Mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
Mitä tehdä, kun mikään ei kiinnosta. Aamulla on vaikea herätä ja illalla ei uni tuli, vaikka olen kuinka väsynyt. Herätessä ensimmäinen ajatus on, että olisipa jo ilta ja pääsisi nukkumaan. Töissä odotan vain päivän päättymistä ja iltaa. Kotona en jaksa tehdä mitään, ruoanlaitto, pyykkäys yms. normaalit kotityöt tuntuvat liian vaativilta. Kotityöt jäävät tekemättä siihen asti, kunnes on pakko. Mikään ei kiinnosta, enkä osaa keskittyä mihinkään. Tämä kaikki vaikuttaa jo lapseenkin. Lapsi oli ennen iloinen ja huoleton. Nykyään hän itkeskelee ja on huolestunut ja vakava.

Mulla aivan sama tilanne. Mutta ei se välttämättä masennusta ole ootko kuullut kilpirauhasen vajaa tai liikatoiminnasta. Kannattaa käydä lääkärillä ja sanoa oireet. Oireet vois täsmätä moiseen. Kyllä se elämä joskus helpottaa jaksamisia sinne :)

Syötkä riittävän monipuolisesti? Ulkoiletko? Kannattaa mennä sinne lääkäriin ja kertoa toi. Mun mielestä on aika vakavaa, jos huomaat sen vaikuttaneen lapseenkin jo!

Oisko masennusta? Kokeileppa käydä jonkun juttusilla, jos saisit solmut aukeamaan.
Itselläni se auttoi ja elämä alkoi taas maistumaan. Plus tietenkin se, että sain töitä.
Kotona ollessa ainoastaan tuppaa masentamaan...

Puhuin miehelleni asiasta, hän sanoi minun muuttuneen viimeisen vuoden aikana aivan toiseksi ihmiseksi. Hänen mielestään poissa on se iloinen ja toimelias nainen, jonka kanssa hän on perheen perustanut ja tilalla on robotti, joka tekee pakolliset asiat, jos jaksaa.

Varasin ajan lääkärille.

Yhteistyössä