Se on sitten vuosi täynnä

vieras
Oletteko miettineet, haluatteko hoitoihin, jos ei luomusti tärppää? Nythän voisitte jo mennä lääkäriin, jos haluatte. Saisi sieltä ainakin varmistusta, ettei ole mitään fyysistä estettä raskautumiselle. Ja jos on, siihenkin löytyy apua.
 
jaksamisia
Mä sanon tän ihan hyvällä vaikka mä tiedän miten rasittavaa se on tossa vaiheessa ottaa neuvoja vastaan. Mä oon nähnyt sun kuvan joskus ja mä sanoisin et kokeile lihoa pari kiloa. Mulla on tai oli myös PCO, 1½ vuotta yritystä ennen kuin tärppäsi clomien avulla ( vasta neljäs clomikierto). Painoin sillon 60kg. 3 vuotta myöhemmin, kun tuli ajankohtaiseksi yrittää pikku kakkosta, painoin 63kg ja tärppäsi yk 2. Nyt painan taas 60kg, eikä tule edes menkkoja enää ovulaatiosta puhumattakaan. Varmistin vielä gyneltä, että voiko noinkin pieni painon muutos vaikuttaa, ja hän sanoin kyllä, parikin kiloa vaikuttaa heti. Eli jos kolmosta joskus halutaan, alan lihotuskuurille ;) Toivottavasti tärppää pian teillä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaksamisia:
Mä sanon tän ihan hyvällä vaikka mä tiedän miten rasittavaa se on tossa vaiheessa ottaa neuvoja vastaan. Mä oon nähnyt sun kuvan joskus ja mä sanoisin et kokeile lihoa pari kiloa. Mulla on tai oli myös PCO, 1½ vuotta yritystä ennen kuin tärppäsi clomien avulla ( vasta neljäs clomikierto). Painoin sillon 60kg. 3 vuotta myöhemmin, kun tuli ajankohtaiseksi yrittää pikku kakkosta, painoin 63kg ja tärppäsi yk 2. Nyt painan taas 60kg, eikä tule edes menkkoja enää ovulaatiosta puhumattakaan. Varmistin vielä gyneltä, että voiko noinkin pieni painon muutos vaikuttaa, ja hän sanoin kyllä, parikin kiloa vaikuttaa heti. Eli jos kolmosta joskus halutaan, alan lihotuskuurille ;) Toivottavasti tärppää pian teillä!
Mä olen itseasiassa lihonut hieman ja nyt kierto pelaa jotenkuten, ovulaatiota ei kuitenkaan vieläkään tapahdu, eikä tasaisesta kierrosta ole toivoakaan. Teroja olen syönyt ja clomit pitäisi hakea. Kokonaan en ole toivosta luopunut vielä, etteikö luomuna tärppäisi ja siksi, emme vielä ole clomeja hakeneet.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
Mä olen itseasiassa lihonut hieman ja nyt kierto pelaa jotenkuten, ovulaatiota ei kuitenkaan vieläkään tapahdu, eikä tasaisesta kierrosta ole toivoakaan. Teroja olen syönyt ja clomit pitäisi hakea. Kokonaan en ole toivosta luopunut vielä, etteikö luomuna tärppäisi ja siksi, emme vielä ole clomeja hakeneet.
Niin, vaikeahan se on tulla raskaaksi, jos ei ovuloi. Käytät siis ovistestejä?

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
Mä olen itseasiassa lihonut hieman ja nyt kierto pelaa jotenkuten, ovulaatiota ei kuitenkaan vieläkään tapahdu, eikä tasaisesta kierrosta ole toivoakaan. Teroja olen syönyt ja clomit pitäisi hakea. Kokonaan en ole toivosta luopunut vielä, etteikö luomuna tärppäisi ja siksi, emme vielä ole clomeja hakeneet.
Niin, vaikeahan se on tulla raskaaksi, jos ei ovuloi. Käytät siis ovistestejä?
Käytän, joskin satunnaisesti. Pari ovulaatiota minulla on ollut ja oireet tuntuu silloin selvästi, testaamalla varmistan. Toisesta ovulaatiosta ilmeisesti alkoi raskaus, mutta meni kesken. Raskaustesti oli plussaa vk 6, mutta sitten tuli vuoto ja kivut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Vuosi on pitkä aika. Tiedän kokemuksesta.

Mutta kuule, hae ne clomit. Ehkä niistä on teille yhtä paljon ihanaa iloa, kun meille ;)
Niin. Se vaan tuntuu niin lopulliselta, että ikään kuin leimautusi lapsettomaksi, eikä ikinä olisi toivoa raskautua luomusti. Mutta halu saada lapsi on kova! Kai se olisi hyvä hakea ne clomit, käsittääkseni raskaus voi jopa parantaa PCO:n, eli seuraava raskaus voi hyvinkin alkaa itsekseen?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
Mä olen itseasiassa lihonut hieman ja nyt kierto pelaa jotenkuten, ovulaatiota ei kuitenkaan vieläkään tapahdu, eikä tasaisesta kierrosta ole toivoakaan. Teroja olen syönyt ja clomit pitäisi hakea. Kokonaan en ole toivosta luopunut vielä, etteikö luomuna tärppäisi ja siksi, emme vielä ole clomeja hakeneet.
Niin, vaikeahan se on tulla raskaaksi, jos ei ovuloi. Käytät siis ovistestejä?
Käytän, joskin satunnaisesti. Pari ovulaatiota minulla on ollut ja oireet tuntuu silloin selvästi, testaamalla varmistan. Toisesta ovulaatiosta ilmeisesti alkoi raskaus, mutta meni kesken. Raskaustesti oli plussaa vk 6, mutta sitten tuli vuoto ja kivut.
Sehän on erinomainen prosentti, jos kahdesta ovulaatiosta toisessa tärppää! Sinulla on erinomaiset mahdollisuudet tulla raskaaksi, kunhan vain siis ovuloit. Sinuna hakisin ne clomit, tosin vaatisin sitten seurantaultran siihen, ettei tule vahingossa kolmosia ;)
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Vuosi on pitkä aika. Tiedän kokemuksesta.

Mutta kuule, hae ne clomit. Ehkä niistä on teille yhtä paljon ihanaa iloa, kun meille ;)
Niin. Se vaan tuntuu niin lopulliselta, että ikään kuin leimautusi lapsettomaksi, eikä ikinä olisi toivoa raskautua luomusti. Mutta halu saada lapsi on kova! Kai se olisi hyvä hakea ne clomit, käsittääkseni raskaus voi jopa parantaa PCO:n, eli seuraava raskaus voi hyvinkin alkaa itsekseen?
Minä voin jatkaa tätä meidän onnellista tarinaa.

Saimme siis ensimmäisen lapsemme clomeilla (minulla pco-tyyppiset munasarjat, eikä ovista tai järkevää kiertoa ennen clomeja).

Raskauden jälkeen kuukautiset tulivat lähes kellontarkasti ja ovulaatiokivutkin olivat ajallaan joka kuukausi. Tämän toinen lapsemme (rv23) ilmoitti tulostaan luomusti ja yllättävän pikaisesti :)

Se lapsettomuuden tunne säilyy kauan, mutta hälvenee kyllä ajan kanssa. Mutta se on jo sinussa, otit clomit tai et.

Ihan kauheasti tsemppiä!!
 
Mun kaveri kävi muissa asioissa 7v sitten vyöhketerapiassa ja oli vain maininnu ettei tuu millään raskaaksi. Samalla täti oli hoitanu kuukautiskiertoa ja tärppi oli tullut luomuna. He saivat kaksoset tällä tavalla. Tämän naisen miehen sisko oli käynyt kanssa tälläsissä hoidoissa ja oli saanut vain yhden että suosittelen.
 

Yhteistyössä