miten teen maidottoman kastikkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uuno
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uuno

Vieras
Eli mikä rasva sopii käytettäväksi maidottomaan ruskeaan kastikkeeseen? Keiju-margariini ainaki on maidoton mutta ei taida soveltua ruoanlaittoon? Kiitos kovasti jos joku tietää!

t. maidottomalle kuurille joutunut itkuisen vauvan äiti

Elä nyt. Sinistä keijua käytetään meille kaikkeen ruoanlaittoon ja leivontaan. Lisäksi hopeanvärinen margariini (sunnuntai ja se toinen) ovat maidottomia (tarkista kaupassa vielä, jos on muitakin kuin mistä minä puhun).
Eli onnistuu!

Kiitoksia vastanneille :flower: Huoh, saa nähä opinko mä koskaan! Kahvin join äsken mustana ja pahalta maistu :x Pakko se on vaan yrittää tää yks viikko sinnitellä. Ei kai vaikeeta ois jos tietäis millä kaikki maitotuotteet korvais esim. juuri kahvimaidon, kermavaahdon ym. ym. ym...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 10:55 alottaja kirjoitti:
Kiitoksia vastanneille :flower: Huoh, saa nähä opinko mä koskaan! Kahvin join äsken mustana ja pahalta maistu :x Pakko se on vaan yrittää tää yks viikko sinnitellä. Ei kai vaikeeta ois jos tietäis millä kaikki maitotuotteet korvais esim. juuri kahvimaidon, kermavaahdon ym. ym. ym...

kun asian kanssa tappelin, löysin maitoa mitä ihmeellisimmistä paikoista, esim lihaliemikuutioista,
mutta toisaalta opin käyttämään aivan uusiakin ruoka-aineita, kuten riisimaitoa tai soijamaitoa.... ja soijapohjaisia jogurtteja jne.... alku hankalaa, ja erityisen hidasta, kun tavaa niitä ainesosaluetteloita ruokatarvikepaketeista

*riisimaitoa käytin kahvissa* =)

Tuota riisimaitoa täytyy kokeilla. Eilen kaupassa mietin otanko riisi- vai kauramaitoa, otin kauramaidon :whistle: Sitä lorautin kyllä kahviin muttei se siellä misään näkyny :D Oon kyllä valmis tekeen kaikkeni jos vaan pienokaisella ois sitten parempi olla!

Hei ap. Minulta loppui joskus kauan sitten nuorena maito, eikä yksinkertaisesti ollut rahaa edes ostaa sitä maitoa. Sitten kun muutaman päivän sinnittelin maidottomana, aloin ihan tahalleen juomaan mustaa kahvia jos vaikka vastaava sattuu. Nykyään en enää voisi kuvitellakaan käyttäväni maitoa kahvin seassa :D Siihen tottuu yllättävän nopeasti.

Sitten, maidoton ruokavalio ei ole ollenkaan hankalaa. Se vaatii vain sopeutumista hetken verran. Kaiken voi yrittää korvata, mutta maitoon tottuneena voin sanoa, että nekin vaativat sopeutumista ja maku voi olla aika yllättävä. Mutta kaupasta löytyy kaura- ja soijavalmisteita korvaamaan esim. ruokakermaa, jäätelöä. Pitää vain etsiä aktiivisesti.

Ja nykyään olen enemmän jos vähemmän maidottomana, koska saan kaikesta maidosta ilmavaivoja. Juon esimerkiksi kalsiumilla höystettyä riisimaitoa ruoan kanssa. Se on hyvää
:p <br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 10:59 jänö kirjoitti:
\

kun asian kanssa tappelin, löysin maitoa mitä ihmeellisimmistä paikoista, esim lihaliemikuutioista,
mutta toisaalta opin käyttämään aivan uusiakin ruoka-aineita, kuten riisimaitoa tai soijamaitoa.... ja soijapohjaisia jogurtteja jne.... alku hankalaa, ja erityisen hidasta, kun tavaa niitä ainesosaluetteloita ruokatarvikepaketeista

Alpro Soja -vanukkaat on aika :p

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 11:03 Kaddy kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 10:59 jänö kirjoitti:
\

Alpro Soja -vanukkaat on aika :p

Minusta taas ne kaurahyveet, olikohan ne gogreen :p

Yhteistyössä