Samanlainen raskaus Tyttö/Poika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haluu tietää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haluu tietää

Vieras
Varmaan monesti kysytty aihe... Mutta kysyn nyt kumminkin!
Eli onko teillä raskausaika ollut samanlainen vaikka olisi tullut tytöstä ja pojasta? Entäs jos on tullut pelkkää samaa sukupuolta?
Ja kertokaa millainen on ollut raskaus tytöstä?? Olot, mieliteot yms. yms.....

Mulla tytöistä ollu hinmoa rouskuttamiseen eli näkkäri, omena, lanttu, porkkana ja omppu olleet suosikkeja naposteltavia. Samoin karkit ja roskaruoka. Äklötystä on ollu alkuun mut se on pien siitä laantunu. Sykkeet n.150-160 luokkaa.

Kolmas raskaus menossa ja syke ollut hieman matalampi ku mitä aikasemmin tytöiltä, oireeton raskaus, eli ei pahoinvointia ei mitään muuta ku kunn on ruokahalua. Tosin karkkia tehny tässäkin mieli ja eniten salmiakkia ja lakua :D En tiijä, veikkaan et tääki ois tyttö mut noh...on kuitenki pikkusen erilainen raskaus ku noi aikasemmat, taas toisaalta on samojakin mielitekoja jne. rouskutusvaihetta odottaen =)

Ihan samanlaiset raskaudet ja mahat, hieman erilaiset mieliteot. Kuvotusta ja ruoanhimoa rv 12 asti, eteenpäin työntyvä "poikamaha", hiukset ja iho olivat loistokunnossa. Tyttöjä tuli :)

Mulla oli tosi erilaiset raskaudet.Ekaksi tuli poika ja raskaus oli "helppo",synnytys ei.
Tytöstä raskaus oli karmea ja synnytys "helppo". tyttö myös TODELLA vaikea!!

Todella helppo raskaus tytön aikana, ei pahoinvointia kertaakaan. Alkuraskauden merkittävin oire vain suuri väsymys.
Maha oli eteenpäin suuntaunut ns. poikamahana pidetty maha. Elämäni kunnossa olin raskauden aikana. Loppuraskaudessa teki mieli paljon herkkuja. Jossain vaiheessa, en muista nyt missä, teki tosi paljon mieli hedelmiä. En ällönnyt mitään ruoka-aineita ja ainoa joka haisi todella pahalle oli tupakka.
Poikaa en ole kyllä odottanut...vaikka tytön aikana luulin (ja kaikki muutkin luuli) että varmasti odotan poikaa :)

Molemmissa kamala raskauspahoinvointi läpi koko raskauden. Kummallakin kerralla himoitsin kaikkea makeaa. Ja esikoinen tyttö ja kuopus poika. Ainut ero jonka huomasin oli se, että tyttöä odottaessa mun masu oli alkuraskaudessa tosi turvoksissa että kaikki kaikki käyttämäni housut loppuivat mahtumasta heti alkuunsa. Poikaa odottaessa ei tämmöistä turvotusta tullu ja housut mahtuivat viikolle 15 asti kunnes vauvamasu pullahti esiin :)

Poikaa odottaessa ei minkäänlaisia vaivoja. Tyttöä odottaessa oli kaikki mahdolliset, pahoinvoinnista suonenvetoihin. Painokin nousi ihan eri tahtia. Tosin ikäni varmaan hieman helpotti pojan odotusta. (17v ja kunto erinomainen) Tytöstä paino nousi 20kg kun pojasta vain 10kg. Ihan erilaiset odotusajat!

juuh, turhaa luulla tai uskoa että joillakin "merkeillä" voisi tietää että odottaa jompaa kumpaa sukupuolta. Ihan täyttä huuhaata. Raskaudet vaan nyt ovat kaikki niin hemmetin erilaisia. Tai ne LAPSET/VAUVAT.

No, mulla om itsellä ollut " pojasta samanlaiset vatsat, alussa pientä etovaa oloa, mutta en oksentanut kertaakaan. Jauhelihan paistaminen tehnyt sikaäklöä kummallakin. Ruoka maistunut. Oikeestaan kaikki.
Nyt tää kolmas raskaus poikennut siltäosin, että paleltanut koko tän ajan 17vko.:a , enempi maistuneet kasvikset ja hetelmät. Siinäpä nuo tähän mennessä.

Ruokahalussa odotusaikana ei ollut kummassakaan erityistä, lähinnä kaikki maistui :) Ei myöskään kummempaa pahoinvointia. Mitä nyt kauhea heikotus iski, jos pääsi nälkä iskemään. Molemmista oli ns. "poikamaha". Tytöstä tuli enemmän turvotusta mun naamaan, erityisesti nenään. Eroja oli vauvan liikkeissä. Tyttö oli kuin sähikäinen masussa, veti itsensä usein poikittain venytellen ja nyrkkeili ja potki äkäisesti. Poika oli sellainen "hieroja". Puski päätään ja muljusi. Tytön sykkeet oli korkeammat kuin pojan.

Mulla kaksi tyttöä ja molemmat raskaudet täysin erilaisia. Esikolta oksensin koko raskausajan läpeensä, kaikki hajut ällöttivät. Joka paikkaa koski, oli aivan jumalaton väsymys. Olin kuin zombi koko raskausajan.

Kuopukselta olin elämäni kunnossa! Mikään haju ei ällöttänyt missään vaiheessa, mihinkään ei koskenut, ei väsyttänyt yhtään. Jos ei maha olisi kasvanut en olisi koko raskaudesta mitään tietänyt.

Joten mun mielestä täydellistä huuhaata koko juttu, että tyttö- ja poikaraskaudet olisi erilaisia. JOKAINEN raskaus on erilainen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Molemmista oli ns. "poikamaha". Eroja oli vauvan liikkeissä. Tyttö oli kuin sähikäinen masussa, veti itsensä usein poikittain venytellen ja nyrkkeili ja potki äkäisesti. Poika oli sellainen "hieroja". Puski päätään ja muljusi.

Mulla kaksi tyttöä tehneet juuri näin eritavalla. Toinen potki kun mikäkin kylkiluihin ja kaikkiin muihin mahdollisiin paikkoihin, sattui kamalasti vauvan liikkeet. Toinen oli juuri tuommoinen pehmoinen tönijä. Kertaakaan ei vauvan liikkeet sattuneet.

Mulla on 3 täysin erilaista raskautta. Tai siis oli kaksi täysin erilasita ja kolmas on ainakin alkanut vielä erilailla. Silti kaksi ekaa on samaa sukupuolta, eli tyttöjä. Tästä kolmannesta en vielä tiedä kumpi on mutta tällaista pahoinvointia ei ole aiemmista ollut, uh.

Yhteistyössä