Mitähän mahtaa käydä tässäkin :( Kaveri raskaana Turkkilaiselle miehelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shht
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kivempi olis olla paksuna jollekin suomalaiselle vaimonhakkaajalle, joka juo vaan päivät pitkät. Ihan oikeestiko palstalaisten maailma on näin mustavalkoinen? Että joidenkin yksilöiden tekemiset määrää millaisia muut ovat?

Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Huntu päässä? Eipä siellä enää monikaan huntua käytä, ehkä jotkut tosi kiihkouskovaiset. Kovin länsimaistunut maa tänäpäivänä:)

Eikös Turkissa hunnun käyttö ole kielletty?

Ainoastaan valtion viroissa, virastoissa, jne. Oli ainakin ennen, en tiiä poistettiinko se (jossain vaiheessa oli sellaisesta puhetta). Kotonaan ja kaduilla saa käyttää huivia ihan vapaasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Huntu päässä? Eipä siellä enää monikaan huntua käytä, ehkä jotkut tosi kiihkouskovaiset. Kovin länsimaistunut maa tänäpäivänä:)

Eikös Turkissa hunnun käyttö ole kielletty?

Ainoastaan valtion viroissa, virastoissa, jne. Oli ainakin ennen, en tiiä poistettiinko se (jossain vaiheessa oli sellaisesta puhetta). Kotonaan ja kaduilla saa käyttää huivia ihan vapaasti.

Mä nyt ymmärrän käsitteet "huntu" ja "huivi" eri tavalla. Huiveja Turkissa näkee jonkun verran naisten hiusten suojana, mutta naiset ei ole varsinaisesti "hunnutettuja", se on munkin tietääkseni kielletty (jo Ataturkin toimesta)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toivottavasti kaverisi edes synnyttäisi lapsen Suomessa. Noista ulkomaan synnytysmahdollisuuksista yms muista tiedä...

:laugh:
Samalla tavalla ne mukulat tuupataan maailmaan kun Suomessakin.
Mä olen suomalainen ja naimisissa suomalaisen kanssa. Meillä on yksi suomalainen lapsi, joka on syntynyt Suomessa. Seuraavaan pellavapään aion kuitenkin synnyttää ulkomailla. Olen jopa erikseen nähnyt vaivaa ja hoitanut maksusitoumuksen synnytystä varten.

Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:
Huiveja Turkissa näkee jonkun verran naisten hiusten suojana, mutta naiset ei ole varsinaisesti "hunnutettuja", se on munkin tietääkseni kielletty (jo Ataturkin toimesta)

Joo, on tullut käytyä & asuttua...ja nähtyä sekä huntua käyttäviä että huivia käyttäviä. Eniten kyllä niitä, jotka ei käytä kumpaakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
No ei turkkilaiset niinvaan voi tulla suomeen, ei se vaan sovi heidän kulttuuriinsa. Tuo mies ei ole koskaan edes puhunut suomeen tulosta, eli hänelle merkitsee kulttuuri todella paljon, perhettä ei jätetä jne.

Lol. "Ei sovi kulttuuriin" on kiva tapa ilmaista se, ettei saa passia koska on rikosrekisteri.

Mä oon vasta 9 v ollut turkkilaisen kanssa, eikä vieläkään mitään valittamista.

Mitä ne kulttuurierot sitten on, joista kaikki tietää kertoa ja varoitella?

Miten sä Kowalski aina (tai ainakin usein) ihmettelet, että mitä ne kulttuurierot on? Kumpi teistä on luopunut omasta kulttuuristaan? Kun jokaisessa maassa on oma kulttuuri ja ainakin mun laajassa, monikulttuurisessa kaveripiirissä kaikilla pareilla on ollut kulttuurieroja. Toisilla lieviä, toisilla aika rajuja, mutta jokainen on sanonut, että eroja on.

Miten sä Kowalski aina (tai ainakin usein) ihmettelet, että mitä ne kulttuurierot on? Kumpi teistä on luopunut omasta kulttuuristaan? Kun jokaisessa maassa on oma kulttuuri ja ainakin mun laajassa, monikulttuurisessa kaveripiirissä kaikilla pareilla on ollut kulttuurieroja. Toisilla lieviä, toisilla aika rajuja, mutta jokainen on sanonut, että eroja on.
9 v aikana ei ole tullut kohdalle mitään kovinkaan kummallisia kulttuurieroja. Siksi ihmettelen, mitä ne "kaikkien" tietämät kulttuurierot oikein ovatkaan. Ne, jotka aiheuttaa kuulemma ongelmia ja joista sanotaan että "tulet vielä näkemään".

Jokainen kahden kulttuurin perhe luonee oman kulttuurinsa missä elää. Eli tuo mukanaan omia tapojaan ja perinteitään. Meistä kumpikaan ei ole luopunut omasta kulttuuristaan, molemmat ollaan vaan saatu uusia tapoja ja juttuja elämiimme. Yhtään sellaista kulttuurista tai taustasta johtuvaa eroa, jonka takia pitäisi riidellä saati erota, ei ole ollut. Kyllä tässä liitossa elää kaksi yksilöä, ei kaksi kulttuurinsa edustajaa.

Ei mulla ole huntua vaikka lapsi onkin Turkkilaisen miehen kanssa. Eikä mua ole ikinä kukaan löynyt. Eikä miehen suku ole edes koskaan yrittänyt kaapata lastani! :) Eli teidän mielestä olen poikkeus sääntöön?

Samanlainen "poikkeus" kun suurin osa meistä turkkilaisten vaimoista :D

Mä myös. :) Ja mun lasteni isä ei todellakaan makaa sohvalla työttömänä, lyö, tai alista.
Olis kiva tietää mistä nää faktat tulee? Ja kun niitä kertoo aina ne jotka ei oo edes turkkilaista nähneetkään.

Ei mulla ole huntua vaikka lapsi onkin Turkkilaisen miehen kanssa. Eikä mua ole ikinä kukaan löynyt. Eikä miehen suku ole edes koskaan yrittänyt kaapata lastani! :) Eli teidän mielestä olen poikkeus sääntöön?

Samanlainen "poikkeus" kun suurin osa meistä turkkilaisten vaimoista :D

Tässä avainsanana tuo VAIMO! Harva "pääsee"/kuleksii noin pitkälle.

9 v aikana ei ole tullut kohdalle mitään kovinkaan kummallisia kulttuurieroja. Siksi ihmettelen, mitä ne "kaikkien" tietämät kulttuurierot oikein ovatkaan. Ne, jotka aiheuttaa kuulemma ongelmia ja joista sanotaan että "tulet vielä näkemään".

Jokainen kahden kulttuurin perhe luonee oman kulttuurinsa missä elää. Eli tuo mukanaan omia tapojaan ja perinteitään. Meistä kumpikaan ei ole luopunut omasta kulttuuristaan, molemmat ollaan vaan saatu uusia tapoja ja juttuja elämiimme. Yhtään sellaista kulttuurista tai taustasta johtuvaa eroa, jonka takia pitäisi riidellä saati erota, ei ole ollut. Kyllä tässä liitossa elää kaksi yksilöä, ei kaksi kulttuurinsa edustajaa.

Muistelin vaan, että oot ennenkin kysellyt, että mitäs ne kulttuurierot on, niin siksi oli pakko kysästä ;) ja itselleni tyypilliseen tapaan melkein älähtää... mutta on totta, että monikulttuuriset luo sen oman perheen kulttuurin, fiksut osaa soveltaa, vähemmän fiksut ei osaa ja siksi ne eroaa.