kierukan laitto??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
minulla olisi kierukan laitto lähellä ja neuvolasta en paljoakaan tietoa saanut laitosta,muutakun että kannattaa kuulemma ottaa särkyääkettä.onko täällä ketään kenellä kierukka? sattuuko laitto?maksaako mitään?
vaikuttako seksi elämä jnd?

Minulla on hormonikierukka jo toista kertaa. Kannattaa ottaa varuilta tosiaan tuo särkylääke etukäteen. Minulla ei ole kyllä kovinkaan sattunut tuo toimenpide, voisi ehkä lähinnä papa näytteen ottoon verrata.

Ei ole mielestäni ollut merkitystä seksielämän kannalta, paitsi ehkä sen kautta ettei kuukautisia ole enää oikeastaan ollenkaan. Satunnaisesti pari tiputtelupäivää saattaa tulla. Todella iso muutos entiseen runsaaseen verenvuotoon ja koviiin kipuihin.

Ota rennosti jos voit, todennäköisesti se laittaminen on paljon pienempi juttu kuin etukäteen kuvittelet. Kerro vaikka mennessä lääkärille, että sinua jännittää niin hän osaa ottaa sen huomioon. :)

No eikähän satu. Jos kauheasti jännittää niin vois kuvitella että siksi luulee että sattuu.. En tajua miksi selitetään aina kauhutarinoita tuosta, ihan niinkuin jotkut tekisivät itsestään sankaria :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
No eikähän satu. Jos kauheasti jännittää niin vois kuvitella että siksi luulee että sattuu.. En tajua miksi selitetään aina kauhutarinoita tuosta, ihan niinkuin jotkut tekisivät itsestään sankaria :whistle:

mitä h..tin sankareita! joillakin se sattuu ihan jumalattomasti vaikka ei jännitä! Ihan älytöntä väittää että jokaisella se laitto olisi samanlaista :headwall:

Unohdin ottaa sitä suositeltua särkylääkettä ennen toimenpidettä, muttei se kyllä sattunutkaan. Hinta muistaakseni vähän toista sataa, reseptin tarvitsee, sairauden hoitoon määrättynä omaa maksettavaa jää vähän alle 100e.

Mulla Mirena ja ennen laittoa kaksi täysaikaista synnytystä 2 vuoden sisällä, joten saattoi vähän helpottaa laittoa.

Itsellä ei ainakaan sattunut. Vähän nipisti ja sen jälkeen ei edes tuntunut enää.
Ollut 9kk. 3kk nyt kokonaan ilman kuukautisia ja kyllä on ihanaa.
Ekat 6kk vuotoa oli päivittäin. Kipuja ei ollenkaan.
Hiukset vaan rasvottuu tosi nopeesti ja finnejä tulee kokoajan vaikka ennen ei tullut.
Sain ilmaiseksi anemian hoitoon. Olis ollut muuten 160e.
Mirena kyseessä.
Kolme synnytystä peräkkäin ja sterilisaatio tehty. Laitettiin ainoastaan anemian hoitoon. Kuitenkin nyt 12.6 menen Novasureen eli poltetaan kohdun limakalvot ja kuukautiset jää kokonaan pois.
Varmaan ennen polttamista ottaa kierukan pois.

juu. varuilta toi särkylääke kannattaa ottaa.

mulla laitettiin hormonikierukka syyskuussa 2007 laitto ei sattunut. höpötettiin koko ajan lääkräin kanssa lapsista :D
finnit toi tullessaa, painonhallinta oli ihan älyttömän hankalaa ja pikku hiljaa menkat venähti, seksuaalinen haluttomuus palasi( tätä oli myös yhdistelmäehkäisypillerien aikaan) .poistettiin elokuussa 2008 ... syynä mm. menkat jotka kesti 14 pvä/kk ja toive uudesta raskaudesta.

nyt en tiedä minkä ehkäisyn valkkaisin kun tää syntyy... (rv 38+5)

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:

Jaa, kyl se vaan oikeasti voi sattua kuten mullakin. Ei onneksi niin paljoa että en sitä ois sietänyt. Ootko kuullu että naisillakin vaihtelee se kipukynnys ja sietokyky?

Yhteistyössä