraan...mutta ei se ole varmaan helppo asia hänellekään.

Mitä tässä tekisi? Lasken päiviä, että tämä vauva tulisi jo navan tälle puolelle ja pääsisin ehkä palautumaan lähemmäs omaa itseäni taas...
Mutta on toisaalta kurjaa olla raskaana, jos tuntee, ettei "saisi olla"...siis jos syy on minun suuressa vatsassani...mutta tämä ongelma lienee aika yleinen, kun perheeseen odotetaan lasta?
Siis se, et mies kokee vatsan "vaikeaksi" ja siinä sitten hiipii seksihaluttomuus tupaan...?

Voi rähmä. Ihan kun ei itsetunto olisi jo tarpeeksi pohjassa tämän valasmaisuuteni kanssa, ähh!

(ja toivon, että tämä juttu saisi pysyä tässä osiossa, sillä en todellakaan puhu tällaisesta asiasta nikilläni...en vain osaa.)

meillä alkoi tää seksittömyys puolessa välissä raskautta. nyt meidän lapsi on jo yli vuoden ikäinen eikä olla vieläkään harrastettu seksiä kertaakaan lapsen syntymän jälkeen. Viimeksi taidettiin rakastella pari kk ennen laskettua aikaa. siihen se sit jäi... ottaa koville koska mua haluttaa mutta mies ei halua/jaksa. :(

En tiedä, onko mieheni sitten ylistressaantunut vai mikä on, kun tuntuu, ettei hän osaa rauhoittua sen vertaa, että harrastaisi sitä seksiä!
Siis miestäni häiritsee lasten "läsnäolo", siis vaikka olisivat jokainen omassa huoneessaan nukkumassa...emmekä kyllä sekstailekaan, ellei näin ole.
Minua siinä tapauksessa ei lapset häiritse, mutta miestäni kyllä.
"Kohta joku avaa oven..." jne.
Olemme yrittäneet saada sitä kahdenkeskistä aikaa illan sijaan aamustakin, ennen ylösnousua, mut silloin mies stressaa et "kohta tuo kello soi..." Ähh.
Ymmärrän nämä ajatukset, mutta en tiedä, miten saisin ne pois miehestäni!?
Kuinka saisin hänet rentoutumaan?!
Sitten jos sitä lapsi/herätyskello-stressiä ei ole, sitten hän saattaa puhella tästä mahasta, et "se menee kuitenkin littiin..." "mitä jos teen jotain pahaa kohdunsuulle?" jne.
Voi miesparka.:heart: Huokaus.

kannattaa varmaan kertoa ettei normaali raskaudessa ole haittaa/vaaraa seksin harrastuksesta. ja jos on huolissaan mahasta niin asennon vaihdolla sekin hoituu. jos mahdollista niin lapset hoitoon/yökylään niin eivät häiritse jos se stressaa... mut toi herätyskello kuulostaa ihan tekosyyltä...

Alkuperäinen kirjoittaja äijä:
sellast se on.. puoleen vuoteen ei sutinoita ole ollut. Vaimo jopa nukkuukin 3-vuotiaan tytön vieressä. 3 vuoteen eilla yhtään kertaan tehty mitään kahden!!!

Kurjaa. Erittäin.
Pelkään itse, meneekö tämä tästä pahemmaks vai paraneeko...aika sen näyttää. Tulen varmaan hulluks, jos jatkuu kovin kauan.
Mutta tiedostan sen, ettei minun auta missään nimessä miestäni painostaa...se luultavasti vain pahentaisi tilannetta.
Joskus kuitenkin höyryissänsä tulee painostettuakin jossain määrin ja kadun sitä jälkeenpäin, mut himot ne on hiirelläkin...

Mitäs sitä häpeämään, olen seksihaluton. Raskaus puolessa välissä, eikä nappaa sitten yhtään. Miehen mieliksi voin suostuakin mutten kovin usein.. Varmasti tilanne muuttuu kun olen synnyttänyt. Ei ole sitten tätä huonovointisuutta, työstressiä.. Ennenkin näin tapahtunut, eikä asia niin huoleta. Mieskin pärjää ihan hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
kannattaa varmaan kertoa ettei normaali raskaudessa ole haittaa/vaaraa seksin harrastuksesta. ja jos on huolissaan mahasta niin asennon vaihdolla sekin hoituu. jos mahdollista niin lapset hoitoon/yökylään niin eivät häiritse jos se stressaa... mut toi herätyskello kuulostaa ihan tekosyyltä...

Olen sanonut miehelle, ettei normaaliraskaudessa ole seksi vaaraksi mitenkään, muttei hän tunnu oikein luottavan siihen.
Luulen, ettei miestä nyt oman väsymyksen vuoksi haluta ja hän sitten koittaa keksiä syitä ulkopuolelta...?
Vaikka järki sanoo näin, siltikin epäilen vielä, että syy on minussa...

Alkuperäinen kirjoittaja hupsis:
Mitäs sitä häpeämään, olen seksihaluton. Raskaus puolessa välissä, eikä nappaa sitten yhtään. Miehen mieliksi voin suostuakin mutten kovin usein.. Varmasti tilanne muuttuu kun olen synnyttänyt. Ei ole sitten tätä huonovointisuutta, työstressiä.. Ennenkin näin tapahtunut, eikä asia niin huoleta. Mieskin pärjää ihan hyvin.

No mikäs siinä silloin, jos sen asian kanssa pärjää.:)
Itse olen aina ollut hyvin seksuaalinen ihminen ja seksi merkitsee minulle paljon. Helpompaa varmasti ois tässä tilanteessa, jos ois toisin.

Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja x:

Olen sanonut miehelle, ettei normaaliraskaudessa ole seksi vaaraksi mitenkään, muttei hän tunnu oikein luottavan siihen.
Luulen, ettei miestä nyt oman väsymyksen vuoksi haluta ja hän sitten koittaa keksiä syitä ulkopuolelta...?
Vaikka järki sanoo näin, siltikin epäilen vielä, että syy on minussa...

no syy ei varmastikaan ole sinussa vaan miehessä esim hänellä on stressiä tai väsymystä..

Jos mies pelkää että lapset yllättää, niin ei ole mikään homma laittaa pieni hakanen oveen jolla saa varmistettua rauhan. Niin ylös, ettei lapset pääse telkeämään itseään huoneeseen.

Meillä vähän sama tilanne. Oon kyllä huomannu että vaikka miestä ei huvita eikä jaksa, ku vähän panostaa ja "hyökkää" kimppuun ;) niin kyllä niitä voimia kummasti löytyy ja halujakin. Ehkä se että jos "ruinaa" kokoajan ahdistaa vaan toista, ainakin meillä.. Oonki miehelle vitsaillu, että kohta nämä osat vaihtuu ku vauva on syntyny, mulla ei tee niiiiin usein mieli sitten. Muutenki toisen huomioon ottaminen, läheisyys ilman seksiä, yhteinen aika ilman lapsia (järjestelykysymys, palkattu hoitaja jos ei hoitajia oo, kuten meillä ja yöksi hotelliin) :)

Meillä ei kyllä miestä tämä maha ällötä, haluttomuus ehkä stressistä ja väsymyksestä. Eilen just sano että "ihana kun oot raskaana, oot niin naisellinen ja runsas :D " Siis että voi pukeutua naisellisesti (ei telttaan) vaikka onki raskaana.

Toivottavasti oli jtn vinkkejä :)

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Meillä vähän sama tilanne. Oon kyllä huomannu että vaikka miestä ei huvita eikä jaksa, ku vähän panostaa ja "hyökkää" kimppuun ;) niin kyllä niitä voimia kummasti löytyy ja halujakin. Ehkä se että jos "ruinaa" kokoajan ahdistaa vaan toista, ainakin meillä.. Oonki miehelle vitsaillu, että kohta nämä osat vaihtuu ku vauva on syntyny, mulla ei tee niiiiin usein mieli sitten. Muutenki toisen huomioon ottaminen, läheisyys ilman seksiä, yhteinen aika ilman lapsia (järjestelykysymys, palkattu hoitaja jos ei hoitajia oo, kuten meillä ja yöksi hotelliin) :)

Meillä ei kyllä miestä tämä maha ällötä, haluttomuus ehkä stressistä ja väsymyksestä. Eilen just sano että "ihana kun oot raskaana, oot niin naisellinen ja runsas :D " Siis että voi pukeutua naisellisesti (ei telttaan) vaikka onki raskaana.

Toivottavasti oli jtn vinkkejä :)

Aivan.:) En ole koskaan ollut mikään murjottaja, vaan nimenomaan käyn ihan rohkeasti kimppuun, kun siltä tuntuu ja mies on aina tykännyt tästä piirteestä minussa...mutta nyt ei sekään enää tunnu auttavan.
Ehkä minun tarvitsee pukata koko asia pois mielestä, siinä määrin kun se on mahdollista ja antaa miehelle vain aikaa.
Voisin vaivihkaa vähän pohjustaa näitä tilanteita, esim. tuo hakasen laitto on ihan hyvä idea! Ja jos vaikka sit kätkisin miehen kännykän ainakin viikonloppuisin ja koittaisin joskus saada lapsia aikaisemmin nukkumaan jne., et niitä mahdollisuuksia olisi enemmän...en kai voi muuta tehdä.
Yhteiset viikonloput tai yötkin pois kotoa olisivat kyllä taivaallista, ei nyt vaan taida olla mahdollista taloudellisista syistä...:)

Yhteistyössä