Särkylääkkeistä tietävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Juicy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Juicy"

Vieras
Olen ottanut tänään aamulla 9:00 yhden Panadol-särkylääkkeen ja tossa klo 14:00 toisen, mutta ei vaan auta päänsärkyyn ja kuukautiskipuihin, päänsärky tuntuu vaan lisääntyvän..
Uskallanko ottaa Buranaa vielä tänään? Kun olen jostain lukenut, että samanaikaisesti ei saisi käyttää eri särkylääkkeitä.

No just eri särkylääkkeitä saa käyttää samaan aikaan, ihan vaikka yhtä aikaa ottaisit 1 g:n panadolia ja 800 mg buranaa. Luulisi päänsäryn vähän helpottavan. Kai sä sentään otit gramman tuota panadolia?

[QUOTE="Juicy";22416868]Olen ottanut tänään aamulla 9:00 yhden Panadol-särkylääkkeen ja tossa klo 14:00 toisen, mutta ei vaan auta päänsärkyyn ja kuukautiskipuihin, päänsärky tuntuu vaan lisääntyvän..
Uskallanko ottaa Buranaa vielä tänään? Kun olen jostain lukenut, että samanaikaisesti ei saisi käyttää eri särkylääkkeitä.[/QUOTE]Minä käytin maksimimäärän Panadolia tässä jokunen aika sitten muutaman päivän, viisisataisia 12 kpl/vuorokaudessa. Eli kaksi kerrallaan neljä kertaa vuorokaudessa. Pitkään ei pidä käyttää, koska on maksaa kuormittavaa, mutta lyhyen aikaa kipua suitsimaan.

Minä käytin maksimimäärän Panadolia tässä jokunen aika sitten muutaman päivän, viisisataisia 12 kpl/vuorokaudessa. Eli kaksi kerrallaan neljä kertaa vuorokaudessa. Pitkään ei pidä käyttää, koska on maksaa kuormittavaa, mutta lyhyen aikaa kipua suitsimaan.

Totta, mutta itse en kyllä tuollaisia määriä uskaltaisi ottaa ilman lääkärin lupaa. Eri särkylääkkeillä on eri maksimimäärät, mitä ihmisen elimistö kestää kerralla ja sekin riippuu sitten iästä ja painosta ja muusta lääkityksestä...

[QUOTE="opiskelija";22416906]Totta, mutta itse en kyllä tuollaisia määriä uskaltaisi ottaa ilman lääkärin lupaa. Eri särkylääkkeillä on eri maksimimäärät, mitä ihmisen elimistö kestää kerralla ja sekin riippuu sitten iästä ja painosta ja muusta lääkityksestä...[/QUOTE]

Lääkärin määräyksestä minäkin ja lyhyen aikaa vaan, mutta kun ap oli ottanut vasta vähän, niin sitä vasten ajattelin, että kokemuksestani olisi hyötyä. En kehottanut häntä ottamaan 12 tablettia.

No just eri särkylääkkeitä saa käyttää samaan aikaan, ihan vaikka yhtä aikaa ottaisit 1 g:n panadolia ja 800 mg buranaa. Luulisi päänsäryn vähän helpottavan. Kai sä sentään otit gramman tuota panadolia?

Juu otin kyllä, siitä vaan tuntuu pahenevan tämä kipu..
Pitäisi näköjään aina pidättäytyä tutussa ja turvallisessa lääkkeessä, jonka tietää auttavan :D

Minä käytin maksimimäärän Panadolia tässä jokunen aika sitten muutaman päivän, viisisataisia 12 kpl/vuorokaudessa. Eli kaksi kerrallaan neljä kertaa vuorokaudessa. Pitkään ei pidä käyttää, koska on maksaa kuormittavaa, mutta lyhyen aikaa kipua suitsimaan.

12 kpl on liikaa, koska se tekee 6g päivässä, jos ottaa 500mg tabuja. Sitten kerroit, että otit 4 x 2 tablettia eli vissiin 4 kertaa sen 2 x 500mg niin siitä taas tulee (onneksi) vain 4 g päivässä. Normaali suositus aikuiselle ihmiselle on ottaa kerralla 1g (eli 2 x 500mg) ja max. 3-4 kertaa vuorokaudessa. :)

Yhteistyössä