Sämpyläohje maidottomalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
5dl vettä
2dl kaurahiutaleita
2rkl siirappia
1tl suolaa
2pss kuivahiivaa
n. 9dl vehnäjauhoja
50g margariinia

Lisää reilusti lämpöiseen veteen kaurahiutaleet, siirappi ja suola. Lisää jauhot, joiden joukkoon kuivahiiva on sekoitettu sekä pehmeä margariini ja alusta taikina tasaiseksi. Anna taikinan kohota.

Ja siitä sit vaan mieleisiä leipomaan, mulla just taikina kohoamassa ja meillä myös mies hulluna näihin sämpylöihin. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kumkvatti:
5dl vettä
2dl kaurahiutaleita
2rkl siirappia
1tl suolaa
2pss kuivahiivaa
n. 9dl vehnäjauhoja
50g margariinia

Lisää reilusti lämpöiseen veteen kaurahiutaleet, siirappi ja suola. Lisää jauhot, joiden joukkoon kuivahiiva on sekoitettu sekä pehmeä margariini ja alusta taikina tasaiseksi. Anna taikinan kohota.

Ja siitä sit vaan mieleisiä leipomaan, mulla just taikina kohoamassa ja meillä myös mies hulluna näihin sämpylöihin. =)

ei sit mitään oivariiniii, jos tällä teet

sämpyläpussin ohjeessa oli maitoa tai vettä eli siihen tietysti vettä mut sit siinä oli voita tai margariinia ja meillä ei ole ollenkaan maidotonta margariinia ja juoksevat kasvismargariinit ei myöskään käy maidottomalle tai ei ainakaan noi Becelin ja Rainbown mitä meil on kaapissa mut siis jos rypsiöljy käy taikinaan niin hyvä. Ja laitatteko sekaan esim. porkkanaraastetta tai kaurahiutaleita tai jotain muuta?

Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:
5dl vettä
2dl kaurahiutaleita
2rkl siirappia
1tl suolaa
2pss kuivahiivaa
n. 9dl vehnäjauhoja
50g margariinia

Mä käytän niinku ihan leivontamargariinia.
:)

Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:
5dl vettä
2dl kaurahiutaleita
2rkl siirappia
1tl suolaa
2pss kuivahiivaa
n. 9dl vehnäjauhoja
50g margariinia

Mä käytän niinku ihan leivontamargariinia.
:)

Leivontamargariineista en tiedä kun en ole kaupassa tutkinut niitä et onko jollain merkillä maidotonta mut esim. tavan margariineissa ainoastaan sininen Keiju ja sininen Flora on maidottomia. Ja tosiaan nyt en pääse kauppaan niin käytän sitä rypsiöljyä sitten. Aika useat kasvismargariinit sisältää maitoa. Kun karkkien kanssakin pitää olla tarkka, niitäkään ei kauheesti ole maidottomia esim. lasten tykkäämät pihlajanmarhakarkit sisältää maitoproteiinia. Tää lapsen maidottomuus on viel niin uus juttu et pitää kaikki katsoa tarkkaan ku ei tiiä missä sitä maitoa on...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin eli laitatteko kaurahiutaleita tai porkkanaraastetta tai jotain muuta vielä sämpylöihin? Ois kiva ettei aina ois samanlaisia...

Juu,hyvin voi laittaa ihan mitä hiutaleita hyvänsä,erilaisia leseitä,pellavansiemeniä,auringonkukansiemeniä,erilaisia kasvisraasteita,puuronlopun.....melkein mitä vaan mitä mieleen juolahtaa,perunasoseen jämäkin tekee sämpylöistä ihanan pehmeitä ja hyvän makuista :p

Yhteistyössä