Seksi(ttömyys) odotusaikana

Hei,

Jälleen taas saanut huomata tässä odotuksessa hormonien tekevän temppunsa eikä mikään seksiin viittaavakaan innosta :ashamed: .

Kahdessa edellisessä odotuksessa aivan sama + koko imetysajan sama haluttomuus, oikeastaan olen aina palannut 'ennalleni' vasta kun imetysaikakin kunnolla ohi.

Kysyisin siis, onko kohtalotovereita? Oletteko löytäneet mitään apua / ratkaisua asiaan?

Ymmärrettävästi parisuhteessa aiheuttaa hiukan närää, tottakai mies on ja yrittääkin olla ymmärtäväinen, mutta eihän se kivalta tunnu kun toista ei kiinnosta tippaakaan.


- rv 23+2 -
 
En ole kohtalotoveri (ainakaan vielä ), sillä seksittömyyteen minut ajoi lähinnä km -pelko ja vkoja minulla on vasta kohta 7. Haluan ja joskus seksiä onkin, mutta sen jälkeen saattaa tuntua pahalle kun pelkää, että se aiheuttaisi keskenmenon kun yksi km on jo takana.

Tsemppiä ja toivot. saisit halusi takaisin tai edes kohtalontovereita täältä! :wave: :hug:
 
FPI
Moi,

Joo täällä kohtalotoveri...ei kiinnosta seksi ollenkaan...ilmeisesti johtuu hormooneista, koska normaalisti kiinnostaa kyllä eli tosi vähäistä on seksi ollut raskausaikana, nyt siis rv 34+2, toivottavasti ei jatkuis imetysaikana...mies on kyllä ollut hyvin ymmärtäväinen, mutta ois se kyllä kiva, jos ees välillä innostais...en siis ainakaan vielä oo löytäny ratkaisua asiaan.
 
Itselläni oli halut vähissä silloin, kun oli pahoinvointia. Pelkkä miehen tuoksu oksetti. :/ Nyt on onneksi pahoinvointi poissa. Miehellä taas halut tuntuu olevan paremmat kuin ennen raskautta, ei hän onneks edes pelkää, että lapseen sattuu puuhaillessa. :D

Emilia ja masu rv 9+5
 
Meillä kiellettiin seksi tämän raskauden alussa verenvuodon takia ja edelleen mennään seksittömällä linjalla vaikka viikkoja jo 20+3 eikä mikään enää estäisi. Paitsi mun omat pelot...Odotan esikoista ja ollut 2 keskenmenoa aiemmin. Tokassa raskaudessa hääräiltiin ja se tuntui vähän epämiellyttävältä ja illalla alkoi verenvuoto.Ultrissa alkio eli, mutta sain kuitenkin keskenmenon. Tiedän ettei keskenmeno tullut seksistä vaan kävi tosi paska tuuri että juuri silloin alkoi vuodot. Mutta syvän pelon se jätti. Mieli tekisi tosi paljon, mutta ei uskalla...Mies on ihanan ymmärtäväinen ja onneksi on muita tapoja pitää mies tyytyväisenä ;) Olen kyllä vakaasti päättänyt, että seksiä vielä harrastetaan. Nyt on mies muualla töissä niin nyt ei ole edes mahis mitään tehdäkään...
 
sama vika täällä. asiaan tällä hetkellä vaikuttaa väsymys ja tuoreessa muistissa oleva keskenmeno. toivon ettei koko raskaus menisi näissä merkeissä, mutta eipä sitä tiedä. tällä hetkellä ei kyllä kiinnosta yhtään. mies onneksi ymmärtää.
 
Nimra
heips, meilläkin mennään suht 0-linjalla... Ollaan muistin mukaan pari kertaa oltu ja siihen se on sitten jäänyt, kun on kystaa munasarjassa, myomaa kohtu täynnä ja sitten uutena vaivana ISKIAS-hermo kipu niin ei todellakaan ole seksi ollut päällimmäisenä listalla - enkä edellä mainittujen "ongelmien" vuoksi edes kivuilta pysty juuri mihinkään kunnolliseen tällä hetkellä - ja haluan nauttia itsekin, joten odottelemme rauhassa :p Mies on ihanan ymmärtäväinen, vaikka tiedänkin että tilanne on hänelle inhoittava ja tietysti myös itselle!
Meillä on myös kaksi aiempaa km ja suht pitkät raskautumis ajat olleet niiden välissä, joten kuten muutamalla muullakin niin EI halua aiheuttaa vauvalle enää mitään ongelmia seksilläm vaikka eihän se tosiaan ole syy olla yhdynnässä ellei ole lääkärin määräystä :D Tiedän kuitenkin, että se tunne siitä, että jokin saattaa mennä... (vaikka siis ei) niin on niin suuri ettei halua riskiä ottaa -

Hyvää odotusta kaikille! :D

Nimra + Vipeltäjä 24+4 (ultra 25+0)
 
0-linjalla meilläkin mennään tässä :) Mulla oli pahoinvointia vielä tunne 20 viikolle saakka (ja välillä vieläkin...) ja lisäks pelko että jotain sattuisi. Meillä on sitten keksitty muuta (miehelle), ettei nyt ihan poksahda :LOL: Uskon että näin mennään loppuun saakka ja varmaan sen jälkeenkin vielä...
 
Glow
Alkuperäinen kirjoittaja toive81:
Meillä kiellettiin seksi tämän raskauden alussa verenvuodon takia ja edelleen mennään seksittömällä linjalla vaikka viikkoja jo 20+3 eikä mikään enää estäisi. Paitsi mun omat pelot...Odotan esikoista ja ollut 2 keskenmenoa aiemmin. Tokassa raskaudessa hääräiltiin ja se tuntui vähän epämiellyttävältä ja illalla alkoi verenvuoto.Ultrissa alkio eli, mutta sain kuitenkin keskenmenon. Tiedän ettei keskenmeno tullut seksistä vaan kävi tosi paska tuuri että juuri silloin alkoi vuodot. Mutta syvän pelon se jätti. Mieli tekisi tosi paljon, mutta ei uskalla...Mies on ihanan ymmärtäväinen ja onneksi on muita tapoja pitää mies tyytyväisenä ;) Olen kyllä vakaasti päättänyt, että seksiä vielä harrastetaan. Nyt on mies muualla töissä niin nyt ei ole edes mahis mitään tehdäkään...

sama täällä. Ihan alussa vuodon takia kiellettiin seksi. Kielto päättyi, mutta aika hiljasta on sen jälkeen ollut. Mä en oikeen uskalla ja jotenkin se miehestäkin tuntuu kait oudolle nyt. Kun on se vauva mahassa. Läheisyyttä ei puutu kuitenkaan
:heart:
Eiköhän "nekin ajat" taas sieltä sit myöhemmin koita.

Onko semmoisia kellä mies ei pysty, vaikka itse haluaisit?
 
Täällä on vallannut koko ajan melkoinen kierre seksin suhteen. Alussa meni vk12 enne ku uskalsin ajatellaakkaan tosissani sellaiseen ryhtymistä. neuvolassa sanottiin että mitään vaaraan ei ole mutta silti otin varman päälle vaikka haluja oli muille jakaa. Kun vk 12 tuli täyteen, alkoi haluttomuus. sitä kesti sinne asti kunnes vauvan liikkeet alkoivat tuntumaan kunnolla, jonka jälkeen seksi puuhiin ryhtyminen tuntui todella, kuinka sanoisi, inhottavalta kun vauva pyöri ja potki lujaa. sitten kun ne harvat kerrat päästiin vällyjen väliin, sain minä kävellä viikon kuin oisi paskat housussa, vaikkei kuivuudesta ollut mitään tietoa, päin vastoin, paikat ei vaan tuntuneet tykkäävän touhusta. :LOL: tällä linjalla mennään edelleen. Haluja on normaaliin tapaan mutta tahtoa ei ole toimia.

mies ymmärtää, tai ainakin yrittää kun selitän tilanteen. asiasta on keskusteltu paljon, joten molemmat tietävät tilanteen. ja mieskin toteaa että onneksi tämä ei ole pysyvä olotila. :) Eiköhän sitten päästä takaisin arkeen tällä saralla kun vauva on jo ulkona ja paikat synnytyksestä toipuneena.
rv32
 
DoB
Mulla taas on hormoonit tehneet sen, että tekee ihan koko ajan mieli. On tehnyt ihan alusta asti. Mulla pahoinvointi oli tosi lievää, joten ihan varmasti sekin vaikuttaa. Muutankin tämä on ollut tosi helppo raskaus ja tunnen itseni vaan koko ajan seksikkäämmäksi kasvavan masun ja isojen rintojen kanssa :D Meillä oli alussa aika hiljaista seksirintamalla kun pelättiin myös keskenmenoa ja rv9 seksin jälkeen vuodin n. tunnin ajan verta. Sen jälkeen oli useampi täysin seksitön viikko, vaikka lääkäri sanoikin että se on ihan normaalia että limakalvot ovat niin herkät että siksi vuotaa.

Nyt tilanne on normalisoitunut ja minä olen kyllä meistä se halukkaampi osapuoli, joten miehellä ei pitäisi olla valitettavaa :p Ja on sanottava, että nyt seksi tuntuu jotenkin paremmalta kuin koskaan. Saa nähdä miten sitten käy kun vauva on syntynyt ja imettää...

Rv 25+1

 
Peesaan DoB :ia halujen suhteen, vaikka tämä ei helppo ja ongelmaton odotus ole ollutkaan... Mutta silti.. meillä aktiivisuus on myöskin niinpäin, että ukkoseni on se haluttomampi osapuoli.. Voihan erikammareissa nukkumisellakin olla tekemistä asian kanssa.. :p Läheisyyttä täällä ei kyllä tarpeeksi ole, ei varmaan ikinä mikään riitä minulle... Muksut kyllä sitäkin enemmän roikkuu kaulassa ja halaileevat, onneksi edes ne. ;)

Tiedän tuosta seksihaluttomuudesta kuitenkin aika paljon, läheltä olen seurannut asiaa useemmankin kerran ja voin vaan onnitella teitä, joiden puolisot ymmärtää ja hyväksyy asian!!! Minun neuvo on ystävilleni ollut (karkeeta kylläkin :ashamed: ) että "hoidat hommat housut jalassa" niin ei tule hirveitä riitoja ja liian pitkää taukoa, koska pitkän tauon katkaisu ei oikeesti ole kovin helppoo..

Mutta. Kaikki tavallaan ja onneksi nykyajan miehet oikeesti ymmärtääkin asioita!!! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Härkänainen:
Peesaan DoB :ia halujen suhteen, vaikka tämä ei helppo ja ongelmaton odotus ole ollutkaan... Mutta silti.. meillä aktiivisuus on myöskin niinpäin, että ukkoseni on se haluttomampi osapuoli.. Voihan erikammareissa nukkumisellakin olla tekemistä asian kanssa.. :p Läheisyyttä täällä ei kyllä tarpeeksi ole, ei varmaan ikinä mikään riitä minulle... Muksut kyllä sitäkin enemmän roikkuu kaulassa ja halaileevat, onneksi edes ne. ;)

Tiedän tuosta seksihaluttomuudesta kuitenkin aika paljon, läheltä olen seurannut asiaa useemmankin kerran ja voin vaan onnitella teitä, joiden puolisot ymmärtää ja hyväksyy asian!!! Minun neuvo on ystävilleni ollut (karkeeta kylläkin :ashamed: ) että "hoidat hommat housut jalassa" niin ei tule hirveitä riitoja ja liian pitkää taukoa, koska pitkän tauon katkaisu ei oikeesti ole kovin helppoo..

Mutta. Kaikki tavallaan ja onneksi nykyajan miehet oikeesti ymmärtääkin asioita!!! :hug:
Kyllä meilläkin pyritään pitämään edes mies tyytyväisenä ja ymmärtäähän tuo aika pitkälle selityksiäni - mutta on kai perusluonteeltaan sitä mieltä ettei tahdo ymmärtää kaikkia hormonien vaikutuksia jne. :/ Enkä siitä syystä jaksa joka kerta selittää että 'tämä nyt ei johdu sinusta vaan...' - kun toinen pitää sitä kuitenkin pohjimmiltaan aina tekosyynä. Joskus tekisi mieli antaa joku 'näin hormonit OIKEASTI vaikuttavat naiskroppaan' -teos opiskeltavaksi!!

Ja tottakai tiedän että hänestä tuntuu pahalta kun minä en halua tippaakaan :ashamed: . Oikein kadehdin teitä joila tekee raskausaikana kokoajan mieli - jos näin olisi minullakin niin meillä varmasti olisi enemmän lapsia! ;)
 
Täällä myös lähes 0-linjalla ainakin yhdyntä. Muuten kyllä hellyyttelyä ollut. Keskiraskaudessa istukkani ilmeisesti vuosi verta, vuoto jatkui pitkään. Silloin tuli selibaattiohjeistus, joka itsestään (pelon takia) jäi päälle. Nyt kun vauva on jo alhaalla, on mieskin todennut, ettei mielellään tuonne alas mitään tunge. :D

Cora 34+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Miten se siihen lasten lukumäärään tuo halukkuus raskausaikana liittyy :LOL: Ku eihä sillo kummiskaa voi tulla uuvellee raskaaks :p Ja jos sulla sit halut palaa aina imetyksen jälkeen?
Siis siten että uusi lapsi = uusi raskaus + imetysaika = taas piiitkä aika erittäin pienellä seksimäärällä :whistle:

...ja se nyt oli vaan sellainen heitto.

Meillä kun eka oli noin 1,5v kun olin taas raskaana, eli siinä oli hyvin lyhyt aika imetyksen jälkeen - ja nytkin pienin vasta kolme eli ei nuo 'normaalit väliajat' ole niin kauaa kestäneet.

Heitin sen lähinnä sillä että jos minäkin olisin Mielettömän seksi-intoinen aina odotusaikana ja muutenkin vain ihana niin ehkä mieskin haluaisi minut useammin raskaaksi :D :D
 
täältä löytyy...
hassua sinällään kuinka hormoonit vaikuttaa eri raskauksissa erilailla,
kaksi ekaa tyttöjä ja himot oli suuret ja koko ajan ja hyvin meni.
Mut tässä kolmannessa raskaudessa ei sitten pienintäkään mielenkiintoa seksiä kohtaan! :ashamed:
Onneksi mies on ymmärtänyt asian. Mutta itse harmittaa kun omalla tavalla seksiä haluaisi mutta ei. Siis ehkä mieli haluaa, mutta kroppa ei... :eek:
No, eiköhän tää taas tästä jahka ipana on pihalla.

Nyt rv 27+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pink Panther:
No, eiköhän tää taas tästä jahka ipana on pihalla.

Nyt rv 27+6
No hurraa Pink Panther, tasan ei mee onnenlahjat. Mulle taas kokemukseni mukaan iskee täys "saharan kuivuus" imetysaikana, ja jatkuu vielä varmaan muutaman kk sen jälkeenkin. (oon pitänyt tavoitteena imettää 6kk jos se vaan onnistuu). Raskausaikana sen sijaan on ollut oikein mukavaa =)

Toki sekin, että synnytyksen jälkeen makkarissa nukkuu vauva - nyt ei nuku ja se että synnytyksen jälkeen yöt on väkisinkin rikkonaisia - nyt ei niinkään vaikuttaa asiaan aika paljon! Kun ei jaksa mitään muutakaan oikein, niin ei sitäkään jaksa haluta ja innostua.

Ja komppaan Dobin miestä; mustakin se tuntuu raskausaikana paremmalta kuin koskaan ;) Nyt rv 25+3. Oikein ärsyttää ajatus että pitäis joskus alkaa syömään taas jotain seksi-intojentappajapillereitä (e-pill. siis...)! Ehkäpä mä kokeilen kuparikierukkaa seuraavaks, sais ainakin pitää omat hormonit!

 
minäkin tästä aiheesta aiemmin kirjoittellin seksi-osioon. alussa oli sahara-vaihe ja odottelin keskiraskauden muka-himovaihetta. keskiraskaudessa nyt jo loppupuolella ei enää niin sahara mutta halut nollassa ja se muutama kerta mitä raskauden aikana ollaan oltu on lähinnä käynyt kipeää
 
tänään tuli yhdyntäkielto alkuraskauden verenvuodon takia. niin kauan kunnes helppaa. eipä oo kyl tehny mielikään, kaks pvä menny iha horteessa :$ mut varmasti läheisyyttä ja muuta riittää, meiän suhde on semmone
 
No onhan niitä onneksi muitakin keinoja kuin seksi. B)

Mutta joo. Mulla oli alkuun niin voimakkaat vatsakivut, että kävi esteeksi. Sen jälkeen vuoteluita vähän silloin ja tällöin ja sitä myötä km-pelko. Ei tee mieli, mutta ei halua ukkokaan riskeerata vauvanalkua. :)
 
Hm... olemme miehen kanssa aina olleet seksuaalisesti hyvin aktiivisia, niin että nyt kun tulehduksen/viime viikkoisten suppareiden vuoksi tuli pupuilukielto, niin kyllähän tässä jo parin päivän jälkeen alkaa olla turhautunut olo :/ Mies nyt on helppo "hoidella", ja olemme kumpikin kovia hellimään ja hyväilemään muutenkin kuin seksuuaalisessa mielessä, mutta itselläni kyllä seksi on tärkeä osa parisuhdetta, ja ikävältä tuntuu, että kunnon sekstailu on kielletty.

No, ensi viikolla taas gynelle, toivottavasti päästään sen jälkeen taas tosi toimiin :p Tänään ostimmekin sitten kondomeja, luulisi, että niitä käyttämällä supistusten riski vähenee, eikä ainakaan siemenneste sitten muokkaa limakalvoja sellaiseksi, että tulehdus uusiutuisi. Kun siemenneste kuulemma tekee emättimestä niin emäksisen ympäristön, että hiiva- ja muut tulehdukset iskevät helpommin. Ja se siemennesteen prostaglandiini voi aiheuttaa supistuksia.

Hiukan kyllä nauratti niitä kortsuja ostaessa, meikäläisen mahasta näkyy kyllä jo, että "vahinko" on jo päässyt tapahtumaan :LOL:
 
Meillä sama homma.Ei yleensä kiinnosta pätkääkään vaikka mies kuinka ihanan romanttista tekis tai esittelis silmänruokaa.. :snotty:

Sit jos jotain satutaan tekeen niin se yleensä päättyy siihen että mulle tulee lantiokipuja niin lopetetaan ja mies "vihjaa" että keksin ne lantiokivut päästäni jottei tarttis tehdä sen kans mitään..Joopa joo. :attn:

Mikään ei oo oikein auttanut mutta ollaan si vissiin halailtu enempi niin se on kai vähän tota miehen "rakkaudennälkää" poistanu.Ei sille mitään voi jos ei huvita ja jos vielä tulee kipujakin..täytyy ajatella optimistisesti ja saada mieskin ajattelemaan niin.. :) :hug:
 

Yhteistyössä