Sanoin äsken lapselle, että murran sen ranteen, jos ei lakkaa syömästä peukaloaan

  • Viestiketjun aloittaja öasj
  • Ensimmäinen viesti
tuoreäiti
Kyllä se lapsi lopettaa sen viimeistään silloin kun kaverit alkaa koulussa kiusaamaan asiasta. Näin olen päätellyt omani kohdalla. Älä kuluta kaikkia hermojas tuohon asiaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Koska otettu tutti pois? Omassa ystäväpiirissäni ne lapset joiden tutti ryövätty pahimmillaan jo ennen vuoden ikää ovat juuri noita pahimpia peukkujen syöjiä...

Itse söin pienenä peukaloa ja pitkään! Kunnes joku kaveri huomautti asiasta ja se loppui siihen paikkaan. Eikä ihan oikeasti ole tullut mitään suerauksia asiasta eli eipä se haitannut loppujen lopuksi.
ei oo tuttia koskaan syönytkään, vaikka yritettiin
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Koska otettu tutti pois? Omassa ystäväpiirissäni ne lapset joiden tutti ryövätty pahimmillaan jo ennen vuoden ikää ovat juuri noita pahimpia peukkujen syöjiä...

Itse söin pienenä peukaloa ja pitkään! Kunnes joku kaveri huomautti asiasta ja se loppui siihen paikkaan. Eikä ihan oikeasti ole tullut mitään suerauksia asiasta eli eipä se haitannut loppujen lopuksi.
ei oo tuttia koskaan syönytkään, vaikka yritettiin
Sitten se onkin hankalempi juttu :(
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Kylläpäs kaikki veti herneen nenään :D Jos se muksu on 3 vuotta sormeaan lutkuttanu eikä oo korvaansa kallistanu komentamiselle, niin olisin kyllä kiljassu ihan samoin! Propsit sulle ap! :D
mitä keinoja mulla enää on. Hirveetä kattella kun toinen istuu sormi suussa koko ajan, ei pysty vaatteita pukemaan esim. paitaa, kun pitää peukaloa suussa. Ja ikää on jo toi kolme vuotta!!!!!! Pitääkö mun oikeasti pystyä sanomaan asiasta vielä toiset 3 vuotta ihanvaan rauhallisesti montak ymmentä kertaa päivässä, jos toinen ei tottele
tietääkseni pienet lapset ei ihan aina tottelekaan mitä heille sanotaan. eikä se todennäköisesti kouluun asti sitä ime. asiat voisivat olla huonomminkin.
 
reia
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiva, kun joku tituleeraa mielisairaaksi. Mitäs jo on vaan niin väsynyt ettei jaksa enää. Ehkä mä puran lapseen sitä kiukka, mikä on miestä kohtaan. Mies kun lyö mua.
Ja lapsi on siihen täysin syytön! MItä tosiaan teet siinä vaiheessa kun lapsi taas laittaa peukalon suuhunsa?
 
Marilii
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiva, kun joku tituleeraa mielisairaaksi. Mitäs jo on vaan niin väsynyt ettei jaksa enää. Ehkä mä puran lapseen sitä kiukka, mikä on miestä kohtaan. Mies kun lyö mua.
No kyllä mielenterveyttäsi voi hyvällä syyllä epäillä, jos annat tuon lyömisen jatkua.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiva, kun joku tituleeraa mielisairaaksi. Mitäs jo on vaan niin väsynyt ettei jaksa enää. Ehkä mä puran lapseen sitä kiukka, mikä on miestä kohtaan. Mies kun lyö mua.
No sekö on lapsen vika? Mikset lähde, hittoako sitä miehen lätkimistä tarttee kattella?
 
lisko harmailee
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Kylläpäs kaikki veti herneen nenään :D Jos se muksu on 3 vuotta sormeaan lutkuttanu eikä oo korvaansa kallistanu komentamiselle, niin olisin kyllä kiljassu ihan samoin! Propsit sulle ap! :D
mitä keinoja mulla enää on. Hirveetä kattella kun toinen istuu sormi suussa koko ajan, ei pysty vaatteita pukemaan esim. paitaa, kun pitää peukaloa suussa. Ja ikää on jo toi kolme vuotta!!!!!! Pitääkö mun oikeasti pystyä sanomaan asiasta vielä toiset 3 vuotta ihanvaan rauhallisesti montak ymmentä kertaa päivässä, jos toinen ei tottele
No tämä kommentti nyt kertoo sinusta aika tavalla. Oikea kysymys on MIKSI lapsen tarvitsee imeä peukaloa KOKO AJAN. Tuo sinun oma kommentointisi antaa sinusta kuvan hermostuneena ja pakottavana äitinä, silloin lapsella ei ole kovin turvallinen olo. Ehkä hän on myös herkkä lapsi.Anna olla. Lopeta asialla uhkailu. Varmuudella voin sanoa, että SE EI AINAKAAN AUTA. Unohda koko asia, anna lapsen lussuttaa. Kun et jatkuvasti ahdistele lasta ja jäkätä, jankuta ja uhkaile, niin lapsikin sen ajan kanssa unohtaa. Ja niinkuin moni tässä ketjussa on jo sanonut, ei siitä haittaa ole siitä peuklon syönnistä. Mutta pyydäpä aika kasvatusneuvolasta, taidat tarvita neuvoja siinä minkälainen 3v on. Ja pystyykö lopettamaan peukalonsyönnin kun äiti muuttuu pelottavaksi ja ahdistavaksi. Peukalonsyönti ei ole haitaksi, mutta empatiakyvytön äiti kyllä on.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja minäkin:
Niin söisin minäkin jos minulla olisi tuollaiset vanhemmat.
jaa isästä en tiedä, mutta minä olen pitänyt lastani sylissä ja paijannut ja kehunut niin paljon kuin ikinä voi. Ensimmäiset kuukaudet meni koliikkihuudon keskellä. Kuukausien päivät kannoin itkevää lasta lähes 24 h/vrk sylissä. Paijasin ja sanoin, että kaikki ok. Olen leikkinyt pienen kanssa huomioinut sitä niin paljon kuinmahdollista. Sanonut, että rakastan. Keksinyt kaikenlaista kivaa, vastannut innolla niihin satoihin kysymyksiin, mitä pieni on kysynyt. Rakastanut olen.

Liekö pieni huomannut jo mun pahan olon...ja syö sitä peukaloon siksi...
 
lisko harmaana
No niin, itse kerrot että mies lyö sinua. Eikö siinä nyt ole tarpeeksi syytä lapselle olla turvaton? Ajattele, että lapslle peukalon imeminen on turvaa tuottava asia. Hän sen sitten lopettaa kun kokee voivansa siitä luopua. EThän halua, että lpsella on vielä kurjempi olo? Ja HAE APUA ITSELLESI: Lyöminen ei kuulu parisuhteeseen.
 
olen myös tapellut!!
Kokeile sitä kyysalvaa, maistuu niin pahalle että kyllä lähtee peukku pois suusta! Meillä auttoi kynneli, seuraavaksi oisin minäkin murtanut sormet lapselta kun 3 vuotiaana lussuttelee sormiaan, hyi yäk! Mutta käy apteekissa ja pyydä vahvinta ja pahinta mahdollista tököttiä mitä voi laittaa. Mitään pippureita, chiliä tms en suosittele sormeen laittamaan koska se menee sitten silmiin ja se on sitten ihan kauheaa! Tai vaihtoehtoisesti että isket joka kerta kokonaisen pippurin lapsen suuhun kun menee sormi suuhun ja kiellät sitä, vaatii kyllä jatkuvaa vahtaamista..
 
lisko harmailee
Alkuperäinen kirjoittaja olen myös tapellut!!:
Kokeile sitä kyysalvaa, maistuu niin pahalle että kyllä lähtee peukku pois suusta! Meillä auttoi kynneli, seuraavaksi oisin minäkin murtanut sormet lapselta kun 3 vuotiaana lussuttelee sormiaan, hyi yäk! Mutta käy apteekissa ja pyydä vahvinta ja pahinta mahdollista tököttiä mitä voi laittaa. Mitään pippureita, chiliä tms en suosittele sormeen laittamaan koska se menee sitten silmiin ja se on sitten ihan kauheaa! Tai vaihtoehtoisesti että isket joka kerta kokonaisen pippurin lapsen suuhun kun menee sormi suuhun ja kiellät sitä, vaatii kyllä jatkuvaa vahtaamista..

No tämä nyt alkaa kuule olla pahoinpitelyn rajoilla. Pistetäänpä sulle jotain kipua tuottavaa suuhun kun et toimi niinkuin joku haluaa. Huhhuh.

Ja todella tyypillistä plussapalstlle, että ei nähdä metsää puilta. Täällä joku kertoo, että uhkaa murtaa 3veen ranteen ellei lopeta peukalonsyöntiä ja että miehensä lyö. Ja palstamammat höpöttää pippurin suuhun laittamisesta ja peukalonsyönnistä. Oliko siis oikeasti joku joka ei vielä tajunnut ettei kyseisen perheen ongelma ole taaperon peukalonsyönti?
 

Yhteistyössä