Se nainen, joka huusi tänään naama punaisena TYKS:in parkkipaikalla, olin minä.

"ookoo"
Ihan yhtä suurella syyllä se toinen osapuoli voisi nyt tulla haukkumaan tänne, että hän sai parkkiruudun kun sattui osumaan sopivasti kohdalle ja joku hullu tuli siitä raivoomaan. Ei tuollaista "jonotussysteemiä" ole olemassakaan. Parkkihallissa ajellaan hissukseen ympäriinsä paikkaa etsiskellen ja se nyt sattui vain olemaan paska tuuri, ettet itse ollut siinä kohtaa josta auto lähti, vaan joku muu. Tuollaista esimerkkiä ei kannata lapsille antaa, että paskan tuurin osuessa kohdalle alkaa raivota ventovieraille ihmisille. Ymmärrän kyllä, että huoli ja väsy on kova, mutta silti. Aikuiselta pitäisi löytyä sen verran itsehillintää. Toivon teille kaikesta huolimatta pikaisia paranemisia!

"nuuh"
Kannattas mennä taksilla seuraavan kerran jos on noin tunkkupaikka. Mutta ymmärrän että sulla hermot pinnassa, synnytyskään kun ei ollut aivan helpoimmasta päästä. Tilannetta ei varmasti helpota "en tiedä" asenteet ammattilaisten puolelta. Meillä noi lamppuhoidot kestivät kaksi vuorokautta ja vauva itki lohduttomasti ja äiti vieressä :( tsemppiä tuleviin päiviin.

"mii"
tsempppiä chef,

Itsellä myös esikko oli valossa vuorokauden vain, mut se oli tosi rankkaa jo se aika kun ei saanut tosiaan sylitellä kun toinen itki valossa pedillä. vain pienet syöttö hetket rinnasta ja perään pullosta ei oikein riittänyt tuoreelle äidille sylittely hetkeksi. Itselle oli myös vaikeaa kun ei nähnyt pienen silmiä. Toki tuossa tilassa hormiinit saavat kaikki tunteet niin suuriksi, eihän se ole kummakaan ja itse myönnän olevan miljoona kertaa itku herkempi kuin normaalisti, vaikka normistikin olen tosi tunteellinen.

Toivottavasti joku sinulle selvittäisi tilannetta jotta voisit olla levollisemmin : ) toivotaan myös että vauvan arvot kääntyvät normaaliksi.

"Vieras"
[QUOTE="Sirkkeli";29000433]Mä olen luullut, että kun mennään parkkihalliin, ja ajellaan siellä odotellen että joku lähtis pois, niin se joka osuu kohdalle eka ja jää odottamaan poistuvaa, saa sen paikan. Eikä se joka on tullut ekana ajelemaan ympyrää, ja odottelee jossain muualla.

KOSKA on mahdotonta tietää, kuka on tullut missäkin järjestyksessä. Näin Ikeassa, Itiksessä, Jumbossa yms. Itseasiassa myös miedän kaupungin Robbarin ulkoparkkiksella. Eikä ikinä ole kukaan tullut ulvomaan, että ollaan viety hänen paikkansa. Eikä myö olla menty myöskään ulvomaan.

[/QUOTE]

Juuri näin.

[QUOTE="Sirkkeli";29000433]Mä olen luullut, että kun mennään parkkihalliin, ja ajellaan siellä odotellen että joku lähtis pois, niin se joka osuu kohdalle eka ja jää odottamaan poistuvaa, saa sen paikan. Eikä se joka on tullut ekana ajelemaan ympyrää, ja odottelee jossain muualla.

KOSKA on mahdotonta tietää, kuka on tullut missäkin järjestyksessä. Näin Ikeassa, Itiksessä, Jumbossa yms. ulkoparkkiksella.[/QUOTE]

Todellakin juuri näin. Mistään jonotussysteemeistä ole koskaan kuullutkaan, ja kortti ollut jo melkein 30 vuotta. Huutokohtauksen järjestäminen oli kyllä aivan turhaa.

Toivottavasti vauva voi jo paremmin.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Miettikää, KYS:ssä ei hoitajat (jotka siis tulis hoitaa sitä valossa olevaa vauvaa), ei pääse parkkihalliin henkilökunnan paikoille, kun idiootit asiakkaat pysäköi sinne!!! Ihan perseestä!!

"Vieras"
Siis mitä helvettiä, en nyt ymmärtänyt yhtään, miksi rouva toimi väärin ja miksi nostit tuollaisen elämän?

Siis parkkihalleissahan on kymmeniä autoja ilman paikkaa pyörimässä ja etsimässä paikkaa. Kun kohdalle sattuu joku, joka on lähdössä, niin luonnollisesti jäädään vilkku päällä odottamaan ja ajetaan paikkaan sen vapautuessa. Siis pitäisikö siinä vaiheessa alkaa pälyilemään ympärille, että onkohan joku muu etsinyt parkkipaikkaa kauemmin ja ajaa sen takia paikan ohi? Mistä lähtien parkkihalleissa (joissa on parhaimmillaan tuhansia paikkoja ja useita kymmeniä autoja etsimässä paikkaa) on ollut jonotusnumerot tai paikkoja "jaettu" sen mukaan, kuka on etsinyt kauiten? Missä maailmassa sä oikein elät?

Ymmärrän kyllä huolesi, mutta jos olet jossain muualla odottamassa vapautuvaa paikkaa, niin miksi toisaalla vapautuva paikka pitäisi antaa sinulle? Sattumaahan se on, kuinka nopeasti paikka löytyy.
Jos itse olisin ajanut vapautuvaan parkkipaikkaan ja joku olisi tullut minulle naama punaisena huutamaan, että "minä olin ensin jonottamassa (tuolla toisella puolella)", pitäisin henkilöä sekopäänä.

Vai ymmärsinkö jotain nyt väärin?

"Vieras"
Mutta joo...tyypilliseen palstatapaanhan taas tämäkin juttu menee. Vika on tietenkin mussa. Jos mä olisin aloittanut tämän ketjun kertomalla olevani tuo rouva, niin siinäkin kohtaa vika olisi ollut ap:ssa, eli rouvassa.
Mitä ihmettä? Sä keksit päästäsi uusia liikennesääntöjä ja ihmettelet, että ihmiset kritisoivat sinua siitä? Ja sun mielestä vika on nyt palstassa?

Oletko ihan tosissasi?

Rollolainen
oliis tihmeesä kulkenut taksilla. Jonotusjutuista minäkään en ole kuullut ikinä vaika monessakin parkkitalossa olen asioinut, muillakin voi olla kiire, olis muakin ärsyttänyt, mutta se huutamien tuossa tilanteessa oli turhaa..... kummaltakin

"Vieras"
Tsemppiä ap koko perheelle ja toivottavasti saatte pian aloittaa normaalin arjen vauvan kanssa.

Täytyy kyllä sanoa, etten ole kuullutkaan tuost sinun tyylistäsi jonottaa jossain keskellä. Itse ajelen hissukseen ympäriinsä ja kun jostain vapautuu paikka, ajan siihen jos satun olemaan ensimmäisenä kohdalla. En katso näkyykö jossain muita jonottajia, vaan se saa paikan kuka sopivasti siihen osuu.

Voi mä niin eläydyin tuohon sun aloitukseen. Se on niin tuskaista yrittää löytää U-sairaalan kulmilta parkkipaikkaa ja se yhdistettynä huoleen pienestä vauvasta ja kaikkeen muuhun väsyyn, niin ei mikään ihme, että karjuit sille naiselle. Itsekin olen siellä hermona kiertänyt parkkipaikkaa etsien lukuisinä aamuina ja huoli omasta vauvasta ja ikävä ovat korventaneet rinnassa. Tsemppiä, toivottavasti kaikki järjestyy eikä valohoitoa enää tarvita ja sairaalassa juokseminen loppuu!

Viimeksi muokattu:
"Vieras"
En ole kuullutkaan moisesta systeemistä... Huh, onneksi käytän joukkoliikennettä (silloin harvoin kun se täällä kulkee)...saisin kovat traumat kun joku olis vihainen.

"Vieras"
[QUOTE="Vieras";29000828]Täytyy kyllä sanoa, etten ole kuullutkaan tuost sinun tyylistäsi jonottaa jossain keskellä. Itse ajelen hissukseen ympäriinsä ja kun jostain vapautuu paikka, ajan siihen jos satun olemaan ensimmäisenä kohdalla. En katso näkyykö jossain muita jonottajia, vaan se saa paikan kuka sopivasti siihen osuu.[/QUOTE]

Näinhän kaikki tekevät (paitsi ap ilmeisesti) ja näin kuuluukin tehdä.

No mutta tsemppiä ap:lle ja vauvalle, vaikka turhaa rouvalle huusitkin :)

Turkulainen sairaalalla
Me käydään myös säännöllisesti Tyksisssä, enkä kyllä oo ikinä tajunnu mitään jonotussysteemiä :D Varmaan oon vieny jonkun parkkipaikan tietämättäni, mutta se on vaan voi voi. Parkkitilannehan on siellä ihan surkea. Siellähän joutuu henkilökuntakin parkkaamaan asiakaspaikoille kun henkilökunnan halli on liian pieni.

Itse varaan aina parikymmentä minuuttia siihen että haen paikkaa. Kerran melkein myöhästyttiin sen takia, kun jouduin ajaan monen korttelin päähän ja mentiin juoksujalkaa lapsen kanssa sairaalalle. Ja olen itse osunut paikalle pari sekuntia liian myöhään, mutta en villeimmissä kuvitelmissakaan menisi siitä huutaan kellekään. Paska tuuri, niinhän se on.

"vieras"
Ihan hyvä että huusit, jos ottaisi opikseen tai edes miettisi tykönään miten tuli käyttäydyttyä. Itse olisin tehostanut huutoa taluttamalla tyypin kuskinpuoleiselle ovelle ja käskyttänyt periksi antamatta menemään sisään ja viemään autonsa muualle.

Turkulainen sairaalalla
Ap: lle vielä sen verran että lapsi voi olla oikeasti sairas vaikka se kuinka kävelisi omin jaloin. Sulla nyt on hormonit ihan sekaisin, ymmärrettävästi ja huoli lapsesta. Rauhoitu nyt, vähän ajan päästä sä jo naurat tälle. Pidä silti mielessä että maailmassa on muitakin äitejä jotka ovat huolissaan lapsistaan. :hug:

"vieras"
Jos aloittaja ei olisi chef niin löisin vaikka vetoa, että on provo. Minä olen töissä sairaalassa ja joudun joka ikinen työvuoro etsimään parkkihallista paikan, joten minusta tuollainen yksi kerta on naurettava. Ei tuollaista jonotussysteemiä ole olemassakaan :D Sinä tuossa mokasit. Olisit a)lähtenyt joissa b) käyttänyt VILKKUA! Itselläni oli vasta tilanne, että näin kyllä kun eräs auto kyttäsi paikkaa. Ei ollut vilkkua, minä pistin vilkun ja vein paikan "nenän edestä" Yleensäkin vituttaa, kun ihmiset ei osaa käyttää vilkkuja. Ja hei, se toinen lapsi saattoi mennä vaikka syöpähoitoon tms. ja sinä huudat siellä. HÄPEÄ!

"Lissu"
En ole minäkään muualla tuollaiseen jonotussysteemiin törmännyt, ja varmasti olisin parkkeerannut ekaan vapautuvaan ruutuun kuten tuo toinenkin äiti. MUTTA olisin kyllä siirtänyt autoni siitä pois, jos minulta olisi sitä asiallisesti pyydetty. Pienen vauvan lääkäriaika olisi itselleni ollut riittävä perustelu siihen.

Tuo jonotussysteemi kuulostaa joltain Tyksin inside-systeemiltä, jota monet eivät varmasti ole tietoisia.

Toivottavasti vauva on paranemaan päin, sehän tässä on tietysti tärkeintä.

hehheh
Jännää taas kerran huomata miten jotkut vakkaripalstalaiset heti on voivoi sua n sen ihmeemmin edes miettiättä tai lukematta mitä kirjoitettu.Ei tuollaista AP:n ns jonotussysteemiä ole.Mä olin tässä kerroksessa ensin.Ikävää että ilmeisesti isompi lapsi on joutunut kuulemaan ties millaista kieltä kun joku vieras ihminen karjuu parkkihallissa:(:(

Yhteistyössä