SATUHÄÄT alkoi!!

  • Viestiketjun aloittaja vv
  • Ensimmäinen viesti
"trendi"
Kyllä nuo puheet tulee niin kahden päihdetaustaisen suusta. Valitettavaa mutta totta, niin monesti törmännyt näihin samanlaisiin ihmisiin. Ja nuo epärealistiset kuvat tulevaisuudesta jne. kertovat kyllä jo ihan mielenterveydenhäiriöistä, mikäs se diagnoosinumero olikaan... huoh.

Surullista, mutta niin tätä päivää monessa suomalaisessa perheessä.
 
"mii"
Vaatimattomat häät ja vaatimaton elämä. Kyllä mullakkin pisti silmään homopuheet, naisen aikomus olla kotona ja miehen olemattomat työt.

Lapsia oli tehty lisää nopeasti vaikka edelliset oli huostaanotettu. En tiedä näinkö oikein mutta minusta sillä naisella tärisi kädet tosi paljon, joten tuskin työnteko ainakaan kovin tarkka edes hyvin onnistuisi.

Kyllähän he varmaan ainakin nämä nuoremmat lapset hoitivat, mutta varmasti tarvitsevat nyt ja tulevaisuudessa paljon sosiaalihullon ja lastensuojelun tukitoimenpiteitä. Jotenkin vaikutti että elämänhallinta ei vielä ihan kohdillaan ollut.

Tukiverkostoa ei juuri ollut, häitä varten eivät saaneet juuri mitään apua ja vieraat peruivat tulonsa.
Ja se heidän usko ei vakuuttanut minuakaan jostain syystä.

Mutta kaikkea hyvää pariskunnalle silti toivon. Loukata en halua ketään tällä. Nämä ovat vain minun näkemyksiäni.
 
"huh"
Se kämppä ei ollut mitenkään normaali vaatimaton kerrostalokämppä vaan tosi kolkko asumus. Lattioissa oli järkyttäviä mustumia. Verhot ja valaisimet suoraan hyväntekeväisyydestä. Vauvan häkkisänky keskellä huonetta. Sellaisen näköistä ettei millään olisi mitään väliä. Kunhan jonnekin saa pakolliset jutut iskettyä.

Monet köyhät saavat vaatimattomistakin asumuksista nättejä, vaikkei sisustussilmää olisikaan, mutta tuo oli jotain ihan muuta.
 
"vieras"
[QUOTE="vierailija";25663040]Aivan selvästi oli raskaana, katsopa uudelleen. Siellä Tallinnassa maha oli pienempi kuin itse häissä.[/QUOTE]

Se ohjelman välispiikkaaja selvästi sanoi jossain kohti että ennen häitä morsian huomasi olevansa raskaana.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25663051]Se ohjelman välispiikkaaja selvästi sanoi jossain kohti että ennen häitä morsian huomasi olevansa raskaana.[/QUOTE]

Minun mielestä tarkoitti, että ENNEN niitä maistraattihäitä.
 
  • Tykkää
Reactions: DuskyLeDoux
valonpilkahdus
Jotenkin jos Jumala heitä ohjaa, niin toivon heidän saavan elämänsä järjestykseen. Lapsien puolesta, koska he eivät ole vanhempiaan valinneet. Toivon ja rukoilen, että tuo ei olisi näyteltyä. Silti monia asia ohjelmassa toi esiin pärjäämättömyyttä vielä elämässä... toivottavasti sosiaalipuolen ihmiset tarkkailevat perhettä ja eivät menisi päihdeihmisten manipulointitaitoihin narrattavaksi.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25663067]Minun mielestä tarkoitti, että ENNEN niitä maistraattihäitä.[/QUOTE]

Raskaana jokatapauksessa oli tuolla siunaustilaisuudessa. Millonkas ne maistraattihäät pidettiin?
 
"nuuh"
Anteeksi vaan mutta mua nauratti tämä jakso kovin. Varsin hyvin oli saatu kuvauksin ja leikkauksin WTF reaktioita esim. täydet tumppikupit ja lopun kolkko kuva tyhjästä juhlasalista.
Tää bändi :D, eldorado kakkupohjat :D, tyttöjen aitoa romanialaista silkkiä-mekot :D, kyllä Marko osaa-kynnet :D, morsiammen laita siihen johonkin-tiara :D, Tallinnan tatuointireissu :D, lahjanaru ja ruutupaperikoristelut :D, syvällinen homokeskustelu ja varsinkin kaason mihin voisin nyt paeta tunnelma :D.
Ainoa mikä ei naurattanut oli tää oman elämänsä Karpo kansanedustaja!? Hyi mikä nilkki, hävetkää ketkä ootte äänen hälle antaneet.
 
äiti ymmällään
[QUOTE="nuuh";25663106]Anteeksi vaan mutta mua nauratti tämä jakso kovin. Varsin hyvin oli saatu kuvauksin ja leikkauksin WTF reaktioita esim. täydet tumppikupit ja lopun kolkko kuva tyhjästä juhlasalista.
Tää bändi :D, eldorado kakkupohjat :D, tyttöjen aitoa romanialaista silkkiä-mekot :D, kyllä Marko osaa-kynnet :D, morsiammen laita siihen johonkin-tiara :D, Tallinnan tatuointireissu :D, lahjanaru ja ruutupaperikoristelut :D, syvällinen homokeskustelu ja varsinkin kaason mihin voisin nyt paeta tunnelma :D.
Ainoa mikä ei naurattanut oli tää oman elämänsä Karpo kansanedustaja!? Hyi mikä nilkki, hävetkää ketkä ootte äänen hälle antaneet.[/QUOTE]

Minä en tiedä mitä tuolla loppukuvalla tyhjästä salista haettiin, mutta ei naurattanut. Tuli jotenkin paha mieli ihmisten puolesta, vaikka vääryyttä ovat elämässä tehneet ja en näe heitä tekojensa puolesta kovin hyvinä ihmisinä.
 
  • Tykkää
Reactions: Scindapsus
:
Kertoo sekin jotain ihmisistä jotka haluavat itsensä noihin ohjelmiin. Vaikka olisikin miten salonkikelpoiset häät niin en ikumaailmassa haluaisi kuvausryhmää kotiini tallentamaan jokaista vessakäyntiä ja hampaankiristystä ennen häitä.
 
"Johanna"
Mun mielestä tämä jakso oli tosi koskettava. Pariskunta, joka aidosti ja syvästi rakastaa toisiaan mikä myös näkyy, vaikka yhdessä on oltu jo vuosia. Ei ole väliä onko kalusteet hyväntekeväisyydestä tai hääkakku tehty itse, väliä on ihan muilla asioilla. Kaksi ihmistä, jotka ovat käyneet elämän syvimmällä pohjalla ja polttaneet siltoja takanaan, ihmiset kyllä muistavat eivätkä tule juhliin mikä on kyllä surullista. Pari rakentaa nyt yhdessä parempaa, uutta tulevaisuutta, toivottavasti se suunta pitää. Lämpimiä ihmisiä kumpikin. Toivon minäkin, että mikä ohjelmasta välittyi oli totta, ei teatteria.

Miinusta kuitenkin homovastaisuudesta!!!!
Toivon teille Marko ja Piia siunausta ja kaikkea hyvää elämässänne!!!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25663083]Raskaana jokatapauksessa oli tuolla siunaustilaisuudessa. Millonkas ne maistraattihäät pidettiin?[/QUOTE]

Minun mielestä ei välttämättä ollu raskaana. Yhtä iso tuo maha oli jo siellä Tallinnan reissulla. Ne masitraattihäät pidettiin jo pari vuotta aikaisemmin.
 
Jonna_Äiti harmaana
[QUOTE="Minä";25664215]totta että teistä kukaan muu kuin tämä ohjelmassa parjattu äiti ei aio jatkaa koti-äitinä olemista?[/QUOTE]

aikoohan ne mutta unohtivat asian kun piti kilpaa haukkua tätä paria. ( ja äitihän oli kotihoidontuella)

On myöskin tärkeää ymmärtää, että kun huostaanotettu lapsi palaa kotiin kaikki ei ole heti niin auvoista ja helppoa. On hyvä että jompi kumpi vanhemmista on kotona.
 
"saaku"
Jotenkin toisilleen sopiva pari tämä viimeisimmässä jaksossa olleet. Karu tausta ja toivon hartaasti että ovat jättäneet päihteet taakseen. Häät olivat myös heidän näköiset, kyllähän jotkin asiat juvitti, mutta se oli heidän tyylinsä.
 
[QUOTE="huh";25663032]Se kämppä ei ollut mitenkään normaali vaatimaton kerrostalokämppä vaan tosi kolkko asumus. Lattioissa oli järkyttäviä mustumia. Verhot ja valaisimet suoraan hyväntekeväisyydestä. Vauvan häkkisänky keskellä huonetta. Sellaisen näköistä ettei millään olisi mitään väliä. Kunhan jonnekin saa pakolliset jutut iskettyä.

Monet köyhät saavat vaatimattomistakin asumuksista nättejä, vaikkei sisustussilmää olisikaan, mutta tuo oli jotain ihan muuta.[/QUOTE]

Mun mielestä taas oli aivan tavallinen kämppä. Ei mikään hirveä. Olen nähnyt lukuisia kamalampiakin. Huomaa että kuilu keskituloisen ja köyhän välillä on suuri.

Mä olen itse itä-helsingistä kotoisin ja tollasia asunnot mun lapsuudessa oli kaikilla. Ihan peruskoti mun mielestä siis. Enkä kyllä ymmärrä miten kodin sisustus saa teissä niin valtavia tunteita aikaan. Mitäs jos arvostelun sijaan tekisitte asialle jotain? Tarjotkaa vaikka tuolle perheelle teidän sisustuksellista näkökulmaa ja lahjoittakaa vaikka Ikean lahjakortti, jos niin säälittää. Mutta ettehän te sitä tee. Haukkuminen, arvosteleminen ja sääliminen on teille hyvää viihdettä.
 
Jonna_Äiti harmaana
Mun mielestä taas oli aivan tavallinen kämppä. Ei mikään hirveä. Olen nähnyt lukuisia kamalampiakin. Huomaa että kuilu keskituloisen ja köyhän välillä on suuri.

Mä olen itse itä-helsingistä kotoisin ja tollasia asunnot mun lapsuudessa oli kaikilla. Ihan peruskoti mun mielestä siis. Enkä kyllä ymmärrä miten kodin sisustus saa teissä niin valtavia tunteita aikaan. Mitäs jos arvostelun sijaan tekisitte asialle jotain? Tarjotkaa vaikka tuolle perheelle teidän sisustuksellista näkökulmaa ja lahjoittakaa vaikka Ikean lahjakortti, jos niin säälittää. Mutta ettehän te sitä tee. Haukkuminen, arvosteleminen ja sääliminen on teille hyvää viihdettä.
Totta joka sana. Joku kirjoitti että itsepähän olivat tunkeneet ohjelmaan kai nyt silloin saa arvostella. Ihme syy siihen...

Heillä oli mun nähdäkseni siistiä ja rakkaushan on suurin kaikista ei se onko sulla joku helkutin desing-lamppu. En tunne paria mutta ohjelman perusteella voisin sanoa että heillä oli nyt elämässään kaikki kohdallaan ja tärkeysjärjestyksessä.
 
hyvä omatunto
[QUOTE="Minä";25664215]totta että teistä kukaan muu kuin tämä ohjelmassa parjattu äiti ei aio jatkaa koti-äitinä olemista?[/QUOTE]

On hyvä olla kotiäitinä jos on mies joka käy töissä tienaamassa perheelle rahaa. Se on silloin ihan luonnollista. Mutta jos minun mieheni olisi työttömänä, masentuneena tai jopa työkyvyttömyyseläkkeellä kotona, en voisi kuvitellakaan suhtautuvani kotiäitiyteen niin suunnitelmallisesti kuin tuo morsian, jonka mies puuhasteli vain ilmaista vapaaehtoistyötä.

Helppo se on kotiäitiyttä suunnitella niiden, joille syntyy lapsia nopeaa tahtia. Senkun antavat miehen siittää, olosuhteista viis. Töitä ei varmaan löydy yhtä nopeasti sille miehelle, joka ei ole ehtinyt elämään kovin kauaa siviilissä vankeuden jälkeen. Ainoastaan vaimo tuossa suunnitteli elämäänsä kotiäitinä. Mies joutuu tietysti sopeutumaan vaimon toiveisiin, vaikkei työtä saisikaan. Vaimo taas saa sopeutua sossun asiakkaana olemiseen. Varmaan on jo sopeutunutkin taustansa vuoksi...
 
pakko sanoa
No joko on täydelliset palstamammat&muut sisustusarkkitehdit rääpinyt tämän parin asiat läpi? Mun huomio oli kyllä vain siinä, että pari on noussut melkoisesta suosta. Toivottavasti pysyvät kuivilla ja lasten on hyvä olla. Verhot, kakkupohjat, tatskat yms. on aika pieniä asioita.
 

Yhteistyössä