Sanokaas nyt, että olen täysi nipottaja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jätkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Jos molemmat vanhemmat haluavat nähdä esityksen, eikä ole hoitopaikkaa.. No näin meilläkin mutta sitten kun alkaa olla levottomuutta kaivetaan esim tikkari ym esiin... jolla taas hiljenee..

*oikein,lahjotaan*

Siis juu, periaatteessa samaa mieltä.

Siis oma itsekkyys menee toisten oikeuden edelle?

Saaako muut sit olla itsekkäitä? Saako aikuiset olla itsekkäitä ja juoda alkoholia ja kaljaajne juhlissa, joissa vielä paikalla lapsia.. jne kyllähän häiriötä voi tuottaa moni muukin kuin lapsi, lapsen häiriöt on viattomia aikuisten esim torailuun verrattuna. Mitä kuuluu joissakin juhlissa olevan..

Eikö tässä ollut kuitenkin kyse älyttömästä sooloilusta ja juoksemisesta ja esityksen pidosta, huudon kera. Silloin mielestäni olisi hyvä poistua, vaikka jäisi katsomatta sen vanhemman lapsen esitys.

Mutta totta on että pieni liikkuminen tai lauleskelu pienemmän lapsen taholta on sallittua ja pientä aikuisten toilailuihin verrattuna.

onneksi osa paikkakunnalle tulevista näyttelijöistä, kirjailijoista ym majoittuu meille, joten voin voin *varoittaa* miedän suorasukaisesta dysfaatikosta ja adhd-koululaisista. Helpottaa ku ei tarvi ottaa kaikkea sanomisia tosissaan ja ehkä ymmärtävät poikien käytöstä paremmin. Molemmat pojat on jo aika isoja, ja käytöserot normaaleihin välillä hyvin selvät.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Jos molemmat vanhemmat haluavat nähdä esityksen, eikä ole hoitopaikkaa.. No näin meilläkin mutta sitten kun alkaa olla levottomuutta kaivetaan esim tikkari ym esiin... jolla taas hiljenee..

*oikein,lahjotaan*

Siis juu, periaatteessa samaa mieltä.

Siis oma itsekkyys menee toisten oikeuden edelle?

Ei. Kyllä se koululainen on hyvin mielissään että yleisössä on sekä isä että äiti. Ainakin meillä esiintyessään aina hakee katseellaan meidät ja hymyilee.. no eivätpä nuo mitään kovin suuria meteleitä ole järjestäneetkään mutta yleensä varaan tikkarin tai esim. keksejä jotka annan kun alkavat olla hitusen liian levottomia. Mielestäni on heidänkin hyvä oppia ettei aina sovi häipyä jos sattuu olemaan tylsää...

Mutta sellainen oma kovaääninen show on asia erikseen. Jos lapsi ei todellakaan pysty oleman hiljaa (edellyttäen että vanhemmat ovat yrittäneet), silloin pitää häippästä.

Tähän voisin kirjoittaa erään kokemuksen.
Minulla oli kolme lasta matkassa ikähaarukalla 2-5. Ja minulla oli erääseen tialisuuteen meno ja en päässy sinne ilman lapsia ja en saanu heille hoitajaa. No kaikki sitten minulle sano että ota ne matkaan että ei ne sielä haittaa. Eikä haittaa vaikka ei niin rauhassakaan ole.
No meniin ja se tialisuuden alku kesti ja kesti ja kesti...lapset rupes oleen jo aika levottomia ja yritin parhaan mukaan pitää rauhallisena heidät ja silitellä ja lahjoja jne. Mutta sitten meidän takana oli pappa joka hermostu ihan totaallisesti. Se pappa karjas ihan täysiä että hiljaa siinä. :| Pikkusen meidän lapset säikähti. Jokainen nyyhkytti siinä mun kainalossa ja totisesti istuvat koko sen tunnin hiljaa minun vieressä mitä se tilaisuus sitten kesti.

Mutta peräänkuulutan vähän ihnhimillisyyttä vanhemmiltakin ihmisiltä että kyllä ne lapsetkin tahtoo hermostu eikä aina jaksa istua rauhassa...
Enpä ole sen jälkeen menny yksin lasten kans minnekkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
Mä vuodatin kerran samasta aiheesta (paitsi että olin kirkossa kuuntelemassa Kauneimpia joululauluja), ja sinne tuli kaksi alamittaista meluterroristia. Mulla paloi hihat totaalisesti ja vaihdoin lopulta paikkaa. Täällä kommentit oli laidasta laitaan, osa oli sitä mieltä että "kyllähän lapsen pitää saada leikkiä, lapset on lapsia" jne ja osa olisi toivonut että äiti ois vienyt lapset pois kun eivät uskoneet mitään.

Mutta, mä ainakin jaan sun mielipiteen!

Myös ihan samaa mieltä, ja vastaava kokemus kauneimmista joululauluista. Pari tenavaa teki siitä oman shown kaikkien muiden harmistukseksi. En tajua, missä se äiti oli, varmaan ihaili jostain kaukaa miten eloisa ja rohkea hänen lapsensa on. Pappi sitä sitten välillä talutteli takaisin ja sanoi että kynttilät on vaarallisia. Lapsi siis kävi myös kynttilöitä ronkkimassa eikä mamma tehnyt mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljatäti:
Mä vuodatin kerran samasta aiheesta (paitsi että olin kirkossa kuuntelemassa Kauneimpia joululauluja), ja sinne tuli kaksi alamittaista meluterroristia. Mulla paloi hihat totaalisesti ja vaihdoin lopulta paikkaa. Täällä kommentit oli laidasta laitaan, osa oli sitä mieltä että "kyllähän lapsen pitää saada leikkiä, lapset on lapsia" jne ja osa olisi toivonut että äiti ois vienyt lapset pois kun eivät uskoneet mitään.

Myös ihan samaa mieltä, ja vastaava kokemus kauneimmista joululauluista. Pari tenavaa teki siitä oman shown kaikkien muiden harmistukseksi. En tajua, missä se äiti oli, varmaan ihaili jostain kaukaa miten eloisa ja rohkea hänen lapsensa on. Pappi sitä sitten välillä talutteli takaisin ja sanoi että kynttilät on vaarallisia. Lapsi siis kävi myös kynttilöitä ronkkimassa eikä mamma tehnyt mitään.

Minun tyttö kerran karkas kirkossa minulta. Ja ku oli vauva kans matkassa ja en istunu reunassa niin en kerenny perään heti. No tyttö meni sinne alttarille ja kaatu. Pappi vaan haki tytön ja piti sitä sylissä loppu ajan.
En kyllä kehannu lähtä hakeen sitä sieltä papin sylistä enään ku se ei näyttäny häntä häiritsevän ja tyttö istu näitisti siinä.
Mutta en minäkään ymmärrä enkä hyväksy sellaista shouta mitä jotkut lapset pitää. Ja se että vanhemmat eivät edes yritä puuttua.

Et ole, tai sitten olen minäkin. Ohjelmaa terrorisoivan mukulan paikka on muualla kuin juhlasalissa. Oli sitten oma tai muiden, kuopuksen kanssa olen viettänyt monta juhlaa auloissa ja eteisissä. Kunnes lakkasin käymästä niissä jos en saanut lapsenvahtia.

Ja ne kopsahtelevat lakerikengät pitäis lailla kieltää, ja muutkin lastenkengät josta lähtee lasten mielestä mukava kopina.

Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljatäti:

minusta Kauneimmat joululaulut ovat vähän eri asia.
Minä silloin vastasin, että minusta se on tilaisuus, jonne kaikkien pitäisi
olla tervetulleita. Sallikkaa lasten tulla...

eriasia on sitten se, miksei äiti tehnyt mitään lasta vaimentaakseen.

Mielestäni häiritsevät pikkuiset pitäisi siirtää muualle (oman vanhemman siis)... :xmas:

Juhlissa pitää osata käyttäytyä, että esiintyjät ja pääjuhlijat saavat rauhassa esiintyä. :heart:
Ei tämä pieni häiriköijä sitten isompana haluaisi muiden pienempien häiritsevän OMIA JUHLIAAN.

Juhliin saa toki tulla harjoittelemaan ja katsomaan muista ihmisistä mallia, miten käyttäydytään. Mutta kun menee häiritseväksi, pitää vanhemman osata poistua lapsen kanssa. Tässäkin keskustelussa tullut hyvin selväksi, mikä koetaan häiritseväksi ja mikä normaaliksi lapsellisuudeksi. Olisiko kamalaa, jos häirikkölapsen nappaisi joku muu aikuinen viereensä, ellei äiti/isä hillitse? Yleensä vieraan puuttuminen asiaan hillitsee kyllä lasta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
Alkuperäinen kirjoittaja TitsuLiina:
:wave: Samanlainen täysi nipottaja ilmoittautuu =)
Ai hitto,että mä sit inhoon tuollaisia tapauksia,jotka antavat noin tapahtua :kieh: :kieh:

näin juuri!! =)

Siks mä en käykkään missään ettei tarvi kenenkään kihistä herneenpalko nenässään. Tosin lasten joulukirkossa kävin ku nuorin oli vauva, hän tosin esitti tarinan päähenkilöä :D ja oli paikan parhaiten käyttäytyvä, katsoa killitti vain Mariaa ja Joosefia että keitäs noi nyt on..
Mut muistakaa inhoilijat sit käyttäytyä itsekkin joka paikassa hyvin, ei saa korottaa ääntä, nauraa isoon ääneen, kuiskia kesken ohjelmien miehelle/ystävälle jotain, tai varsinkaan esiintykö humalassa ihmisten ilmoilla :D
Mullakin alkaa sit viiskymppisenä ELÄMÄ, ku suurin osa lapsista jo omillaan.. tosin mähän voin itse olla nii höperö että häiritsen muita, joten taidan pysyä vaan neljän seinän sisällä lopunkin ajastani..

no meillä kerran kirkossa lastenmessussa, missä esikko esiintyi rupes kuopus häiriköimään... karkas veikkasa luokse eteen, no hain sen pois ja sitten ukko läks vauhilla kotiin sen kaa.. sen jälkeen en ole mukaani ottanut mikäli mahollista ollut jättää kotiin tai jos otan mukaan niin laitan valjailla kiinni ja annan jotain syötävää ja juotavaa ja aina on leluja mukana...

Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
Alkuperäinen kirjoittaja TitsuLiina:
:wave:
Mut muistakaa inhoilijat sit käyttäytyä itsekkin joka paikassa hyvin, ei saa korottaa ääntä, nauraa isoon ääneen, kuiskia kesken ohjelmien miehelle/ystävälle jotain, tai varsinkaan esiintykö humalassa ihmisten ilmoilla :D

Tulipa sitten mieleeni eräät aikuisten juhlat, joissa pääroolissa oli alkoholitarjoilu. Sivuroolissa oli sitten ne miehet, jotka jaksoivat kerta toisensa jälkeen pitää niitä pitkiä puheita. Voit kuvitella jaksaako aikuinen naisihminenkään mukavassa nousuhuppelissa niitä kuunnella

:ashamed: Käytävälle mentiin heti eka puheen jälkeen, mutta sieläkin pidimme liian kovaa meteliä :ashamed: Toisinsanoen mä en ymmärrä miksi missään, niin lasten kuin aikuistenkaan juhlissa, pitää pitää hirmuisen pitkiä puheita.

Meillä on tapana viiä suuriääniset vaikka eteiseen rauhottumaan. Juhlissa pitää osata käyttäytyä, jos se ei onnistu, lähetään pois. Toisten juhlaa ei saa mennä pilaamaan antamalla muksujen riehua.

Yhteistyössä