Sanokaas mistä kulttuurista teen esitelmän...

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Mistä tiedät että ovat turkkilaisia? Huivipäisyys viittaa kurdeihin. Ja tiedätkö, että ne linja-autossa tulevat naiset on nimenomaan turkkilaisia, siis ymmärrätkö mitä kieltä he keskenään puhuvat?
Minä kun en tosiaan tiedä ainoaakaan huivipäistä turkkilaista naista Suomessa, ja hyvin vähän Turkissakaan.

Turkkilaisia ovat, tunnistan kyllä puheesta ja pärstänmallista(tai no, mistä minä tiedän vaikka oisivat kurdeja. Puhuuko ne turkkilaisittain? Kukkahuivit niillä on). Kaverin naapurit ovat ainakin ehtoja turkkilaisia, ja naisella aina huivi päässä.
Että täällä kyllä sellasenkin nähtävyyden voi pongata.

Nyt mä nostan sulle hattua. MINÄKÄÄN, useamman vuoden Turkissa asumisen jälkeen, 7 v turkkilaisen miehen kanssa eläneenä ja kieltä suht koht hyvin osaavana en osaa tunnistaa turkkilaista kasvonpiirteiden perusteella. Kielestä toki erotan, mutta jos en ole ihan vieressä kuuntelemassa vaan kuulen vain joitain osia puheesta niin en pysty sanomaan onko kieli turkkia, kurdia, arabiaa, azeria, jotain ex-Jugoslavian alueen kieltä vai mitä.
Eli olet sä aika ammattilainen, jos 100% varmuudella tiedät ne turkkilaisiksi, eikä Turkin kurdeiksi tai muiksi maahanmuuttajiksi :flower: .
Onko kaveri koskaan kysynyt naapurilta, mistä päin Turkkia ne on kotoisin? Siitä voi jonkin verran päätellä, ovatko he turkkilaisia vai kurdeja vai jotain muita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Ensin meinasin tehä romaaneista esitelmän mutta kun jokainen tuntuu tekevän, niin en sitten kehtaa...

Saa tehdä ihan mistä kulttuurista vaan mutta ihan pihalla oon nyt että mistä tekisin..

romaanit, mikä kulttuuri se on?! :laugh: :laugh: :laugh:

Sori vaan... romaanikulttuuri on ihan oikeesti olemassa...

kato vaikka.

www.romanomissio.fi

Romanit on mustalaisia.
Romaanit on kirjoja.

Sörhis, katopa tätä ;)
http://www.aijaa.com/v.php?i=1532708.jpg
Ja tää kuva ei sitten ole kirjaston ovenpielestä. :D

Näitä kielihuvituksia on Facebookin Yhdyssana on yhdyssana -yhteisössä enemmänkin. Mutta on se kumma, että on niin vaikeaa oppia romanin ja romaanin ero.

:laugh: :D

Turkin kurdit ovat kyllä turkkilaisia, Irakin kurdit irakilaisia jne. Vähän niin kuin Suomen romanit on suomalaisia. Itse olen nähnyt usealla Turkin kurdilla huivin. Muutenhan Turkki on sekulaarinen valtio - Atatürk hoiti asian jo kauan sitten. Ja huivi ei tosiaankaan ole mikään naisen peruspäähine siellä mikäli ei kuulu kurdivähemmistöön.

Alkuperäinen kirjoittaja En tunnista ulkonäöltä:
Turkin kurdit ovat kyllä turkkilaisia, Irakin kurdit irakilaisia jne. Vähän niin kuin Suomen romanit on suomalaisia. Itse olen nähnyt usealla Turkin kurdilla huivin. Muutenhan Turkki on sekulaarinen valtio - Atatürk hoiti asian jo kauan sitten. Ja huivi ei tosiaankaan ole mikään naisen peruspäähine siellä mikäli ei kuulu kurdivähemmistöön.

Sano tuo Turkin kurdille, tai etnisesti turkkilaiselle - voipi tulla eriäviä mielipiteitä =).

Yhteistyössä