Samsung galaxy S3, akku kuluu ihan älyttömän nopeesti, apua..

  • Viestiketjun aloittaja akuton
  • Ensimmäinen viesti
"Jep"
...ja ilmestynyt myös viime aikoina. Akku tuntuu latautuvan poikkeuksellisen hitaasti myös kun koko laite on sammutettuna. Mutta vähän muuten haiskahtaisi joltain järjestelmäongelmalta, ehkä jonkunautomaattisesti päivittyvän sovelluksen uuteen versioon liittyvältä, jos ilmestynyt samoihin aikoihin useaan luuriin. Puhelin viime kesältä.
 
"Mies"
Reilun kuukauden ollut ja rupes tyhjentää pikaseen akkua. Aamulla täysi akku ja illalla laitettava laturiin. Alussa kesti monta päivää lataus. Epäilen itsekkin jotain ohjelmointipäivitystä, joita se näkyy ajoittain lataavan perkule.
 
Minullakin tyhjenee: Laitan puhelimen aina illalla laturiin, ja joskus olen ollut hereillä vielä kun akku on täynnä ja olen ottanut pois laturista - akku on aamulla lähes tyhjä. Eilen otin aamulla pois laturista, puolenpäivän aikaan piti töissä laittaa taas latautumaan kun ilmoitti että varausta oli enää n. 20% jäljellä. Olin käyttänyt nettiä aamulla ehkä 10 minuuttia, muuten puhelin oli koskemattomana. Wlan ei ole koskaan päällä, mobiilidata on.

Puhelimessa on päivityksen mukana tullut kuvake, joka ilmoittaa aktiiviset sovellukset, ja suljen siitä kaikki pois. Eli en vain tajua mikä sitä akkua vie. Pou minulla on puhelimessa, mutta senkin suljen aktiivisista sovelluksista pois. Ja olen Facebookista sammuttanut kaikki automaattiset päivitykset ja ilmoitukset.
 
Tuuriluuri
[QUOTE="Mies";29512817]Reilun kuukauden ollut ja rupes tyhjentää pikaseen akkua. Aamulla täysi akku ja illalla laitettava laturiin. Alussa kesti monta päivää lataus. Epäilen itsekkin jotain ohjelmointipäivitystä, joita se näkyy ajoittain lataavan perkule.[/QUOTE]

Entä jos ottaa päivitysten automaattilatauksen pois päältä/vaihtaa sen manuaaliseksi?
 
s3
Itellä alkoi sama päivityksen jälkeen, kun palautin tehdasasetuksille niin sen jälkeen ei ole enää kuluttanut akkua vaan palautui normaaliksi, kestää sen pari päivää taas.
 
"mie"
Kyllä älypuhelimen joutuu kerran vuorokaudessa ainakin lataamaan, kovalka käytöllä 2. Ite oon maksanut 400 e puhelimesta ja en suostu himmentämään näyttöä ym. Koska haluan nauttia viihdelaitteestani koko rahan edestä ja minulle se on muutakin kuin puhelin. Jos tarvit pelkän laitteen jolla soittaa ja tekstailla, miksi ostaa älypuhelin? Itse käytän netissä surffailuun, wazzuppiin, peleihin, elämänhallintaan(kalenterit,kuntoiluohjelmat,kuukautiskierron seuraaminen ym.),mobiilipankin käyttöön, sosiaalisten medioitten käyttöön,kuvaamiseen kameralla. jne. jne. Ottakaa rohkeesti puhelimestanne kaikki irti kohta on kuitenkin taas ihan uudet mallit ja tekniikat käytössä. Laturi vaan mukaan vaikka töihin ym. Sitä varten ÄLYpuhelimet on :)
 
sama juttu
Ihan sama täällä, puhelimen ostin lokakuussa ja vasta pari viikkoa sitten menin päivittämään ohjelmiston ja siitä lähtien ei akku juuri kestä edes yötä vaikka olisi mobiilidata pois. Pitää kokeilla tehdasasetusten palautusta...Osaako joku sanoa mitä kandee ennen sitä huomioida? Poistuuko jotain tietoja?
 
Moikkelis
Mullakin on nyt sitten ilmennyt sama. Latasin kännykän illalla ja aamulla siitä oli jäljellä huimat 51%, puhelin on siis hieman yli vuoden vanha ja toimi aikoinaan ihan hyvin, toisaalta olen viime aikoina huomannut akun heikkenemistä, mutta nyt tämä totaalinen akun tippunen sai hätääntymään. Tilasin jo uuden akun, että kokeillaan miten käy. Ja yöksi sammutan kyllä koko höskän jatkossa ja siirryn normaaliin herätyskelloon. Minulla ei siis ole mitään nettiä, wifiä päällä ja näyttö himmennetty, puhelin on samsung galaxy s3 mini. Tämän jälkeen ostan kyllä jonkun muun merkin puhelimen.
 
iu
Galaxy S3 minullakin, ja ajoittain ilmenee tuota akun nopeaa tyhjenemistä - viimeksi nytten taas. Välillä kestää parikin päivää lataamatta. Mistähän tämä nyt sitten vois johtua? Itse en ole availlut tai lataillut mitään uusia sovelluksia vaan käyttö on ollut koko ajan suunnilleen samantasoista, joten en oikein ymmärrä, mistä nää heitot akun kestossa vois johtua. Tietääkö kukaan mikä neuvoksi?
 
Mie sain mieheltäni hänen vanhan Samsungin puhelimen ja sitä saa kyllä joka päivä ladata, vaikka siihen vaihdettiin ihan uusi tehoakku. Yhdessä välissä siinä meni Google Play-ohjelma itsestään päälle, varsinkin öisin ja se varmaan kulutti akkua senkin edestä. Huomasin vain siitä, että se näkyi aktiiviset sovellukset ruudussa. Eikä sitä sovellusta saa poistettua. Mieheni sanoi, että alussa se puhelin oli toiminut moitteettomasti, mutta sitten kun siihen oli laitettu joku päivitys, oli tuo akun kuluminen alkanut ja kuulemma sama vika on hänen työkaverillaan. Onneksi on tuo oma vanha Nokia Asha-puhelin vielä toiminnassa, joten vaihtelen noiden puhelimien välillä melkein päivittäin, vaikka siinä on taas tilttaaminen vikana eli yhtäkkiä saattaa tiltata kesken käytön. Huonoja nuo nykyiset puhelimet tai sitten niissä on ihan liikaa toimintoja, jotka vievät akkua ja sekoittavat puhelimen.
 
Ei niin uusavuton nainen
On se kiva, kun edes joku vastaa ihan asiallisesti. Kaikki ihmiset ei ole niin kiinnostuneita edes näistä vempeleistä, että jaksais koluta kaikki mahdollisuudet puhelimistaan. Kiva, kun jotkut, jotka viitsii, myös jakavat tietonsa meille, jotka emme ehdi/osaa/viitsi. He eivät ole edes tyhmiä, vaikka jotkut täällä näyttävät niin luulevan. Älyä ja viisautta on monenlaista, mutta tyhmyytensä voi näköjään esittää ihan julkisesti. Kaikki viisastelijat menkööt jonnekin muualle viisastelemaan keskenään.
 
Samsungmies
[QUOTE="Omppu";29007735]HAHAHAHAHAHAAA! Olisit ostanut paskan sijaan laatua eli iPhone, niin ei tarvitsisi täällä itkeä![/QUOTE]
ÖÖ en huutelis millää iphonel :DD ylihinnoteltu, yliarvostettu paska :DD kylmäl ilmal ei toimi kunnol jne... =PP
 
valkkaava
[QUOTE="Omppu";29007735]HAHAHAHAHAHAAA! Olisit ostanut paskan sijaan laatua eli iPhone, niin ei tarvitsisi täällä itkeä![/QUOTE]

Madon syömä omppu, se on iPhone. Kaksi on ollut ja kolmatta ei tule.
 
iu
Mitä nyt olen galluppia tehnyt niin sama ongelma tuntuu olevan laitanaan älypuhelimissa merkistä ja mallista riippumatta, akut eivät vaan kestä. Ihan /c:stä kyllä, koska mitä tekoa on laitteella, joka ei kestä edes kevyttä käyttöä ilman jatkuvaa lataamista. :(
 

Yhteistyössä