Saisimme toimeentulotukea mutta mies ei halua että haemme sitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mene vaan heti. Miksei kannattaisi hakea apua? Entä jos teidän tilanne menee vaan huonommaksi ja laskut kasaantuu. Sosku ei monestikaan ala makselemaan vanhoja laskuja ja vuokria, vain harvoissa tapauksissa.

Ei se miehesi eikä teidän perheesi mitenkään parempi ole, jos saatte sossun luukun vältettyä. Soskua käyttää ihan tavalliset ihmiset useinkin juuri tuollaisiin väliaikaisiin ahdinkoihin. Sekä melkein kaikki opiskelijat, jotka eivät onnistu saamaan kesätöitä. Nyt kannattaisi miettiä mikä siinä niin hävettää.

Mikä miestäsi vaivaa? Onko hän vähän höpsö... Kun hän ei saa rahaa, koska ei ole töitä, niin miksi ei hanki perheelle rahaa edes jollain konstilla? Itsekästä. Että pistää vanhempansa maksamaan. Ei järjen hiventä.

Itsekin olen ajatellut vuosia sitten, että en kyllä ikinä sossun luukulle mene. Mutta meininpäs yksi päivä kun tilanne oli vaikea (omaan hyvän ammatin, mutta nyt olen työtön ja mies myös).

Vastassa oli mukavia ja empaattisia ihmisiä, jotka tekivät laskelmia ja saimme hankittua miehelle silmälasit ja maksusitoumuksen apteekkiin miehen lääkkeille. Sossu maksaa myös sähkölaskun ja peruskotivakuutuksen. En ole katunut hetkeäkään että sinne menin. Ihmiset yrittää kärvistellä liian pitkään yksin ja sitten saattaakin olla jo myöhäistä monessakin suhteessa. Ei edes tunnu oudolta se käynti loppujen lopuksi. Tsekkaa huviksesi laskurilla mitä teille kuuluisi:

http://www.sosiaalikollega.fi/asiakkaat/copy_of_toimeentulotukilaskuri/

siis millon miehesi on laittanut ensimmäiset liiton hakemukset? siinähän menee 2-3 kuukautta ennen kun päätös tulee. saatte sitten takautuvasti ne rahat.
ja mikä se 8euroa päivässä on, siis mistä se tulee?

On laittanut syyskuussa jo hakemukset ja päätös tuli että maksetaan vain 8 eur päivä.Jotain luki että mun kotihoidontuki vähennetään yms sen ansiosidonnaisesta.Tehtiin valitus mutta ei ole vastausta tullut.Nyt mennään näillä tuloilla joulukuun loppun ja jos ei miehen lomautus silloin lopu niin sitten ehkä jatkamme appiukon firmaa.Jostain on alettava tuloja saamaan.

Yhteistyössä