särkylääkkeen annostus koiralle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CousCous
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

CousCous

Aktiivinen jäsen
29.04.2006
1 004
0
36
Osaakos joku ulkomuistista sanoa vai soitanko eläinlääkärille kun koiralla on lihasrevähdys ja sai lääkärin ohjeen mukaan siihen särkylääkettä. Lääkäri muistutti että ketoprofeiinikin käy koirille joten ei välttämättä tarvitse käydä hakemassa koirille tarkoitettuja särkylääkkeitä jos ketoprofeiinia löytyy kotoa.. no, löytyishän sitä mutten muista annostusohjeita enää kun siitä on niin kauan kun olen noiden kanssa joutunut pähkäilemään.. oliko se 1mg/kg.. eli meidän 10kiloselle koiralle sais antaa 10mg?

Alkuperäinen kirjoittaja p02t04:
Soita eläinlääkärille ja varmista. tai apteekkiin.

Näin ajattelin tehdäkin ellei joku olisi osannut varmistaa mun mututuntumaa.. ja kun ei ilmeisesti kukaan osaa lonkalta heittää oliko mun muistelema annostusohje oikea niin pitääpä soittaa ennen kun menen sähläämään ton annostuksen kanssa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Me ollaan saatu ohje Ketorin 1mg per kilo

Kiitos nalletar! Mulla olikin vahva mielikuva siitä että joskus aikoinaan annoin koiralle vajaan puolikkaan ketoprofeiinin (25mg tabletista) kun oli telonut itsensä metsäpoluilla riekkuessaan.. kyllä mä uskallan antaa tolle vajaan puolikkaan, ei se nyt ainakaan liikaa voi olla. Soitan sitten jos ei näytä auttavan..

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
http://terrieri.net/modules.php?name=News&file=article&sid=255

Jep, jep =) Sivuilta lainattua:

- Ketoprofeenia ei saa käyttää pitkäaikaisesti, vaan korkeintaan 3-5 vuorokauden ajan. Koira on suhteellisen herkkä saamaan ruoansulatuskanavaoireita, ja turvallisemmat eläimille rekisteröidyt tulehduskipulääkkeet ovat syrjäyttäneet ketoprofeenin käytön.

Meillä onkin lihasrevähdykseen neuvottu särkylääkkeen antoa vain 3vrk:n ajaksi, sitten jos ei ole helpottanut niin uudelleen näytille.

Yhteistyössä