Sairaanhoitaja (Amk) pääsykokeet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Student
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Student

Vieras
Onko kukaan teistä saanut kutsua syksyn pääsykokeisiin sairaanhoitajaksi? Erityisesti Tampereelle? Anyone?

Tänne tuli tokan vaihtoehdon kutsu eli Diakiin, mietin vain, paljonko niitä pisteitä Tre:lle piti olla tai kuinka hyvä toikkari tms.? Ja onko näin joka vuosi? Luulis, että PK-seudulle olis enemmän hinkua mut ei kai sitten...?

en tiedä minkälaisia testit on enää, mutta itse hain v. 99 ja helsinkiin AMK:hon ja mielestäni helpolla sisälle pääsin. Eikä minulla mikään huipputodistus ollut. Ihan normaalisti lukiosta kirjoitin.

Oi, yksi :) Hmm... niin, en tiedä tästä päivästä. Saattaa lama vaikuttaa, kun moni hyökkää opintopaikan perään. Lähinnä mietin, onko Tampereelle sittenki noin yleisesti vaikeampi päästä vai mistähän mahtoi johtua. 5 ekstrapistetta kun kuitenki ykkösvalinnasta saa, olis luullu et riittää Tre:lle... :) Mut ei.

Ainoastaan, jos oot lähihoitaja ja sulla on työkokemusta, olikohan pari vuotta..? Mut nuorisopuolelle voi ammattikoulutodistuksella hakea. Mun mielestä on näin, korjatkaa vaan jos oon väärässä? :)

Joo se vaatii just sen lähärin, koska se opiskelu ei ole niin intensiivistä aikuispuolella. Perusjutut pitää hanskata. Ja työkokemusta olla. Sitä, montako vuotta, en tarkkaan muista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ainoastaan, jos oot lähihoitaja ja sulla on työkokemusta, olikohan pari vuotta..? Mut nuorisopuolelle voi ammattikoulutodistuksella hakea. Mun mielestä on näin, korjatkaa vaan jos oon väärässä? :)

Juurikin näin.

Voihan paska. Mä niin kuvittelin että suoraan pääsis, koulu kuiteskin kestää sen 3,5-4,5v...
Eli ensin lähäriksi ja sitten töitä muutama vuosi ja sitten sh-kouluun, opiskelu kestäis melki 10v!

Miksei suoraan nuorisopuolelle? Sinne pääsee amistodistuksella, miltä alalta vaan. Tai lukion :). Ja sielläki on varmasti myös "vanhempaa" perukkaa, mikäli se mietityttää. varmaan vähemmistönä, mut kuitenki mahdollista :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miksei suoraan nuorisopuolelle? Sinne pääsee amistodistuksella, miltä alalta vaan. Tai lukion :). Ja sielläki on varmasti myös "vanhempaa" perukkaa, mikäli se mietityttää. varmaan vähemmistönä, mut kuitenki mahdollista :)

Niinpä. Meidänkin luokalla vanhimmat olivat reippaasti yli kolmikymppisiä. Ja opiskelin siis nuorisopuolella.

Alkuperäinen kirjoittaja mp:
Joo se vaatii just sen lähärin, koska se opiskelu ei ole niin intensiivistä aikuispuolella. Perusjutut pitää hanskata. Ja työkokemusta olla. Sitä, montako vuotta, en tarkkaan muista.

No äläpä puhu lööperiä. Ei tarvitse lähihoitajan tutkintoa.

Alkuperäinen kirjoittaja aakenus:

tarvii.

Alkuperäinen kirjoittaja aakenus:

Kysyin tänä syksynä asiaa AMK:sta, koska itse mietin alanvaihtoa. Mulla on alla yksi AMK tutkinto eri alalta sekä lukio käyty. Minä en voinut hakea sinne aikuispuolelle iltakouluun, koska sinne olisi tarvinnut olla nimenomaan aikaisempi tutkinto samalta alalta, lähihoitaja tms. ja työkokemuksesta puhuttiin myös jotain.

Aikuispuolella alkaa erilaisia koulutuksia eri ammattikorkeakouluissa. Toiset ovat sellaisia, että vaaditaan yleinen ammattikorkeakoulujen hakukelpoisuus ja mahdollisesti kaksi vuotta yleistä työkokemusta. Esim. HAMKin Valkeakosken yksikössä alkaa tammikuussa sellainen monimuotokoulutus.

Aamulehdessä uutisoitiin että Piramkin (tai siis tulevan TAMKin) syksyn haku oli suositumpi kuin koskaan. Joten voisin kuvitella pisterajojen olevan korkealla.

Yhteistyössä