Seinät kaatuu päälle, mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja burnout
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

burnout

Vieras
Olen siis hoitovapaalla oleva 2 lapsen äiti, omaa aikaa ei ole yhtään. Mies on työtön ja kotona, mutta jotenkin vaan koko kodin pyörittäminen on mun vastuullani. Lasten syöttäminen, ruoanlaitto, kotityöt yleensäkin. Tässä kuussa olen ollut kotoa pois kokonaista 4h ilman lapsia.

Ei ole ketään sukulaisia samalla paikkakunnalla keneltä saisi apua. Mitä neuvoisitte mitä tehdä ennekuin ihan olen burnoutissa? Mieheltä oon yrittäny pyytää apua nätisti ja vähemmän nätisti ja ei mitään apua kummastakaan yrityksestä.

Nyt alkaa olla väsymys sitä luokkaa että yöllä en nuku kunnolla ja päivällä odotan vaan että lapset kävis päiväunille ja sen jälkeen niitä yöunia...

Alkuperäinen kirjoittaja j:
mä jättäisin tollasen ukon, samahan sun on olla sitte virallisesti yh jos kerta käytännössä olet jo.

Peesi.

Oikeana yh:na voisi saada helpommin apua lastenhoitoon kunnalta, lapsille osa-aikaiset hoitopaikat jotta äiti voi levätä, tms.

En kyllä tiedä miten se auttaisi asiaa? Että menis vielä huonommin kun pitäis avioeroa hoitaa ja muuttaa jne. Mulla ei ole voimia suunnilleen edes itselleni ruokaa laittaa.

Kunnalta ei tuu apua, on niin tiukalla talous että pitäis olla lastensuojelutilanne että saisi apua sieltä. Mä en ihan oikeasti käsitä mitä voisin tehdä. Alkaa olla siinä mallissa tilanne että ymmärrän tosi hyvin ihmisiä mitkä päätyy epätoivoisiin tekoihin kun ei löydä mitään ratkaisua.

En tarkoita että itse sellaista tekisin, mutta täytyy sanoa että alan paremmin ymmärtää.

minkäikäset lapset? palkkaa mannerheimin lastensuojeluliitolta hoitaja tyyliin kerran viikossa?

muuta sinne paikkakunnalle missä on sukulaisia apuna (jätä ukon vätys kotia!!!) tai jos et nyt ihan muutttaa taho niin lähtekää lasten kanssa mummolaan vaikka viikoksi, olisko ne apuna siellä että sais pahimman väsymyksen ohi nukuttua?

Mummolaan on matkaa 300km ja meillä ei ole autoa. Lapset on vajaan vuoden ja kaksi.

Äidistäni ei oikeasti ole mitään apua siellä mummolassakaan, oli täällä käymässä kun olin raskaana ja hän oli se jonka piti saada nukkua päiväunet...

Mä olen niin kateellinen kaikille jotka voi viedä lapset mummolaan edes muutamaksi tunniksi hoitoon. Mll apua harkitsen mutta uskaltaako kahta näin pientä jättää?

no jos se ukkos on siellä kotona sohvalla vahtimassa ku palkattu lastenhoitaja katsoo lapsia? :o vai mitä se oikein päivät tekee jos työttömänä ja silti ei voi edes lapsia katsoa. :/

Ei sais sanoa mutta olet itse nyt syyllinen tilanteesees jos sellaista ukkoa katselet joka laiskana katsoo vierestä kun vaimo palaa loppuun. Tai sit teet niinku mun yks kaveri joka miehen kotona ollessa vaan lähtee ja jättiää miehen lasten kans. Jos ei hyvällä niin pahalla. Ei se mies kai niin pässi voi olla että jättäis lapset vahtimatta jos kotona on tai jättäis lapset heitteille.

Ei voi muuta sanoa kuin että kyllä on ukkos hyvän vaimon saanu.

Yhteistyössä