sama syntymäpäivä

  • Viestiketjun aloittaja "NENNA"
  • Ensimmäinen viesti
"NENNA"
Mietiskelin tässä vaan, että onkohan miten yleistä että perheessä/suvussa on ihmisiä joilla on sama syntymäpäivä (eri vuosi kuitenkin). Oma pikkuveljeni on syntynyt päivälleen neljä vuotta myöhemmin kuin minä, ja muistelen kuulleeni että mummoni olisi syntynyt äitinsä syntymäpäivänä. Onko muilla samanlaisia sattumia? :)
 
Mun serkun esikoinen on syntynyt samana päivänä kun minä. Meidän esikoinen on syntynyt samana päivänä kun mun kummisetä (tätini mies, ei siis verisukua).

Meidän tuttavaperheen kaksi vanhinta lasta on syntyneet vuoden välein samana päivänä :D
 
Mun isällä on synttärit 11.3. ja mulla oli laskettu aika 21.3. Vitsailtiin että entäs jos vauva syntyy aiemmin ja samana päivänä kun isällä on synttärit. No niin kävi että lapseni syntyi 11.3. Isälleni paras syntymäpäivälahja, ensimmäinen lapsenlapsi :)

Tätini ja serkkuni ovat molemmat syntyneet 25.5.
 
Mun poika on syntynyt samana päivänä kun vaarini :heart: Poika meni reippaasti lasketun ajan yli, vähän odotusaikana toivoin että osuisi tuolle päivälle, mutta ajattelin ettei niin pitkäksi odotus venyisi. Kiva että venyi :)
 
Tiedän veljekset joilla on tasan vuosi ikäeroa :)

Mun sisaruksillani on melkein sama päivämäärä, jos ei olisi vuorokausi kerennyt vaihtumaan niin samalle päivälle olisi syntyneet.
Mun nuorimmaisella on myös sama syntymäpäivä kuin veljelläni.
 
Mun esikoinen ja kolmas lapseni ovat syntyneet samana päivänä. Myös mammallani ja tädilläni on sama syntymäpäivä ja lisäksi pari vuotta sitten kuopukseni syntyi tuolle samalle päivälle. Hauskinta oli, että vanhempieni kaksi ex-vävyä ovat syntyneet samana päivänä. Tuona samaisena päivänä on syntynyt myös veljeni tytär ja hänen kummitätinsä:)
 
tällästä täällä
Mun lapsi on syntynyt samana päivänä kuin minun serkku tosin eri vuonna. Ja mun serkut ovat syntyneet samaan perheeseen samana päivänä tosin oliko nyt 2 vai 3 vuotta ikäeroa.
 
mama the strange
Minulla ja pojallani on sama synttäripäivä, 25 vuotta eroa, mieheni syntyi äitinsä 20-vuotispäivänä ja oma isäni äitinsä 30-vuotispäivänä.

Mun ja pojan lisäksi samana päivänä on syntynyt myös minun tätini.

Aika paljon sattumia :D
 
"vieras"
Meidän lapset on syntyneet 2 vuoden välein samana päivänä. Kolmas lapsi syntyi samaan ryppääseen viisi päivää, mutta kaksi vuotta myöhemmin. Minun ja mieheni syntymäpäivä on samassa kuussa lasten kanssa. Appiukon syntymäpäivä on sama, kuin kuopuksen. Anopin syntymäpäivä siitä seuraava päivä.

Että semmonen maaliskuu meillä.
 
"äitee"
Meillä on viisi lasta, mutta vain kolme syntymäpäivää (kaikki viisi siis elossa ja hyvinvoivia) ja näistä kolmestä päivästä kaksi on peräkkäisiä päiviä.

Aina joskus ollaan kuultu kommenttia suunnitelmallisuudesta ;)
 
vierass
Mun isä on syntynyt samana päivänä kuin pikkuveljensä. Ja tiedän myös yhden isän ja tyttären joilla sama syntymäpäivä, tyttären syntymävuonna päivä oli myös äitienpäivä =)
 
"piipii"
[QUOTE="vieras";26593502]Meidän lapset on syntyneet 2 vuoden välein samana päivänä. Kolmas lapsi syntyi samaan ryppääseen viisi päivää, mutta kaksi vuotta myöhemmin. Minun ja mieheni syntymäpäivä on samassa kuussa lasten kanssa. Appiukon syntymäpäivä on sama, kuin kuopuksen. Anopin syntymäpäivä siitä seuraava päivä.

Että semmonen maaliskuu meillä.[/QUOTE]

Teillä on oltu juhannuksen aikaan aktiivisia :D
 
"vieras"
[QUOTE="piipii";26593881]Teillä on oltu juhannuksen aikaan aktiivisia :D[/QUOTE]

Jep. Myös juhannuksen aikaan. Kevätvauvoja ollaan itseasiassa aina ikään kuin haviteltu, mutta ei noin tarkkaa työtä voi tehdä ku sattumalta. Siis että ehkäisy on jätetty pois käytöstä joskus noin toukokuussa.
 
Meiltäkin löytyisi varmasti suvusta samojakin päiviä kun oikein alkaisi tonkia, iso suku, enkä todellakaan muista tätien, setien ja enojen syntymäpäiviä, saati sitten serkkujen...
Omassa perheessä hieman epätarkkuutta kun mulla ja yhdellä lapsella päivä väliä ja sitten kahdella lapsella perkkäisinä päivinä.

Ala-asteella joskus vuonna miekka ja kirves kun meitä tyttöjä oli luokassa kuusi niin meillä oli synttärit päivän välein, tyyliin 6, 8, 10 ja 13 ( no toi ei nyt ollu päivän välillä ) synttrit
 

Yhteistyössä