Salliasitko mieskätilön synnytykseesi?

  • Viestiketjun aloittaja en antais
  • Ensimmäinen viesti
Mielelläni.

Saisin huutaa sille että "pää kii perkele, sulla ei oo kohtua, sä et voi tietää!" :xmas:

Tyksin mieskätilöä on kovasti kehuttu. Sopisi enemmän kuin hyvin, että hän olisi mun kätilönä. En kyllä tiedä mitä mies mahtaisi tykätä - mutta mies ei synnytä, joten siltä ei kysytä.
 
"vieras"
Miksei. Eiköhän ne mieskätilöt oo naisten alapäitä nähneet ennenkin, ja varmasti osaa hommansa siinä missä nainenkin. Ja oikeasti, mulle oli ainakin se ja sama siinä synnyttäessäni, kuka mun kohdunsuun tilannetta kävi tutkimassa.
 
Mulla on ollutkin ja tykkäsin kyllä.
Tyksissä on ymmärtääkseni tätä nykyä kaksi mieskätilöä, toinen oli vielä mun edellisen synnytyksen aikaan opiskelija ja hänet tapasin vuodeosastolla ennen synnytystä (saattoi mut alakertaan käynnistykseen ja rauhoitteli kun olin ihan paniikissa) ja toinen oli paikalla h-hetkellä =)
 
Khimaira
[QUOTE="venla";26314308]kyllä,mutta mies lähihoitaja opiskelijaa en päästänyt.[/QUOTE]

ai synnytykseen?
Mikset?

Muokkaan sen verran etten oikeastaan ymmärrä mitä se lähihoitaja siellä synnytysalissa tekee, mutta kysyn kuitenkin..
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="venla";26314308]kyllä,mutta mies lähihoitaja opiskelijaa en päästänyt.[/QUOTE]Mä en päästäis naistakaan.

Kätilöopiskelijan kyllä, mutta en lh-opiskelijaa. Kiitos ja anteeksi.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Synnytyksessä oli miesopiskelija mukana. En hetkeäkään ajatellut synnytyssalissa olevien sukupuolta kyllä, enkä usko että tilanne olisi ollut eri vaikka ne kädet olis siellä lähempänä alakertaa käyneetkin. Kaikki vähäinenkin häveliäisyys kyllä siinä katoaa, ainakin minulta.
 
"puddighinu"
No mulla oli kuopuksen synnytyksessä huoneessa noin viisi henkilöä plus kaksi opiskelijaa jotka halusi istukan tutkimukseensa, sekä miehiä että naisia. En mä siinä mitään katsellut että kumpaa sukupuolta ne on. Kätilö oli kyllä nainen.
 
Niin siinä kävi
Huomasin sallivani kun oli tilanne päällä :). Etukäteen olin ajatellut että no en sitten ikinä...kokemus oli hyvin positiivinen, tyyppi oli tosi mahtava ja jotenkin tosi empaattinen. Vaikka olikin tosi helppo ja kivuton synnytys.
 
Juu ei haittais yhtään. Tärkeintä että asiansa osaa. Ja lähärikin sais tulla kattoon, tosin en ymmärrä miksi se on harjottelijana synnytysosastolla? Vai oliko se edes? Jos se oli vaan joku random-lähäri joka halus nähä synnytyksen niin miettisin ainakin kaks kertaa :D
 
Mikä nottei?

Eipä ne kaikki naiskätilötkään ole itse synnyttäneet ennen kuin heidät saliin päästetään synnytyksiä hoitamaan, niin ei kait sitä miestä voi silloin yhtään sen huonompana ammattinsa edustajana pitää vaikkei omakohtaisesti siitä helvetistä mitään tietäisikään (tämän kun kuulee monasti perusteena sille ettei mieskätilöä halua...)? :) Mieskätilöä en ole koskaan tavannut, mutta mitä tulee mieslääkäreihin niin oman kokemukseni mukaan he ovat monasti helläkätisempiä ja sympaattisempia kuin naispuoleiset kollegansa...
 

Yhteistyössä