Sapettaa... studiokuvaamisesta - miten tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli veljeni pääsi ripille ja kävi studiossa sitten rippikuvissa. Veljelläni on huono näkö. lasit jotain -5. Kuvaaja oli käskenyt ottaa silmälasit pois, koska ne heijastaa kuvissa.

Nyt äitini oli hakenut kuvat ja ne on ihan ok onnistuneita, mutta koska lasit puuttuu niin poika näyttää ihan oudolta. Ei omalta itseltään.

Äitini oli siellä kysynyt asiasta niin oli sanottu, että lasit otetaan aina pois, koska ne heijastaa. Äitini oli vain todennut tähän, että kyllä sitä on ennenkin lasit päässä valokuvissa oltu, mutta ei ollut alkanut inttämään.

Mutta minua asia korpee. Jos olisi oma lapseni kyseessä ja maksaisin kuvista joissa hän ei edes näytä kunnolla omalta itseltään niin valittaisin enemmän. Me olimme juuri perhekuvassa ja minulla oli lasit päässä ja itsekin paljon valokuvausta harrastavana tiedän, että silmälasit ei todellakaan ole mikään ongelma valokuvissa.

No ei tosiaan lasia oteta pois päästä sen takia. En ole koskaan tavannu tämmöstä kuvaajaa joka käskis ottaa pois lasit päässä ja aika monet studiossa otetut kuvat oon nähny tai ollu paikalla.

Totta että kyllä ammattitaitoinen kuvaaja osaa ottaa kuvat lasit päässä ihan ongelmitta.
Mutta tuosta olisi pitänyt mainita kuvaustilanteessa ja pitää lasit päässä ja sanoa että ei sitten kuvata jos ei lasit päässä onnistu, koska kuvissa sinänsä ei ole virhettä niin eipä noita ole kuvaajan pakko korvata.
Mutta ainahan voi yrittää ja ottaa yhteyttä valokuvaamoon jos suostuisivat uuteen kuvaukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Totta että kyllä ammattitaitoinen kuvaaja osaa ottaa kuvat lasit päässä ihan ongelmitta.
Mutta tuosta olisi pitänyt mainita kuvaustilanteessa ja pitää lasit päässä ja sanoa että ei sitten kuvata jos ei lasit päässä onnistu, koska kuvissa sinänsä ei ole virhettä niin eipä noita ole kuvaajan pakko korvata.
Mutta ainahan voi yrittää ja ottaa yhteyttä valokuvaamoon jos suostuisivat uuteen kuvaukseen.

Siis tämä rippikouluikäinen oli siellä kuvassa yksin. Siskoni poikaystävä kuskasi hänet kuvaan ja takaisin. Mitä tuollainen rippikouluikäinen muka osaa vaatia kuvaustilanteessa. Kyseessä vieläpä todella hiljainen poika.

Yhteistyössä