uusi raskaus...en tiedä mitä tehdä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MoM82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MoM82

Vieras
ajattelin kirjottaa tänne, kun nämä seuraavat ajatukset pyörivät mielessä öin ja päivin...

olen 22.vuotias vuoden ikäisen lapsen äiti. nyt olen raskaana, viikolla 4tai5.
tiedän, että tämä on omaa tyhmyyttä ( jos nyt voi noin ollenkaan sanoa..), mutta en todella tiedä mitä minun pitäsi tehdä. Olen ollut kotosalla nyt pian yhteensä 1.5vuotta ja tuntuu välillä että seinät kaatuu päälle. Välillä tuntuu, että olisi hyvä tehdä jotain muutakin välillä.
Esim. kouluunmeno olisi jollakintapaa myös innostavaa.
Välillä mieleni tekee mieli pitää lapsi ja toisinaan taas ei.....tämä tilanne ei tunnu tästä yhtään selkiytyvän.

Meillä oli tyttö 3kk, kun huomasin olevani raskaana. Aluksi tuntui että huh huh, varsinkin kun vauva sairasti koko ajan. No ajattelin että ei tämä elämä tähän lopu. en voinut imettää vauvaa niin päätin lähteä töihin kun tyttö oli 6kk. Olin töissä 5kk joka piristi kummasti, nyt tuntuu että syntyis jo pikkuinen, odotan todella pientä meidän perheeseen.

Itse olin hieman samanlaisessa tilanteessa vajaa vuosi sitten. Raskaus yllätti enkä todellakaan pelkästään ollut nauttinut kotiäitinä olostani. Olin jopa miettinyt, että yksi lapsi saattaa minulle riittää.

Toki en ajatellutkaan masuvauvasta luopumista. Toinen lapsi menee helpommin kuin eka, osaan nauttiakin toisesta enemmän. Toki ei tekemisen puutetta ole, työtä piisaa. Olen kuitenkin vahingosta onnellinen, tämän jälkeen perhe on täysi ja sisaruksilla on mukavan pieni ikäero.

Näin minulla. Jaksamista sinulle.

Minäkin olin 1v2kk tytyn äiti kun sain tietää odottavani tätä toista..
Samat aatokset oli mulla..että jotain muuta oli tehtävä välillä..
No kotona olen ollut ja lastani hoitanu...
Ensiviikon tiistaina olis laskettu aika...että näin...
jos tekee mielesi mailata niin mellu_82@jippii.fi

Raskaus on aina kriisi vaikka olisi toivottukin, monenlaset tunteet myllertävät. Ja ne kaikki on sallittuja. Yritä miettiä asiaa siten jotta jo vuoden kuluttua sinulla on ihana pieni lapsi joka taatusti valloittaa koko sydämesi.

Meidän perheen katastofista seuraava pikkuinen maailmanloppu on tänään todellinen aarre. Odotusaikana alussa inhosin lasta ja miten hän "pilasi" elämäni. Hankin ajan aborttiin.... peruin sen viimehetkellä ONNEKSI!!!!

Voimia sinulle tehdä oma ratkaisusi oli se mikä tahansa, mutta mieti ensin kumpaako ratkaisua kadut enemmän kymmenen vuoden kuluttua?

heips!
mulla on reilu 4kk ikäinen tyttö kotona ja käyn itse välillä töissä. joskus muutama päivä. se piristää oikeasti ja auttaa jaksamaan. koita jos vaikka muutamista työpäivistä ois apua! jaksamista sinulle! :)

Yhteistyössä