Sanoinko pahasti? Mulle suututtiin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23410263:
Ja miehen siskohan saa loukata ap:n miestä ja aiheuttaa pahaa mieltä, mutta ap ei saa antaa samalla mitalla takaisin?
Käsittämätöntä. Mun mielestä.

Mikä he**etin oikeus on loukata toista, mutta ottaa itseensä jos toinen tekee ihan samalla tavalla?

Siis onko kälykin aukonut päätään? vai onko kyse siistäettä he varasivat lomamatkan juuri silloin?
eihän siitä voi suuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23410263:
Ja miehen siskohan saa loukata ap:n miestä ja aiheuttaa pahaa mieltä, mutta ap ei saa antaa samalla mitalla takaisin?
Käsittämätöntä. Mun mielestä.

Mikä he**etin oikeus on loukata toista, mutta ottaa itseensä jos toinen tekee ihan samalla tavalla?

Mutta eihän fiksu ihminen anna samalla mitalla takaisin. Mun maailmassa ainakaan, missä yleensä ihmisillä on mm. järki ja käytöstavat. Jos toinen loukkaa, niin ei se tarkoita, että myös sinä saat/kannattaa loukata. Huohhhhh.

Tuollainen näpäyttely ei yleensä johda mihinkään. Korkeintaan vihanpitoon.

Eikö voisi ihan suoraan sanoa että kuule, minä vähän petyin kun ette tulleetkaan meidän häihin, sen sijaan että mukamas-nokkelasti näpäyttelee?

mun oma äitini on tyyliltään samanlainen "vittuilija" kuin alkuperäinen kirjoittaja, se on tosi noloa ja kaikista typerintä on se että äiti vielä ihmettelee miksi häneen suhtaudutaan niin happamasti.

Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää,että hääpäivä on elämän tärkein päivä vain nille,jotka ovat menossa naimisiin? Pitäsikö muiden potentiaalisten hääviereiden vain unohtaa oma elämänsä ja varailla mahdollisia hääviikonloppuja vapaiksi ihan vain sen takia,että jos joku mahdollisesti olisi menossa naimisiin? Entäpä pätkätöitä tekevät, joilla ei lomia juuri ole, niin oiekastiko olette sitä mieltä, että ne harvat lomapäivät pitäisi käyttää rentoutumiseen sijaan häissä pölöttämiseen? Nimimerkillä kaverin menettänyt, kun ei häihin mennyt lomamatkan vuoksi.

En olis lähtenyt kyllä noin näpäyttelemään. Vain jos asiasta olis aiemmin jo keskusteltu ja olisivat suoraan myöntäneet ihan muuten vaan varanneensa matkan juuri siihen ajankohtaa huolimatta siitä että avuksi lupautuneet, niin oisin jonkun sortin nokkailua saada aikaseksi, mutta en silloinkaan noin suoraan. Voisiko olla mahdollista että ap olisi loukannut huomaamattaan miehen sisarta tai tämän miestä, josta suivaantuneena ovatkin päättäneet jättää häät väliin? Vain heittona tuo, uskoisin heillä olleen omasta mielestään hyvä syy lähteä reissuun juuri silloin eivätkä ole ehkä huomanneet loukkaavansa sillä.

Haluatteko te, joiden mielestä tällainen kuittailu on ihan ok, kertoa miten sitten jatketaan, kun taas nähdään? SIis jos toinen suuttuu/pahoittaa mielensä? Ollaanko kuin ei oltaiskaan, vaan tuleeko tarve pyytää sitä lohkaisua anteeksi? Jos ei tule tunnetta, että pitäisi pyytää anteeksi, miten se vastapuoli sitten toimii? Hänenkö pitää vain unohtaa loukkaus? Eihän tämä tämä loukkauksen palauttanut ole unohtanut, kun piti tehdä sama juttu toisinpäin? Näinkö niitä huonoja sukulais/ystävävälejä saadaan aikaan ja ylläpidetään?

[QUOTE="jep";23410368]Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää,että hääpäivä on elämän tärkein päivä vain nille,jotka ovat menossa naimisiin? Pitäsikö muiden potentiaalisten hääviereiden vain unohtaa oma elämänsä ja varailla mahdollisia hääviikonloppuja vapaiksi ihan vain sen takia,että jos joku mahdollisesti olisi menossa naimisiin? Entäpä pätkätöitä tekevät, joilla ei lomia juuri ole, niin oiekastiko olette sitä mieltä, että ne harvat lomapäivät pitäisi käyttää rentoutumiseen sijaan häissä pölöttämiseen? Nimimerkillä kaverin menettänyt, kun ei häihin mennyt lomamatkan vuoksi.[/QUOTE]

Niimpä ;) Ehkäpä he on saaneet juuri tuolle ajankohdalle niin hyvän ja edullisen lomamatkan jonne on himoinneet mennä jo aikka kuinka kauan mutta eivät ole päässeet kun on ollut niin kallis matka, nyt matkan sai ja valitettavasti päätös tehtävä, meneekö häihin vaiko luopuuko paljon halutusta juuri tuosta loma matkastaan.
Kyllä itsekin himoitsen yhteen ulkomaan kohteeseen ja jos sinne joku kerta saan super hyber halvalla matkan vaikka kenen häiden tai synttäreiden aikaan niin varmasti mielummin menen lomakohteeseen jonne toista tilaisuutta ei ehkä tule, juhlakaluja voi juhlia möhemminkin tai muistaa kortilla ;)

Siis monen ihmisen mielestä täällä on ihan okei, että miehen sisko äijineen varasi matkan samaan aikaan veljensä häiden kanssa ja jäi pois häistä tämän vuoksi.

Mutta jos joku jää pois häistä siksi, että ei saa lapsenvahtia, niin siitä on oikeus loukkaantua ja suuttua ja katkaista välit ja vittuilla köyhäksi kun ei ole varaa palkata maksullista hoitajaa.

ON TÄÄ PALSTALOGIIKKA VAAN NIIN IHMEELLISTÄ.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23410458:
Siis monen ihmisen mielestä täällä on ihan okei, että miehen sisko äijineen varasi matkan samaan aikaan veljensä häiden kanssa ja jäi pois häistä tämän vuoksi.

Mutta jos joku jää pois häistä siksi, että ei saa lapsenvahtia, niin siitä on oikeus loukkaantua ja suuttua ja katkaista välit ja vittuilla köyhäksi kun ei ole varaa palkata maksullista hoitajaa.

ON TÄÄ PALSTALOGIIKKA VAAN NIIN IHMEELLISTÄ.

Ei ole olemassa mitään kollektiivista palstalogiikkaa, vaan iso lauma ihmisiä, jotka ajattelevat asioista eritavoin.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23410458:

En osaa sanoa onko se ok vai ei.
Ymmärrän, jos hääpari siitä loukkaantuu. Siinä tapauksessa mies itse voisi ottaa asian puheeksi siskonsa kanssa, sen sijaan että vaimo lapsellisesti näpäyttelisi. Tai siis olisi voinut ottaa silloin, kun asia oli ajankohtainen.

minä taas en ymmärrä miksi itse puolustelette sitä toista paria jotka varasivat matkan vaikka toisen häät oli tiedossa!!!

Mikä siinä nyt on niin järkyttävää, jos joku ei tule häihin?
Tällainen säälittävä vittuilu jostain menneestä tapahtumasta on kyllä typerää. En ihmettele, jos loukkaantui. Sanoit sen piruuttas - en usko, että he jättivät tulematta häihisi piruuttaan. Siinä ero.

Ei toi nyt mikään paha juttu musta ollut tuolla taustalla. Itsepähän he jättivät tulematta teidänkin häihin, turha loukkaantua, jos joku laskee samasta asiasta leikkiä.

Jos takana ei olis mitään tämmöistä, niin sitten tuossa olisi aihetta loukkaantua.

Mut en pitäis tuota esim. omalta siskoltani samassa tilanteessa mitenkään huonona käytöksenä. Päinvastoin ihmettelisin, jos hän ei kuittailisi mitään siitä että olisin jättänyt hänen häänsä väliin.

Haluatteko te, joiden mielestä tällainen kuittailu on ihan ok, kertoa miten sitten jatketaan, kun taas nähdään? SIis jos toinen suuttuu/pahoittaa mielensä? Ollaanko kuin ei oltaiskaan, vaan tuleeko tarve pyytää sitä lohkaisua anteeksi? Jos ei tule tunnetta, että pitäisi pyytää anteeksi, miten se vastapuoli sitten toimii? Hänenkö pitää vain unohtaa loukkaus? Eihän tämä tämä loukkauksen palauttanut ole unohtanut, kun piti tehdä sama juttu toisinpäin? Näinkö niitä huonoja sukulais/ystävävälejä saadaan aikaan ja ylläpidetään?

No varmaan ihan samalla tavalla jatketaan kun sen jälkeen, kun sisko on loukannut sisartaan jäämällä pois hänen häistään?

[QUOTE="vieras";23410542]No varmaan ihan samalla tavalla jatketaan kun sen jälkeen, kun sisko on loukannut sisartaan jäämällä pois hänen häistään?[/QUOTE]

Eli olemalla puolin ja toisin vihaisia ja loukkaantuneita? :|Ja kuittaillaan kun tilaisuus saadaan?

Joissain kaveripiireissä tai sukulaispiireissä tollaiset heitot on ihan tavallista arkea, ei niistä loukkaannuta tai suututa. Harmi vain, että nyt heitto osui ihmiselle, joka ei sitä osannut ottaa vastaan.

Eli olemalla puolin ja toisin vihaisia ja loukkaantuneita? :|Ja kuittaillaan kun tilaisuus saadaan?

Huokaus.

En minä ole kuluttanut vuotta kuittailemalla. Tai mököttämällä. Välimme ovat olleet normaalit, tosin mies on nähnyt siskoaan vähemmän kuin ennen. Tähän vaikuttaa niin moni asia, etten osaa sanoa mikä eniten ja onko se juuri tämä meidän häät-juttu.

Mutta juttu meni näin: Päätimme pitää häät. Vapaaehtoiset läheiset saivat auttaa jos halusivat. Osa halusi, mukaanlukien miehen sisko. Hääpäivä oli tiedossa, sillä kerroimme häistä vasta kun päivä oli päätetty ja kirkko varattu. Ei mitään puhetta reissusta, ennen kuin kuukausi ennen häitä. Pari viikkoa ennen se varmistui, ja miehen siskolle varattu tehtävä jäi hoitamatta. Harmitti. Mies näytti pettyneeltä kun oma sisko ei tulekaan häihin. Minulla kävi mielessä kerran tai pari, että syy on minussa (stressi varmaan teki tämän).

Ei mitään anteeksipyyntöä, vain toteamus että me nyt päätettiin lähteä jo nyt. Ja sitten reilun vuoden päästä minä lipsautan ajatukseni kahvipöydässä ääneen, elämäntilanteessa jossa minun on aika vaikeaa kostaa ihan samalla mitalla. Enkä aio kostaa.

Huokaus.

En minä ole kuluttanut vuotta kuittailemalla. Tai mököttämällä. Välimme ovat olleet normaalit, tosin mies on nähnyt siskoaan vähemmän kuin ennen. Tähän vaikuttaa niin moni asia, etten osaa sanoa mikä eniten ja onko se juuri tämä meidän häät-juttu.

Mutta juttu meni näin: Päätimme pitää häät. Vapaaehtoiset läheiset saivat auttaa jos halusivat. Osa halusi, mukaanlukien miehen sisko. Hääpäivä oli tiedossa, sillä kerroimme häistä vasta kun päivä oli päätetty ja kirkko varattu. Ei mitään puhetta reissusta, ennen kuin kuukausi ennen häitä. Pari viikkoa ennen se varmistui, ja miehen siskolle varattu tehtävä jäi hoitamatta. Harmitti. Mies näytti pettyneeltä kun oma sisko ei tulekaan häihin. Minulla kävi mielessä kerran tai pari, että syy on minussa (stressi varmaan teki tämän).

Ei mitään anteeksipyyntöä, vain toteamus että me nyt päätettiin lähteä jo nyt. Ja sitten reilun vuoden päästä minä lipsautan ajatukseni kahvipöydässä ääneen, elämäntilanteessa jossa minun on aika vaikeaa kostaa ihan samalla mitalla. Enkä aio kostaa.

Okei, ymmärrän. Enemmän ehkä viittasin näihin toisten keskustelijoiden mietteisiin, että tällainen käytös on ok ja jopa hyväkin tehdä niin. Minä olen erimieltä, mutta ei se mitään. Otsikkosi perusteella (se hymiö) tuli tunne, että olit itse tyytyväinen lohkaisuusi ja mielelläsi halusit kuulla sen muiltakin. Valitettavasti en voinut olla samaa mieltä, mutta kuten sanottu, ei se ole ollenkaan vaarallista, eihän?:)

Voi voi, anopin 70v juhlat jätin viimekesänä välistä kun oltiin lasten kanssa leirillä. Moneen kertaan on anoppi siitä kuittaillut ja yrittänyt vittuilla, noin hauskaa juttua hän ei ole vielä päässyt lohkaisemaan kuin ap, mutta lohkaisee kyllä jos kohdalle sattuu. Ei minulla ole ollut mitään tarvetta suuttua, sanon näppäremmin takasin.

Yhteistyössä