Salliasitko mieskätilön synnytykseesi?

  • Viestiketjun aloittaja en antais
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Totta kai ottaisin. Olisin ylipäätä onnellinen päästessäni synnyttämään kerran elämässä. Miesgynetkin ovat ihan parhaita. Olen lapsettomuushoidoissa tavannut mieslääkäreitä. He ovat paljon helläkätisempiä kuin naiset.
 
[QUOTE="vieras";26314469]Totta kai ottaisin. Olisin ylipäätä onnellinen päästessäni synnyttämään kerran elämässä. Miesgynetkin ovat ihan parhaita. Olen lapsettomuushoidoissa tavannut mieslääkäreitä. He ovat paljon helläkätisempiä kuin naiset.[/QUOTE]
Minäkin tykkään enemmän mieslääkäreistä, näin yleisesti ottaen. Siis alapää-asioissa, raskausjutuissa. Ja muutenkin kai.

Tosin Turun Avalla on yksi ihan huippu naislääkäri, joka on hoitanut mua munasolujen luovutuksen takia, ja joka teki mulle varhaisultran tässä raskaudessa.

Sulle toivon raskautta ja omaa pientä vauvaa :)
 
"vieras"
Molemmissa synnytyksissä on ollut miehiä paikalla, eikä ole häirinnyt tippaakaan. Samoin osastolla minulle oli täysin yhdentekevää kuka käveli ohi ja kuka näki rintani imettäessäni. Molemmilla kerroilla olen saanut käytävänpuoleisen sänkypaikan ja niitä ohikulkijoita on riittänyt, niin hoitohenkilökuntaa, isiä kuin remonttimiehiäkin.
 
"hip"
[QUOTE="joo";26314452]siinä vaiheessa kun pääsin sairaalaan, mulle oli ihan sama, kuka oli auttamassa.[/QUOTE]

Samanlaiset fiilikset. Neljättä lasta mulle ei enää tule, joten mulla kokemuksia ainoastaan naiskätilöistä. Osastolla mulla kyllä oli mieskätilöopiskelija imetyksessä opastamassa (keskimmäisen syntymän jälkeen) ja ihan positiiviset kokemukset. Kyllä tosiaan ne on muut jutut kuin sukupuoli, joka ratkaisee sen, miten olen jonkun kätilön kokenut. Mulle on kyllä osuneet tosi mukavat kätilöt, lekurit yms. joka synnytykseen.
 
Ei ole sattunut mieskätilöä yhteenkään viidestä synnytyksestä, mutta suurimmassa osassa lasten syntymiä on ollut miespuolinen lastenlääkäri jalkopäässäni odottamassa toimituksen loppuunsaattamista tarkistaakseen vauvan. Joten kyllä mä sallisin sen mieskätilönkin.
 
"mama"
Kyllä sallisin.

Mulla on näissä ns. alapääasioissa ollut kerran eräs mieskandi, joka teki ultran ja kokeili kohdunsuuta ja kaulaa ym.
Tilanne oli tosi vaivaannuttava, miehen käsi tärisi ja ei hän saanut mittailtua mitään vaan oli aivan paniikissa ja jotenkin outo. Mun mies oli siellä huoneessa ihan suu auki kanssa että mitä tässä nyt tapahtuu. :)
 
"jep"
sallisin. Oon kylläkin sektiolla kummankin lapsen saanu, mutta muistan vieläkii kun ekalla kerralla salissa oli joko mies kätilö tai mies sairaanhoitaja, joka autto mua siinä tilanteessa kun ne lykkäs puudutteet menemään. Oli tosi mukava. Ja muistelen että samalla kerralla oli myös mieslääkäri joka sektion teki. Siellä se vihelteli jotain leikatessaan :D Viimeks jäi vähän huono maku yhestä naislääkäristä, mulla nimittäin iski tuo myrkytys taas päälle ja kärräsivät osastolta synnytyssaliin rauhottumaan lääketokkurassa ennen sektiota. Niin tämä muija tuli kyselemään multa jotain ihan kauheen vihasena :O Tuli vähän semmonen olo että no anteeks ku oon täällä jne :/ Saa nähä miten tällä kolmannella kerralla asiat menee..
 
Toki
Mua jotenkin huvittaa nää, jotka ajattelee, että kätilön pitäisi itse henk.koht tietää, miltä synnytys tuntuu ollaksee pätevä. Koska a) eihän synnyttämättömyys tee naiskätilöstäkää epäpätevää ja b) itse synnyttäneenä en kuitenkaan olisi yhtään pätevämpi auttamaan toista synnytyksessä. Kyllä se on koulutus ja kokemus itse työstä, kun tekee kätilöstä pätevän - sukupuoleen katsomatta.

Eli joo: kätilön sukupuolella tuskin olisi merkitystä, jos vielä synnyttämään saakka pääsisin.
 
Voiko siitäkin itse päättää?
Sallisin mä mies kätilön varmaan,vaikka ajatus vaivaannuttaa hieman.

Ekassa synnytyksessä oli opiskelijoita mukana,enää en halua yhtään opiskelijaa ääneen kauhistelemaan mitään samaan huoneeseen jossa synnytän.

Ensimmäisessä synnytyksessä mies anestesialääkäri laittoi epiduraalin ja mulla oli paniikki miten rullaan sen koltun niin,et lääkäri saa sen laitettua,ettei se vaan näe mun ahteria. :D
Jälkikäteen oon usein miettiny,että tuskin se olis ollut sen lekurin elämän mielenkiintoisin ja mieleenpainuvin tapahtuma. :D
 
"joo"
melkeinpä veikkaisin, että ne omakohtaiset kokemukset oivat vaan olla huonoksi... nim. kätilö kertoi ettei supistukseni voi olla oikeita supistuksia... no, niillä se vauva kuienkin ulos tuli.
 
Kyllä, musta se tuntuisi luonnollisemmalta, että haarovälissä hyörisi mies. :LOL: Ei mutta ihan tosi! :)
Kaikki miesgynet on ollu paljon hellävarasempia ku naiset ja olen aika monella käyny, kun lapsettomuusjuttuja tutkittiin, ultrailtiin alkiota, vauvaa jne JOTEN MÄ TIIÄN! =) :D
 
"jaa"
Mulla oli mieskätilö osastolla ja hän oli kyllä loistava. Semmoinen iso nallekarhumainen mies. :) Olisi saanut olla mun puolesta synnytyksessä; oli paljon mukavampi ja luottamusta herättävämpi kuin se kuivakka nainen, joka synnytyksessäni oli lääkärin lisäksi paikalla.

Hän oli, hassua kyllä, erityisen hyvä imetysneuvonnassa. Erityisesti mun huonekaverin kanssa hän vietti paljon aikaa, jotta imetys pääsisi vauhtiin ja siinä lopulta onnistuivatkin. Hän oli todella hyvä vauvani kanssa, hyvin rauhoittava ja helläkätinen. Hän teki myös mun kotiinlähtötarkastuksen eikä musta tuntunut missään vaiheessa oudolta.

Mieskään ei korvaansa lotkauttanut koko mieskätilölle. Kaipa me molemmat ajateltiin, että hän on ammattilainen siinä missä ne muutkin.
 
lucifer
[QUOTE="jaa";26316711]Mieskään ei korvaansa lotkauttanut koko mieskätilölle. Kaipa me molemmat ajateltiin, että hän on ammattilainen siinä missä ne muutkin.[/QUOTE]


meille sattui ultraan mieskätilö vai lääkäri lie ollut, mutta kuitenkin teki sisätutkimuksenkin samalla ja mies oli mukana. sattu sitten että molemmat oli metsästyshulluja tämä kävi ilmi keswken sisätutkimuksen... piti jo sanoa että jos hoitasit hommasi että saisin housut jalkaan, menkää sitten vaikka kahville juttelemaan:LOL:
 
"jaa"
Kaikki miesgynet on ollu paljon hellävarasempia ku naiset ja olen aika monella käyny, kun lapsettomuusjuttuja tutkittiin, ultrailtiin alkiota, vauvaa jne JOTEN MÄ TIIÄN! =) :D
Olen muuten samaa mieltä! Munkin mielestä miesgynet on hellävaraisempia kuin naiset ja mun kohdalla on usein myös tuntunut, että he kuuntelevat paremmin. Mulle on myös tehty jonkin verrankin tutkimuksia ja muuta vastaavaa enkä kyllä yhtään ujostele mennä miesgynen luokse.

Viimeksi neuvolassa kysyivät, sopisiko mulle mennä miespuoliselle neuvolalääkärille raskaudenaikaiseen tarkastukseen kun hänelle löytyisi aikoja. Sopi hyvin ja hän olikin todella kunnioittava ja huomioiva gyne. Vaikka tosiaan oli mies ja vielä ulkomaalainenkin. :) Aion itse asiassa pyytää päästä hänelle uudestaan, hän oli hyvin osaava.
 
Tietenkin, mulla on ollu tuolla jalkojen välissä jos jonkunmoista tyyppiä säätämässä noiden munuaisten takia säätämässä, ei yks lisää tunnu missään :D Eikä kyllä olisi haitannu aikaisemminkaan, työssään jos on hyvä niin samahan se on kummilla vehkeillä on varustettu.
 

Yhteistyössä