Sattu sitte tämmönen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja (epä)toivonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

(epä)toivonen

Vieras
Elikkäs nyt lyhyesti kerrottuna tämä mikä sattu täällä meillä.. Kaipaan Fiksuja vastauksia mitä nyt tehdä.. mitä itse tekisit tässä tilanteessa?

Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä jo monta vuotta. Vastikää miellä oli ensimmäinen pieni riita. Olimme erossa hetken, kunnesa tajusimme että tämähän on "tyhmää" ja palasimme yhteen. Joku aikaa sitten mieheni istutti minut alas ja sanoi kertovansa nyt vähän erilaisen uutisen... Hän oli tänä ero aikana käynyt entisen seksiseuralaisen luona yötä, ja nyt nainen oli soittanut olevansa raskaana hänelle.. Mieheni tahtoi että nainen ei pitäisi lasta. Ei olisi reilua lasta kohtaan että hän olisi vain vahinko. Nainen epäilemättä tahtoisi miehen itselleen. Itkettää joka hetki kun ajattelen että Toinen nainen kantaa Mieheni lasta..

Mä todennäköisesti jatkaisin siinä suhteessa. Jos kerran se mies on sitä mitä tosiaan haluan, niin en mä näkisi mitään syytä eroon tms.

Ei se varmaan kivaa ole, että mies saa lapsen toiselle naiselle, mutta se on nyt sellainen asia, joka on vain hyväksyttävä.

Sinä ja miehesi olette jatkossa osa lapsen elämää. Ja tuollainen asenne, ettei ole lapselle reilua olla vain vainko on kyllä aivan väärä. Meillä on 2 vahinkolasta ja ihan ovat yhtä rakastettuja kuin tuo yrittämällä yritetty ja ihan oikein sekin on, että nuo vahinkolapset ovat olemassa.

Jos et pääse siitä yli että toinen nainen kantaa miehesi lasta, on oman mielenterveytesi edunmukaista ottaa ero. Se lapsi ei tule mihinkään katoamaan, eikä se ole lasta kohtaa oikein, että toivot hamaan loppuun saakka ettei häntä olisi.

No tämä nainen päättä mitä tekee ja te sitten päätätte miten aiotte olla mukana lapsen elämässä. Ei sille mitään voi. Nyt vain mietitte miten jatkatte. Onko suhteenne kuitenkaan kovin hyvä, kun pieni riita saa eron aikaan? Ette ilmeisesti ole olleet kauaa yhdessä?

Ikävä tilanne mut joka tapauksessa tapahtui teidän erossa olon aikana, mies ei siis pettänyt sinua joten en näe syytä miksei suhteenne voisi jatkua. Asia on kuitenkin niin että lapsi on tilanteeseen syytön ja hänellä on oikeus molempiin vanhempiin. Kyllä minusta miehesi kuuluu kantaa vastuunsa, se kertoo hänestä ihmisenä paljon. Tuskin jatkaisin suhdetta miehen kanssa joka kääntää selkänsä lapselleen.

Olemme olleet yhdessä tosiaan vuosia ja riitaan oli syynsä.. Tarkoitin aijemmassa viestissä vahingolla sitä että lapsen vanhemmat asuvat erillään eikä ole yhtenäistä perhettä. Että olisi kaikkien kannalta parempi jotta tämäkin nainen olisi etsinytitselleen miehen ja sitten alkanut "rakentamaan perhettä". Kuten aiemmin mainitsin nainen on huomattavasti ollut mieheni perään ja siksi emme ole hänen kanssaan tullut toimeen, ikinä. Hän on aika nuori ja mitä tiedän ei ole vielä oikein löytänyt "paikkaansa". Pattitilanne.

"Nainen on huomattavasti ollut mieheni perään". No niinhän miehesikin on ollut hänen peräänsä ainakin joskus, kun kerran on entinen hoito ja nytkin vielä. Mikä tässä nyt enemmän naisen vika on? Se, että olisi miehestäsi ollut muullakin tasolla kiinnostunut vai vai että tuli vahingossa raskaaksi? Mitä "perheen perustamista" se muka on?

[QUOTE="vieras";25532781]"Nainen on huomattavasti ollut mieheni perään". No niinhän miehesikin on ollut hänen peräänsä ainakin joskus, kun kerran on entinen hoito ja nytkin vielä. Mikä tässä nyt enemmän naisen vika on? Se, että olisi miehestäsi ollut muullakin tasolla kiinnostunut vai vai että tuli vahingossa raskaaksi? Mitä "perheen perustamista" se muka on?[/QUOTE]

Mistä tiedät, että kyseessä oli vahinko?

Meillä ollut vastaava tilanne. Pysyin miehen rinnalla, ja mies kertoi selvin sanoin tälle "hoidolle", että ei aio jättää perhettään. Lupautui toki lapselle "isäksi" ja tästäkin keskusteltiin pitkään, että jos nainen ei tee raskauden keskeytystä, niin lapsi ei ole syyllinen. Mutta, kun naiselle tuli selväksi, ettei mieheni aio hänen kanssaa perhettä yhdessä perustaa, vaan minusta olisi tullut lapsen äitipuoli niin teki keskeytyksen.

Voimia sulle kovasti!!!

Ensinnäkin, voimia, paljon voimia sulle! Hirveä tilanne :(

Itse en tiedä yhtään, mitä tekisin, en pystyisi edes kuvittelemaan sellaista tilannetta. :( Lapsella tietenkin on oikeus elämään, mutta asia vaikuttaisi paljon myös teidän elämäänne mikäli jatkatte yhdessä. Ja asian tulee muistamaan aina, on sitten lapsi tai ei. : / Itse en välttämättä pystyisi sellaisessa suhteessa enää jatkamaan, liian kipeää tekisi : /

no miettisin sitä hartaasti et jos nyt vasta oli ensimmäinen pieni riita ja heti erossa ja heti mies on jo toisen naisen sängyssä, ilman ehkäisyä, et mitä se kertoo siitä miehestä.

Tai no jos on pieni riita ja heti ero nii mitä kun tulee iso riita?

Mä en jatkaisi suhdetta syystä että en alkaisi joka toinen viikonloppu lapsenvahdiksi miehen syrjähypylle,puhumattakaan lomista,jouluista ja elatusmaksuista.Kyllä suhde olis sitten siinä.Mies sais kantaa vastuunsa sitten muuttamalla yksiin hoitonsa kanssa.

Ajatus siitä , että tehdään abortti, koska ei ole "lapselle oikein olla vain vahinko", on sellainen tyttöromaani- pullamössö ajatus. Luuletteko, että suurin osa maailman tai maailmanhistorian lapsista on ollut jonkun pohjois-Eurooppalaisen perhesunnittelun harkittua tulosta? Vähän naiivimpi maailmankuva teillä :D? Jos ei vahinkolpsia olisi oltaisiin kuoltu sukupuuttoon jo ajat sitten. Ihan samanlaisia ihmisiä niistä kasvaa.
Sen kyllä ymmärrän, että tuntuu pahalta ajatella, että jolu toinen odottaa miehellesi lasta. Mutta teillähän oli tauko silloin? Eli ei ole pettänyt sinua kuitenkaan. Ja on rehellinen asian suhteen.

• Tykkää
Reactions: Katylina ja chef
Itse en varmaankaan suhdetta voisi jatkaa. Loppuelämä pitäisi olla yhteydessä henkilöön, jonka kanssa ei ole ennenkään tullut toimeen, niin nou thanks. Kuten akka sanoi, niin "Mä en jatkaisi suhdetta syystä että en alkaisi joka toinen viikonloppu lapsenvahdiksi miehen syrjähypylle,puhumattakaan lomista,jouluista ja elatusmaksuista.".

Julmaa, mutta minkäs sille teet, kun ei lapset muutenkaan viehätä niin paljoa, että alkaisi ulkopuolista ihmistä talossaan katsomaan...

En kehtaisia alkaa kertomaan syitä riittaan mutta melko varma olen että siinä olisi jokainen pitänyt hetken tauon.

Raskasta tämä todellakin on, onneksi on kuitenkin hyvät ystävät jotka jaksaa tukea. Voimia tässä todellakin tarvitaan!
Mieheni on tosiaan kertonut tälle naiselle että ei olisi halunnut että nainen pitää lasta, eikä hän olisi tahtonut saada ensimmäistä lastaan näin. 100%varmuuttahan ei ole siitä että lapsi on juuri -minun- miehelleni, mutta näin kovasti on väittänyt. Eli testiä odotellessa. Hänellä joka kuukausi vähintään uusi mies "kieroksessa. Hän oli juuri saannut tietoon että on raskaana kun alkoi soitella miehelleni: miten hoitovuorot että pääsee vkl tuulettumaan, oisiko antaa rahaa, oisiko antaa vielä lisää, voiko mieheni maksaa tämän ja tämän. Olemme asuneet mieheni kanssa yhdessä jo reilun vuoden, ja molemmat käymme töissä ja saamme näin elätettyä itsemme, emme siis ole mitään multimiljonäärejä.

En ole nähnyt tätä naista tämän uutisen jälkeen, oikein pelottaa miltä tuntuu kun tämä neiti täydellinen tepastelee eteeni ja kertoo kuinka vahvoilla hän nyt on ja alkaa jälleen kerran mielistelemään miestäni ja "säälimään" minua. En niinkään jaksa välittää hänen sepostuksistaan mutta voin sanoa että kyllä kirvelee sisälläni, ja suuresti!

Jos jollain ei ole muuta kuin kauhean negatiivista ja pistelevää kommentia tiedossa, älkää edes vaivautuko vastaamaan.

En kestäisi tuossa tilanteessa, joten häipyisin suhteesta jos lapsi maailmaan syntyisi.. Jos kerran se akka ja miehesi tuntevat vetoa toisiinsa, niin varmasti tämä akka tekisi kaikkensa että sais miehesi itsellensä. Ainaista epäilyä ja ärsytystä, varsinkin jos ette nytkään tule toimeen akan kanssa.

Juuri tämä kauhistuttaa, vkl, lomat, pyhät. Sen mitä tätä naista tiedän lykkää varmasti lapsen meille kun tahtoo itse mennä. En tiedä johtuuko sitten siitä että lapsi on miehelleni ensimmäinen, kun olen puhunut hänelle kuinka paljon tämä tulee muuttamaan juuri Meidän suhdetta, on mieheni siihen sanonut että no ei se paljoa muuta. Eikö hän vielä sitten tajua että kylläpä aikalailla kaikki tulee muuttumaan.. Olisin niin mielelläni ollut parivuotta mieheni kanssa rauhassa, kasvattanut taloudellistatilannetta, ja sitten oltas omaa pientä nyyttiä mietitty

Olen itse hyvin avoin ja tulen yleensä toimeen kaikkien kanssa, mutta tämä kun kävi heti kimppuun kun näki ensimmäistä kertaa minut ja mieheni yhdessä. Olisi varmaan silloin jo pitänyt hälytyskellojen soida. Toisaalta kun miehelläni ei ole tunteita naista kohtaan niin entäs sitten. Mutta voin vain kuvitella kuinka hän alkaa lapsen syntymän jälkeen kiristämään lapsella.

Tää on nyt aika paljon sun miehestä kiinni, kuinka selväksi tekee pelin tälle typykälle, eli ettei halua tätä. Sun pitää se puhua halki miehes kanssa. Sun pitää pystyä luottamaan, että niiden välillä ei tule enää koskaan olemaan mitään ja ettei anna sen muijan hallita teidän elämää. Mutta loppuelämänne joudutte olemaan sen kanssa tekemisissä, kestätkö sä sen?

Se lapsi tulee olemaan siinä loppuelämän ja se lapsen äiti.Se ei todellakaan ole mikään pikkujuttu.Jossain vaiheessa voi tilanne olla se että se lapsi muuttaa kokonaan isälleen ja siinä sitten katselet sitä joka päivä halusit tai et.
Varsinkin jos itsellä ei ole omia lapsia se on aika kova homma huolehtia toisen lapsesta,varsinkin kun aina saa paskaa niskaan teki mitä tahansa.
Tiedän tämän uusperhekokemuksella että lasten äiti on aina vinkumassa milloin mistäkin ja aina kaikki mitä täällä päässä tehdään on huonosti ja päin persettä.
Varsainkin jos sillä naisella on tunteita miestä kohtaan,se voi tehdä elämästä todella vaikeaa.
Lapsihan on syytön vanhempiensa paskamaisuuteen mutta kyllä se vaan vaikuttaa koko perheeseen ja parisuhteeseen ja meilläkin on tullut eteen että alkaa inhota jo sitä kun lapsi ylipäätään tulee ja kuten mieskin sanoi että oman lapsen ottaminen on niin pakkopullaa kun exä on tehnyt joka asiasta niin vaikeaa.Vaikuttaa siis myös negatiivisesti suhtautumisessa lapseen.Niin väärin kuin se lasta kohtaan onkin.

Ei ole omia lapsia ei. "akka", sanoit juuri samat asiat melkeinpä kirjaimellisesti samoin kuin eräs ystäväni joka elää "onnellista"uusperhe elämää! Toivon todella että mieheni ei kuvittele että se olen minä joka sitä lasta jää kotiin katsomaan kun tulee tänne( että ei siksi ajattele että kaikki tulee olemaan helppoa ja muuttumatonta).

Eli nyt juttelet miehesi kanssa miten aiotte toimia ja kannattaa varmaankin kutsua tämä naikkonen ihan kahville teille ja siinä sinun kuulten miehesi sitten sanoo mitä olette sopineet.

Mihinkään naisen oikkuiluihin ei pidä suostua esim. rahanpyyntiin ja kannattaa sopia miehen kanssa ettei mies tapaisi koskaan tätä naista ilman sinua ettei vain nainen ala kuvittelemaan mitään suhdetta. Isyystesti voidaan tehdä muutaman kuukauden kuluttua synnytyksestä olikohan 3kk.

Yhteistyössä