SATUHÄÄT alkoi!!

  • Viestiketjun aloittaja vv
  • Ensimmäinen viesti
nbd
Itse pariskuntaan en nyt puutu millään tavalla, katsoin kyllä ohjelman ja olin sen jälkeen vähän surullinen. Mutta siis asiaan. Voiko joku selittää mulle, miten tällaiseen ohjelmaan osallistuminen muka oikeuttaa muut menemään henkilökohtaisuuksiin ja kiusaamaan? Totta on, että siihen voi varautua, kun tietää tän suomalaisen kiusaamistyylin mutta ei kai se mitään silti oikeuta? Vai?
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä omatunto;25664710:
On hyvä olla kotiäitinä jos on mies joka käy töissä tienaamassa perheelle rahaa. Se on silloin ihan luonnollista. Mutta jos minun mieheni olisi työttömänä, masentuneena tai jopa työkyvyttömyyseläkkeellä kotona, en voisi kuvitellakaan suhtautuvani kotiäitiyteen niin suunnitelmallisesti kuin tuo morsian, jonka mies puuhasteli vain ilmaista vapaaehtoistyötä.
tähän sivuhuomautus, tietääkseni mies tekee muuttohommia palkkatyökseen. Se että sitä ei mainittu ohjelmassa ei tarkoita ettei sais mistään palkkaa :D
 
"elämä on"
Tääkin on sivuhuomautus:
Netistä luin, että Marko kirjoittaa kirjaa ja haluaa kovasti Persujen joukkoihin. On siis kunnallisvaaliehdokas ja toiveissa kansanedustajan homma.
Tämän vuoksi vaikuttaa vähän julkisuuden haulta, on ollut kuitenkin useissa eri ohjelmissa.
Mutta jokainen tavallaan, itse en haluaisi häitäni televisioon mistään hinnasta.
 
"vieras"
Kukin taaplaa tavallaan ja elämä opettaa. En osaa muuta sanoa kuin että voisin kuvitella parin olevan sellainen joilla lukee facebookin koulutuksen ja työtietojen kohdalla "elämän kova korkeakoulu, kotiäitinä yrityksessä Luojan lahjat <3".
 
tonkija
Markon meriittilista Uusi Suomi-sivustolla:

"3 lapsen isä Helsingistä. Talonmies/autonkuljettaja/muuttomies, tukihenkilö, avustaja suomalaisissa tv-ja elokuvatuotannoissa. Harrastuksina koirat, politiikka, tietotekniikka."

Kaippa mies ei ihan työttömänäkään nurkissa loju...
 
  • Tykkää
Reactions: Jonna_Äiti
[QUOTE="vierailija";25663040]Aivan selvästi oli raskaana, katsopa uudelleen. Siellä Tallinnassa maha oli pienempi kuin itse häissä.[/QUOTE]

Ei ollut raskaana, luepa vaikka perheen blogia jos et usko. Siellä on muuten tällainen kohta, joka on kirjoitettu 18 päivää tuon vihkivalan uusimisen jälkeen:

"Kait se taas on lopetettva syöminen niin saan ainakin hetkeksi muutaman kilon pois. Aion kyllä neuvolassa keskustella aiheesta ja kysyä voisisko olla joku kystä tai joku mahassa kun näytän et oisin 5kk raskaana. Mulle tulee sellainen jännä muhkura mahaan kun meen makamaan, nousen ylös jne. Monet kyseleekin et koskas teille toi seuraava syntyy tai et oonko raskaana :roll:. Ärsyttävää, ei vaan lähe nää kilot, hitto."

Blogin osoite: Blog - Markon ja Piian sivut
 
Viimeksi muokattu:
Satu-Unelma
Kommentti satuhäiden juttuarkistosta:

"Jos oikein ymmärsin niin kumpikaan näistä aviopuolisoista ei turhaan käy töissä ja siten osallistu yhteisen hyvän tukemiseen vaan kuppaavat kaiken irti systeemistä minkä saavat, siitä on hyvä ponnistaa kun muut maksavat viulut, jep jep........ "

Tällaisen kuvan pariskunnasta ohjelma halusi jostain syystä antaa. En halua uskoa sokeasti median liioittelemiin mielikuviin. Medialle on vain lottovoitto saada aikaiseksi materiaalia, joka herättää vahvoja tunteita suuntaan ja toiseen.
 
Mä taas en saanut tällaista vaikutelmaa. Ilmeisesti sekin on ihan katsojan / kuulijan / lukijan käsissä.
Ja katsoin ohjelman muuten kolmeen kertaan enkä yhäkään löydä mitään mitä arvostelisin... joo, valmis kakkupohja, so? Edellinen paloi. Jos ne häät on vittu jostain kakkupohjasta kii niin.... :stick:


Kommentti satuhäiden juttuarkistosta:

"Jos oikein ymmärsin niin kumpikaan näistä aviopuolisoista ei turhaan käy töissä ja siten osallistu yhteisen hyvän tukemiseen vaan kuppaavat kaiken irti systeemistä minkä saavat, siitä on hyvä ponnistaa kun muut maksavat viulut, jep jep........ "

Tällaisen kuvan pariskunnasta ohjelma halusi jostain syystä antaa. En halua uskoa sokeasti median liioittelemiin mielikuviin. Medialle on vain lottovoitto saada aikaiseksi materiaalia, joka herättää vahvoja tunteita suuntaan ja toiseen.
 
Minusta pari oli hellyyttävä. Marko katseli sitä naista kovin rakastuneesti yms. Kovan elämän koulun käyneet ja nyt kovasti yrittävät. Ja toivon vilpittömästi että siinä onnistuvat :)

Mua ärsyttää semmonen ihmisten arvotus " ah, teil on vaan ikeaa/kirppari kamaa, en mä sit voi olla sun kaveri" yms. Itse arvostan ystävissäni muuta kun niitten kämppää.

Ainut mikä mulla häiritsi niin oli ne homo-kommentit, mutta enpä mä ole ystävienikään kanssa KAIKISTA asioista samaa mieltä.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonna_Äiti
Minusta pari oli hellyyttävä. Marko katseli sitä naista kovin rakastuneesti yms. Kovan elämän koulun käyneet ja nyt kovasti yrittävät. Ja toivon vilpittömästi että siinä onnistuvat :)

Mua ärsyttää semmonen ihmisten arvotus " ah, teil on vaan ikeaa/kirppari kamaa, en mä sit voi olla sun kaveri" yms. Itse arvostan ystävissäni muuta kun niitten kämppää.

Ainut mikä mulla häiritsi niin oli ne homo-kommentit, mutta enpä mä ole ystävienikään kanssa KAIKISTA asioista samaa mieltä.
Nää on ne pointtit. Tosi-ystävän kanssa pysyykin ystävänä jos ei ole pilkunviilaaja vaan hyväksyy eriävät mielipiteet. Mä ja mun parhain ystävä ollaan ihan erilaisia, tai no, huumori yhdistää. Ai sorry, ystävälläni onkin roisimpi huumorintaju.
 
  • Tykkää
Reactions: DuskyLeDoux
Minusta pari oli hellyyttävä. Marko katseli sitä naista kovin rakastuneesti yms. Kovan elämän koulun käyneet ja nyt kovasti yrittävät. Ja toivon vilpittömästi että siinä onnistuvat :)

Mua ärsyttää semmonen ihmisten arvotus " ah, teil on vaan ikeaa/kirppari kamaa, en mä sit voi olla sun kaveri" yms. Itse arvostan ystävissäni muuta kun niitten kämppää.

Ainut mikä mulla häiritsi niin oli ne homo-kommentit, mutta enpä mä ole ystävienikään kanssa KAIKISTA asioista samaa mieltä.
''

Mun mielestä noissa homokommenteissa ei ollut kyse pelkästään mielipide eroista, vaan ne selkeästi ylittivät hyvän maun rajat. Hyväksyttekö ystäviltänne todella rasistiset mielipiteet? Minä en.
 
Mitä ihmettä höpäjät? Näinhän suurin osa uskovista ajattelee. Mun pojan kaverin äiti on pappi ja laittoi just aamulla viestiä et "jumala tahtoo pelastaa sut" jne. Tyhmä olisin jos ottaisin sen itteeni! Siis voi jeesus, höllennä vähäsen...

''

Mun mielestä noissa homokommenteissa ei ollut kyse pelkästään mielipide eroista, vaan ne selkeästi ylittivät hyvän maun rajat. Hyväksyttekö ystäviltänne todella rasistiset mielipiteet? Minä en.
 
  • Tykkää
Reactions: DuskyLeDoux
Alkuperäinen kirjoittaja Jonna_Äiti;25666717:
Mitä ihmettä höpäjät? Näinhän suurin osa uskovista ajattelee. Mun pojan kaverin äiti on pappi ja laittoi just aamulla viestiä et "jumala tahtoo pelastaa sut" jne. Tyhmä olisin jos ottaisin sen itteeni! Siis voi jeesus, höllennä vähäsen...
Siis tollasia mielipiteitä ei fiksut ihmiset vaan sano ääneen (saatika julkisesti), vaikka niin ajattelisivatkin. Antaa aika yksinkertaisen kuvan lausujastaan.
 
"toivotaan"
[QUOTE="Johanna";25663797]Mun mielestä tämä jakso oli tosi koskettava. Pariskunta, joka aidosti ja syvästi rakastaa toisiaan mikä myös näkyy, vaikka yhdessä on oltu jo vuosia. Ei ole väliä onko kalusteet hyväntekeväisyydestä tai hääkakku tehty itse, väliä on ihan muilla asioilla. Kaksi ihmistä, jotka ovat käyneet elämän syvimmällä pohjalla ja polttaneet siltoja takanaan, ihmiset kyllä muistavat eivätkä tule juhliin mikä on kyllä surullista. Pari rakentaa nyt yhdessä parempaa, uutta tulevaisuutta, toivottavasti se suunta pitää. Lämpimiä ihmisiä kumpikin. Toivon minäkin, että mikä ohjelmasta välittyi oli totta, ei teatteria.

Miinusta kuitenkin homovastaisuudesta!!!!
Toivon teille Marko ja Piia siunausta ja kaikkea hyvää elämässänne!!![/QUOTE]


Samoin sanoin! Tuli niin paha mieli monista peruttaneista kutsutuista. Olisi kannattanut rajata pöytiä tiheämpään niin ei olisi ollut niin autiota, vaan pienet, tunnelmalliset häät.
Toivotaan heille parempaa yhteistä tulevaisuutta. Jospa ne morsiamenkin vanhemmat lopulta heidät hyväksyisivät. Heidän poissaolo häistä tuntui erityisen pahalta.
 
"Just"
Yhteisymmärrystä varmasti löytyy, mutta sitä en käsitä että jos naisen asenne on alusta saakka "mies elättää", niin miksi valita kumppani jonka mahdollisuudet toteuttaa tuo vaade ovat kovin heikot? Siinä kasataan toisen niskaan epärealistisia odotuksia ja itse luistetaan vastuusta ottaa osaa taloustalkoisiin. Jos tarkoitus on olla elätettävänä niin silloin on järkevää ottaa elättämään kykenevä mies!
Näin! Mutta tässähän ei ajateltu, että mies elättää vaan selkeästi ajatus oli, että yhteiskunnan työtätekevät elättävät. Ja lapsista tuolla mentaliteetilla kasvaa myös järjestelmän lypsäjiä. Kyllä näitä on Suomi pullollaan. Ei omaa vastuuta uskoon tulon jälkeenkään...
 
nolot häät
Samaa mieltä, yle mokasi tehdessään ohjelman näin epävakaista persoonista. Sääliksi käy perheen lapset ja eläimet, ja lapsien tulevaisuus huolettaa, mutta toivottavasti kaikki menee hyvin. Koiriakin on kierrätetty 15 kpl ja pentuja tehtailtu sairailla suvuilla. Marko-isukki näyttää tekevän työkseen televisioon tyrkyttäytymistä, näin on blogista luettavissa. Pitäähän kirjalle ja vaalityölle saada mainostusta...

Onhan se myös hupaisaa miettiä, että millä rahalla näin köyhän perheen äiti kustantaa koiranäyttelyitä... :) Kehui käyneensä parhaimmillaan 55 näyttelyä vuodessa (yksi näyttelyilmoittautuminen on n. 40€ ja matkat päälle).
 

Yhteistyössä