SATTUUKO KIERUKAN LAITTO?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ehkä otan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ehkä otan

Vieras
On ko kellään kokemuksia hormoonittomasta kierukasta?
Miten kierukka laitetaan ja sattuuko se?
Kauan se kerrallaan on paikoillaan?
Tunteeko sen siellä sisällä?

5v on paikoillaan, mulla ei oo ollu ja kerran jo vaihdettu. nipisti kun kandi laittoi ja ei tuntunut missään kun vanha lääkäri laittoi. ei tunnu sisällä muuta ku langat sormelle.

Toisille sattuu, minulle ei.

Kohdunnapukasta pihdeillä kiinni ja viehe sisään. 5 vuotta saa olla ennen vaihtoa, vanhoilla akoilla kauemminkin. Jos langat typistetään, ei niitäkään tunne. Minä tosin väitän, että tietyissä asennoissa kierukka tuntuu kohdussa hetkellisesti.

Mulle yritetiin laittaa hormooni kierukka ja mun mielestä sattu ei nyt älyttömästi, mut kuitenkin ja ei edes saanut laitettua joten nyt uus aika.

Onko kellään muulla käynyt nuin että lääkäri ei ole saanut laitettuakaan?

itselläni kyllä sattui ekalla kerralla kun yritettiin laittaa koska kohtu kallistunut taaksepäin mutta toisella yrittämisellä sain puudutuksen eikä sattunut ollenkaan ja kaverit keillä on kierukat ovat sanoneet ettei satu eli on maailman helpoin ehkäsykeino ei tarvitse muistaa mitään eikä todellakaan tunnu .kestää kierukasta riippuen 3-5v

sattuu. vitusti.
mut sitten onkin huoleton, ei tunnu tms. tosin mulla ei näy lankoja, että oikein kauhulla odotan sitä poisto-operaatiota, jos taas revitään kohdunkaulaa väkivalloin auki.

eka laitettiin ennen synnytyksiä ja ilman puudutusta ku gyneltä oli se loppu ja tajuhan siinä lähti. jos sua pelottaa niin pyydä rohkeasti puudusta , mul synnytysten jälkeen ei o ollu mitään ongelmia ja menkatkin jääneet tyystin pois. suosittelen kokeilemaan.

Mulle laitettiin Mirena hormonikierukka maanantaina. Kyllähän sen laitto nippaili ihan tuntuvasti ja puhaltaa piti kovastikkiin useampaan otteeseen, mutta mikään huippumegakipu se ei kuitenkaan ollut ja eihän se kauaa kestä. Ja minulla ei ole alatiesynnytyksiä takana ts. kireempi laittaa. Otin 800mg Buranaa tunti ennen toimenpidettä. Kuulemma hiukan relaksoi lihaksia.

Sattui ihan pirusti... Ja loppujen lopuksi ei kierukka ollut kunnolla paikoillaan, tuntuikin aina istuessa. Kahden viikon jälkeen poistettiin ja kauhean paha tulehdus päällä. Mulle ei enää ikinä, koskaan kierukkaa. Ainakaan tk-lääkärin laittamana. Vaikka tämäkin lääkäri niitä on kuulemma paljon asentanut.

Kyllä se pikkuisen tuntui, kun laitettiin... Mutta ei tunnu paikallaan ollessa. Itselläni neljättä viikkoa kierukan laitosta, joten en osaa sanoa vielä sopiiko itselleni. Ainakaan ei tartte muistaa että ottaa pillerit... :whistle:

sattuuhan se, mutta tietty toi kivunsieto on aika yksilöllistä....

mulla ollut reilun vuoden ja olen erittäin tyytyväinen!!! menkat loppu kokonaan n puolen vuoden päästä laitosta ei mitään vuotoja sen jälkeen, naamassa näppyjä siitä samaisesta puolesta vuodesta pari kk eteenpäin sitten sekin loppui... suosittelen!!!

Yhteistyössä