sallisitko sen että elto pistää lapsesi lattialle kasvot alaspäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nellien
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no pitää sitä lasta tiukasta sylissä selkä itseään vasten. minusta on epäammattimaista jos ei muita keinoja löydy, sillähän opetetaan lapselle että hei jos joku vaikka lapsi sylkee häntää saa tämän lapsen kaataa maahan naamalleen (kasku ei vielä sylkenyt elto takasin)

en hyväksy kun on muitakin keinoja.

Eli haluisit kuteesi täyteen räkää? Sekö on hyväksyttävää koska sun päälle se rökis kuitenkin sylissä ollessa.

Minua ärsyttää näissä keskusteluissa se "hyssyttely" joilla asioita pitäis ratkaista, joiden lasten kohdalla varmasti ainoa toimiva keino on se että lasta rajoitetaan fyysisesti, joskus todella napakastikin. Eivät varmasti ensimmäisenä keinona sitä käytä mutta kun mikään muu ei kerta kaikkiaan auta. Turha lässyttää että tilanne ratkaistaan jollain nätisti puhumisella/päätä silittämällä kun se joskus ei vaan ratkaise/rauhoita sitä tilannetta. Ehkä näiden jotka näin sanovat pitäisi ihan oikeasti mennä tutustumaan johonkin lastenkodin arkeen jossa näitä "erityislapsia" on joita joudutaan ihan oikeasti rajoittamaan etteivät vahingoita itseään.

No kyllä mun mielestäni siihen täytyis joku muu keino keksiä ku naama lattiaan! Pistäis sitten vaikka nurkkaan häpeämään! Eli en todellakaan hyväksyis keneltäkään että mun lapsen naamaa tungetaan lattiaan. Ammattitaidolla siitä varmaan selvii muullakin tapaa kun lapsen nöyryyttämisellä.

Mä olen nyt ihan totaalisen kyllästynyt tähän palstaan. Näitä kasvatusguruja on ihan joka lähtöön.

Ihmetellään kun vanhemmat ei pidä kotona kuria mutta samaan aikaaan ollaan päivittelemässä ja tekemässä ls- ilmotusta kun naapuri korottaa ääntä lapselle tai esim. kantaa kiukuttelevan lapsen haalarista kotiin.

Nykynuoret voi huonosti. Mä luulen että ei ne sota- ajan lapsetkaan hyvin voineet mutta kasvatettiin olemaan ruikuttamatta. Vinguit niin sait selkääsi.
Nykyään on ongelmanuoria. Ennen ei? Ennen ne "ongelmanuoret" sai karttakepistä ja jos ei vielä mennyt perille niin kotona vitsasta. Tässä kai syy miksi ennen nuorisolla ei ollut paljonkaan ongelmia (näkyviä).

Nykyään vaan diagnosoidaan ja kotipsykologit analysoi lasten joka liikkeen. Koko maailma pyörii lasten ympärillä eivätkä lapset maailman mukana.
Päivitellään toisten ongelmia kuin oltaisiin itse täydellisyys.

Nämä kesän lasten hukkumiset sai mun veren kiehumaan! Syytettiin vanhempia ties millaisista rikoksista. Lapsia on hukkunut aina. Ihmisiä on hukkunut AINA! Niin kauan kun on vettä, niin kauan joku siihen hukkuu! Vahinko on inhimillinen erehdys.

Nykyään vanhemmille jaetaan oppaat synnärillä ja siitä lahtien lasta on kasvatettava kuten yhteiskunta määrää tai olet huono äiti.

Mun palstailu täällä loppuu tähän sillä näin suurta kaksinaamaisuutta ei vaan voi katsoa.

Rakkautta ja hyvää joulunodotusta kaikille!!!

[QUOTE="Tonttu";22671892]Mä olen nyt ihan totaalisen kyllästynyt tähän palstaan. Näitä kasvatusguruja on ihan joka lähtöön.

Ihmetellään kun vanhemmat ei pidä kotona kuria mutta samaan aikaaan ollaan päivittelemässä ja tekemässä ls- ilmotusta kun naapuri korottaa ääntä lapselle tai esim. kantaa kiukuttelevan lapsen haalarista kotiin.

Nykynuoret voi huonosti. Mä luulen että ei ne sota- ajan lapsetkaan hyvin voineet mutta kasvatettiin olemaan ruikuttamatta. Vinguit niin sait selkääsi.
Nykyään on ongelmanuoria. Ennen ei? Ennen ne "ongelmanuoret" sai karttakepistä ja jos ei vielä mennyt perille niin kotona vitsasta. Tässä kai syy miksi ennen nuorisolla ei ollut paljonkaan ongelmia (näkyviä).

Nykyään vaan diagnosoidaan ja kotipsykologit analysoi lasten joka liikkeen. Koko maailma pyörii lasten ympärillä eivätkä lapset maailman mukana.

Nämä kesän lasten hukkumiset sai mun veren kiehumaan! Syytettiin vanhempia ties millaisista rikoksista. Lapsia on hukkunut aina. Ihmisiä on hukkunut AINA! Niin kauan kun on vettä, niin kauan joku siihen hukkuu! Vahinko on inhimillinen erehdys.

Nykyään vanhemmille jaetaan oppaat synnärillä ja siitä lahtien lasta on kasvatettava kuten yhteiskunta määrää tai olet huono äiti.

Mun palstailu täällä loppuu tähän sillä näin suurta kaksinaamaisuutta ei vaan voi katsoa.

Rakkautta ja hyvää joulunodotusta kaikille!!![/QUOTE]

Totta tämäkin.

Samoin. : / J aihan parastahan se on tietty kuulla, kun vanhemmille puhutaan lapsesta joka hyppii lähes seinille pk-ssa, että he eivät oikein ymmärrä kun 'kotona se ei koskaan käyttäydy niin'....:whistle:
Mutta jos kotona ei ole muita kuin yksi, jonka toimia ei juurikaan ole rajoitettu niin....
No joo, ei ne ongelmat todellakaan aina ole osoitus rajojen puutteesta, mutta ehkä se on joku nyky-ilmiö?

Näin voi oikestikin olla, sillä jotkut lapset kaipaavat tehokkaampia kurinpitotoimia kuin toiset, ja silloin pelkkä lepertely ei auta, mitä joissain päiväkodeissa ja koluissa harrastetaan.

[QUOTE="vieras";22670416]Minua ärsyttää näissä keskusteluissa se "hyssyttely" joilla asioita pitäis ratkaista, joiden lasten kohdalla varmasti ainoa toimiva keino on se että lasta rajoitetaan fyysisesti, joskus todella napakastikin. Eivät varmasti ensimmäisenä keinona sitä käytä mutta kun mikään muu ei kerta kaikkiaan auta. Turha lässyttää että tilanne ratkaistaan jollain nätisti puhumisella/päätä silittämällä kun se joskus ei vaan ratkaise/rauhoita sitä tilannetta. Ehkä näiden jotka näin sanovat pitäisi ihan oikeasti mennä tutustumaan johonkin lastenkodin arkeen jossa näitä "erityislapsia" on joita joudutaan ihan oikeasti rajoittamaan etteivät vahingoita itseään.[/QUOTE]

Samaa mieltä.
Mutta en lasta kuitenkaan naama edellä omaan sylkyynsä laittaisi. Ennemmin käärisin mattoon rauhoittumaan, jos on ihan raivona.

Jos ei hyväksy elton käyttämiä keinoja, niin sitten ei auttane mikään muu kuin ottaa lapsi kotihoitoon. On väärin muita lapsia kohtaan tulla naamalle syljetyksi.

[QUOTE="tinttamari";22672348]Samaa mieltä.
Mutta en lasta kuitenkaan naama edellä omaan sylkyynsä laittaisi. Ennemmin käärisin mattoon rauhoittumaan, jos on ihan raivona.[/QUOTE]

se räkiminen on todellä ällöttävää ja kun se ei ole mikään yksi pinei sylkäisy, vaan sitä sylkeä tulee ja tulee, naamalle, vaatteille, seiniin ja lattioille.. eli kyllä se lapsi tehokkaimmin sen räkimisen lopettaa kun ainoa mihin se räkii on oma naamansa.. se ei silloin nimittäin saavuta sitä mitä se räkimisellään hakee.

miksi ihmeessä nykyisin pitää aina vain silitellä päätä ja paapoa, teki lapsi mitä tahansa, käyttäytyi miten tahansa.
kyllä syy nykylasten ja nuorten käytökselle on juurikin se että mistään ei seuraa mitään, aina löydetään perusteeksi se huomion ja rakkauden hakeminen.
ei pysähdytä ajattelemaan että ne käyttäytyy niin kun voivat, kun ei siitä seuraa mitään!

[QUOTE="hankey";22668889]Otetaan lapsi syliin ja puhutaan kauniisti ja perustellaan, miksi toisia päin ei saa sylkeä.[/QUOTE]

Ihanko siis oikeasti uskot tälläisen kaikkiin lapsiin tepsivän??? Erityislapsia aikoinaan hoitaneena olen joutunut pitämään kiinni kovin eri ikäisiä lapsia. Pieniä pyritään pitämään sylissä, mutta jos vain sylkee päin, niin on pakko laittaa lattialle/sänkyyn/patjalle ja pitää siinä kiinni kunnes rauhoittuu. Isompia ei pysty sylissä pitämään, kun voimat ei riitä, niin silloin on lattiaa tai sänkyä vasten ainut vaihtoehto.
Omallani olen myös joutunut useita kertoja antamaan ns. Holding-hoitoa, kun on melko tempperamenttinen ja kiukku menee välillä yli. Oman kanssa pötkötellään yleensä tuolloin parisängyllä ja joskus toki ollaan istuttu sohvallakin, mutta tämä aikuiselle huomattavasti raskaampaa fyysisesti.

KAMALAA PUOLUSTAMISTA!7

Jos jonkun kotona näin tapahtuisi oltaisiin jo viranomaisia hättyyttelemässä!

Mutta kun sen tekee jo viranomainen (ihminen sekin) ON se ihan SALLITTUA!

Eli hanki itsellesi virka elto yms ja saat antaa raivosi ottaa vallan lapsia kurittaessa. Kivaa.

[QUOTE="äippä";22672715]KAMALAA PUOLUSTAMISTA!7

Jos jonkun kotona näin tapahtuisi oltaisiin jo viranomaisia hättyyttelemässä!

Mutta kun sen tekee jo viranomainen (ihminen sekin) ON se ihan SALLITTUA!

Eli hanki itsellesi virka elto yms ja saat antaa raivosi ottaa vallan lapsia kurittaessa. Kivaa.[/QUOTE]

minkä raivon? tiesitkö että sen lapsen mahallaan pitämisen voi suorittaa ihan ilman raivoa, ihan vain siitä syystä että alpsi rauhottuu ja oppii siitä jotain..
kyllä on aivan varma että jos mun lapsi alkaa kotona riekkumaan niin istun vaikka sen päällä jotta saan käytöksen loppumaan.
mä ajattelin kasvattaa lapsestani järkevän muita kunnioittavan aikuisen jota ei vain silitellä päähän ja paapota ettei tule paha mieli.
tarpeeksi pahasti kun tuo jätkä tekee niin aivan varmasti selkäänsä saa, noita vatipäitä (niin kovin ymmärrettyjä ja paapottuja yksilöitä) on ihan tarpeeksi jo tuolla liikenteessä..

[QUOTE="Tonttu";22671892]Mä olen nyt ihan totaalisen kyllästynyt tähän palstaan. Näitä kasvatusguruja on ihan joka lähtöön.

Rakkautta ja hyvää joulunodotusta kaikille!!![/QUOTE]

Juu nykyään lapset ei koskaan vaan halua ärsyttää tai kiukutella vaan niillä on ADHD tai rakkaudenpuute.

Mä luulen että tässä ei ole kyse lapsen naaman laittamisesta omaan sylkeen kuten joku kirjotti. Tämä on edennyt vähän rikkinäisen puhelimen lailla tämä ketju. Eiköhän tarkotus ollut vaan estää lapsen riehuminen ja syljeskely ympäriinsä. Joku nekin syljet joutuu siivoomaan.

Yhteistyössä