Sanoin äsken lapselle, että murran sen ranteen, jos ei lakkaa syömästä peukaloaan

  • Viestiketjun aloittaja öasj
  • Ensimmäinen viesti
Miuski harmailee
Meillä keskimmäinen oli peukkutyttö ihan vauvasta asti. Peukku oli paras kaveri ja se meni suuhun aina, kun vähän ihmetytti ja kummastutti tai väsytti tms. Päiväkodista aloimme saada jatkuvasti tuliaisiksi kihomatoja ja silloin totesin, että peukunsyönnin on loputtava. Meillä tepsi se, että laitettiin peukaloihin isot ja paksut, sitkeäliimaiset kangaslaastarit. Näin lapsi ei saanut peukkua "mahtumaan" suuhun oikein. Siis kun se kitalakihan on muotoutunut ihan sen peukun muotoiseksi, niin se ei sopinut siihen koloon se peukku. Lisäksi iltanukutukset menivät niin, että pidin tyttöä hellästi käsistä kiinni kunnes hän nukahti. Kurjaa oli ja kaksi viikkoa meni, mutta peukusta päästiin eroon. Tytöllä tällöin ikää 3,5 vuotta eikä tarvinnut keneltäkään murtaa yhtään luuta - ei edes uhata sillä!!!

Yleisesti sanon, että jos lapsella on joku käytösjuttu, josta halutaan eroon, ei se poistu sillä, että vanhempi sanoo, ettei niin saa enää tehdä. Ei ainakaan pienillä. Pitää itse olla aktiivinen lapsen kanssa touhutessa ja näyttää toisenmoista esimerkkiä ja tehdä itsekin työtä lapsen hyväksi. AP:lle sanon, että varmasti lapsi reagoi tehdän perhehelvettiin. Tiedät itsekin, että tarvitsette apua!
 
pöhkö
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pöhkö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli mikäs on selityksenä meillä, että vauva lussuttaa peukkuaan KOKO AJAN?
Se, että kyseessä on VAUVA eli imeväisikäinen, ei yli kolmevuotias lapsi, joka elää väkivaltaisessa perheessä epävakaisissa oloissa. Siinä on "hieman" eroa, haloo..
Haloo vaan itsellesi... Varmasti moni tutinsyöjävauvakin jatkaisi tutin lussutusta vaikka kuinka kauan jos ei vanhemmat vieroittaisi jossain vaiheessa. Peukkua vaan ei voi nappasta lapselta pois, joten jos peukalo on kovin tärkeä, varmasti jatkaa sen syömistä 3-vuotiaanakin. Ihan sama onko vakaat tai epävakaat perheolot.
Nyt ei ollut kyse tutin lussutuksen jatkamisesta, vaan kysyit selitystä sille, miksi hyvissä oloissa oleva VAUVA syö peukaloa koko ajan. Se ei ole ongelmallista, eikä isompien lasten peukalon imeminen aina välistä, mutta siinä on jo ongelma jos peukalon imeminen haittaa pukemistakin.
Varmasti on peukalo hyvin tärkeä turva ja lohtu jos isä pieksee äitiä, eikä äiti ole halukas tekemään asialle mitään.
 
narsistin tytär
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiva, kun joku tituleeraa mielisairaaksi. Mitäs jo on vaan niin väsynyt ettei jaksa enää. Ehkä mä puran lapseen sitä kiukka, mikä on miestä kohtaan. Mies kun lyö mua.

Sinäpä sen ihan itse sanoit. Väkivaltaisessa suhteessa kärsii toinen ja ennenkaikkea lapset. Ei ihme, jos lapsesi syö peukaloaan, hän oireilee jo. On ihan yleistä tietoa, että henkistä-tai fyysistä väkivaltaa kokeneet äidit/isät purkavat sen lapsiinsa, monesti lapsia lyöden. Ja sun täytyy murtaa ranne seuraavaksi:(
MIkäli olet yhtään järjissäsi, eroat ja keskityt lapseesi ettei hän enempää joudu oirehtimaan ja saamaan ikuisia traumoja.
 
sss
Alkuperäinen kirjoittaja narsistin tytär:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiva, kun joku tituleeraa mielisairaaksi. Mitäs jo on vaan niin väsynyt ettei jaksa enää. Ehkä mä puran lapseen sitä kiukka, mikä on miestä kohtaan. Mies kun lyö mua.

Sinäpä sen ihan itse sanoit. Väkivaltaisessa suhteessa kärsii toinen ja ennenkaikkea lapset. Ei ihme, jos lapsesi syö peukaloaan, hän oireilee jo. On ihan yleistä tietoa, että henkistä-tai fyysistä väkivaltaa kokeneet äidit/isät purkavat sen lapsiinsa, monesti lapsia lyöden. Ja sun täytyy murtaa ranne seuraavaksi:(
MIkäli olet yhtään järjissäsi, eroat ja keskityt lapseesi ettei hän enempää joudu oirehtimaan ja saamaan ikuisia traumoja.
Mä missasin ton äidin lyömisen kokonaan. ELI SIIS AP, siinä sulle ehkäpä juuri se kaipaamasi selitys peukun syömiseen. Koitappa vaikka lähteä lätkimään miehes luota ja katso oireileeko lapsi vielä yhtä voimakkaasti. huh huh
 

Yhteistyössä