Sairaslomalle helteen vuoksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko täällä ketään raskaana olevaa/ollutta, joka olisi ollut sairaslomalla sen vuoksi, että töissä on niin kuuma? Mulla on menossa rv. 32 ja tuntuu, että töissäolo alkaa ahdistaa helteen vuoksi.

No varmaan voit väsymyksen ja rasituksen perusteella saada saikkua. Raskaudesta en tiedä, mutta esimiehenä tiedän, että helteiden aikaan unettomuus, masennus ja selkäkivut lisääntyy huimasti...

Jos mä olisin nyt töissä, saisin sairaslomaa sen takia että lihakset kieltäytyy yhteistyöstä kun on liian kuuma.
Siksipä olenkin ollut sisällä näillä helteillä.

yks kaveri just tänään sai sairaslomaa helteen vuoksi, LA sillä syksyllä, viikkoja en muista... Oli ite sanonu, että kai hän töissä voi olla, mut lääkäri oli sitä mieltä, että nyt pitää huilata ja viikon kirjotti. Mun mielestä hyvä homma, koska tämmönen pitkään kestävä kuumuus vie muutenkin voimat, saati jos ois raskaanaki viä...

Just no suotta minäkin rehkin tuola sata asteisessa sikalassa viimeisilläni. Jessus mitä pullamössö kansaa, ja huomaa ettei nykynuorisolla ole omena kauas puusta pudonnut. Kyllä huonosti teille kävis jos elettäis sitä aikaa että heinäpellolta lähdettiin synnyttämään ja sitten takasi töihin.

Todella toivon että lääkärit nauraa päin naamaa moisille ehdotuksille, jottei mene ihan mahdottomaksi.

Siis helteen takia saikkua, kun on raskaana? Olkaa ny naiset naisia eikä nynnyjä, MITEN jengi pärjää etelämpänä? Hävettää kyllä olla nainen tuollaisten inisiöiden joukossa. Ei ihme, että itsekin kohtaan tuollaisia jäätkö kohta saikulle ruikuttajia. No en jää, en ole SAIRAS.

Okei, on kuuma, on hiki, voivoi. elämä jatkuu.

Itse olin siivoojana ja minulla oli useampi kohde. Se yksi kohde oli aina niin hirveän kuuma, että en pystynyt siellä enää työskentelemään. Pyysin itse esimieheltä, että voisinko jättää tämän kohteen väliin ja se onnistui. Ja työtuntini eivät edes lyhentyneet, kun sain toisen kohteen tilalle. Tämä tapahtui huhtikuun lopussa, kun elokuun alussa oli laskettu aika.

Riippuu varmaan kanssa aika paljolti työn raskaudesta miten tuo hellekkin vaikuttaa...
Itselläni on raskas työ, joutuu nostelemaan paljon, painavaakin. Juoksemaan rappusia edes takas jne. ja kyllä tänään oli tosi kamala olo koko päivän. Oksennutti ja pyörrytti.
Sen lisäks alkoi vielä lonkat ja selkäkin särkemään.
Ja kyllä, huomenna olen menossa lääkärille, ihan turha kärsiä jos kerran oikeesti on paha olla!

Alkuperäinen kirjoittaja ei oo totta:
^Ja olet vasta rv 28, oletkohan syksyyn mennessä siirtynyt jo pyörätuoliin.

Ei vaan sohvalle pian makaamaan se on se oikee malli. Huhhuh.

Mulla on raskaus mennyt tähän mennessä ilman mitään suurempia oireita, pahoinvointia tms..enkä päivääkään ole raskauden takia ollut pois töistä joten mulle on ihan sama mitä kukakin saikusta ajattelee =)
Ja töissä itseasiassa kehotettiin jäämään saikulle, muutkin kun asian huomas.
Todennäkösesti lääkäri tietää kuitenkin paremmin saikkutarpeeni kuin yksikään palstatohtori täällä =)

Alkuperäinen kirjoittaja ei oo totta :
joo näin on, palkkansa suomalaisakat nostaa muutenkin niin helposti nykyään. Saikulla ollaan mitä urpoimmista syistä, näin niinku yleensäkin.

Hae sinäkin saikkua jos sullakin alkais toi vanne pään ympärillä vähän löystymään =)

Ja jos miehet kantaisivat raskauden ja synyttäisivät, niin äitiysloma alkaisi jo raskauden puolivälissä... On kyllä huomattu, että miehet voivat olla puolikuolleita jo flunssasta, mutta naisen pitää jaksaa viimeisillään raskaana ja oksennustaudissa helteellä vielä hoitaa koti + muut lapset.

Raskaus ei ole sairaus, mutta oksentelu, huimaus, päänsärky, kuvottava olo yms kyllä täyttävät sairauden tunnusmerkit.

Jos huonokuntoisena ei tarvitse olla töissä ns. normaalistikaan, niin miksi sitten raskaana?

Eli jos olo on oikeasti surkea, niin saikkua vaan hakemaan. Turha yrittää kitua, marttyyrinkruunun tai edes "kuukauden työntekijä "-plakaatin toivossa.

T: kantapään kautta pikkuhiljaa oppiva (tänään tajusin lähteä töistä kotiin jo neljännen oksennuksen jälkeen...migreenikohtaus :| )

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ja jos miehet kantaisivat raskauden ja synyttäisivät, niin äitiysloma alkaisi jo raskauden puolivälissä... On kyllä huomattu, että miehet voivat olla puolikuolleita jo flunssasta, mutta naisen pitää jaksaa viimeisillään raskaana ja oksennustaudissa helteellä vielä hoitaa koti + muut lapset.

Ja mistä tää miesjuttu taas tähän putkahti. Onneksi nämä miestenvihaajat voivat lisääntyä vain putkilolla ja toisen naisen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ylipainoinen kansa ei kestä yhtään lämmintä, kun on jo valmiiksi turvoksissa. Niin pää kuin jalatkin.

Joillakin tuntuu tämänkin ketjun perusteella olevan sitä turvotusta aivoissa ja erittäin pahastikin vielä. Sellaisia kommentteja on taas tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja rv30:
Siis helteen takia saikkua, kun on raskaana? Olkaa ny naiset naisia eikä nynnyjä, MITEN jengi pärjää etelämpänä? Hävettää kyllä olla nainen tuollaisten inisiöiden joukossa. Ei ihme, että itsekin kohtaan tuollaisia jäätkö kohta saikulle ruikuttajia. No en jää, en ole SAIRAS.

Okei, on kuuma, on hiki, voivoi. elämä jatkuu.

Noin mäkin aikasemmin ajattelin, että on typerää jäädä saikulle sen takia, että on helteellä raskaana. En siis ole koskaan ollut päivääkään sairaslomalla raskauden takia. Mutta kun se sattui omalle kohdalle, mielipide muuttui yllättäen ;) Eihän se ole se pelkkä helle, minkä takia haluaisin jäädä kotiin lepäämään vaan sen helteen aiheuttamat vaivat, joita en jaksa edes alkaa luettelemaan. Kun olo vaan on niin tukala siellä töissä, ei työnteosta tule oikein mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja rv28:
Riippuu varmaan kanssa aika paljolti työn raskaudesta miten tuo hellekkin vaikuttaa...
Itselläni on raskas työ, joutuu nostelemaan paljon, painavaakin. Juoksemaan rappusia edes takas jne. ja kyllä tänään oli tosi kamala olo koko päivän. Oksennutti ja pyörrytti.
Ja kyllä, huomenna olen menossa lääkärille, ihan turha kärsiä jos kerran oikeesti on paha olla!

Ylipainoisella on varmasti täsmälleen sama olo kun sulla. Mitäs mieltä sä olet jos sellainen hakee saikkua helteen takia, oireet samat kuin sulla?

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan en pahalla uteliaana:
Alkuperäinen kirjoittaja rv28:

Ylipainoisella on varmasti täsmälleen sama olo kun sulla. Mitäs mieltä sä olet jos sellainen hakee saikkua helteen takia, oireet samat kuin sulla?

Ylipainoinen vaarantaa vain oman terveytensä, raskaana oleva vaarantaa myös lapsensa hengen, jos tekee liian rankkoja töitä huonovointisena. Täytyy uskaltaa ottaa vastuu myös tulevasta lapsesta, sanoi työkaverit tai ymparistö mitä hyvänsä.

voisinko hakea pari viikkoa saikkua kun tänne on luvattu ukkosta, mulla tahtoo pää olla ukkosella kipee. Nii ja ku oon raskaana. Sitten lopukesälle on luvattu kovia tuulia.

Yhteistyössä