Sanottaisiinko jotain POSITIIVISTA Erilaisten Äitien Eteläniemien perheestä? :)

• Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti
heihei mutsit
No jos oikeesti on jotenkin silminnähden lässähtänyt raskauden vuoksi niin peiliin saa katsoa.
Voi juma, että onkin ärsyttävää kun pistetään lapsen saannin piikkiin oma saamattomuus.
Tuota huomasithan nyt, että osoitit kommenttisi henkilölle, joka kertoi "tyhjistä" rinnoistaan ja arpeutuneesta vastanahastaan? Ei ylipainosta.

Tuollaisten syntyminenhän on lähinnä sidekudoskysymys, perinnöllinen ominaisuus tai taipumus - ja johtuu aika suoraan raskaudesta.

Vai mites noita ei-saamattomuudella ehkäistään, kerro toki?

heihei mutsit
Miten ei kestä? Ja miten se vaikuttaa myöhempään kuntoon?

Edelleenkin, luuserit selittelee saamattomuuttaan (ei jaksa pitää itsestään huolta) lapsen saamisella.
Jokainen saa toki olla niin huonossa kunnossa kuin huvittaa, mutta jos sitä pitää ruveta selittelemään jollain ja vieläpä lapsen piikkiin, niin aika noloa.
Mikäs riiviö sun sisälläs tänään asuu?

Itsellesi taisi sattua hyvät geenit, jos ihosi säästyi raskausarvilta ja rintasi repsahtamiselta. Onnea voittajalle.

Tuota huomasithan nyt, että osoitit kommenttisi henkilölle, joka kertoi "tyhjistä" rinnoistaan ja arpeutuneesta vastanahastaan? Ei ylipainosta.

Tuollaisten syntyminenhän on lähinnä sidekudoskysymys, perinnöllinen ominaisuus tai taipumus - ja johtuu aika suoraan raskaudesta.

Vai mites noita ei-saamattomuudella ehkäistään, kerro toki?
Joo huomasin, ja huomasin myös saman kirjoittajan aiemmat viestit tässä ketjussa, jossa selitteli ylipainoa(kin) raskauksilla.
Ja tuosta viimeisimmästäkin viestistä sai sen kuvan, että koko kroppa on jotenkin "pilalla", niin kuin itsekin sanoi.

Ei siinä mitään jos rinnat lässähtää ja arpia tulee (itse en pidä kroppaa "pilaantuneena" vaikka noita olisikin), eihän niille mitään voi, mutta kroppa voi silti olla hyvässä kuosissa JOS niin haluaa.
Kaikkihan ei halua, eikä siinä mitään, mutta tuollainen selittely on naurettavaa.

Viimeksi muokattu:
positiivistako
[QUOTE="Johanna";27454645]Tuliko tänään katsottua ekaa kertaa peiliin xDD

Mä todella toivon, että tulet ihan sillä OMALLA PÄRSTÄKERTOIMELLASI MUN ETEEN SANOMAAN TON![/QUOTE

Sovitaan aika ja paikka niin voin sanoa sen suoraan päin naamaa, ota toki hänetkin mukaan

Heissä on paljon hyvää. Lapsikeskeisiä, välittäviä ja rauhallisia. Lisäksi he ovat raittiita, ottavat lapset mukaan kodin puuhiin ja heillä on hyvät tukiverkot.

Yhteiskuntaa he käyttävät häpeilemättä hyväksi mutta täysin laillisesti, jos vertaa vaikka harmaan työn tekijöihin. Kunnianhimoa heillä ei liiemmin vaikuta olevan.

Sanoisin että ongelma on lannistavassa yhteiskunnassa, joka ei palkitse työnteosta tarpeeksi.

• Tykkää
Reactions: Minuli
Kfkfkfkf
Kyllä mua ainakin raskaus lihottaa, vaikka söisin aivan normaalisti.
Jos tulisin heti perään uudelleen raskaaksi, lihoisin lisää, sitten taas synnytyksen jälkeen uudelleen paksuksi jne ...
Missä välissä oikeasti kerkii se paino tippumaan?
Onkohan Johanna saanut 6-7 vuoden sisällä nyt 5 lasta?
Näin laskeskelin, korjatkaa jos oon väärässä.

Ei siinä paljon kerkii laihduttamaan

"ninnu"
Tällasta ketjua oon oottanu:)
Mä TYKKÄSIN ohjelmasta ja heidän perheestään.Ja positiivisen kirjoituksen laitoin myös tuonne haukkumisketjuun.Eikö ihmisillä ole muuta tekemistä kuin haukkua muita...

Johanna: Teillä oli ihanan siisti koti!! Ja hyvä parisuhde sekä rakkautta lapsille.Olette huumorintajuisia ja lempeitä.Mulla on myös useampi lapsi ja lapset on ihania,ei kannata muiden mielipiteitä kuunnella.Ehdit opiskelemaan ja työhön myöhemminkin,juuri nyt on tärkeintä teidän pienet lapset.
Mä niin toivon että sä saisit sun vanhimman lapsesi takaisin <3
Ja sinä olit niin luonnollinen ja rehellinen,et esittänyt mitään ja näytit palan elämästäsi.Se on rohkeaa! Ja ihana mies sinulla.Kaikkea hyvää teille ja lapsillenne:)

Kfkfkf
Ja pahin on se, että ovat tulleet ylipainoisiksi sossun rahoilla :D

Kun palstan toiset ylipainoiset joutuneet ihan käymään töissä ja syömään itsensä läskiksi niillä rahoilla.

Johanna itse sanoi ettei työttömyys ole kestänyt kauan, joten mikä ihme on teidän ongelma???

Kfkfkfkd
Ja oikeesti, mitä se teitä kiinnostaa jos joku toinen on ylipainoinen? Jospa hän ei haluakkaan olla hoikka? Jospa häntä ei kiinnosta miltä hän näyttää?

Keitä varten ne sossun rahat sitten oikein on, jos työtön lapsiperhe on sossupummi saadessaan sieltä rahaa? Kuten jo toisessa ketjussa kirjoitin, vaikka toinen heistä menisi töihin, he luultavasti saisivat siltikin sossusta rahaa.

"nono"
[QUOTE="vieras";27457054]Niin, pahinta kaikessa on se että ovat YLIPAINOISIA. Millään muulla ei ole väliä mutta tuo on se kaikista pahin. Kyllä tällä palstalla on prioriteetit kohdallaan.[/QUOTE]

No ehkä hiukan ihmetyttää, kun pariskunnalla ei ole rahaa, vaans sitä haetaan sossusta, ja samaan aikaan molemmat ovat runsaasti ylipainoisia, eli mitä ei täsmää yhtälössä, ja samaan aikaan nainen märisee neuvolassa, että kun ei ollut rahaa ostaa kierukkaa... Pitäskö miettiä siellä kaupassa että mitä ostaa ja mitä syö

"äitix6"
[QUOTE="ninnu";27457072]Tällasta ketjua oon oottanu:)
Mä TYKKÄSIN ohjelmasta ja heidän perheestään.Ja positiivisen kirjoituksen laitoin myös tuonne haukkumisketjuun.Eikö ihmisillä ole muuta tekemistä kuin haukkua muita...

Johanna: Teillä oli ihanan siisti koti!! Ja hyvä parisuhde sekä rakkautta lapsille.Olette huumorintajuisia ja lempeitä.Mulla on myös useampi lapsi ja lapset on ihania,ei kannata muiden mielipiteitä kuunnella.Ehdit opiskelemaan ja työhön myöhemminkin,juuri nyt on tärkeintä teidän pienet lapset.
Mä niin toivon että sä saisit sun vanhimman lapsesi takaisin <3
Ja sinä olit niin luonnollinen ja rehellinen,et esittänyt mitään ja näytit palan elämästäsi.Se on rohkeaa! Ja ihana mies sinulla.Kaikkea hyvää teille ja lapsillenne:)[/QUOTE]

Tätä peesaan! =) Juuri näin =)

ok
Mä en tajua haloota monistakaan jutuista mitä tuosta nyt on nostettu haukuttavaksi.
Kallis pesukone - so what? Oliko se joku 300 e minkä sossu maksoi, oma asia jos haluaa maksaa sen yli.
Paula-vanukkaat - älkää naurattako. Miksei?
Lohi - köyhäkö ei koskaan saisi ostaa parempaa?
"Töihin ei kaipaa" - no siltähän se voi tuntua. Jotain se työkkärikin kutienkin vaatii yrittämään, edes näön vuoksi.
Prismassa koko perheen kanssa - kai kaikki joskus käy koko porukalla?
Ylipaino - irrelevanttia

Siitä kyllä jäi itselläkin suu auki, että ehkäisyn hankkiminen ei tunnu kiinnostavan! Lisäksi ohjelma antoi kuvan, että kaikki lapset olisi tehty sossun turvin.

"vieras"
Positiivisia asioita:

-Jokainen lapsi oli selkeästi odotettu ja rakastettu
- iloisia,reippaita ja onnellisen oloisia lapsia
-perhekeskeisyys
-positiivinen elämänasenne

Katsoin tuon jakson tänään uudestaan ja toisella kerralla katsottuna monet hyvät asiat,jotka jäivät ensin niiden kauhisteltavien varjoon,nousivat nyt esiin.

Parempi noin että jos lapsia on syntyäkseen niin he syntyvät vanhemmille jotka oikeasti välittävät ja huolehtivat,varallisuudesta riippumatta. Olisihan tilanne voinut olla sellainenkin että isä huitelee menojaan ja äiti odottaa innolla milloin pääsee vetämään taas kännit kun vauva on saatu ulos mahasta. Mitään tämmöistä ei ohjelmassa tullut ilmi ja minulle jäi sellainen kuva että perheellä ja lapsilla on hyvä olla.

Eläkää elämäänne ja kaikkea hyvää teille,toivon että pääsette tämän yli ja voitte jatkaa normaalia arkeanne.

[QUOTE="nono";27457126]No ehkä hiukan ihmetyttää, kun pariskunnalla ei ole rahaa, vaans sitä haetaan sossusta, ja samaan aikaan molemmat ovat runsaasti ylipainoisia, eli mitä ei täsmää yhtälössä, ja samaan aikaan nainen märisee neuvolassa, että kun ei ollut rahaa ostaa kierukkaa... Pitäskö miettiä siellä kaupassa että mitä ostaa ja mitä syö[/QUOTE]
Makaroni on halpaa, vaalea leipä on halpaa, makkara on halpaa...

Eli köyhän on hyvin helppoa olla lihava. Terveellisesti syöminen vie jo hieman enemmän rahaa.

• Tykkää
Reactions: Minuli
totaaliyh
Katsoin jakson vasta tänään ja suorastaan petyin kun ei se mun mielestä ollutkaan yhtään kamala :) Huomasi kyllä, että mukaan oli varmaan tarkoituksella otettu mukaan keskustelua herättäviä tilanteita ja ehkä perheen äidin kommentitkin olivat hiukan provosoivia.

Perheestä jäi mukava, lämmin fiilis. Molemmat vanhemmat välittivät lapsistaan, se näkyi myös lasten käyttäytymisestä. Paskaan mieheen pettyneen yh:n mieltä lämmitti erityisesti isän täysipainoinen osallistuminen perhe-elämään.

"vieras"
Johanna on kertonut omista suunnitelmistaan jo useamman kerran eri paikoissa, mm. että tarkoitus olisi että hän lähtisi opiskelemaan, mies kenties menisi sitten töihin tai olisi lasten kanssa kotona. Onhan se mies ollut välillä töissäkin, että ei ihan pelkällä sossun rahalla ole tuo perhe elänyt. Ja muuten, köyhien ongelmahan tuo lihavuus onkin, roskaruoka ja epäterveellinen ruoka on halvempaa kuin terveellinen ruoka ja esim. luomuruoka.

"vieras"
1. Lapset olivat iloisia.
2. Köyhä mies halusi kerrankin ostaa vaimolleen ja perheelleen parasta (ja oikein telkkarissa), mutta valitettavasti tämä kääntyi ohjelmassa niin, että törsäsi sossun rahoja ylihintaiseen pesukoneeseen kokeilumielellä.
3. Ohjelma oli takuulla leikattu niin, että pahimmat palat näkyivät. Mutta tokikin nuo kaikki sammakot tulivat heidän suustaan.
4. Siisti koti
5. Rento, kokenut tunnelma synnytyksessä

Yhteistyössä