Saataisiin hyvä säästö kun lapsilisät vähenisivät mitä enemmän on lapsia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pirttiviljely pois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aloittaja";28925399]En päätäkkään mutta jos lapsilisiä vähennetään ja kaikkia muitakin lapsiperheiden tukia niin aika pulassa olette noin pienillä tuloilla.[/QUOTE]

No olenko minä missään vaiheessa esittänyt olevani joku työnvieroksuja? Niin taloudellisesti kannattamatonta kuin se valtiolle olisikin lakata tukemasta meitä, niin jos näin päätetään, osaan minä töitä tehdä kodin ulkopuolellakin. Sivuhuomiona totean, että lapsemme ovat jokainen ansainneet elämänsä ja toisensa. Emme vaihtaisi heistä yhtäkään saadaksemme korkeamman elintason.

[QUOTE="äiti kotona";28925492]No olenko minä missään vaiheessa esittänyt olevani joku työnvieroksuja? Niin taloudellisesti kannattamatonta kuin se valtiolle olisikin lakata tukemasta meitä, niin jos näin päätetään, osaan minä töitä tehdä kodin ulkopuolellakin. Sivuhuomiona totean, että lapsemme ovat jokainen ansainneet elämänsä ja toisensa. Emme vaihtaisi heistä yhtäkään saadaksemme korkeamman elintason.[/QUOTE]

Vinkkinä sinulle, että yritä päästä yli tuosta vauvabuumistasi ja keskity olemassa olevien lastesi kasvuun ja niiden mukana tuleviin uusiin asioihin. Haasteita riittää joka vuosi lisää, ja sinä olet nähtävästi nyt jumiutunut kotiäitivaiheeseen ja vauvoihin.
Kukaan täällä ei ole sinua pyytänyt vaihtamaan lapsiasi mihinkään. Mutta tuntuu että sulla on jotenkin prioriteetit sumentuneet hurmoksen alle. Onko teillä tukiverkkoja, jos jompikumpi teistä esim sairastuu tai palaa loppuun? 6 lasta on kuitenkin aikamoinen työsarka, varsinkin tavalliselle ihmiselle. En tiedä millanen teräsnainen olet, mutta kannattas viimeistään nyt laittaa tulppa alakertaan.

[QUOTE="äiti kotona";28925164]Se siinä on vaikea ymmärtää, että ymmärtävätkö ihmiset oikeasti mistä jäävät paitsi?[/QUOTE]Kyllä ymmärtävät. Ja juuri sen vuoksi jättävät lapset tekemättä.

Ketjun varsinaiseen aiheeseen sanoisin, että lapsilisien tulisi tietenkin pienentyä jokaisen lapsen myötä. Onhan ensimmäinen lapsi aina kustannuksiltaan kallein. Taitaa kuitenkin olla, ettei lapsillisän kaltaisilla tuilla ole kummoistakaan merkitystä kuin korkeintaan aivan köyhiempien lisääntymiseen. Useimmat ihmiset hankkivat sen verran lapsia kuin haluavat tai voivat saada. Suurperheet voivat hoitaa asian myös ihan omakustanteisesti.

[QUOTE="äiti kotona";28924844]En tiedä mitä tuo pirttiviljely tarkoittaa, mutta meillä ainakin on paljon lapsia. Viisi on kohta ja lapsiluku ei ole täynnä. (Siksi koska meillä ei ole lapsilukua..)

Koska Suomi kuitenkin kärsii tästä kuuluisasta kestävyysvajeesta, tulisi korkeastikoulutetuille määrätä vastavaasti joitakin sanktioita tai muita käänteiskannustimia, jos hallituksen määrittelemään kestävyystakuuseen riittävää määrää uusia lapsia ei saada.
[/QUOTE]

Etkö ajattele lainkaan ympäristöä tehtaillessasi lapsia kuluttamaan jo ennestään kortilla olevia raaka-aineita? Paras ympäristöteko on max 1 lapsi. Palstalla meuhkataan isoista taloista ja autoista yms. mutta samaan aikaan pukataan uusia kuluttajia maapalloa kuormittamaan. Mieti mikä ero, jos jokainen viidestä lapsestasi tekee vaikka kaksi lasta. siinä on jo 15 ihmistä kuluttamassa luonnonvaroja sen sijaan että yksilapsisen perheen yksi lapsi tekee yhden jälkeläisen. Vain kaksi kuormittajaa.

[QUOTE="äiti kotona";28925492]No olenko minä missään vaiheessa esittänyt olevani joku työnvieroksuja? Niin taloudellisesti kannattamatonta kuin se valtiolle olisikin lakata tukemasta meitä, niin jos näin päätetään, osaan minä töitä tehdä kodin ulkopuolellakin. Sivuhuomiona totean, että lapsemme ovat jokainen ansainneet elämänsä ja toisensa. Emme vaihtaisi heistä yhtäkään saadaksemme korkeamman elintason.[/QUOTE]

En luule mutta kouluttamattoman vuosia kotona olleen on hyvin vaikea työllistyä.

Yhteistyössä