se kumpi on enemmän halunnut lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotiäiti

Vieras
Saa hoitaakin niitä enemmän ja luopua harrastuksistaan ja muusta vapaa-ajasta enemmän kuin toinen. Niin ja juu, yhdessähän ne lapset tehdään, mutta siihen kuinka monta niitä tulee voi vaikuttaa se, että toinen, on enemmän kotona vihtyvä ja toinen harrastaa enemmän ja kaipaa omia menoja enemmän.

Tiedän monia perheitä, joissa nainen on toivonut lapsia enemmän kuin mies. tai siis , ovat lapset miehelle rakkaita ja mies osallistuu perhe-elämään, mutta esim. meillä minä en kaipaa mitään muuta elämää kuin kotielämää lasten kanssa ja jos olisin erilainen, niin ei meillä näin montaa lasta olisi...miehellä siis enemmän menoja, käy töissä ja harrastaa ja viettää aikaa kavereiden kanssa (lapset ja perhe kyllä tärkeintä hänellekin) ja minä viihdyn lasten kanssa. kaikki tyytyväisiä. Ymmärsiköhän joku pointin?

Jos näin on teidän perheessänne ei se tarkoita sitä että niin olisi kaikilla muillakin.
Pikemminkin näin: Se joka viihtyy enemmän kotona, viettää siellä enemmän aikaansa ja se joka viihtyy enemmän ulkona, käy siellä useammin. Oli lapsia tai ei.

En ole samaa mieltä...
Se että haluaa lapsia, ei tarkota mun mielestä sitä,että pitää luopua itsestään kokonaan.
Eiköhän se nyt kuitenkin mene niin että jos sä haluat olla kotona, etkä tehdä mitään muuta, niin sä teet niin.
Mut jos sä haluat sen lisäks käydä jossain muualla, niin kyllä sulla pitää olla siihenkin oikeus.
Oli toinen töissä tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Poppinen:
Jos näin on teidän perheessänne ei se tarkoita sitä että niin olisi kaikilla muillakin.
Pikemminkin näin: Se joka viihtyy enemmän kotona, viettää siellä enemmän aikaansa ja se joka viihtyy enemmän ulkona, käy siellä useammin. Oli lapsia tai ei.

tämä oli hyvin sanottu

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
minä en kaipaa mitään muuta elämää kuin kotielämää lasten kanssa ja jos olisin erilainen, niin ei meillä näin montaa lasta olisi...miehellä siis enemmän menoja, käy töissä ja harrastaa ja viettää aikaa kavereiden kanssa (lapset ja perhe kyllä tärkeintä hänellekin) ja minä viihdyn lasten kanssa. kaikki tyytyväisiä. Ymmärsiköhän joku pointin?

Tuon mä ymmärrän: sinä et kaipaa muuta, et kaipaa ns. omaa aikaa, ja se on hyvä niin, sekä sinä että mies olette tyytyväisiä. En mä ainakaan saanut sellaista kuvaa, että et koskaan ikinä pääsisi mihinkään ilman lapsia, JOS haluaisit.

Mutta sellaista, että "sä lapset halusitkin joten hoida ne sitten itte"- meininkiä mitä eräässä tuttavaperheessä on, en ymmärrä. Ovat siis naimisissa, mies liehuu harrastuksissaan yms, ja vaimo on aina vaan lasten kanssa kotona, ei pääse mihinkään vaikka haluaisi. Syynä se, että miehellä ei koskaan ole ollut vauvakuumetta, hän vaan suostui tekemään lapset koska vaimo halusi.

Tolla logiikalla mä hoitasin esikoisen ja mies ton seuraavan :D

Vaikka meillä kohtakaks muskua onkin, niin mä kaipaan silti kodin ulkopuolistakin elämää vaikka tosi mielelläni kotona ipanoita hoidankin. Muttaonneks mun mieheni on sen verrankaukonäköinen, että suo mullekin ne omat hetkeni kodin ulkopuolella, siksipä mäkin suon hälle mukisematta hänen hetkensä harrastuksissa ja muissa menoissaan =) Meillä on ihan itsestään selvää, että vaikka lapsia kumpikin halutaan, niin kumpikin haluaa silti harrastaa jotain kodin ulkopuolella. Tää toimii meillä ja ollaan tyytyväisiä tilanteeseen.

No jaa, meillä mies halus enemmän lapsia kuin mä. Ja mies on mahtava isä, ja osallistuu tän perheen pyörittämiseen tosi hyvin, mutta kyllä silti mä enemmän lapsia hoidan (syystä että mies töissä pitkiä päiviä ) ja vastaan lasten jutuista enemmän kuin mies. Vapaa-ajallaan sitten mies panostaa enemmän lapsiin. Ja näin sen mun mielestä kuuluukin olla. Ja varsin tyytyväisiä ollaan tilanteeseen! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Saa hoitaakin niitä enemmän ja luopua harrastuksistaan ja muusta vapaa-ajasta enemmän kuin toinen. Niin ja juu, yhdessähän ne lapset tehdään, mutta siihen kuinka monta niitä tulee voi vaikuttaa se, että toinen, on enemmän kotona vihtyvä ja toinen harrastaa enemmän ja kaipaa omia menoja enemmän.

Tiedän monia perheitä, joissa nainen on toivonut lapsia enemmän kuin mies. tai siis , ovat lapset miehelle rakkaita ja mies osallistuu perhe-elämään, mutta esim. meillä minä en kaipaa mitään muuta elämää kuin kotielämää lasten kanssa ja jos olisin erilainen, niin ei meillä näin montaa lasta olisi...miehellä siis enemmän menoja, käy töissä ja harrastaa ja viettää aikaa kavereiden kanssa (lapset ja perhe kyllä tärkeintä hänellekin) ja minä viihdyn lasten kanssa. kaikki tyytyväisiä. Ymmärsiköhän joku pointin?

NO jos tuo olis totta niin mies tänne kotiin ja hoitamaan lapsia!!
HÄn se enemmän niitä halusi ja mankui!!

Jee.mä pääsen hummailemaan!!

:wave:

Ei vaan.
EN allekirjoita laisinkaan.
Ei lapsi/lapset ole mikään auto,se ketä sen haluaa ja ostaa saa ajella.

Yhteinen asia/yritys se perhe on.

Yhteistyössä