Mirena-kierukka&supistelu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyttönen1985
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyttönen1985

Vieras
Heipparallaa!

Mulla on nyt kuukauden verran ollut mirena kierukka, aina yhdynnän jälkeen alkaa menkkakivun omaiset supistelut joihin pitää napata buranaa. Verta alkaa vuotamaan aina jokaisen yhdynnän jälkeen, seuraavana päivänä tarvitsen jo siteen vuodon takia. Vuoto ei kuitenkaan kestä sitä 2päivää kauemmin. Kipuja ei ole yhdynnän aikana ollenkaan. Joskus mies sanoi, että olisi tuntevinaan narut seksin aikana mutta ei joka kerralla läheskään.
Onko se ihan normaalia, että supistelee ja verta vuotaa? Kuuluuko se asiaan?
Eikös kierukan laitosta kuulu saada aina se tarkastusaika, missä tarkastetaan että se on oikein ja paikoillaan, minä en saanut mitään sellaista aikaa....

Kiitos jokaiselle joka osaisi vastata <3

Kierukan laitosta 3kk:n päästä on kontrolli äitiysneuvolassa. Varaa aika itse ja sit joka vuos on kontrollit. Ei ne pakollisia ole, mut suositellaan käymään kontrolleissa. Toi on normaalia, et vuotelee alussa kun kierukan laitosta on niin vähän aikaa. Lankoja voi tarvittaessa lyhentää....sano sielä kontrollissa, jos miestä langat häiritsee niin lyhentävät. Lisäksi toi vuotelu yleens loppuu ajallaan. Supistelun tuntusia voi tuntua sillon tällön. Mulla oli mirena 3v ja joskus tuli sellasia supistusaaltoja, mut menkat jäi pois eikä muita oireita ollu.

Yhteistyössä