Se nainen, joka huusi tänään naama punaisena TYKS:in parkkipaikalla, olin minä.

"Vieras"
Muiden vastauksia lukematta...
Nopeat syö hitaat ja kyseisellä rouvalla oli lääkäriaika ja yhtälainen oikeus käyttää parkkihallia kuin sinullakin. Miksi hänen lapsensa on vähempiarvoinen kuin sinun???!

Toisekseen jos vauvalla on bilit koholla, lamputtaa pitää koko ajan, ei viedä vauvaa yöksi kotiin!!! kumpi sinulle on tärkeämpää, kotiintulo vai se, että vauvasi saa mahdollisimman paljon olla lampun alla niin että bilit laskee??!

"vieras"
Vaikea selittää tuota tilannetta. Mulla ei ollut vilkkua päällä, koska en ollut juuri sillä sekunnilla sen auton takana, joka lähti pois. Tuo "jonotuspaikka" on ikäänkuin keskellä sitä parkkihallia ja siinä siis odottelin, että näen, kun joku tulee. Ja kun näin, niin toki olisin heti ajanut hänen luokseen ja laittanut vilkun päälle...mutta kun tuo toinen rouva oli etsimässä sitä ruutua ja osui juuri silloin tuon rouvan auton luokse, kun rouva autolleen saapui.

MUTTA hän siis kyllä oli huomannut sen, että vapautuvaa ruutua odottelin, sillä hänhän ei suinkaan pahoitellut sitä, ettei huomannut minua, vaan hän ilmoitti huutaen, että hän parkkeerasi siihen, koska hänen lapsellaan on aika nyt välittömästi ja heillä on kiire.
Eli koska sinä olit samassa parkkitalossa jonottamassa paikkaa niin kaikkien muiden olisi pitänyt antaa sulle ensimmäinen vapautuva paikka koska sulle oli suurempi kiire ja tai suurempi hätä. Vain koska olit siinä ja jonotit paikkaa, et sen vapautuvan paikan lähellä vaan toinen oli. Ei vilkkua päällä. Mutta koska olit ajatellut että saat ensimmäisen vapautuvan paikan. Hmmm:(

[QUOTE="vieras";29000273]Ehkäpä se toinenkin rouva oli niin huolissaan oman lapsensa puolesta, eikä huomannut että joku toinenkin odottaa parkkipaikkaa. Vai olitko jo menossa vilkku päällä samaan ruutuun?[/QUOTE]

Jos tilanne tosiaan olisi ollut tämä, niin eikö sitä ihminen yleensä silloin selittäisi tilanteen? Siis pahoittelisi sitä, ettei huomannut ja kertoisi sen jälkeen, että nyt on kyllä niin kiire, ettei ehdi tilannetta enää korjaamaan?!

Hänellä kuitenkin olisi ollut aikaa tilanne selittää, koska hän lunasti parkkilipunkin ja oli koko tuon ajan puhe-etäisyyden päässä musta.

Mä olisin ymmärtänyt häntä paljon paremmin, jos olisimme käyneet tälllaisen keskustelun, mutta emme käyneet. Vaikka nimenomaan aloitin itse kertoen, että olin täällä ensin odottamassa paikkaa...hänellä oli siis mahdollisuus tässä kohtaa ilmoittaa, ettei minua huomannut, jos tilanne olisi tämä ollut.

ketuttaa
Mutta kuten arvata saattaa, jos ihminen on niin maan matonen, että se vie toisen parkkiruudun, niin eipä sellaista ihmistä kiinnosta mikään muu kuin oma perse. tapella parkkipaikoista.

Niin totta. Jotkut porsaat ajoivat kerran meidän tavaroiden päälle ruudussa, jota varattiin niiden sekuntien aikana, kun autoa odotettiin siirrettäväksi ruutuun. Juipit suunnilleen sylkivät meidänkin päälle, vaikka kuulivat että omaisuuttamme oli hajonnut.

"vieras"
Jos tilanne tosiaan olisi ollut tämä, niin eikö sitä ihminen yleensä silloin selittäisi tilanteen? Siis pahoittelisi sitä, ettei huomannut ja kertoisi sen jälkeen, että nyt on kyllä niin kiire, ettei ehdi tilannetta enää korjaamaan?!

Hänellä kuitenkin olisi ollut aikaa tilanne selittää, koska hän lunasti parkkilipunkin ja oli koko tuon ajan puhe-etäisyyden päässä musta.

Mä olisin ymmärtänyt häntä paljon paremmin, jos olisimme käyneet tälllaisen keskustelun, mutta emme käyneet. Vaikka nimenomaan aloitin itse kertoen, että olin täällä ensin odottamassa paikkaa...hänellä oli siis mahdollisuus tässä kohtaa ilmoittaa, ettei minua huomannut, jos tilanne olisi tämä ollut.
Ja tämä henkilö olisi ollut sulle tilivelvollinen koska?

"vieras"
Vaikea selittää tuota tilannetta. Mulla ei ollut vilkkua päällä, koska en ollut juuri sillä sekunnilla sen auton takana, joka lähti pois. Tuo "jonotuspaikka" on ikäänkuin keskellä sitä parkkihallia ja siinä siis odottelin, että näen, kun joku tulee. Ja kun näin, niin toki olisin heti ajanut hänen luokseen ja laittanut vilkun päälle...mutta kun tuo toinen rouva oli etsimässä sitä ruutua ja osui juuri silloin tuon rouvan auton luokse, kun rouva autolleen saapui.

MUTTA hän siis kyllä oli huomannut sen, että vapautuvaa ruutua odottelin, sillä hänhän ei suinkaan pahoitellut sitä, ettei huomannut minua, vaan hän ilmoitti huutaen, että hän parkkeerasi siihen, koska hänen lapsellaan on aika nyt välittömästi ja heillä on kiire.
No tuota, aika vaikea tuollaisessa tilanteessa taitaa olla huomata, että sinä jonotat paikkaa. Ja ymmärrän senkin, että jos oli hänelläkin kiire lääkäriin, niin ei varmasti ollut aikaa jäädä keskustelemaan asiasta, varsinkin jos hän ei nähnyt mitään väärää tilanteessa. Tällainenhan on ihan normaali käytäntö kauppakeskuksissakin, jos olet kohdalla ja huomaat että parkkipaikka vapautuu, niin kyllä siinä laitetaan vilkku päälle ja käännytään siihen vapaaseen paikkaan. Ei sielläkään tarkistella, että onkohan nyt jossain muualla joku joka on saapunut ennemmin...

"turkulainen"
Asun turussa, enkä ole kuullutkaan tuollaisesta "jonotussysteemistä". Kyllä täällä paikan saa se, joka ekana siihen ruudun kohdalle ehtii, tottakai. En minäkään olisi antanut sulle paikkaa, jota "jonottelet" jossain ties missä, haloo. Ja varmasti olisin huutanut vittusaatanaperkelettä takaisin jos joku mammeli tulee siihen aamutuimaan huutamaan että viet "mun" paikan.

Toisekseen, kun tuonne keskustaan lähtee niin sinne lähetään asenteella että parkkia ei sieltä ihan heti saa läheltä paikkaa johon olet menossa, jos ollenkaan. Sen auton voi jättää kauemmaksikin, ja sitten kävellä. Tyksin lähellä on kyllä muitakin parkkipaikkoja. Eli summa summarum, minusta tuo oli ihan sun OMA MOKA.

[QUOTE="Vieras";29000334]Muiden vastauksia lukematta...
Nopeat syö hitaat ja kyseisellä rouvalla oli lääkäriaika ja yhtälainen oikeus käyttää parkkihallia kuin sinullakin. Miksi hänen lapsensa on vähempiarvoinen kuin sinun???!

Toisekseen jos vauvalla on bilit koholla, lamputtaa pitää koko ajan, ei viedä vauvaa yöksi kotiin!!! kumpi sinulle on tärkeämpää, kotiintulo vai se, että vauvasi saa mahdollisimman paljon olla lampun alla niin että bilit laskee??![/QUOTE]

Nopeat syövät hitaat? En kertakaikkisesti osaa ajatella asiaa noin. Eipä tullisi itselleni mieleenkään toimia tuolla tavoin. Kaupassakin sitä sitten ihmiset kiilaisivat vanhuksen ohi, vaikka näkisivät, että vanhus on kassalle menossa? Törkeätä.

Ja kyllä mä nyt koen, että tuo homma meni nimenomaan niin päin, että rouva oli meistä se, joka koki, että mun syyni sille parkkipaikan tarpeelle oli vähäpätöisempi, kuin hänen syynsä. Eikä suinkaan siis niin, että MÄ olen tässä se ilkeä ja paha.

Ja toisekseen, eiköhän ne TYKS:issä tiedä, että milloin meidät voi kotilomalle päästää ja milloin vauvan on parempi olla siellä lampun alla. Eipä ne taitaisi ne äidin kotiintulotoiveet lääkäreitä siinä kohtaa kiinnostaa, jos vauvalla on parhaillaan akuutti tarve valohoitoon. Kuten jo mainitsin, arvot olivat jo laskeneet, jonka vuoksi saimme kotilomaluvan. Tässä kohtaa ei valohoidolle ollut tarvetta, joten mitä siellä osastollakaan sitten makaamaan...kun ei ne siellä yhtään sen nopeampaa laske, kuin täällä kotonakaan.

Mutta joo...tyypilliseen palstatapaanhan taas tämäkin juttu menee. Vika on tietenkin mussa. Jos mä olisin aloittanut tämän ketjun kertomalla olevani tuo rouva, niin siinäkin kohtaa vika olisi ollut ap:ssa, eli rouvassa.

Mutta jos jotain positiivista, niin helpotti. Paljon.

"vieras"
Ja sinä niin peripalstalaiseen tapaan ryhdyt heti marttyyriksi, kun kaikki ei ole nyt ihan samaa mieltä sun toiminnasta kuin sinä itse.

Olen tehnyt montakin aloitusta, joissa olen saanut paljon tukea ja ymmärrystä eikä ole syytelty. Joten kyllä se vastaanotto on useinkin ihan niinkuin pitää. Totuus täällä kyllä sanotaan herkästi, se on tosi.

"Vieras"
Nopeat syövät hitaat? En kertakaikkisesti osaa ajatella asiaa noin. Eipä tullisi itselleni mieleenkään toimia tuolla tavoin. Kaupassakin sitä sitten ihmiset kiilaisivat vanhuksen ohi, vaikka näkisivät, että vanhus on kassalle menossa? Törkeätä.

Ja kyllä mä nyt koen, että tuo homma meni nimenomaan niin päin, että rouva oli meistä se, joka koki, että mun syyni sille parkkipaikan tarpeelle oli vähäpätöisempi, kuin hänen syynsä. Eikä suinkaan siis niin, että MÄ olen tässä se ilkeä ja paha.

Ja toisekseen, eiköhän ne TYKS:issä tiedä, että milloin meidät voi kotilomalle päästää ja milloin vauvan on parempi olla siellä lampun alla. Eipä ne taitaisi ne äidin kotiintulotoiveet lääkäreitä siinä kohtaa kiinnostaa, jos vauvalla on parhaillaan akuutti tarve valohoitoon. Kuten jo mainitsin, arvot olivat jo laskeneet, jonka vuoksi saimme kotilomaluvan. Tässä kohtaa ei valohoidolle ollut tarvetta, joten mitä siellä osastollakaan sitten makaamaan...kun ei ne siellä yhtään sen nopeampaa laske, kuin täällä kotonakaan.

Mutta joo...tyypilliseen palstatapaanhan taas tämäkin juttu menee. Vika on tietenkin mussa. Jos mä olisin aloittanut tämän ketjun kertomalla olevani tuo rouva, niin siinäkin kohtaa vika olisi ollut ap:ssa, eli rouvassa.

Mutta jos jotain positiivista, niin helpotti. Paljon.
Juurihan sä kirjoitit, että arvot on jyrkässä nousussa!!!!

"Huh"
Niin sä luulet että olisin toteuttanut tuon siirtoni vai? :D No en todellakaan meidän autoa mene naarmuttamaan, mutta sen verran olisin vihainen tuossa vaiheessa, että olisi varmasti päässyt suusta jotain tuollaista kuten sanoin.

Älä jaksa jeesustella, anna muiden polkea ja kyykyttää itseäsi ihan rauhassa. Kiltisti aikuisena sitten huikkaat kiitokset parkin vieneelle.
Jotenkaan minua ei yllätä, että sinun maailmassasi on vain nuo kaksi vaihtoehtoa ;)

Jos täti ei kerran ole aikeissa luovuttaa paikkaa, jolle on jo ehtinyt parkkeerata etkä sinä ole tosissasi aikeissa ryhtyä ilkivaltaan, niin millä tavalla sinä hyödyt siitä, että rähjäät ja uhkailet ja teet vielä parit dramaattiset kyykkyyn-ylös-hypyt? Nolaat vain itsesi ja missaat ehkä sen seuraavankin vapautuvan paikan.

• Tykkää
Reactions: Nyynä
"vieras"

Kerroit jo aloituksessasi olevasi hermostunut vauvasi puolesta ja sellainen näkyy myös ilmeissäsi ja kehosi kielessä. Vieras, joka ei tunne sinua, näkee vain ne ja harvapa osaa lukea toisen ajatuksia.Olit vihainen astuessasi ulos autosta ja vihainen ihminen aiheuttaa muissa pelkkää torjuntaa. Joten jos joku olisi voinut vaikuttaa tilanteessa parhaiten ja neuvotella parkkipaikasta olit ainoastaan sinä. Vieras nainen ei tajunnut sinun tilanteestasi yhtään sen enempää kuin sinä hänen tilanteestaan.

Nämä ovat tosi ikäviä juttuja, eikä sinulla ole nyt helppoa. Voitko laittaa palautetta sairaalalle ja ehdottaa, että parkkialuetta laajennettaisiin? Ettei joku muu huolissaan oleva äiti enää joutuisi samaan tilanteeseen kuin sinä?

• Tykkää
Se ihmisten välinpitämättömyys tuntuu korostuvan silloin, kun itsellä on hätä; kukaan ei pysähdy vaikka olet hätävilkut päällä tien vieressä lapset kyydissä, kukaan ei avaa ovea kun itse yrität kainalokeppien kanssa päästä ovesta sisään, joku vie paikan nenän edestä ihan vain koska on vittumainen ihminen. Näitä riittää.

Meidän esikoinen oli sinivalohoidossa viisi päivää, kunnes päästiin kotiin. Hän vain nukkui, oli veltto ja häntä piti herätellä syömään. Kukaan ei sanonut mitään, eikä kukaan voinut vaivautua edes kertomaan että keltaisuudesta kärsivät vauvat ovat väsyneitä. Kun yritin saada esikoistani syömään, jouduin riisumaan hänet vaippasilleen ja saada hänet ottamaan rinnasta otetta, mutta hän vain nukkui. Se oli pelottava ja kamalaa, eikä kukaan tullut kertomaan bilirubiineista sen kummemmin mitään. Se meni niin että tässä on vauvalle tällainen erilainen peti, hän on siinä koska arvot on korkealla ja katsellaan, katsellaan...

Kuukauden ajan käytiin lastenpolilla kontrolleissa, ja imettäminenkin piti lopettaa kahdeksi päiväksi jotta selviäisi onko keltaisuus äidinmaidosta johtuvaa, vai onko vika maksassa. Se sekoitti kyllä imettämispakan ihan täysin, ja kun istuin olohuoneessa keskellä yötä miehen ja pojan nukkuessa nätisti, itse pumppaamassa maitoa, mietin että kaikkea sitä onkin.

Tsemppiä ja jaksamisia Chef oikein paljon! Pidä puolesi, niin parkkipaikalla kuin siellä Tyksissäkin.

Sitten keltaisuus hävisi. Hyvä niin, mutta minulle jäi sellainen olo että olisi itse pitänyt Googlata mistä on kyse, tai tietää etukäteen. Sellaista ihmistä ei meinannut tulla vastaan sairaalassa, jolla olisi ollut aikaa vaikka vain sanoa, että tämä on aika tavallista, ei huolta.

Pin
[QUOTE="Huh";29000403]Jotenkaan minua ei yllätä, että sinun maailmassasi on vain nuo kaksi vaihtoehtoa ;)

Jos täti ei kerran ole aikeissa luovuttaa paikkaa, jolle on jo ehtinyt parkkeerata etkä sinä ole tosissasi aikeissa ryhtyä ilkivaltaan, niin millä tavalla sinä hyödyt siitä, että rähjäät ja uhkailet ja teet vielä parit dramaattiset kyykkyyn-ylös-hypyt? Nolaat vain itsesi ja missaat ehkä sen seuraavankin vapautuvan paikan.[/QUOTE]

Sanoinkin, että tuossa tilanteessa. Hyötynä se, että ehkä possu ajattelee ensi kerralla miten käyttäytyä ja jos taas ei, niin eipä ole mun murheeni (enää).
Reagoisin kuitenkin vihaisesti oli siitä hyötyä tai ei, koska asia vituttaisi sen verran. Se on ihan vain luonnollinen tunne kun joku kohtelee väärin, jotkut sankvat sen ääneen enkä näe siinä mitään pahaa jos joku toinen sen ansaitsee. En tajua mitä tuo jonotussysteemi tarkoittaa joten siihen en voi ottaa kantaa, mutta ilmeiseti ko ihminen kuitenkin tarkoituksella kiilasi kun ei millään tavalla pahoitellut/kysynyt tms vaan tiesi mitä teki. Normaalikäytöksinen ihminen kyllä pahoittelisi kun huomaisi, tai sitten kysyisi tosiaan jos ei ymmärtäisi sitä jonotusta siinä.

Mihin ilkivaltaan olisin ryhtynyt? En näe mitään noloa siinä, että suuttuu aiheesta. Ei ole niin huono itsetunto, että kaikki olisi niin sikanoloo.

"Sirkkeli"
Mä olen luullut, että kun mennään parkkihalliin, ja ajellaan siellä odotellen että joku lähtis pois, niin se joka osuu kohdalle eka ja jää odottamaan poistuvaa, saa sen paikan. Eikä se joka on tullut ekana ajelemaan ympyrää, ja odottelee jossain muualla.

KOSKA on mahdotonta tietää, kuka on tullut missäkin järjestyksessä. Näin Ikeassa, Itiksessä, Jumbossa yms. Itseasiassa myös miedän kaupungin Robbarin ulkoparkkiksella. Eikä ikinä ole kukaan tullut ulvomaan, että ollaan viety hänen paikkansa. Eikä myö olla menty myöskään ulvomaan.

Mutta huom. Mulla ei ole itselläni ajokorttia. Ja harvoin olen auton kyydissä. Että en tiedä sitten, mikä on pelin hengen nimi muilla.

parkkipirkko
Mistä ap tietää, ettei se toinen osapuoli ole kiertänyt hallia jo kolme tuntia paikkaa hakien? Miksi juuri jaloittajan "jonotussysteemi" on ainoa oikea?

Jos vapautuvan ruudun kohdalla ei kukaan ole vilkku päällä odottomassa, niin minä ainakin parkkeeraan siihen. En todellakaan ala skannaamaan koko hallia siltä varalta, että jossain nurkassa joku on nyhjännyt pidempään.

"vieras"
Sanoinkin, että tuossa tilanteessa. Hyötynä se, että ehkä possu ajattelee ensi kerralla miten käyttäytyä ja jos taas ei, niin eipä ole mun murheeni (enää).
Reagoisin kuitenkin vihaisesti oli siitä hyötyä tai ei, koska asia vituttaisi sen verran. Se on ihan vain luonnollinen tunne kun joku kohtelee väärin, jotkut sankvat sen ääneen enkä näe siinä mitään pahaa jos joku toinen sen ansaitsee. En tajua mitä tuo jonotussysteemi tarkoittaa joten siihen en voi ottaa kantaa, mutta ilmeiseti ko ihminen kuitenkin tarkoituksella kiilasi kun ei millään tavalla pahoitellut/kysynyt tms vaan tiesi mitä teki. Normaalikäytöksinen ihminen kyllä pahoittelisi kun huomaisi, tai sitten kysyisi tosiaan jos ei ymmärtäisi sitä jonotusta siinä.

Mihin ilkivaltaan olisin ryhtynyt? En näe mitään noloa siinä, että suuttuu aiheesta. Ei ole niin huono itsetunto, että kaikki olisi niin sikanoloo.
Normaali ihminen kyllä helposti ottaa taisteluasenteen, kun toinen hyökkää yhtäkkiä vihaisen oloisena jostain väittämään että tuo oli minun paikka. Eihän tuollaista jonotussysteemiä ole olemassakaan, paitsi chefin omassa päässä. Joten ihan ymmärrettävää, että vastapuolikin ärsyyntyi.

Jos chef olisi ollut paikan vieressä, vilkut päällä, valmiina menemään parkkiin ja joku siitä välistä kiilais, niin SE olisi paikan viemistä.

• Tykkää

Yhteistyössä