Se on alkanut sitten oireilemaan :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tumpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä 2 ja 4 vuotiaat muksut.. itsekkin vannoin kuopuksen synnyttyä että ei enää ikinä, nää on nyt tässä. Kummasti sitä tässä vaan kolmatta kuumeillaan.. ja ei kammota yhtään. Ja meidän muksut ei todellakaan ole mistään kiltimmästä päästä, mutta mä tykkään haasteista. Tosin jos tää kolmonen tulee ni sitten se jää siihen..

Katos, tätä on liikkeellä... :D

Meillä nyt ei lapsiluvun edes pitänyt olla täysi, mutta sovittiin etukäteen että odotellaan rauhassa kunnes nuo alkaa lähestyä kouluikää ja katsellaan sitten uudestaan. Reilun 2v tuo vauvakuume pysyikin visusti poissa, joskus ihan tunsin helpotusta etten itse ole tuossa tilassa kun näin jonkun raskaana olevan tai pienen vauvan äidin.

Mut, mut. Nyt sitä on jotenkin alkanut itsekin avata silmiään vauvoille ja yhä useammin huomaa jo ajattelevansa että haluan kanssa tuollaisen!!! :heart: Välillä ihan kamalasti... :ashamed: Miehelle jossain välissä mainitsin ja se kuulosti heti kiinnostuneelta. Siksi siis en uskalla edes puhua asiasta enää hälle.

*Huokaus* Ja minä onneton kun satun rakastamaan sitä raskausmahaa, vauvan syntymän hetkeä (meillä sektio) ja sitä ihanaa yhteistä alkua...

Meilläkin lapsiluku täynnä ja ollaan molemmat oltu hiton tyytyväisiä.. kunnes nyt lähiaikoinan kolmosen hankinta on ollut aivan liian usein mielessä :o
Ja mä en kyllä halua kolmatta, en todellakaan. Aunto kävisi meilläkin liian pieneksi ja auto myös. Ei pystyis, ei olis varaa. En jaksais, kun nytkin välillä tuntuu et ootan vaan et toi nuorimmainen kasvaa ja oppii vähän tekemään juttuja itse..
Silti ajatus vauvamahasta, niistä pienistä hennoista potkuista, se ihan uuden vauvan aivan ihana tuoksu, ne ensihetket, koko eka vuosikun taitoja tulee uusia joka päivä..Ääääh kuinka kivalta kuulostaakaan!
MUTTA EI!!! Ei enää lapsia meille! Kai.

Pöh..
Mekin miehen kans ollaan sitä mieltä että kyl nää meijän lapset on nyt tässä, 3½v. ja vähä vajaa 1v..mutta mutta..välillä huomaan aattelevani että ois se tunne ihana, kun se papu kasvais massussa..
Ei ei ei, en suostu enää kuumeilemaan!Synnytys on ihan hel*ettiä eikä tänne kämppäänkään enempää mahdu..+miun piti seuraavaks lähtee kouluttautumaan et saisin joskus töitäkin.

Että joo,2 riittää :D

Kauppareissuihin sen verran että pohjanmaalla pikkukylässä yhessä kaupassa oli sellanen aivan mahtava kanden lapsen istuttava autokärry :D Sinne isommat ipanat istumaan tappeleen auton sisään ja pienin sit kärryyn (siinä oli nimittäin yhdelle, ellei kahdelle, paikat siin koriosastossa niinkun tavan kärryissä on). Oli sellanen siisti kuorma-auto mallinen autokärry :whistle:
Eikun vaan alotetta lähikauppaan et teillekin tollanen vekotin ja HETI!

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Kauppareissuihin sen verran että pohjanmaalla pikkukylässä yhessä kaupassa oli sellanen aivan mahtava kanden lapsen istuttava autokärry :D Sinne isommat ipanat istumaan tappeleen auton sisään ja pienin sit kärryyn (siinä oli nimittäin yhdelle, ellei kahdelle, paikat siin koriosastossa niinkun tavan kärryissä on). Oli sellanen siisti kuorma-auto mallinen autokärry :whistle:

Mä näin Tampereella jossain tollasen kärryn... kaks autoon ja kahdelle istuimet :D

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:

Mä näin Tampereella jossain tollasen kärryn... kaks autoon ja kahdelle istuimet :D

Vau, missä :D
Meidän poika tykkäs kauheesti olla tuossa autossa kun oli kaks rattia ohjattavaks B)

Meidän poika tykkäs kauheesti olla tuossa autossa kun oli kaks rattia ohjattavaks B)

No hitsi kun mä yritin miettiä, mutta en kuollaksenikaan muista missä se oli... ei ollut kuorma-auto, mutta kaks rattia siinä oli. Oliskohan se voinu olla Lielahden cittarissa

No hitsi kun mä yritin miettiä, mutta en kuollaksenikaan muista missä se oli... ei ollut kuorma-auto, mutta kaks rattia siinä oli. Oliskohan se voinu olla Lielahden cittarissa

Kai meidän täytyy tyytyä noihin perinteisiin autokärryihin sit, tulis muuten turhan pitkä kauppareissu.

Lielahden Cittarissa niitä ainakin on. On muuten loistavat, meidän lapset on ihan hulluina niihin. :)

Mä tässä listailin plussia ja miinuksia vauva-asiasta.

+ Vauva on ihana.
+ Tulisi lopetettua tämä idioottimaisuus eli tupakanpoltto.

- Joutuisin synnyttämään (edelliset reissut kesti 36 ja 27 tuntia, tuskin kolmaskaan alle vuorokaudessa tulisi... ja lisäksi toisen synnytyksen jälkeen kului 11kk iloisen selibaatin merkeissä )
- Joutuisin laihduttamaan raskauskilot taas. Mulle niitä kyllä tulee, en omista itsehillintää.
- Ainakin vuosi yövalvomista, sitä teki edelliset niin varmaan tekisi tämäkin.
- Muutaman vuoden lykkäys tulisi taas lasten yöhoitoon saamiseen.
- Palaisin loppuun ja musta tulisi paskamutsi.
- Joutuisin luopumaan rakkaista nännilävistyksistäni.
- Taloudellinen tilanne menisi aika ikäväksi, nytkin meidän tulot on juuri ja juuri köyhyysrajan yläpuolella.
- Jouduttaisi laajentamaan taloa.
- Saisin hoitaa neuvolakäynnit iloisesti 2- ja 4-vuotiaiden lasten kanssa, hoitajia kun ei ole.

Pakko myöntää että ehkäpä järki voittaa. :whistle:

Eilen mies sitten tuumasi että kolmas lapsi olisi siitäkin hyvä että olisi sitten meidän lapsilla enemmän tukiverkkoa ja läheisiä kun ovat aikuisia. :headwall:

Puhukaa mulle järkeä. :attn: |O

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Eilen mies sitten tuumasi että kolmas lapsi olisi siitäkin hyvä että olisi sitten meidän lapsilla enemmän tukiverkkoa ja läheisiä kun ovat aikuisia. :headwall:

:saint:

No, mä olin joskus vuoren varma ettei kahta lasta enempää tule, ikäeroa 1,5v...Mut kummasti mieli muuttui MOLEMMILTA kun lapset kasvoivat, nuorempi nyt 5v ja kolmatta toivottua lasta ootetaan ihan innoissaan :)

Mitäs vikaa kolmannessa olisi?
Meillä on neljä ja olin sitä mieltä, että nyt riittää. Mutta samoista ajatuksista yllätän itseni tämän tuosta, kuin sinä kerroit tuossa aloituksessa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitäs vikaa kolmannessa olisi?
Meillä on neljä ja olin sitä mieltä, että nyt riittää. Mutta samoista ajatuksista yllätän itseni tämän tuosta, kuin sinä kerroit tuossa aloituksessa...

Kurkkaa tuo mun plus ja miinus -lista. :whistle:

Ja Millipilli: |O |O

Lielahden Cittarissa niitä ainakin on. On muuten loistavat, meidän lapset on ihan hulluina niihin. :)

Mä tässä listailin plussia ja miinuksia vauva-asiasta.

+ Vauva on ihana.
+ Tulisi lopetettua tämä idioottimaisuus eli tupakanpoltto.

- Joutuisin synnyttämään (edelliset reissut kesti 36 ja 27 tuntia, tuskin kolmaskaan alle vuorokaudessa tulisi... ja lisäksi toisen synnytyksen jälkeen kului 11kk iloisen selibaatin merkeissä )
- Joutuisin laihduttamaan raskauskilot taas. Mulle niitä kyllä tulee, en omista itsehillintää.
- Ainakin vuosi yövalvomista, sitä teki edelliset niin varmaan tekisi tämäkin.
- Muutaman vuoden lykkäys tulisi taas lasten yöhoitoon saamiseen.
- Palaisin loppuun ja musta tulisi paskamutsi.
- Joutuisin luopumaan rakkaista nännilävistyksistäni.
- Taloudellinen tilanne menisi aika ikäväksi, nytkin meidän tulot on juuri ja juuri köyhyysrajan yläpuolella.
- Jouduttaisi laajentamaan taloa.
- Saisin hoitaa neuvolakäynnit iloisesti 2- ja 4-vuotiaiden lasten kanssa, hoitajia kun ei ole.

Pakko myöntää että ehkäpä järki voittaa. :whistle:

Aika löyhät on noi järkisyyt...
Miehes tukiverkko puhe on ASIAA!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika löyhät on noi järkisyyt...
Miehes tukiverkko puhe on ASIAA!!!!

Onhan se asiaa. Mutta kun meiltä tosiaan puuttuu ne tukiverkot... Enkä ole ihan varma omasta jaksamisesta. :/

Mä niiiiin kovasti toivon ettei tämä tästä enää pahene. Mulle on kaksi kertaa elämässäni vauvakuume iskenyt, molemmilla kerroilla tulos on ollut lapsi. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Esikoinen on 2v7kk ja nuorempi 1v2kk, et mähän olen siis ihan hullu.. :xmas: Laskettu on toukokuun lopussa. :D

No sä olet kyllä ihan täysin hullu. :D Mä selvisin sentään vähän pidemmälle, esikoinen on 4v ja toinen 2v. :D
Onnea kovasti. =)

mä oon selvinny vieläkin pidemmälle... esikoinen kohta 6v ja kuopus 5v. yllätin tällä viikolla ajattelemasta miehen innostuneita reaktioita kasvavasta mahasta :o :| :| :| :| :| :| :|
ei, kyllä kaksi riittää...
kuluis äkkiä 6 vuotta niin vois tehä sterilisaation |O

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
mä oon selvinny vieläkin pidemmälle... esikoinen kohta 6v ja kuopus 5v. yllätin tällä viikolla ajattelemasta miehen innostuneita reaktioita kasvavasta mahasta :o :| :| :| :| :| :| :|

Mä totesin että meidän perheessä ei kukaan sterilisaatiota tee niin kauan kuin noita oloja tulee. :whistle:
Kyllä sä ehdit vielä toisen sarjan pukata ennen kolmeakymppiä. :D

Ehdottomasti samaa mieltä.

Ja tehdään kato sellanen yhteinen avunanto sopimus: kun sä uuvut, mä tuun lasten kanssa ja teen ruoat ja sä vaan makaat. Ja toisinpäin. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Kolme on kuule hyvä määrä.

Vedetään sitt yhdessä piuhat poikki sen jälkeen. :xmas: :D

No helevetti, enkö mä voi luottaa edes suhun. |O Kukaan ei puhu mulle järkeä.
Ja meillä se on tuo mies joka menee operoitavaksi sitten kun sen aika on. B)

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Ehdottomasti samaa mieltä.

Ja tehdään kato sellanen yhteinen avunanto sopimus: kun sä uuvut, mä tuun lasten kanssa ja teen ruoat ja sä vaan makaat. Ja toisinpäin. :saint:
Tuo ois muuten aika hyvä. :)
Hitsi kun voisi olla varma että saisi sellaisen öisin nukkuvan vauvan. Mä en haluaisi valvoa enää... Ja pakko myöntää että ajatus synnytyksestä pelottaa. :|

Täytyy käskeä tuo mies vielä puhumaan mulle järkeä. Toivottavasti sillä on oikein paska päivä tänään töissä niin siltä tulee sitten suora tyrmäys. :D

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:

Mä totesin että meidän perheessä ei kukaan sterilisaatiota tee niin kauan kuin noita oloja tulee. :whistle:
Kyllä sä ehdit vielä toisen sarjan pukata ennen kolmeakymppiä. :D

ÄLÄ PUHU TUOMMOSIA!!!

ShockJillGgallery.jpg

|O :o :| :headwall:

puhuinki juuri ukolle että olisihan se vielä ihan kiva saada kiia sini kirsikka tai johnny eemeli daniel :snotty: :headwall: :headwall: :headwall: ja kumpikin yhteenääneen: ja lapsiahan ei tehä ku vasta vakaan suhteeseen! :D

Yhteistyössä