Saumuritaiturit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kertokaahan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kertokaahan

Vieras
Mies lupasi ostaa mulle 30v lahjaksi saumurin :D Olen ommellut paljon ompelukoneella mutta en koskaan saumurilla. Niinpä haluaisin vähän suosituksia ennen kaupoille suuntaamista. Millaiset ominaisuudet ovat tärkeitä tai jopa välttämättömiä? Mitkä taas ihan turhia? Tarkoituksena on ommella lapsille ja itselleni vaatetta eli ihan perusompelua.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mä kuvittelisin että differentiaalisyöttö on aika vakio uusissa saumureissa.
Samaten rullapäärme.

Öö... oon vähän pihalla, mitä toi differentiaalisyöttö tai rullapäärme tarkoittaa? Joo, tiedän - oon nolo :D

Differentiaalisyöttö tarkoittaa sitä että syöttäjät syöttää kangasta paininjalan alle eri tavalla joustavassa materiaalissa kuin joustamattomassa, kurveissa jne. Tikki on kaunis ja tasainen kun syöttö on oikeanlainen materiaaliin nähden.

Rullapäärme on sellainen kapea pyöreä päärme jota näkee vaikka huivien reunoissa tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Differentiaalisyöttö tarkoittaa sitä että syöttäjät syöttää kangasta paininjalan alle eri tavalla joustavassa materiaalissa kuin joustamattomassa, kurveissa jne. Tikki on kaunis ja tasainen kun syöttö on oikeanlainen materiaaliin nähden.

Rullapäärme on sellainen kapea pyöreä päärme jota näkee vaikka huivien reunoissa tms.

Kiitti, tämä selvensi paljon. Differentiaalisyöttö ainakin on siis katsottava, että varmana on koneessa.

Onko noista markettien saumureista mihinkään? Siis tarkoitan esim. Anttilaa, Kodin Ykköstä? Olisiko parempi hakea jostain ompeluliikkeestä vai onko niissä vaan niitä kalliita erikoiskoneita. Mulle kun piisaisi ihan peruskonekin.

Yhteistyössä