Sanoinko pahasti? Mulle suututtiin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23410865]Kyllä! Se fiksu on aina se joka antaa asian olla. Maksat ittes kipeeksi lounaspöydästä, saat jämät raappia jos sitäkään, sinä vain käyttäydyt fiksusti ja aikuismaisesti... eräässä lounaspaikassa möivät soosia, lihasoosia, lihat oli tosin loppuneet ajat sitten. Asian huomasin ja kävin tiskillä sanomassa että tuokaas sitä lihasoosia lisää, ei oo, en minä maksa 10e perunoista ja soosista, toivat sitten meidän pöytään kaikille leikkeleet. Viereisessä pöydässä joku sun kaltainen mutisi ettei hänkään saanu ku perunoota ja soosia, mutta oli aikuinen eikä valittanut, maksoipa pernoista jasoosista kympin. Elämä on... toinen ottaa vastaan sen mitäö se antaa, toinen vaatii vähän enemmän...[/QUOTE]

Vai oliko tämä "vertaus" vitsi? :xmas:

[QUOTE="Lilii lisänimetön";23410892]:headwall: En jaksa enää. Ilmeisesti mitä tahansa saa verrata mihin tahansa. :D Nyt oli kyse toisen ihmisen loukkaamisesta ja siitä, onko fiksua loukata toista takaisin - ei jostain ravintolan lihasoossista tai asiakaspalautteesta.[/QUOTE]

Se olikin vain toinen esimerkki tästä kuinka kynnysmatto toimii sen lisäksi että mukisematta nielee kun hänen häänsä eivät merkitse mitään, reissu on tärkeämpi. Kynnysmatto ei tosiaankaan huutele veljen hääsuunnitelmiin nottei olla paikalla ku ollaan reissunpäällä tai kysy myyjältä korvaavaa tuotetta, tai vaadi hyvää palvelua ravintolassa vaan syö kiltisti ja mukisematta lähtee kotiin märehtimään... Ap ei ole kynnysmatto, moni muu tuntuu olevan tämänkin ketjun perusteella!!!

Alkuperäinen kirjoittaja "vieras"
Kyllä! Se fiksu on aina se joka antaa asian olla. Maksat ittes kipeeksi lounaspöydästä, saat jämät raappia jos sitäkään, sinä vain käyttäydyt fiksusti ja aikuismaisesti... eräässä lounaspaikassa möivät soosia, lihasoosia, lihat oli tosin loppuneet ajat sitten. Asian huomasin ja kävin tiskillä sanomassa että tuokaas sitä lihasoosia lisää, ei oo, en minä maksa 10e perunoista ja soosista, toivat sitten meidän pöytään kaikille leikkeleet. Viereisessä pöydässä joku sun kaltainen mutisi ettei hänkään saanu ku perunoota ja soosia, mutta oli aikuinen eikä valittanut, maksoipa pernoista jasoosista kympin. Elämä on... toinen ottaa vastaan sen mitäö se antaa, toinen vaatii vähän enemmän...

[QUOTE="Lilii lisänimetön";23410892]:headwall: En jaksa enää. Ilmeisesti mitä tahansa saa verrata mihin tahansa. :D Nyt oli kyse toisen ihmisen loukkaamisesta ja siitä, onko fiksua loukata toista takaisin - ei jostain ravintolan lihasoossista tai asiakaspalautteesta.[/QUOTE]

Joo, ei oo totta..mä mietin kans samaa :D Eli jos tässä tapauksessa ois antanu asian olla ja ois ollu hiljaa, niin sillon on myös sellanen ihminen joka ei valita esim. ravintolassa paskasta ruuasta/palvelusta. Joo näinhän se on ...:D

[QUOTE="vieras";23410911]Se olikin vain toinen esimerkki tästä kuinka kynnysmatto toimii sen lisäksi että mukisematta nielee kun hänen häänsä eivät merkitse mitään, reissu on tärkeämpi. Kynnysmatto ei tosiaankaan huutele veljen hääsuunnitelmiin nottei olla paikalla ku ollaan reissunpäällä tai kysy myyjältä korvaavaa tuotetta, tai vaadi hyvää palvelua ravintolassa vaan syö kiltisti ja mukisematta lähtee kotiin märehtimään... Ap ei ole kynnysmatto, moni muu tuntuu olevan tämänkin ketjun perusteella!!![/QUOTE]

Ap just oli kynnysmatto, ei sanonut mitään kun häistä jäätiin pois. Vuotta myöhemmin sitten purkaa kiukkuaan vittuilemalla typerästi, kun ei vieläkään osaa sanoa mikä on. Kun on kynnysmatto.

[QUOTE="Lilii lisänimetön";23410896]Vai oliko tämä "vertaus" vitsi? :xmas:[/QUOTE]

Sun vertaus vähän ontuu! Jos tilanteeseen olisi jokin kasku sopinut, olisin sen siihen lohkassut, mutta juttua on kyllä vitsinä monet monituiset kerrat tilanteessa jos toisessakin otettu esiin...

Mutta voiko sen yksipuolisesti päättää, että tämä mitä minä sanon, on hauskaa ja on huumoria? Vähän samallatapaa kuin kiusaamisessa, usein kuulee kiusaajan sanovan, että no se on vaan läppää, turha suuttua. (vähän huono vertaus, myönnän) Mutta kun ei ole oikeasti just sukulaisestakaan (ymmärsin, että on kyse veljen vaimosta, joka on avioliiton kautta sukua) kyse, niin voiko olettaa, että tämä uudempi perheenjäsen sitten ymmärtää samalla tapaa nämä heitot, kuin lapsuudenperheen sisarukset ja heidän vanhempansa? Tai pitää ymmärtää? Myönnän, että ketjun kuluessa olen ollut taipuvainen ajattelemaan, että no ei se nyt niin paha heitto ollut, mutten mielelläni ajattelisi, että tahallinen ilkeys (jota moni sanoo viljelevänsä, vaikkei ap sanonutkaan siitä varsinaisesti olleen kyse, enemmän lipsautuksesta) olisi hyvä juttu tai hauska juttu. Minun on tietty siinä mielessä huono sanoa, etten ikinä ole keksinyt yhtäkään nasevaa heittoa oikealla hetkellä ja jos jotain yritän, niin tulee yleensä noloja möläyksiä, joita pääsen ihan pian katumaan ja häpeämään.

Nyt en yhtään ihmettele että suomalaisista sanotaan että ovat juroja ja puhumattomia. Jos aina ja iänkaikkisesti pitää miettiä sanomisiaan ettei nyt vaan kukaan ikinä keksi loukkaantua niistä niin hiljaahan sitä sitten pitää olla.
Kas kun aina joku pahoittaa mielensä kaikesta.
Mun mielestä vähän tökerö ajatus että jos esim kaikki muut sukulaiset laskee hurttia huumoria ja sitten yksi on myrkyn nielleenä niin sitten kaikkien pitää joustaa ja olla tuppisuuna ettei vaan sitruunanaama suuttuisi.

Mulla on onneksi suku ja kaverit huumorintajuisia ja osataan nauraa itsellemme ja muille. Aika hirveistä asioistakin lasketaan huumoria koska se keventää sekä lohdutettavan että lohduttajan mieltä.

[QUOTE="vieras";23410911]Se olikin vain toinen esimerkki tästä kuinka kynnysmatto toimii sen lisäksi että mukisematta nielee kun hänen häänsä eivät merkitse mitään, reissu on tärkeämpi. Kynnysmatto ei tosiaankaan huutele veljen hääsuunnitelmiin nottei olla paikalla ku ollaan reissunpäällä tai kysy myyjältä korvaavaa tuotetta, tai vaadi hyvää palvelua ravintolassa vaan syö kiltisti ja mukisematta lähtee kotiin märehtimään... Ap ei ole kynnysmatto, moni muu tuntuu olevan tämänkin ketjun perusteella!!![/QUOTE]

Eli kuten aiemmin tokaisin: ihminen on sun mielestäsi kynnysmatto, jos ei toimi kuten ap? Ja jos ei loukkaa toista takaisin, on kynnysmato kaikessa mitä elämässään tekee? Ja vain toista loukkaamalla voi todistaa epämattomaisuutensa? Jessuuuuss. :D

Huokaus. Mulla ei ole sanoja enää! Mitä mä teen tällä palstalla... Argh. *rimpuillen pois täältä*

Nyt en yhtään ihmettele että suomalaisista sanotaan että ovat juroja ja puhumattomia. Jos aina ja iänkaikkisesti pitää miettiä sanomisiaan ettei nyt vaan kukaan ikinä keksi loukkaantua niistä niin hiljaahan sitä sitten pitää olla.
Kas kun aina joku pahoittaa mielensä kaikesta.
Mun mielestä vähän tökerö ajatus että jos esim kaikki muut sukulaiset laskee hurttia huumoria ja sitten yksi on myrkyn nielleenä niin sitten kaikkien pitää joustaa ja olla tuppisuuna ettei vaan sitruunanaama suuttuisi.

Mulla on onneksi suku ja kaverit huumorintajuisia ja osataan nauraa itsellemme ja muille. Aika hirveistä asioistakin lasketaan huumoria koska se keventää sekä lohdutettavan että lohduttajan mieltä.

Heh, saat tuon kyllä kuulostamaan tosi kamalalta:D

Ajatellaanpa me ihmiset niin erilailla asioista. Minusta ap ei ollut tökerö vaan tämä tuleva morsmaikku joka ei vaivautunut ap:n häihin vaan varasi matkan silloin.
Ap:n huumori oli juurikin sellaista hurttia tilannesidonnaista herjan-heittoa mitä me ainakin lähipiirissä viljelemme (ja ei tod. ole kettuilua, rajua huumori saattaa välillä olla, mutta jokainen osaa nauraa itselleenkin). =)

Komppaan tätä.

Meidän perheessä on melkoisen rajun/viiltävän huumorin kulttuuri. Pystyn hyvin samaistumaan tuohon aloittajan tilanteeseen, voisin ihan hyvin itsekin heittää tuollaisen herjan. Enkä näe siinä mitään omituista. Toisaalta ne, joille tuollaista huumoria heittäisin olisivat sitten sellaisia joiden tietäisin osaavan ottaa sellaiset heitot huumorilla.

Aloittajan toiminnasta sen verran sanoisin, että mitä ilmeisimmin tapahtui virhearvio, kun vastaanottaja suuttui. Mutta mun ymmärtääkseni aloittaja ei ole jankannut ja vittuillut asiasta loputtomiin, vaan näki mielestään hyvän raon pisteliäälle vitsille.

Näitä tyyppejä ihmettelen hieman, jotka eivät millään tavalla ymmärrä kuittailua, kettuilua, naljailua, hurttia huumoria tai minkäänlaista takaisin sanomista. Huumoria on kautta aikojen käytetty lieventämään jännitteitä ja auttamaan ihmisiä nauramaan itselleen ja toki toisille, mutta silloinkin nauru syntyy vain samaistumisen kautta. Tuo ap:n heitto olisi voinut mainiosti toimia jäänmurtajana toisenlaisessa tilanteessa/toisenlaisella huumorilla varustetun tyypin kanssa, jolloin vastaanottaja olisi voinut nauraa itselleen ja sitä kautta tilanne olisi lauennut ja ehkä oltaisi päästy jopa sovintoon.

Ap just oli kynnysmatto, ei sanonut mitään kun häistä jäätiin pois. Vuotta myöhemmin sitten purkaa kiukkuaan vittuilemalla typerästi, kun ei vieläkään osaa sanoa mikä on. Kun on kynnysmatto.

Ei ole kynnysmatto, koetannyt ymmärtää että kynnysmatto olisi ollut hikljaa ja kiltisti kiittänyt kutsusta ja merkinnyt päivän ylsö, ettei vaan tule päällekkäispuukkauksia. Jos ap ei ole hlön kanssa vaivautunut puhumaan, ehkä puhumattomuus johtuu parin moukkamaisesta, todella moukkamaisesta matkan ajankohdasta. Varmasti Ap on asiasta puhunut monen muun kanssa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23410458:
Siis monen ihmisen mielestä täällä on ihan okei, että miehen sisko äijineen varasi matkan samaan aikaan veljensä häiden kanssa ja jäi pois häistä tämän vuoksi.

Mutta jos joku jää pois häistä siksi, että ei saa lapsenvahtia, niin siitä on oikeus loukkaantua ja suuttua ja katkaista välit ja vittuilla köyhäksi kun ei ole varaa palkata maksullista hoitajaa.

ON TÄÄ PALSTALOGIIKKA VAAN NIIN IHMEELLISTÄ.

On se ihmeellistä tosiaan.

Mutta voiko sen yksipuolisesti päättää, että tämä mitä minä sanon, on hauskaa ja on huumoria? Vähän samallatapaa kuin kiusaamisessa, usein kuulee kiusaajan sanovan, että no se on vaan läppää, turha suuttua. (vähän huono vertaus, myönnän) Mutta kun ei ole oikeasti just sukulaisestakaan (ymmärsin, että on kyse veljen vaimosta, joka on avioliiton kautta sukua) kyse, niin voiko olettaa, että tämä uudempi perheenjäsen sitten ymmärtää samalla tapaa nämä heitot, kuin lapsuudenperheen sisarukset ja heidän vanhempansa? Tai pitää ymmärtää? Myönnän, että ketjun kuluessa olen ollut taipuvainen ajattelemaan, että no ei se nyt niin paha heitto ollut, mutten mielelläni ajattelisi, että tahallinen ilkeys (jota moni sanoo viljelevänsä, vaikkei ap sanonutkaan siitä varsinaisesti olleen kyse, enemmän lipsautuksesta) olisi hyvä juttu tai hauska juttu. Minun on tietty siinä mielessä huono sanoa, etten ikinä ole keksinyt yhtäkään nasevaa heittoa oikealla hetkellä ja jos jotain yritän, niin tulee yleensä noloja möläyksiä, joita pääsen ihan pian katumaan ja häpeämään.

Kiusaamiseen en kuitenkaan asiaa yhdistäisi, jos puhutaan huumorista laajemmin, niin toki tilannetajua ja hienotunteisuutta on oltava (siksi laitoinkin lähipiirissä tummennetulla ettei tule ajatusta että mitä vain saisi sanoa missä vain :whistle:)
Mutta apn tilanne on; kumpi oli ensin muna vai kana, jos veli ja vaimo olivat tökeröitä ja ei osallistunut ap:n häihin, niin ihmettelen miksi ap yhdellä lausahduksella onkin pahis, joka ei osaa käyttäytyä aikuismaisesti, kukaan ei kyseenalaistanut tulevan hääparin aikaisempaa käytöstä, siksi ap:n lausahdus oli vain terävä, tuskin kuitenkaan katkeruudella heitetty...ja ihminen joka tulee jo valmiiseen perheeseen jossa omanlainen kulttuuri mm. huumorin tai suoraan puhumisen kanssa, joko sopeutuu tai sitten ei, eli aika epätodennäköistä että kaikki perheessä vallinneet käytösmallit muutetaan uuden jäsenen tulessa kuvioihin vaikka ryhmädynamiikka hetkeksi muuttuisikin :)

[QUOTE="Lilii lisänimetön";23410938]Eli kuten aiemmin tokaisin: ihminen on sun mielestäsi kynnysmatto, jos ei toimi kuten ap? Ja jos ei loukkaa toista takaisin, on kynnysmato kaikessa mitä elämässään tekee? Ja vain toista loukkaamalla voi todistaa epämattomaisuutensa? Jessuuuuss. :D

Huokaus. Mulla ei ole sanoja enää! Mitä mä teen tällä palstalla... Argh. *rimpuillen pois täältä*[/QUOTE]

Siellä oikeassa ylänurkassa on sellanen pieni rasti, paina siitä hiirellä bai bai!

olisin voinut sanoa noin vaikka omalle miehelleni kahden kesken, että "varataaks matka jne". mutta en mä tuollai tökerösti ja katkerasti viittis muuten.
sillä se kuulostaa minusta vain ja ainoastaan tosi katkeran ihmisen heitolta.kun asia on jo yli vuoden vanha.ja vaikka se onkin vitsivittuilu mielessä heitetty, niin jotenkin tilanne ja kaikki..eieieiei.tökeröä .

ja kyllä mä pahastuisin, jos mä kertosin meneväni naimisiin ja jonkun ekoja sanoja ois vittuilu vuoden takasista asioista.

Kiusaamiseen en kuitenkaan asiaa yhdistäisi, jos puhutaan huumorista laajemmin, niin toki tilannetajua ja hienotunteisuutta on oltava (siksi laitoinkin lähipiirissä tummennetulla ettei tule ajatusta että mitä vain saisi sanoa missä vain :whistle:)
Mutta apn tilanne on; kumpi oli ensin muna vai kana, jos veli ja vaimo olivat tökeröitä ja ei osallistunut ap:n häihin, niin ihmettelen miksi ap yhdellä lausahduksella onkin pahis, joka ei osaa käyttäytyä aikuismaisesti, kukaan ei kyseenalaistanut tulevan hääparin aikaisempaa käytöstä, siksi ap:n lausahdus oli vain terävä, tuskin kuitenkaan katkeruudella heitetty...ja ihminen joka tulee jo valmiiseen perheeseen jossa omanlainen kulttuuri mm. huumorin tai suoraan puhumisen kanssa, joko sopeutuu tai sitten ei, eli aika epätodennäköistä että kaikki perheessä vallinneet käytösmallit muutetaan uuden jäsenen tulessa kuvioihin vaikka ryhmädynamiikka hetkeksi muuttuisikin :)
Tuo lihavoitu kuulostaa vähän karulta. No, niin se taitaa kyllä olla monissa suvuissa, jotkut jotka eivät ole sitten temperamentiltaan "riittävän samanlaisia", eivät pääse sukuun sisään.

Komppaan tätä.

Meidän perheessä on melkoisen rajun/viiltävän huumorin kulttuuri. Pystyn hyvin samaistumaan tuohon aloittajan tilanteeseen, voisin ihan hyvin itsekin heittää tuollaisen herjan. Enkä näe siinä mitään omituista. Toisaalta ne, joille tuollaista huumoria heittäisin olisivat sitten sellaisia joiden tietäisin osaavan ottaa sellaiset heitot huumorilla.

Aloittajan toiminnasta sen verran sanoisin, että mitä ilmeisimmin tapahtui virhearvio, kun vastaanottaja suuttui. Mutta mun ymmärtääkseni aloittaja ei ole jankannut ja vittuillut asiasta loputtomiin, vaan näki mielestään hyvän raon pisteliäälle vitsille.

Näitä tyyppejä ihmettelen hieman, jotka eivät millään tavalla ymmärrä kuittailua, kettuilua, naljailua, hurttia huumoria tai minkäänlaista takaisin sanomista. Huumoria on kautta aikojen käytetty lieventämään jännitteitä ja auttamaan ihmisiä nauramaan itselleen ja toki toisille, mutta silloinkin nauru syntyy vain samaistumisen kautta. Tuo ap:n heitto olisi voinut mainiosti toimia jäänmurtajana toisenlaisessa tilanteessa/toisenlaisella huumorilla varustetun tyypin kanssa, jolloin vastaanottaja olisi voinut nauraa itselleen ja sitä kautta tilanne olisi lauennut ja ehkä oltaisi päästy jopa sovintoon.

Siispä se, joka on erilainen, joutuu ottamaan teidän porukkaan etäisyyttä. Kaikki eivät tosiaan tuollaisesta "kulttuurista" pidä. Huumori ja vittuilu ovat kaksi eri asiaa. Huumori on positiivista, vittuilu negatiivista. Ja on ihmisiä, jotka kärsivät negatiivisuudesta ja voivat huonosti jos elämä on pelkkää vittuilua.

Mutta vittuilijoitten ei tarvitse sellaisia ihmisiä ymmärtää, koska vittuilu on HUUMORIA. (Oikeastihan se on henkistä väkivaltaa, jos joku siitä kärsii)

No jo saahaan riitaa aikaan mokomistaki häistä. Itteeni ei vituttas pätkääkään jos 2 ihmistä ei pääsis häihin, et pitäs sit vuoden päästä vielä naljailla "kostoks" että kun meikäläisen prinsessapäivää ei nyt kumarrettu kun Jeesuksen syntymää, niin minäkin pahotan ihmisten mieliä kun he ilmottavat hääpäivänsä.
Jes. Hei tämä jos mikä on sitä SUOMALAISUUTTA, jota tässäkin ketjussa nähdään niin kovasti arvioivan, että kun täällä suututaan/ollaan tosikkoja tai tuppisuita...

olisin voinut sanoa noin vaikka omalle miehelleni kahden kesken, että "varataaks matka jne". mutta en mä tuollai tökerösti ja katkerasti viittis muuten.
sillä se kuulostaa minusta vain ja ainoastaan tosi katkeran ihmisen heitolta.kun asia on jo yli vuoden vanha.ja vaikka se onkin vitsivittuilu mielessä heitetty, niin jotenkin tilanne ja kaikki..eieieiei.tökeröä .

ja kyllä mä pahastuisin, jos mä kertosin meneväni naimisiin ja jonkun ekoja sanoja ois vittuilu vuoden takasista asioista.

Siinähän pahastuisit. Niin makaa kuin petaa. Varmaan se ekakin morsian pahastui. Vai eikö sillä olekaan väliä?

Hyvin sanottu. Tässä täytyy ottaa huomioon, että jääminen pois sisaruksen häistä tahallaan ilman hyvää syytä on törkeää. Häät ovat ihmiselle tärkeä asia joka joillekin tapahtuu vain kerran elämässä ja tuo kaunis tapahtuma halutaan jakaa läheisten kanssa.

Tuo lihavoitu kuulostaa vähän karulta. No, niin se taitaa kyllä olla monissa suvuissa, jotkut jotka eivät ole sitten temperamentiltaan "riittävän samanlaisia", eivät pääse sukuun sisään.

Aivan, appiukko ei pätkääkään tykännyt tyttärensä miehestä, mua se odotti kovasti käymään, meillä oli oikein hauskaa kun molemmilla sana kulki ja naljailtiin puolin ja toisin hurtilla huumorilla...

Yhteistyössä