sekopää ex-vaimo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
anteeksi nyt en ymmärrä, jos minua tarkoitat..Siis minulla ei ole mitään uusia muksuja, vaan useampi ex.n kanssa. Kirjoitin että olen antanut lapsille omat vaatteet ja ruokaa, (maksanut kesälomareissuja ) isän luo(joka jäi entiseen kotiin),lastenhuone jäi entiselleen ym. isän ei ole tarv. ostaa mitään, minä sen sijaan olen ostanut huonekalut ym. uuteen kotiimme (kuten suurelta osin entiseemmekin).ISÄ EI OLE MAKSANUT SIITÄ MITÄÄN, ja ok niin koska kaikki tämä on vain minun, ja minun rahoilla hankittua!!!
Totesin että isä ei ole velvollinen elatusmaksun lisäksi maksamaan mitään, toisaata en minäkään isä luo ruokaa tmv., mutta koska ajattelen lasteni parasta niin teen. Mutta jos isä tmv.muu ruikuttaisi että kun lapsilla ei ole sopivia vaatteita isän luona, kyllä saisi sitten hommata ihan ite mieleiset .(isä tosin ei tiedä edes lasten kokoja tmv. , tottunut että lasten mukana tulee pussikaupalla sopivaa vaatetta).
Toetesin jo moneen kertaan olevani kamala äiti ja kiusaava ex, joten mitäs sitä vielä pitää jauhaa????
Onnex kaikki äitipuolet ja isät ovat :saint: , ehkäpä sitten mullakin vielä toivoa "parantua???
Moneenkertaan olen myöntänyt että varmasti on hankalia exiä, mutta "minäpä vaan" kysyn mix ei sitten voida myöntää että on niitä ärsyttäviä isiä ja äitipuoliakin (tai ehkä niitä ei sitten ole), kuten kaikenlaisia ihmisiä! Ja totta (tämänkin aiemmin myös "sanoin") että syyt käytökseen on jo eriasia, esim. jos on hankala ex, aikaamyöten varmasti kilttikin isä tai "uusi" suivaantuu, ja myös toisinpäin?!
Heitän kuitenkin loppuunkysymyksen, mixi se elatustuki tai tapaamisoikeus on aina on niin vaikea joidenkin niellä (ei yleensä isän..)
Vaikka mitäpä sitä päätään puuhun hakkaamaan, toisille ei mene mikään perille.

ps. mistä saat päähäsi suuren vuokran tai ison kämpän? IHAN KUULE ON OLEMASSA OMISTUSASUNTOJA. Milloinkaan ei ole ex.n tarvinnut maksaa minun laskuja, sen sijaan olen minä hänelle lainannut rahaa tmv!!!

pps. Sanoin että pettäminen ja jättäminen aiheuttaa katkeruutta, MUTTA SE MITEN SITTEN KÄYTTÄYTYY ON ERIASIA! EN OLE SANONUT ETTÄ SE OIKEUTTAA KIUSAAN TMV!!!Suututtaa ihan oikeasti kun vääristellään!!!!AAAARGS...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2006 klo 15:06 itsekin äitipuoli ja kirjoitti:
pps. Sanoin että pettäminen ja jättäminen aiheuttaa katkeruutta, MUTTA SE MITEN SITTEN KÄYTTÄYTYY ON ERIASIA! EN OLE SANONUT ETTÄ SE OIKEUTTAA KIUSAAN TMV!!!Suututtaa ihan oikeasti kun vääristellään!!!!AAAARGS...

niimpä niin täällä jokainen voi ymmärtää asioita eri tavalla, ja sitten antaa nasevaa kommenttia kuitenkaan tietämättä asiasta kaikkea! etkös ole itsekkin tähän syyllistynyt!! kyllä meille ainakin olet anatnut aika lailla tietämättä asian todellista laitaa!! voisin jopa sinun todella olevan aikast nuori yhtälailla kuin oletat minun olevan!!!

En voi olla kommentoimatta nimim. itsekin äitipuoli ja(onkohan se loppuosa äiti?) tekstiä,jossa hän sanoo että varmaankin on myös hankalia isiä ja äitipuolia....varmaan onkin,esim. minä olen varmasti mieheni exän mielestä todella hankala äitipuoli.Hankaluus tai ei-hankaluus riippuu aina katsojan näkökulmasta. Esim. itse en tieten tahtoen hankaloinut miehen exälle,mutta en halunnut hänen jatkuvasti sotkeentuvan perheemme sisäisiin asioihin,siispä olin hänen mielestään hankala. Kun sovin miehen ja miehen lasten(jotka siis asuvat meillä) kanssa kotiintuloajoista täällä meidän kotonamme,olin puuttunut exän mielestä minulle kuulumattomiin asioihin,eli olin taas kerran hankala ja näitä esimerkkejä olisi pilvin pimein.Minä puolestani koin exän väitteen siitä,että hän saa tulla milloin vain,mihin vuorokauden aikaan hyvänsä meille,kun hänen lapsensa asuvat täällä,erittäin hankalaksi...jnpp.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.07.2006 klo 13:46 itsekin äitipuoli ja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.07.2006 klo 17:40 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.07.2006 klo 16:06 Selina kirjoitti:
Minkälainen ryysyläinen sun miehesi on, kun sen lapset on niin kamalan huonosti puettuja? Osaako miehesi käyttäytyä vai onko lapset oppineet huonot tapansa isältään?

Mitenköhän tämä liittyi tähän :o
Mahdoitko lukea ap:n kirjoitusta kunnolla? :headwall:

no kyllä se nyt niin liittyy että jos lasten vaatetus häiritsee, ostakoon isä itsensä luokse sellaiset vaatteet jotka kelpaa (äiskäpuolellekin). Ja isäkin voi käytöstapoja opettaa, täälläkun aina lukee kuinka äiti opettaa huonoille tavoille ym. Ja kuinka isä ja äitipuoli kärsivät ja ovat :saint:
JA SE NYT VASTA IDIOOOTTIMAISTA JA LAPSELLISTA KÄYTÖSTÄ ON ETTÄ ISÄ EI OTA HUOM.!!! OMIA LAPSIAAN ENÄÄ LUOKSEEN..SIIHEN EI KYLLÄ OIKEUTA MIKÄÄN , JA VAIKKA EX KUINKA HANKALOITTAA ELÄMÄÄ!! LAPSET VIERAANTUVAT JA LASILLA ON AINA OIKEUS MOLEMPIIN VANHEMPIIN.JA tämän takaa jo lakikin!!! taitaa olla vaan tekosyy!!!!ei tarvise enää muistella ed. liiton lapsia, ja voi syyttää exää.Ihanaa

pakko tarttua vielä tähän!! kuka on sanonut että me kärsimme josatin!! vaikka on totta kärsimme siitä että tiedämme että lapsilla on kotona huonot oltavat!! ja kyllä lasten vaateus häiritsee siltä osin että talvella voivat tulla kumisaappaissa ja pakkasta 30 astetta! ja kalsarit ovat polviin ei kunnollisia takkeja välistä on puuttunut pipot kintaat ymm... ja kesällä saattoivat t-paidat olla polviin!!! pojalla tyttöjen vaatteitaym... ja todella kengät saattavat olla 3 numeroa liian suuret.. juu niin kylämme kärsimme lasten puolesta eikö jokainen terve aikuinen kärsi jos lasta huonosti pidetään??? ja kuka on sanonut etteikö isä halua lapsiaan??? että ei kuule ole TEKOSYITÄ!!!

AP:lle

Meillä oli samaa, lasten äiti lähetti lapset tapaamiselle ja mukaan pakkasi vaihtovaatteeksi mitä sattui. Tyrmistyneenä purin tapaamisviikonlopun vaihtovaatekassia. Lapset nauroivat suu ammollaan ja äitinsä äänellä sanoivat että kyllä ne tänne isin luo välttää!

Minä sanoin ääneen: siis äitinne inhoaa teidän isäänne niin paljon, että laittaa teille tänne tapaamiselle liian pieniä, liian suuria ja rikkinäisiä vaatteita?

Kun he sitten vaihtoivat päällensä niitä pieneksi kinahtaneita sukkahousuja tai lattialuutua muistuttavia puseroista ja valittivat, me sanoimme että ei voida auttaa, tämmösiä se äiti teille pakkasi mukaan. Korostin sen viikonlopun aikana, että näissä vaatteissa ei kulje isi, en minä, ei meidän yhteinen. Näissä vaatteissa olette te. Ei meillä ole epämukavia, vääränkokoisia ja huonokuntoisia vaatteita, jotka ennenkaikkea ovat niitä lasten inhokkeja, joita eivät kotonaan koskaan käytä.
Sanoimme, että nämä ovat tiedän päällänne, ei meidän!

Johan meni perille. Lapsille. Pikkuhiljaa vaatekanta on parantunut. Mutta etenkin alkuaikoina lasten äiti, se lapsiaan yli kaiken rakastava ja heidän eteensa kaikkensa tekevä yh-ÄITI pakkasi lapsilleen isän luo mukaan aivan kammottavia vaatteita: pieniä, isoja, rikkinäisiä, rumia.. Lapset itse kärsivät, heidän päälläänhän ne vaatteet oli.

Äiti ei huolinut meidän mukaan laittamia vaatteita tai kenkiä, palautti takaisin.
Sukulaiset ihmettelivät,eikö lapsilla ole parempia vaatteita. Vastasin, että lasten mukaan kotonaan on, mutta äitinsä ei laita tapaamiselle mukaan.

Niinpä olemme ostaneet tänne tapaamisviikonloppuja varten vaatteita ja kenkiä ja kaikkea madhollista, mutta meidän mielestä se on täysin järjetöntä. Lapset kasvavat. Käyttö on vähäistä. Tuntuu turhalta rahan menolta, maksaahan se isi heistä elatusmaksut ja äiti saa lapsilisät yh-korotuksella. Jos rahaa on vähän, miksi ei kelpaa apu isän suunnalta?? Lapsillehan ne on, ne vaatteet ja kengät. Ei sille muijalle. Ylimääträistä rahaa ei laiteta, kun ei voida olla varmoja että lapsi taatusti saa, kun ostaa suoraan ne kengät tai muut, on ihan tasan lapselle. Miksi se ei kelpaisi äidille ? Että lapsi saa ?
Ei tarvitse olla äidin maun mukaista, eikö pääasia ole että lapsi tykkää ja on iloinen?
Onko lapsen ilo ja mielihyvä ja onni niin hii***vatin hankala hyväksyä, kun äiti on tämmönen sekopää ?! Ikään kuin lapsen saama hyvä (joltain muulta kuin äidiltä itseltään ) olisi häneltä, äidiltä pois?!

Kuka aikuinen tai äiti , nainen, kulkee risoissa ja monta numeroa liian isoissa kengissä ??? Rääsyvaatteissa?? Miksi ihmeessä lapst puetaan näin? Miksi lapseen kohdistetaan se oma katkeruus ja viha lasten isää kohtaan ?? Minusta se on sairasta.
:'(

Yleensä asiat on ihan toisin päin... Uudet tyttöystävät on niin mustasukkasia exästä että pitää jatkuvasti kitistä... Voihan se joskus toistekin päin olla,tää juttu oli kyllä ihan läpinäkyvä...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2006 klo 11:36 uus sekopää kirjoitti:
Yleensä asiat on ihan toisin päin... Uudet tyttöystävät on niin mustasukkasia exästä että pitää jatkuvasti kitistä... Voihan se joskus toistekin päin olla,tää juttu oli kyllä ihan läpinäkyvä...

Miten niin yleensä asiat toisin päin??Voihan se JOSKUS olla toisinkin päin??? Mistä sä voit tietää ?

\

no empä ole kuullut että uudet olisivat mustasukkaisia vanhasta!! miksi!! heillähän se mies on!! kyllä ihan toisiin päin on mitä tapauksia minä olen tässä nähnyt ja kuullut!! miksi minä olisin mustasukkainen mieheni entisestä!! mies on erittäin onnellisesti naimisiissa minun kanssa ja ei halua olla ex kanssa misään tekemisissä!!! välttää kaikin tavoin!! taitaa olla vain näiden exien toiveajattelua :kieh: ;)

...myötä ja vastamäessä, kunnes kuolema meidät erottaa.

anteeksi kovasti jo etukäteen, mutta en voi olla kommentoimatta tätä keskustelua.
usein ihmettelen kuinka heppoisin perustein ihmiset perustavat perheitä ja hajottavat perheitä..

tullaan ja mennään, on exiä ja nyksiä ja sun ja mun lapsia, yhteisiä.. puolikkaita joka lähtöön...

kun sama meno jatkuu ei lapset parin sukupolven jälkeen enää voi pysyä kärryillä kuka on kenenkin veli- ja siskopuoli, serkku tai puolikas..

aikuiset tekee niinku hyvältä tuntuu ja lapset kantaa usein aika rikkinäisinä seurauksia.

eihän tällaista suuntausta saa enää mihinkään muutettua mutta tuntuu vaan pahalta ja kummalliselta että ydinperheet on katoava luonnonvara..
"normaalimpaa" olla erolapsi kuin asua ydinperheessä.

ymmärrän että toisinaan on oikeita syitä erota esim. väkivalta tms. mutta valtaosa taitaa olla "tunteiden loppumisia" jne, kun suhdetta ei hoideta. oppiipahan lapsetkin että kuin joku naama ei satukaa enää miellyttämään, otetaan ja vaihdetaan maisemaa.. uuden mallin välien hoitoa ja asioiden sopimista.

ja nyt joku taitaa mulle muistuttaa että luulenko olevani kenties täydellinen vaan en todellakaan, mutta uskon ja kuvittelen ettei puolisko vaihtamalla parane!

tällaisia ajatuksia ja hyvää kesää kaikille!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2006 klo 14:27 nykyinen nyt ja aina kirjoitti:

anteeksi kovasti jo etukäteen, mutta en voi olla kommentoimatta tätä keskustelua.
usein ihmettelen kuinka heppoisin perustein ihmiset perustavat perheitä ja hajottavat perheitä..

tullaan ja mennään, on exiä ja nyksiä ja sun ja mun lapsia, yhteisiä.. puolikkaita joka lähtöön...

kun sama meno jatkuu ei lapset parin sukupolven jälkeen enää voi pysyä kärryillä kuka on kenenkin veli- ja siskopuoli, serkku tai puolikas..

aikuiset tekee niinku hyvältä tuntuu ja lapset kantaa usein aika rikkinäisinä seurauksia.

eihän tällaista suuntausta saa enää mihinkään muutettua mutta tuntuu vaan pahalta ja kummalliselta että ydinperheet on katoava luonnonvara..

ymmärrän että toisinaan on oikeita syitä erota esim. väkivalta tms. mutta valtaosa taitaa olla "tunteiden loppumisia" jne, kun suhdetta ei hoideta. oppiipahan lapsetkin että kuin joku naama ei satukaa enää miellyttämään, otetaan ja vaihdetaan maisemaa.. uuden mallin välien hoitoa ja asioiden sopimista.

ja nyt joku taitaa mulle muistuttaa että luulenko olevani kenties täydellinen vaan en todellakaan, mutta uskon ja kuvittelen ettei puolisko vaihtamalla parane!

Mitkäs ne on sitten mielestäsi ne tarpeeksi painavat perusteet milloin voi perustaa perheen ja takaako ne yhdessä pysymisen?

niin en kyllä oikeen ymmärrä miksi pitäisi olla onnettomassa suhteessakaan?? vaitämpä että kyllä lapset kärsivät siitä enemmän kuin ehkä erosta!! niimpä mikä on siis painava syy perustaa perhe ym.. kun ikävä kyllä asiat ovat niin että et ehkä nuorena tajua asioita niin kuin sitten vanhempana näet ne toisin huomaat että tuo tyyppi ei todellakaan ole sitä mitä kuvittelit, ehkä hän ei olekkaan kasvanut sinun kanssasi " aikuisemmaksi"!! niin minusta ihmisellä on oikeus olla ola onnellinen! ja hakea onneaan!! kyllä meillä näin on inakin miehelläni on takan erittäin kurja ja onnetton liitto, myönsi että oli siinä vain lasten takia, heillä ensimmäisn ex teki kysymättä, mieheni meni ns velvollisuudesta sitten nuorana hänen kanssaan naimisiin!!! mutta tuli vain siihen pisteeseen että ei enää kestänyt sekunttiakaan tätä ihmistä! enpä kyllä ole useinkaa noin syvää inhoa nähnyt mitä miehelläni on tätä naista kohtaan!! olisiko siis heidän pitänyt vain jatkaa lasten takia?? minkä parisuhde mallin olisivat lapset saaneet? nyt he saavat edes meiltä onnellisen avioliiton mallin ja miksei meillä olisi oikeutta tehdä lapsia, meillä on jo yksi ja toinen tulossa!! ja kyllä lapset ovat hyvin perillä sisaruksistaan!! en usko että kukaan kovin kevytkenkäisesti toisesta eroaa! mutta lapset eivät ole syy pysyä yhdessä!! kyllä ero aina on pitkän harkinnan tulos vaitäismpä näin!!! mutta meitä on on moneen junaan!! ja parempi kun osa jäisi suosiolla asemalle!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2006 klo 16:31 minun ajatus kirjoitti:
AP:lle

Minä sanoin ääneen: siis äitinne inhoaa teidän isäänne niin paljon, että laittaa teille tänne tapaamiselle liian pieniä, liian suuria ja rikkinäisiä vaatteita?

Kun he sitten vaihtoivat päällensä niitä pieneksi kinahtaneita sukkahousuja tai lattialuutua muistuttavia puseroista ja valittivat, me sanoimme että ei voida auttaa, tämmösiä se äiti teille pakkasi mukaan. Korostin sen viikonlopun aikana, että näissä vaatteissa ei kulje isi, en minä, ei meidän yhteinen. Näissä vaatteissa olette te. Ei meillä ole epämukavia, vääränkokoisia ja huonokuntoisia vaatteita, jotka ennenkaikkea ovat niitä lasten inhokkeja, joita eivät kotonaan koskaan käytä.
Sanoimme, että nämä ovat tiedän päällänne, ei meidän!

Johan meni perille. Lapsille. Pikkuhiljaa vaatekanta on parantunut. Mutta etenkin alkuaikoina lasten äiti, se lapsiaan yli kaiken rakastava ja heidän eteensa kaikkensa tekevä yh-ÄITI pakkasi lapsilleen isän luo mukaan aivan kammottavia vaatteita: pieniä, isoja, rikkinäisiä, rumia.. Lapset itse kärsivät, heidän päälläänhän ne vaatteet oli.

:'(
[/qu

Mutta sinäpä kai teit mielestäsi aikuismaisesti ja viisaasti kun lapsille noin sanoit? Taisitpa sinäkin kaataa omat vihamieliset tunteesi lasten äitiä kontaan tuossa!! Olipa lapsellista ja typerää. Minulta et ainakaan pisteitä em. käytöksestäsi.
Taodat olla sekopää itsekin. Itse en voisi koskaan toimia noin mieheni lapsia kohtaan!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2006 klo 14:23 äiti kirjoitti:
\

no empä ole kuullut että uudet olisivat mustasukkaisia vanhasta!! miksi!! heillähän se mies on!! kyllä ihan toisiin päin on mitä tapauksia minä olen tässä nähnyt ja kuullut!! miksi minä olisin mustasukkainen mieheni entisestä!! mies on erittäin onnellisesti naimisiissa minun kanssa ja ei halua olla ex kanssa misään tekemisissä!!! välttää kaikin tavoin!! taitaa olla vain näiden exien toiveajattelua :kieh: ;)

Vai etkö sinä siedä sitä, että mies olisi ex:n kanssa tekemisissä ja siksi mies välttelee ex:ää? Meillähän on vain sinun sanasi asiasta! :p

Kirjoittaako tänne jotkut luuseri porukat, kun on noin paljon rääsyissä kulkevia lapsia ja huonoja ex-vaimoja uusioperheiden äitien miehillä? Mun tuttavapiirissä ei tuollaista ole tietääkseni kenelläkään! Oman mieheni lapsetkin kulkevat ihan kivoissa hyvissä vatteissa kun tulevat meille ja samoin omani kun menevät isälleen. Omituista porukkaa täällä! :whistle:

\

Voin kertoa kokemuksesta että kyllä se puolisko vaihtamalla paranee. Edellisen aviomieheni kanssa olin kymmenen vuotta. Olin kaksikymppinen tytön huitukka enkä todellakaan ymmärtänyt ettei meidän toiveet elämästä kohta alkuunkaan.Kymmenen vuoden päästä oli tunteet täysin kuolleet etten itkenyt kyyneltäkään kun vihdoin erosimme.Nyt olen nykyisen kanssa ollut kahdeksan vuotta ja edelleen onnellinen, me pidämme samoista asioista ja mutenkin meillä on kokajan mennyt hyvin( ihan eilailla kuin aikasemmassa suhteessa). Olen aina sanonut että on se tosi hyvä että tajusin erota ja löysin nykyisen mieheni. Tämä suhde on kaikin puolin erilainen ja mieheni sanoo samaa (hänellä oli seitsemän vuoden onneton avoliitto takana)Edellisessä suhteessa mieheni ei viihtynyt kotona ei muutenkaan koti asiat kiinnostaneet mutta nyt on toisin. Mä uskon vahvasti siihen että kaikki ihmiset ei vaan yksinkertaisesti sovi toisilleen ja on hyvä jos sen huomaa ja tajuaa erota koska ei lapsikaan ole onnellinen jos vanhemmat ei ole onnellisia keskenään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2006 klo 17:33 Siru kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2006 klo 14:23 äiti kirjoitti:
\

Vai etkö sinä siedä sitä, että mies olisi ex:n kanssa tekemisissä ja siksi mies välttelee ex:ää? Meillähän on vain sinun sanasi asiasta! :p
[/quote

ikävä pettymys sinulle mutta kyllä se lähtee ihan minun miehestä!! miksiköhän se aina täytyy olla miehen nykyinen vaimo en käsitä miski hänen pitää edes olla mustis???

\

Ikävä kyllä näin naivisti ajatteleviin ihmisiin törmää aina silloin tällöin.
Kaikkein hauskinta on, että tälläisiä kommentteja nakkelevat aina juuri ne, joilla ei itse ole hajuakaan uusperheellisyydestä. Tai sitten on-näkökulma itse uusperheen lapsena ja syystä tai toisesta huonot välit vanhempipuoleen tms. jokatapauksessa kaikkien uusperheissä kasvaneiden lasten elämä ei ole ollut kurjaa. Ihminen ei tiedä vielä paljoakaan lastenhoidosta sen perusteella, että on ollut itse lapsi.
Tosi on, että lapsi kärsii riitelevien tai kulissiliitossa elävien vanhempien kanssa kun taas hyvin hoidetun eron jälkeen lapset sopeutuvat ja voivat olla onnellisia.
Parin sukupolven jälkeen..? Tiedoksesi, uusperheitä on aina ollut ja tulee aina olemaan. Vaikka sana uusperhe onkin vakiintunut käyttöön vasta viime vuosina. Äitipuolia, isäpuolia ja sisarpuolia on aina ollut. Mitä väliä sillä on tietääkö kuka olevansa kenenkä puolikas. Tärkeintä on hyvät ihmissuhteet, ei se, mikä kukakin virallisesti on kenelle.
Sitä en pidä mitenkään huonona asiana, että eroaminen on nykyään helpompaa kuin ennen, aikojen alustahan Kristillisen kirkon kanta avioeroon on ollut se, että avioliitto ei voinut päättyä muuhun kuin kuolemaan tai vaimon uskottomuuteen. Miehillä on ollut varaa tehdä mitä huvittaa.
Sitäpaitsi aika kyseenalaista tulla uusperhepalstalle arvostelemaan uusperheitä tai yleensäkään miettiä, kenellä on oikeus erota, kellä ei.
Uusperheissä muuten jos missä lapset oppivat sopimista, ihmisten välistä vuorovaikutusta, sopeutumista ja kompromisseja.
Saahan sitä toivoa, että olisi yhdessä kunnes kuolema erottaa ja että aina kaikki asiat pystyttäisiin sopimaan, aina pystyttäisiin pitämään suhde vireänä ja toinen siinä vierellä. Hyvä päämäärä, mutta silti kukaan ei voi olla ikinä varma josko toinen osapuoli vaikka huomenna kaikesta huolimatta lähtee kävelemään.
Joten suvaitsevaisuutta ja toisten tekemien ratkaisujen hyväksymistä. Jokainen tietää itse mikä omalle perheelle on parasta eikä kellään ikinä, ikinä ole mitään oikeutta käydä arvostelemaan toisen perhemuotoa.

Yhteistyössä