Se ois sit pitkän pitkästä aikaa eka vaipaton yö pojalla takana!

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
ja sänky kuiva! Ehkä johtuu siitä, että illalla toitotettiin, että vessaan pitää mennä yölläkin ja itse heräsin kaksi kertaa käyttämään pojan pissillä.

Vaipat vaan pääsi loppumaan eilen, joten ei ollut vaihtoehtoja kuin laittaa nukkumaan ilman.

Ja kyllähän se kieltämättä hieman on harmittanut, vaikkei lapsia saa verrata, muitta kun sisko soitti ja innoissaan kertoi, kuinka heidän vajaa 3v on nyt jo kohta 2 viikkoa nukkunu ilman yövaippaa. Ja meillä vaippa on litimärkä joka ikinen aamu.

Mietin tuossa, että viitsisikö sitä kokeilla, ettei tänään hakiskaan kaupasta sitä vaippapakettia...

Poikaa itseäänkin välillä harmittaa kun pitää vaippa olla yöllä. Mutta kun se vaippa ei ole ollut aamuisin kuiva vaan niin litimärkä, ettei enempiä ois mahtunutkaan. Ja edellisen kerran kun on ollut yön ilman vaippaa, niin suurinpiirtein puolen tunnin kuluttua siitä kun olen hänet vessassa yöllä käyttänyt, herään huutoon, että sänky on märkä.

Lähtisköhän tää tästä sujumaan?!

Onnea tästä virstanpylväästä! On tietysti makuasia tuo yöpisutus. Me jätimme yövaipan pois, kun se oli ollut lähes poikkeuksetta kuiva useamman kuukauden. Jotenkin vaan tuntui sille, että ei se yöpisutus ratkaise mitään, silloinhan yökuivuus ei ole omaehtoista, vaan vanhempien toimista riippuvaista.

Toisilla vaan se kestää kauemmin. Minä kokeilisin kestovaippoja tähän loppuvaiheeseen. Eikä mitään pintakuivia, vaan niitä, jotka kastuessaan tuntuvat märille, eikä liian imukykyistä, vaan sellaista, joka yhdestä pisusta tosiaan kastuu. Kun kerran lapsi herää märkään sänkyyn, todennäköisesti märkä vaippakin herättää, varsinkin kun asiasta puhuu etukäteen. Ja kun alkaa heräämään aina pissattuaan, pikkuhiljaa hän alkaa heräämään jo kesken pisun - sekuntia ennen pisua - pissahätään. Vanhemmille on mukavampaa vaihtaa pelkkä vaippa, kuin pedata peti uudestaan ja lapselle erilaisen vaipan voi myydä harjoitushousuina.

Kuulostaa varmaan julmalta ja erikoiselta tavalta, mutta me jätettiin vaippa pois vaikka oli aina aamulla märkä ja ekat muutamat yöt meni niin et poika heräsi siihen kun pissat oli sängyssä. Mutta siitä se jotenkin sitten oppi. Ensin heräsi itse yöllä pissalle, ja nykyisin on kokonaan pissaamatta.

Koitin etsiä netistä kestovaippoja harjoitteluhousuiks, mut harvassa oli isot koot. Onneks sain kaverilta ison palan PULia, ni pääsen ompelemaan itse pojalle parit harkkahousut kevyen imun kera.

Töiden jälkeen kävin Prismassa ja siellä sattui silmään vaippahyllyjen luona avattu laatikko jossa oli tyttöjen Huggies Drynites pyjama pants-paketteja. Hyllyistä ei löytyny ja myyjä ei osannu sanoa, et onko niitä pojille tulossa. Kotiin ku tultiin, ni äkkiä netistä kaivelemaan tietoja ja sit soitin Cittariin ja sieltähän niitä löytyi ni käytiin hakemassa paketti niitä. Aikas hinnakkaita oli, reilut 11? 16kpl:een paketti :o Mut noilla nyt koitellaan alkuun. Poika oli ihan innoissaan ku kerroin, et mitä noi on ja, et enää ei tarvi vaippoja pitää. Toivottavasti noi nyt toimis. Viikonloppuna pitää ommella parit kestopöksyt sit käyttöön.

No joo, mutta toisilla kun vaan ne aivot ei ole vielä tarpeeks kehittyneet.Siinä tapauksessa ei auta yölliset vessareissut ym.vaan sänky on märkä.Meillä 7-v tyttö jolla edelleen yövaippa.Turhaa stressata itteensä kun asia on kiinni tytön aivoista.Meilläkin kokeiltiin kaikki mahdollinen (vähän juomista illalla,yöllä herätettiin 2krt vessaan,potta sängyn vieressä)mutta lääkäri totesi että ihan suotta koska aivot ei oo vielä tarpeeks kehittyneet.Nyt on minirin lääkityksellä...saa nähdä miten käy.

Yhteistyössä