Salliasitko mieskätilön synnytykseesi?

  • Viestiketjun aloittaja en antais
  • Ensimmäinen viesti
Lex
Millä ihmeen oikeudella minä siitä alkaisin nurisemaan, jos siellä on koulutettu ihminen vuorossa? Ei ole tapana syrjiä ketään sukupuolen perusteella.

Mieskätilö voisi olla vielä paljon niitä koppavia tanttoja mukavampi, uskoisin! =)
 
"nevis"
Mulla oli mieskätilö enkä tykänny, mutta meillä sattui sellanen tuuri että meillä oli aivan ihana kätilöopiskelija! Oli lähes koko synnytysajan synnytyshuoneessa höpisemässä meille ja piti huolen että koko aika tuli tarpeeksi ilokaasua jne. Lähti vain kun antoivat mun nukkua tunnin ennen ku anto luvan ponnistaa..
Me mentiin just johonkin vuoronvaihto aikaan niin mulla kävi siinä varmaan 5 eri kätilöö moikkaa..:D
Se mies oli jotenkin etäinen, meni aina vaan räpläämään alapäätä puhu koodikieltä ja sit vaan lähti..kysy että "kumpi teille tulee" ja ku me ei tiedetty (ei näkyny ultrassa ku oli aina peppu eessä) niin se oli että "NO ARVAA!"..:/ että näin ensisynnyttäjälle oli outoa, enkä nyt osannut vaatia ketään toistakaan, mutta onneksi oli se opiskelija, se oli ihana<3 ja se ilmeisesti oli sen miehen seurana sen yön..
 
yllätyin kovin
[QUOTE="vieras";26314469]Totta kai ottaisin. Olisin ylipäätä onnellinen päästessäni synnyttämään kerran elämässä. Miesgynetkin ovat ihan parhaita. Olen lapsettomuushoidoissa tavannut mieslääkäreitä. He ovat paljon helläkätisempiä kuin naiset.[/QUOTE]


Pitää paikkansa. Miesgyne aikoinaan asensi kierukan ja se kävi kuin huomaamatta. Naisgynellä ei niin helppoa.
 
"vieras"
Eipä tullut edes mieleen, että pitäisi tuollaista asiaa jotenkin miettiä eli tottakai. Omassa synnytyksessäni (kaksossynnytys) oli paikalla mieslääkäri ja hän suoritti leikkurissa myös istukan poiston. Eiköhän ne ole kaikenlaisia värkkejä nähneet. Kohdun ulkoisen raskauden aikaan ultraamisissa oli pari kertaa mukana myös miesopiskelija eikä sekään haitannut. Työtäänhän ne vaan tekee ja jossain on harjoiteltava.
 
"yyhoo"
Mä en kanssa ymmärrä, miksi tämä on sukupuolikysymys? :D Niin kun moni sanoi, niin siinä vaiheessa kun tuskissasi pusket sitä tenavaa pihalle, on ihan sama, kuka sen koppaa syliinsä. Ja mikä se mieskätilö on sen ihmeellisempi meidän alapäätä pällistelemään, kun se miespuolinen lääkärikään, joka itseäkin kävi tämän tästä kopeloimassa salissa. Ja oli meillä ä-neuvolalääkärinäkin mies, joten yks mieskätilö siihen perään ei tunnu missään. Ja mitä tulee noihin lähihoitajaopiskelijoihin... Niin ne tuskin opiskelee sitä synnytystä (eli ei voi harjoitella sitä "koppia"), koska eivät voi työskennellä salissa, mutta jos he kuitenkin voivat toimia lastenhoitajana siellä osastolla, niin eikös se kuitenkin ole ihan ok asia, että näkevät, mitä se homma siellä salissa on? Oppii katsos hahmottamaan kokonaisuuksia paremmin... ;) Eli miksi se lähihoitaja-opiskelija siellä katsomossa on niin iso punainen vaate, kuin joku kandi lääkäritarkastuksessa? Eihän ne opiskelijat koskaan mitään opi, jos ne eivät pääse edes katsomaan mitään harjoittelun aikana. Miten silloin voi vaatia, että mistään mitään tietää valmistuttuaankaan...? Olenkohan mä ainut, joka ajattelee tuollaissa tilanteissa niitä opiskelijaraukkojakin. :D Olen itsekin ollut useammankin kerran opiskelija ja osaan asettua myös heidänkin asemaan. ;)
 
"susax"
Kyllä se on synnytyksen edetessä sellasta, että ihan yksi ja lysti mitä sukupuolta läsnäolevat ammattilaiset ovat tai montako heitä on, niin ei niitä huomaa.

Kuopuksen syntyessä ehdin olla vajaa puoli tuntia synnärillä, ennen kuin lapsi tuli maailmaan. Paikalla oli mut vastaanottanut kätilö ja hän soitti paikalle häthätää sitten toisen kätilön ja opiskelijan. Mulla ei ole pienintäkään hajua onko multa edes kysytty opiskelijan läsnäolosta, todennäköisimmin on :D. Ainoa mikä mua jä harmittamaan, oli kun opiskelija hoiti vauvan navan, tuli se hänen kanssaan tullut vanhempi kätilö moittimaan työn jäljestä opiskelijaa siihen mun mahan päälle. Mun mielestä paikka ei ole ihan sovelias opiskelijan sättimiseen, vaikka aihettakin olisi, voi sen hoitaa sitten myöhemmin. Jos olisin ollut esikoista saamassa olisin varmaan ollut puolihysteerisen huolissani sitten siitä navasta, sen verran aiheesta moitetta riitti >:/. Nyt yritin rauhoitella opiskelijaa kun hän tuli vielä multa pyytelemään anteeksi moneen kertaan kun teki väärin....
 
vierailija
Eikö teistä kukaan ole miettinyt sen mieskätilön tai -gynen alan valinnan motiivia? Minä olen enkä siksi koskaan päästä huoneeseen missä olen ilman housuja ketään muuta miestä kuin oman ukkokultani. Tietenkään. Jaatteko kadullakin sillä perusteella, että kyllä ne on ennenkin alapäitä nähneet?
 

Yhteistyössä