Savonmuan Hilimat

Ehdottomasti kannattaa mennä rakenneultraan, siellä vasta näkee onko kaikki hyvin. Kyllähän on hyvä etukäteen tietää, jos vauvalla on jotain hätänä, voidaan heti alkaa tekemään asialle jotakin, esim. sydänvikaa voidaan hoitaa jo vatsassa ja synnytyksessä osataan etukäteen varautua. En kyllä itse uskaltais jättää rakenneultraa väliin. Itsellä ei sukupuoli ole ollut tärkeä, emmekä sitä ole kysyneet, kumpikin ovat tervetulleita.

Tuota 4d-ultraa ei saa Kysissä kuin ns.riskisynnyttäjät eli jokin syy miksi joutuu tarkempaan syyniin. Samoin Ordén on lääkärinä Kysissäkin heillä. Mulla painoarvioultrassa oli nuorehko naislääkäri, tosi mukava ja tavallisella ultralla ultrattiin. En sitten tiedä onko ultralaite sama vikolla 30, kun menen vielä toisen kerran äitipolille.

Asrai: Mikä oli sulla viikon 36 painoarvio?
 
Ehdottomasti kannattaa mennä rakenneultraan, siellä vasta näkee onko kaikki hyvin. Kyllähän on hyvä etukäteen tietää, jos vauvalla on jotain hätänä, voidaan heti alkaa tekemään asialle jotakin, esim. sydänvikaa voidaan hoitaa jo vatsassa ja synnytyksessä osataan etukäteen varautua. En kyllä itse uskaltais jättää rakenneultraa väliin. Itsellä ei sukupuoli ole ollut tärkeä, emmekä sitä ole kysyneet, kumpikin ovat tervetulleita.

Tuota 4d-ultraa ei saa Kysissä kuin ns.riskisynnyttäjät eli jokin syy miksi joutuu tarkempaan syyniin. Samoin Ordén on lääkärinä Kysissäkin heillä. Mulla painoarvioultrassa oli nuorehko naislääkäri, tosi mukava ja tavallisella ultralla ultrattiin. En sitten tiedä onko ultralaite sama vikolla 30, kun menen vielä toisen kerran äitipolille.

Asrai: Mikä oli sulla viikon 36 painoarvio?
 
Alkuperäinen kirjoittaja stoppis:
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
Alkuperäinen kirjoittaja stoppis:
Alkuperäinen kirjoittaja enkuli:
Ei ne Kyssin laitteet kyllä muutenkaan kovin vanhoja enää ole... Elokuun alkupuolella kun käytiin siellä rakenneultrassa, niin ultrasivat kyllä ihan tavallisella laitteella, joka silloin oli tullu edellispäivänä taloon! :)

Onko KYSsillä missään mitään edukkaampaa tapaa parkkeerata? Aattelin vaan, että jos sinne parkkihalliinki esim. jättää auton, kun synnyttämään lähtee ja siellä voi mennä vähintään se vuorokaus tai kaks, ni kauhiastihan se tulee maksamaan... :eek:
Ainakin jossain vaiheessa on siinä vieressä yliopiston parkissa saanut olla ilmaatteeksi, mutta en tiedä onko siellä nykyään kiekot. Siinä sitten mies käy aina happihyppelyllä pyörittämässä kiekkoa eteenpäin ;)
yliopistolla pitää olla yliopiston oma P-lupa. sit siellä on tolppapaikkoja, mutta nekin on varattuja niille jotka niistä maksaa. eli siellä ei ole "vapaita" parkkipaikkoja.
No kysyin vielä mieheltä, ainakin heinäkuussa siellä oli ihan "vapaitakin" kiekkopaikkoja, ei kai ne tässä välissä sieltä ole kadonneet :wave: Arveli että taisivat olla kolmen tunnin paikkoja.

http://www.uku.fi/hallinto/suunn/henkilostoopas04/pysakointi.htm

tuossa näyttääkin olevan. ne on siinä cantian toisella puolella (ei Kysin puolella ) MUTTA jos päivällä joutuu synnyttämään lähteen (siis työpäivänä ) niin voin kertoa että vapaita paikkoja tuskin on (tiedän kun itse opiskelen siellä ja niitä saa kaivaa kiven alta ). paikkoja yleensä löytyy sit sieltä hiekkakentältä (joissa on vapaa pysäköinti, ei kiekkoa eikä lupia ) mutta se hiekkakenttä on snellun ja melanian takana, siis ihan toisessa päässä yliopistoa ku missä KYS on. mutta yöllä tai illalla paikkoja varmasti on :)
 
Mulla jäi mieltä vaivaan noi parkkihinnat,joten tarkistin. Eka vrk 8e ja sitä seuraava 2,50e,mut säästyypähän vaivalta käydä parkkikiekkoo jatkuvaan rukkaamassa.Toiseks,ei välte tuu kriittisellä hetkellä mieleen se kiekko,ni eipähän oottas viel isompi pikavoitto tuulilasissa!
 
Vimpula: kiitos :) ei kyllä ole pahat hinnat. meillä kun edellinen synnytys meni niin että oltiin 20 min synnytyssalissa ku poika oli jo ulkona :LOL: mehän voitais jättää niille 30 min paikoille siis ens kerrallakin :D kustannustehokasta synnytyssalin käyttöä!
 
Annamanna Sulla ei tosiaankaa oo kauaa nokka siinä hommassa tuhissu!Joko oot varannu ala-aulasta leiriintymispaikan,et kerkeet ees saliin asti,hissit on kuiteski aika ahtaat synnyttää! :LOL: Tässä vaiheessa on kyl kieltämättä alkanu mietityttää,et osaako sitä ajoissa ees lähtee synnärille...tota matkaaki ku kuiteski on.

Vimpula 39+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vimpula 05 ja 07:
Mulla jäi mieltä vaivaan noi parkkihinnat,joten tarkistin. Eka vrk 8e ja sitä seuraava 2,50e,mut säästyypähän vaivalta käydä parkkikiekkoo jatkuvaan rukkaamassa.Toiseks,ei välte tuu kriittisellä hetkellä mieleen se kiekko,ni eipähän oottas viel isompi pikavoitto tuulilasissa!
Vau! Ei tuo nyt niin älyttömän hintasta olekaan... kiitos paljon!
Sullahan onkin synnytys jo ihan lähellä...
Vaikka mulle onkin joulukuu laskettu ajaksi (ja vieläpä vuodenvaihde), niin silti nyt jo supistellut sen verran, että reilu viis viikkoa oltu jo sairaslomailemassa enkä ihmettelis, vaikka reippaasti etuajassa tuliskin... (Toisaalta yhtälailla voi varmaan mennä myös yli). Ensviikolla äippäpolille kontrolliin, ni eiköhän oo taas hiukka viisaampi senki suhteen, josko paikat ois alkanu jo kypsyyn. :)


 
Meirami, painoarvio oli noin 2800 gr, eli jos LA:n aikoihin syntyis (ens viikon perjantai), niin painoa olis sellainen 3,5-3,7 kg. Luotan kenties enemmän kuitenkin siihen, että koska vauva on kasvanut koko ajan keskikäyrällä (uä:n eri mittausten mukaan), niin suurinpiirtein 3,5-4 kg vauvaa tässä odotellaan.
 
Enkuli Minä voisin ottaa vastaan noita ylimääräsiä supistuksia...Viime viikolla paikat oli pehmeet,mut vaan sormelle auki.Nyt ei oo ees hirveesti suppaillu,ni tuskin asiaan on tullu mitään muutosta! :kieh: Mulla ois tänään neuvolalekuriki ja ultra,saa nähä mikä on painoarvio tällä kertaa!Kauhistuttaa vähä!
 
Täältä kyllä joutais ylimääräsiä suppareita kaikille halukkaille... :wave:
Just sain kuulla, että tuttavani, jolla laskettua aika neljä päivää ennen mua on synnyttäny terveen pojan viimeyönä.. Hui! Iskee melkein paniikinpoikasta tännekin. En mä vielä halua lähtä Kyssille ajeleen ja synnytteleen.. Voisko ton tyypin kaa tuol mahassa tehä täs vaihees minkäänmoista sopimusta, että ei vielä, pliis...
 
Arvaa vaan onko meillä ollu sopimusneuvottelut käynnissä jo pidemmän aikaa! Ei vaan oo halukas ulostautumaan,isäsäkki o yrittäny kantaa kortensa kekoon,tulis kuulema loma tarpeeseen,mut on sen verran itepäinen tapaus,et ei ota kuuleviin korviinsa! :headwall: :D
 
Heissan Hilimat!
täällä on nautittu nyt lomailusta, ja tekee kyllä hyvää, pakkohan se on myöntää :) noista supistuksista, mulla on ollu jo pitkään tuota kivutonta kovettumista jo pienistäkin rasituksista, ja valtavaa napakipua joka on toisinaan ihan sietämätöntä, mut noi oon vaan pistäny kehityksen piikkiin,kuulunee asiaan. viime yönä kuitenki alko supistelemaan n. 5 min välein, ensin ihan kivuttomasti, tunnin päästä se alko jo leviämään selkään ja reisiinkin ja tuntumaan jo jollekin, ei kipeälle mut aika tukalalle. jossain vaiheessa asukas alko vielä päällään "muksimaan" alespäin mikä tuntu jo siltä että kohtahan tuo tuolta tippuu vaikka tuskin noi niin vaan tippuilee mihinkään :LOL:
pari tuntia tuota kesti ennenku helpotti, alko jo vilkas mieli lentää siinä välillä..
noista mäkin voisin luopua vielä vähäks aikaa samoin kuin enkuli, vaikka vimpulan hyväks, kun sinne jouluun on sitä aikaakin vielä..mut ilman aiempaa kokemusta pistän noikin sinne harjotusten piikkiin, toistaiseksi..

Pikseli viikoilla 33 ja risat
 
Hei. Täällä olisi yksi myöhäisherännäinen tälle listalle. Asustellaan Kuopion pohjois-puolella ja laskettu aika 10.6.2008. Kiva olisi päästä listalle mukaan ja kuulemaan mitä muille kuuluu, joilla la suunnilleen samoihin aikoihin.
 
Kaa
Heidi1985 ja papuski Tervetulloo matkaan!

Laitoin teidät jo tuonne ykkössivun listalle, tarkistakaa että kaikki tiedot on ok ja jos on korjattavaa, ilmoitelkaa. =)

Täällähän on jännät paikat monella! Uutisia odotellessa...

Varmistakaas mulle; eihän Kuopion kaupungin neuvolan ultrat ja lääkärit peruunnu, jos tämä Tehyn joukkoirtisanoutuminen toteutuu? Sehän on keskitetty KYS:iin, ei terveyskeskukseen. Periaatteessahan tuo selvää pässinlihaa, mutta epäilyttää silti. Mistä tulikin mieleeni, pitääpi varata se aika sinne rakenneultraan tässä lähiaikoina. Kunhan vaan saisi päätettyä minne sen varaa! :D

Mie Ite: Olo on niin oireeton, että tässä alkaa jo epäilemään koko hommaa. Eka ultra sekä nla lääkäri on ensi viikolla. Sittenpähän sitä tietää enemmän. Alkuun meinasin, että miehen ei välttämättä tartte tulla ultraan mukaan, jos ei saa töiltä järjesteltyä. Mutta nyt kun ajattelin asiaa uudelleen, haluan mieheni paikalle. Etenkin jos ultrassa on huonoja uutisia. Mitä siellä ei tietysti tule. =)
 
Kiitokset kaikille jotka vastasivat tuohon rakenneultra kysymykseeni. Nyt loppui miettiminen siitä asiasta joka tapauksessa, kun jäin veriseulassa kiinni. Lapisvesitutkimus olisi ensi viikolla KYSissä. Luin tuon Kaan kommentin, ja nyt vasta tuli mieleen että mitenköhän tuo joukkoirtisanoutuminen siihen lvaikuttaa. Soitin sinne ja sanoivat että ei vaikuta, lapsivesipunktio tehdään normaalisti.
Neuvolatäti sanoi jo aiemmin että kuuluu Superiin, joten hän on paikalla. Ja Kaa, Lääkärit on myös töissä.
 
Bonskulle: Kävin ekassa raskaudessa lapsivesitutkimuksessa (KYSissä ). Olin pelännyt, että sattuu paljon, mutta käytännössä sattui saman verran kuin verinäytteen otto. Hieman loppuvaiheessa tuntui sellaista painon tunnetta mahassa, kun sitä lapsivettä hitaasti vedettiin ruiskuun. Toimenpidepäivän sai sairaslomaa. Tuloksissa kesti (tai ainakin siltä se tuntui) hirveän kauan ja eräs perjantai jouduin jo kiukustumaan puhelimessa, kun soitin (en muista enää että mikä laitos se oli, en halunnut odottaa postin tuloksia, kun ne olisi kestänyt vielä pidempään) ja kysyin tuloksia ja täti puhelimessa sanoi, että on ne valmiina mutta meillä ei ole ketään kertomaan niitä tuloksia (silloin iski paniikki). No tarpeeksi kun jankkasin, että minähän en odota enää maanantaihin, niin löytyihän sieltä täti kertomaan, että normaalikromosomistoinen poika. Ai niin sanoin myös ennen punktiota, että jos vaan mahdollista niin tehdään rakenneultra samalla, niin että näkee, jos siellä on jotain häikkää. Se tehtiin (siis mitä sillä viikolla nyt ylipäätänsä rakenteesta pysyi katsomaan) ja samalla varattiin aika oikeaan rakenneultraan äitipolille.
Niin ja mielestäni kannattaa miettiä aiemmin jo, että mitä tekee vai tekeekö mitään, jos tuloksena ei olekaan normaali kromosomisto.

Muuten itsellä olo hyvä, väsyttää vähän normaalia enemmän. Viikonloppuna Helsingissä käydessä ostin mammafarkut, kun omista housuista alkaa vyötärö kiristämään... Viikon päästä olisi Cantissa se nt-ultra ja veriseula.
Kata, rv 10+4
 
iik!! meillä on tänään ultra. viikkoja on tasan 10 kasassa.. vähän jänskättää :snotty:

jotenkin vaan pelottaa kamalasti ettei kaikki olekaan kunnossa.. kun kerran aikaisemmin meillä on ollut keskeytynyt keskenmeno. juuri näillä viikoilla käytiin ultrassa jossa todettiin että raskaus oli keskeytynyt jo viikkoja aikaisemmin..



blogi:
http://hibbula.blogspot.com/
 
AnnaMannalle tsemppiä ultraan, toivottavasti kaikki on niinkuin pitääkin ;)
täällä kärvistellään alaselkäkipujen kanssa, eikä edes kenkiä saa enää jalkaan kun ottaa maha vastaan.. :headwall: tosin ei tee ees mieli liikkua pitkiä matkoja kun kaikenlaista jomotusta ilmenee..jospa tuosta kaurapussista olis apua, hankin sellaisen ja illalla jo testailin vähän, ainakin se tuntui hyvälle.
onneks näyttää tuo irtisanoutumisuhkakin Ehkä peruuntuvan, saavat ihmiset tarvitsemaansa hoitoa.
 
no nyt on ultrassa käyty ja kaikki oli masussa hyvin :heart: mä jo säikähdin kun aamulla oltiin yhdynnässä ja aika alussa jo alkoi vuotamaan ihan hyvä määrä kirkasta verta... pelkäsin ihan kamalasti pikkuisen puolesta, mutta lääkäri sanoi että ei ainakaan istukka näytä vuotaneen ja että tulee aika varmasti kohdunsuulta. mutta pääasia että masussa oli kaikki hyvin ja pieni polskutteli siellä ihan tyytyväisenä. LA:kin aikaistu kahdella päivällä :D


 
Kaa
AnnaManna: onnittelut hienoista uutisista!

Itsekkin stressaan tuota huomista ultraa. Oloni on ollut hyvin oireeton jo pitkän aikaa ja pelottaa onko kaikki hyvin. Eniten pelottaa se, että alkio on kuollut kohtuun jo aikaa sitten ja joudutaan sitten toimenpiteisiin sen takia... Ainoa oire on tuo väsymys. Ja se on mulle normaalia aina syksyisin.

Kerron huomenna sitten miten meni...

Tehyn tilanne näyttää muuten hyvältä tällä hetkellä. Ja nyt ne mädät tomaatit piiloon; itse kuulun myös Tehyyn ja ette usko mikä stressi on ollut tuosta tilanteesta. Verenpaine nousee taivaisiin ihan sen takia. Saisivatpa äkkiä jotain aikaiseksi!
 
AnnaManna, hienoa että kaikki oli ok! Kaalle myös lykkyä huomiseen, toivottavasti ei oo kovin uneton yö tulossa. ja noista tomaateista, uskon kyllä että on varmaan ollu tehyläisilläkin kovat paikat, vaikka onkin liitto takana niin ainahan se oma toimeentulo mietityttää(vaikken edelleenkään arvosta tuota irtisanoutumista liiton työtaistelukeinona)
mut hyvä vaan jos tuo tilanne tuosta ratkeaa
 

Yhteistyössä