Sairaalakassiin?? Mitä vaippoja ostaa??

  • Viestiketjun aloittaja odottaja
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmeliini:
Entä otitteko omia siteitä mukaan, noin niinkuin kotimatkaa ja jälkivuotoa ajatellen?
Oli niitäkin, mut sairaalan jättivaipoilla kotiin tultiin, se vuoto kun ei ollut mitää pientä sievää menkkatiputtelua..
Ja otin niitä kotia mukaan sieltä, kuten myös niitä verkkoalkkareita ja sängynsuojia... (jotka on muuten pirun käteviä hoitoalustoja jos vauva kovasti meinaa pissailla vaihon yhteydessä... :p )
 
Lex
Alkuperäinen kirjoittaja Kylmät kyyneleet:
Hei, liivinsuojuksia kannattaa ottaa! Mä en ainakaan saanut niitä sairaalasta, ja sitä maitoa todella tursusi yli äyräiden. Lansinohia kyllä sain sairaalasta, ja apteekistahan sitä saa ostettua.
Pisteet liivinsuojista, sekä yöside on ehkä kivempi laittaa lähtiessä omiin pikkareihin kuin se sairaalan patjamallinen. :)

Ellet sitten pihistä niitä verkkokalsareita kaupan päälle!
 
Niin siis, kyllähän sitä istumaan pystyy, se ei vaan tunnu mukavalta. (mulla oli jonkin verran repeämiä, muttei mitään kovin pahoja). Mua kehoitettiin istumaan ihan normaalisti, ja tyksissä ne olosuhteet oli jotenkin tosi huonot. Esim. kun ruokailtiin omissa sängyissä niin, että istuttiin siinä omalla pedillä, niin se peti on niin korkea ettei jalat yllä maahan ja sitä oikeen painautuu sinne patjaan.
Mulla tuli sit 2 päivää kotiutumisen jälkeen ihan tuskainen olo alapäähän, ja aloin epäillä että niissä tikeissä on jotain häikkää. Katoin peilistä ja järkytys oli SUURI kun tajusin että mä olin kasvanut emättimen kohdalta n. 3 sentin matkalta umpeen. Pitivät mua jonain sekopäänä ku itku kurkussa soitin ja kerroin näkemästäni, sanoivat vaan että ei sinne parane kattella ollenkaan, ja että synnyttäneet aina kuvittelee että niillä on alapäässä jotain vikaa. Seuraavana päivänä sain sitten luvan mennä näytille, ja kyllä siellä olikin sitten koko synnärin väki ihmettelemässä sitä näkyä. Tätä tuskin sattuu kovin usein, koska mä olin eka laatuani TYKSissä.
 
Lex
Alkuperäinen kirjoittaja Kylmät kyyneleet:
Kannattaa muuten sekin huomioida kotiutumisvaatteissa, että rintavarustuksen koko saattaa sitten olla aivan mitä vaan kun maito nousee. Rintaliivejä ajatellen..!
Todellakin, ja jatkoakin ajatellen!

Itse juoksin ympäri kaupunkia tissit räjähdyspisteessä kuin päätön kana etsimässä sopivia liivejä.... B)
 
Juu ja mun kokemusken mukaan ainakin täällä Turussa ne sairaalan imetysliivit on ihan kauheat. Semmosesta farkkukankaasta ommellut, että ne teki tosi kipeetä kun maito nousi rintoihin. Eli reilun kokoset imetysliivitkin kannattaa ottaa mukaan, tai vaikka urheiluliivejä ku ne joustaa niin hyvin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmeliini:
Entä otitteko omia siteitä mukaan, noin niinkuin kotimatkaa ja jälkivuotoa ajatellen?
Oli niitäkin, mut sairaalan jättivaipoilla kotiin tultiin, se vuoto kun ei ollut mitää pientä sievää menkkatiputtelua..
Ja otin niitä kotia mukaan sieltä, kuten myös niitä verkkoalkkareita ja sängynsuojia... (jotka on muuten pirun käteviä hoitoalustoja jos vauva kovasti meinaa pissailla vaihon yhteydessä... :p )
Mulle taas kävi niin, että kun velloin niissä märissä verkkopöksysideviritelmissä niin iho hierty aivan tulehuksen partaalle nivusiin asti. Muutaman päivän päästä kuorin 30cm ihoa pois(siis vetämällä lähti ku käärmeen nahka) ja arpea täynnä koko alue
:x :x

Oli pakko vaihtaa niihin siteisiin ja vaihdella vaan usein... :/
 
tyhmeliini
Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylmät kyyneleet:
Hei, liivinsuojuksia kannattaa ottaa! Mä en ainakaan saanut niitä sairaalasta, ja sitä maitoa todella tursusi yli äyräiden. Lansinohia kyllä sain sairaalasta, ja apteekistahan sitä saa ostettua.
Pisteet liivinsuojista, sekä yöside on ehkä kivempi laittaa lähtiessä omiin pikkareihin kuin se sairaalan patjamallinen. :)

Ellet sitten pihistä niitä verkkokalsareita kaupan päälle!
No juuri meinasin vielä heittää jatkokysymyksen että miten se sairaalan vaippa mahtuu omiin alushousuihin? En halua varastaa sairaalan tavaroita. :)
Ja siis yösiteitä! Kiitos :)
 
liisa lapamato
Alkuperäinen kirjoittaja kojootti:
Juu ja mun kokemusken mukaan ainakin täällä Turussa ne sairaalan imetysliivit on ihan kauheat. Semmosesta farkkukankaasta ommellut, että ne teki tosi kipeetä kun maito nousi rintoihin. Eli reilun kokoset imetysliivitkin kannattaa ottaa mukaan, tai vaikka urheiluliivejä ku ne joustaa niin hyvin.
Kantiksessa tehtiin verkosta toppi ja tissien päälle iso liina :D Tokan kohdalla oli onneks imetysliivit ja liivinsuojat mukana. :)
 
ap
Täytyy lisätä noita liivinsuojia. Tarvis kyl nytkin käyttää, mut unohtuu aina jotenkin ku topatut liivit :p

En oo ostanut ollenkaan imetysliivejä, aattelin josko pärjäis näillä seppälän pskoilla ku irrotettavat olkaimet.

Onko yösiteet hyviä siis päiväkäyttöön ku kotiutuu? en tiedä tuleeko nyk. äippäpakkauksessa siteitä, mut mulla ei siis ole ku en pakkausta ottanut...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmeliini:
Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylmät kyyneleet:
Hei, liivinsuojuksia kannattaa ottaa! Mä en ainakaan saanut niitä sairaalasta, ja sitä maitoa todella tursusi yli äyräiden. Lansinohia kyllä sain sairaalasta, ja apteekistahan sitä saa ostettua.
Pisteet liivinsuojista, sekä yöside on ehkä kivempi laittaa lähtiessä omiin pikkareihin kuin se sairaalan patjamallinen. :)

Ellet sitten pihistä niitä verkkokalsareita kaupan päälle!
No juuri meinasin vielä heittää jatkokysymyksen että miten se sairaalan vaippa mahtuu omiin alushousuihin? En halua varastaa sairaalan tavaroita. :)
Ja siis yösiteitä! Kiitos :)
No aivan hyvin mahtui niihin reilunkokoosiin pikkareihin mitä raskausaikana käytin.

Ei olisi tullut mieleenkään käyttää sairaalassa omia vaatteita ollenkaan, kun alapää ja tissit vuoti. Ei huvittanut sairaalasta viedä pyykkilastia kotio.
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylmät kyyneleet:
Niin tosiaan, sairaalasta saa sellaisen liberokassin,ja monissa sairaaloissa myös pampers-paketin.Niissä on vaippoja ja muuta sälää.
OYSista ei enää saa näistä kumpaakaan.
Aika harmi jos ei saa kumpaakaan tuollaista:( Olis kiva saada jotain "ilmaista" kun sairaalamaksutkin maksaa ja kaikki on vauvan kanssa niin uutta.
Ton Liberon kassin saa sitte myöhemmin jos reklamoi Liberolle - OYS nyt on vaan jostain syystä tehnyt päätöksen etteivät jaa tota enää. Esikoiselta mä sen vielä sain. Mutta muuten palvelu OYSissa kyllä pelaa, eli sairaalamaksulle kyllä tulee vastinetta ihan kivasti :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Täytyy lisätä noita liivinsuojia. Tarvis kyl nytkin käyttää, mut unohtuu aina jotenkin ku topatut liivit :p

En oo ostanut ollenkaan imetysliivejä, aattelin josko pärjäis näillä seppälän pskoilla ku irrotettavat olkaimet.

Onko yösiteet hyviä siis päiväkäyttöön ku kotiutuu? en tiedä tuleeko nyk. äippäpakkauksessa siteitä, mut mulla ei siis ole ku en pakkausta ottanut...
On hyviä! Normisiteet sitten kun vuoto alkaa laantua, mutta sen tiiät sitte myöhemmin koska laantuu :)
Kotona yösiteet ainakin omalla kohalla riitti.
 
ap
Niin ja mä oon raskausajan käyttänyt ihan vaan normi stringejä *nolo*
Eli en omista yksiäkään mamma alkkareita. Eli kai ne siteet nyt voi sit niissä pikkareissa pitää mitä normisti menkkojen aikana? En halua sairaalasta varastaa mitn
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Täytyy lisätä noita liivinsuojia. Tarvis kyl nytkin käyttää, mut unohtuu aina jotenkin ku topatut liivit :p

En oo ostanut ollenkaan imetysliivejä, aattelin josko pärjäis näillä seppälän pskoilla ku irrotettavat olkaimet.

Onko yösiteet hyviä siis päiväkäyttöön ku kotiutuu? en tiedä tuleeko nyk. äippäpakkauksessa siteitä, mut mulla ei siis ole ku en pakkausta ottanut...
Pari pakettia yösiteitä kannattaa alkuun ostaa.
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja kojootti:
Jos sun tissit kasvaa samaa tahtia ku mun ni mitkään liivit mitä oot käyttäny raskausaikana ei tule mahtumaan kun se maito nousee. Paitti ehkä urheiluliivit, kun ne venyy ja paukkuu joka suuntaan.
Peesailen urheiluliivien osalta! Ne tukee ihanasti. Varsinaiset imetysliivit kannattaa ostaa sitten, kun tietää mikä on tissien lopullinen koko :D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kojootti:
Jos sun tissit kasvaa samaa tahtia ku mun ni mitkään liivit mitä oot käyttäny raskausaikana ei tule mahtumaan kun se maito nousee. Paitti ehkä urheiluliivit, kun ne venyy ja paukkuu joka suuntaan.
Mulla ei oo enää ehyenä ku kahdet liivit.. A-kuppi tällä hetkellä
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ja mä oon raskausajan käyttänyt ihan vaan normi stringejä *nolo*
Eli en omista yksiäkään mamma alkkareita. Eli kai ne siteet nyt voi sit niissä pikkareissa pitää mitä normisti menkkojen aikana? En halua sairaalasta varastaa mitn
No stringeissä ei taida onnistua, mut ihan perus-alkkareissa kyllä. Mulla oli raskausaikana ihan perus-hipstersejä, ja samoja käytin myös synnytyksen jälkeen. Niitä siteitä vaan tarvii alussa käyttää useita samanaikaisesti, tyyliin kolmea samalla kertaa. Eli sitten ne ei kyllä stringeissä pysy. Kyllä se vuoto onneksi aika nopeasti vähenee.
 
2x synnärillä ollut
Liiveistä sen verran että kannattaa ainakin alkuun ostaa kaarituettomat imetysliivit. Ne ei paina kun tissit kasvaa kuitenkin uusiin sfääreihin.

Yösiteissä kannattaa suosia paksuja pehmeitä versioita kuten Pirkka, eikä niitä ohuita. Ainakin mulla otti tikit ikävästi kiinni siihe superimupintaan.

 
Lex
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Täytyy lisätä noita liivinsuojia. Tarvis kyl nytkin käyttää, mut unohtuu aina jotenkin ku topatut liivit :p

En oo ostanut ollenkaan imetysliivejä, aattelin josko pärjäis näillä seppälän pskoilla ku irrotettavat olkaimet.

Onko yösiteet hyviä siis päiväkäyttöön ku kotiutuu? en tiedä tuleeko nyk. äippäpakkauksessa siteitä, mut mulla ei siis ole ku en pakkausta ottanut...
Ei mullakaan ole koskaan ollut imetysliivejä, ihan tavallisilla liiveillä olen mennyt ja kääntänyt imettäessä sen kupin vaan kaksinkerroin tai nostanut tissin ulos.

Ihan perus seppälä-h&m- halpisliivejä ettei haittaa vaikka venyvät piloille, tosin kokoa 70-75 D tai DD on näteissä liiveissä vähän vaikea löytää.
 
Siis meinasitko että käytät sitten samoja liivejä kuin mitä sulla nyt on käytössä? Siinä vaiheessa kun maito paukahtaa tisseihin, niin hyvin monet tarvitsevat vähintään 2-3 kuppikokoa isommat liivit, eivätkä rinnat välttämättä koskaan palaudu enää entisen kokoisiksi. Itsellä oli lähtötilanne B-kuppi, ja imetysaikana F.

Yösiteet on hyviä ensimmäisiksi päiviksi, niitä menee sitten aika paljon, kannattaa ostaa jo useampi paketillinen kotiin valmiiksi. Mulla meni ensimmäisen vuorokauden aikana kun olin päässyt kotiin jo 1 paketillinen kokonaan.
 

Yhteistyössä