Sairaalakassiin?? Mitä vaippoja ostaa??

  • Viestiketjun aloittaja odottaja
  • Ensimmäinen viesti
Trill
Kun en jaksanut koko ketjua lukea, niin en tiedä onko tää tullu jo, mutta kannattaa ostaa kotiin niitä jotain halpis Vuokkosia siteiksi. Varsinkin jos tehään eppari. Kun ne on paksumpia ja erilaisia pinnaltaan kun nuo ohkaiset siteet, niin antaa myös ihon hengittää vähän paremmin. Ohuet siteet hiostaa ihoa. Tää vinkki meille annettiin kun oltiin synnärillä tutustumassa, ja oli hyvä neuvo. Välillä hetken käytin jotain ohuempia siteitä kotona ja haavaa kutisi ihan tolkuttomasti. Kun vaihdoin takaisin paksuun Vuokkoseen, kutina lakkasi.
 
Lex
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luin jostain aikaisemmasta ketjusta että mukaan kannattaisi ottaa myös korvatulpat, jos ei saa perhehuonetta. Onko teillä ollut ja ovatko tarpeelliset?
Kuinka aikaisessa vaiheessa olette sairaalakassin pakanneet? Kaikkeahan ei voi laittaa laukkuun seisomaan, mutta suurimman osan.
Kuinka monella ollut jotain oma musiikkia mukana? Kävimme esittelykierroksella synnärillä ja salikätilö sanoi, että salissa voi soittaa omia cd-levyjä ( sellä oli joku cd-soitin hyllyllä). Tuleekohan se edes mieleen siinä "työn touhussa" ? :)
Tulee! Minä synnytin esikoista samaan tahtiin kun Diablon Rainer Nygård karjui mankassa "VOI PERKELE!".

Musat oli mukana seuraavallakin kerralla, mut ponnistusvaihe alkoikin niin yllättäen että olin täysin paniikissa eikä keritty enää asentaan musaa.
 
tämä vieras
Ne verkkopikkarit on niin lörpät, että mulla meni side aina välillä vinoon ja tuli ohivuotoja. Niinpä käytin sairaalassakin omia pikkareita, jotka pysyi paikallaan. Kyllä se jättivaippakin mahtui niihin.

Otin pari jättivaippaa sairaalasta mukaan (en minäkään tykkää sosialisoida yhteistä omaisuutta, mutta kun ei niin isoja siteitä myydä :( ), mutta kotiin en ollut tajunnut varata riittävän isoja siteitä. Ne ä-pakkauksen siteet ei alkupäivinä riittäneet mihinkään, vaan piti olla kaikkein extra-super-hyper-gigasuurimpia yösiteitä.

Korvatulppia en vauvan takia halunnut käyttää, siis että kuulisin vauvan äänet.

Meikkaamisesta pakko vielä kommentoida, että meitsi meikkasi synnytyssaliinkin mennessäni :). Voitte arvata, meikkasinko myös muuten sairaalassa :). (miksi en meikkaisi sairaalassa, kun meikkaan muutenkin, se 5 min ei ole keneltäkään pois)

 
f
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jj:
Alkuperäinen kirjoittaja 2x synnärillä ollut:
Sairaalassa kannattaa mun mielestä pitää sairaalan vaatteita, vaikka ne ei mitään muotiluomuksia olekaan. Jälkivuoto on yllättävän kovaa, itselläni meni päivässä pari kolmekin vaatekertaa pyykkiin. Omat vaatteet vasta lähtiessä.
Hei!
Onko jälkivuoto yhtä kovaa myös sektion jälkeen? ihan uteliaisuudesta kysyn.. ?
onko kellään kokemusta?[/quote

Ei tainnu olla...
On. Samanlaista ku alatiesynnytyksen jälkeen.
 
Tik
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla nyt tällä hetkellä sairaalakassissa odottamassa:

-vauvalle kotiutumisvaatteet
-itselle kotiutumisvaatteet
-tuttipullo, nan-purkki, tutti + tuttinauha
-pari harsoa
-iso karkkipussi + 3 trippiä
-hammasharja + tahna
-shampoo + hoitoaine
-digikamera + varaparistot
(-meikit, kasvojenpuhdistus aine, verkkarit + t-paita, puhelin + laturi tulossa vielä, hiusharja tietty)
Tyhmä kysyjmys ehkä, mutta miten (mihin) keitetty tutti kannattaa pakata, jotta se pysyy steriilinä? Ensimmäistä odotan ja sairaalakassin sisältöä mietin minäkin.
 
älä viitti
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Synnytys edessä :
Sama tyyppi joka tylytti ap:ta ketjun alkupäässä meikkaamisesta.. jollain on huono päivä ja purkaa sitä täällä. :( Onneksi muilta tulee hyviä neuvoja ja asiallisia vastauksia meille joiden ensikerta on vasta edessä.
Anteeksi mitä? Mä olen kertonut kuinka MÄ tein ja miltä MUSTA tuntuu. En mä ole kenenkään käskenyt tehdä samalla tavalla, en ole keneltäkään kieltänyt meikkaamista.

Kannattaa opetella lukemaan.
No nyt on pakko laittaa sun omasta tekstistä lainaus:
"Ja mitä järkiä meikata jos makaa sairaalassa??"

Tuossa on aika selvästi sanottu, että sun mielestä on järjetöntä meikata sairaalassa. Mitä järkeä = typerät niin tekee. Et oo joo kieltänyt, etkä ole käskenyt, mutta sen verran aikuinen varmaan olet, että ymmärsit kyllä vittuilevasi ja vähätteleväsi niitä, jotka haluavat meikata, vaikka äideiksi juuri tulivatkin.


Yhtä lailla voisi sanoa hiusten harjaamisesta, että mitä järkiä on harjata hiuksia sairaalassa. Eihän niitä sielä kukaan näe, eikä teidän tarvi näyttää nätiltä. Kaikki tietää että ootte just synnyttäny, niin miksette vaan rehellisesti näytäkin siltä; väsyneeltä, turvonneelta, kipeältä, sotkuiselta ja vertavuotavalta.
Älkää kohentako ulkonäköänne tai oloanne millään tavalla, sillä "Mitä järkiä siinä on". Teistä tuli äiti, niin onhan teillä nyt kai tärkeämpääkin tekemistä kuin itsestänne huolehtiminen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja älä viitti:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Synnytys edessä :
Sama tyyppi joka tylytti ap:ta ketjun alkupäässä meikkaamisesta.. jollain on huono päivä ja purkaa sitä täällä. :( Onneksi muilta tulee hyviä neuvoja ja asiallisia vastauksia meille joiden ensikerta on vasta edessä.
Anteeksi mitä? Mä olen kertonut kuinka MÄ tein ja miltä MUSTA tuntuu. En mä ole kenenkään käskenyt tehdä samalla tavalla, en ole keneltäkään kieltänyt meikkaamista.

Kannattaa opetella lukemaan.
No nyt on pakko laittaa sun omasta tekstistä lainaus:
"Ja mitä järkiä meikata jos makaa sairaalassa??"

Tuossa on aika selvästi sanottu, että sun mielestä on järjetöntä meikata sairaalassa. Mitä järkeä = typerät niin tekee. Et oo joo kieltänyt, etkä ole käskenyt, mutta sen verran aikuinen varmaan olet, että ymmärsit kyllä vittuilevasi ja vähätteleväsi niitä, jotka haluavat meikata, vaikka äideiksi juuri tulivatkin.


Yhtä lailla voisi sanoa hiusten harjaamisesta, että mitä järkiä on harjata hiuksia sairaalassa. Eihän niitä sielä kukaan näe, eikä teidän tarvi näyttää nätiltä. Kaikki tietää että ootte just synnyttäny, niin miksette vaan rehellisesti näytäkin siltä; väsyneeltä, turvonneelta, kipeältä, sotkuiselta ja vertavuotavalta.
Älkää kohentako ulkonäköänne tai oloanne millään tavalla, sillä "Mitä järkiä siinä on". Teistä tuli äiti, niin onhan teillä nyt kai tärkeämpääkin tekemistä kuin itsestänne huolehtiminen.
Aivan sama mitä sä luulet tietäväsi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tik:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla nyt tällä hetkellä sairaalakassissa odottamassa:

-vauvalle kotiutumisvaatteet
-itselle kotiutumisvaatteet
-tuttipullo, nan-purkki, tutti + tuttinauha
-pari harsoa
-iso karkkipussi + 3 trippiä
-hammasharja + tahna
-shampoo + hoitoaine
-digikamera + varaparistot
(-meikit, kasvojenpuhdistus aine, verkkarit + t-paita, puhelin + laturi tulossa vielä, hiusharja tietty)
Tyhmä kysyjmys ehkä, mutta miten (mihin) keitetty tutti kannattaa pakata, jotta se pysyy steriilinä? Ensimmäistä odotan ja sairaalakassin sisältöä mietin minäkin.
Toinen tyhmä kysymys, miksi ihmeessä tuttipullo ja korviketta sairaalaan mukaan? (tai edes tuttia, mut se nyt ehkä vielä menee)
 
palma
Alkuperäinen kirjoittaja Tik:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla nyt tällä hetkellä sairaalakassissa odottamassa:

-vauvalle kotiutumisvaatteet
-itselle kotiutumisvaatteet
-tuttipullo, nan-purkki, tutti + tuttinauha
-pari harsoa
-iso karkkipussi + 3 trippiä
-hammasharja + tahna
-shampoo + hoitoaine
-digikamera + varaparistot
(-meikit, kasvojenpuhdistus aine, verkkarit + t-paita, puhelin + laturi tulossa vielä, hiusharja tietty)
Tyhmä kysyjmys ehkä, mutta miten (mihin) keitetty tutti kannattaa pakata, jotta se pysyy steriilinä? Ensimmäistä odotan ja sairaalakassin sisältöä mietin minäkin.
Mua kiinnostaisi, miksi se tutti ylipäätään pitää keittää? Eikö pesu riitä? Suositteleeko valmistajat keittämistä?
 
ap
Lähdin eilen illalla jo nukkuun niin nyt lueskelin sen jälkeen tulleet kommentit. Siis en mä tietty stringejä sitten jälkivuodon aikana aio käyttää :p Mut sellaisia normi pikkareita tarkoitin, mitä käyttää menkkojen aikaan kun tarvii sidettä. Ja sellaiset käsittääkseni on sit ihan ok. Uhraan noi huonoimmat, niin voin heittää sit ihan vaikka roskiinkin, jos pahasti sotkee.

En taida enää rintsikka ostoksille päästä, joten toivon, et mahtuu nämä seppälän, missä on hieman tilaa kuitenkin. Jos ei mahdu, niin sitten oon ilman kotiin asti :)

Joku kysyi, miten aikaisin pakannut sairaalakassia... Mulla nyt rv 36 huomenna täyteen ja oon aikalailla siis pakannut sen valmiiks. Lähinnä siks ku ennustettu ennenaikaista vauvaa. Mut täl viikol siis pakkaillut
 
Tik
Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Alkuperäinen kirjoittaja Tik:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla nyt tällä hetkellä sairaalakassissa odottamassa:

-vauvalle kotiutumisvaatteet
-itselle kotiutumisvaatteet
-tuttipullo, nan-purkki, tutti + tuttinauha
-pari harsoa
-iso karkkipussi + 3 trippiä
-hammasharja + tahna
-shampoo + hoitoaine
-digikamera + varaparistot
(-meikit, kasvojenpuhdistus aine, verkkarit + t-paita, puhelin + laturi tulossa vielä, hiusharja tietty)
Tyhmä kysyjmys ehkä, mutta miten (mihin) keitetty tutti kannattaa pakata, jotta se pysyy steriilinä? Ensimmäistä odotan ja sairaalakassin sisältöä mietin minäkin.
Mua kiinnostaisi, miksi se tutti ylipäätään pitää keittää? Eikö pesu riitä? Suositteleeko valmistajat keittämistä?
Ap taisi mainita tutin keittämisestä ja muistelen itsekin lukeneeni jostain että tutti pitäisi keittää ennen käyttöönottoa. Voin olla väärässä. Mutta pitäähän tuttipullotkin steriloida!?

Ja olisi tosiaan kiva tietää, miten tutti kannattaa pakata jos sellaisen aikoo ottaa mukaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Tik:
Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Alkuperäinen kirjoittaja Tik:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla nyt tällä hetkellä sairaalakassissa odottamassa:

-vauvalle kotiutumisvaatteet
-itselle kotiutumisvaatteet
-tuttipullo, nan-purkki, tutti + tuttinauha
-pari harsoa
-iso karkkipussi + 3 trippiä
-hammasharja + tahna
-shampoo + hoitoaine
-digikamera + varaparistot
(-meikit, kasvojenpuhdistus aine, verkkarit + t-paita, puhelin + laturi tulossa vielä, hiusharja tietty)
Tyhmä kysyjmys ehkä, mutta miten (mihin) keitetty tutti kannattaa pakata, jotta se pysyy steriilinä? Ensimmäistä odotan ja sairaalakassin sisältöä mietin minäkin.
Mua kiinnostaisi, miksi se tutti ylipäätään pitää keittää? Eikö pesu riitä? Suositteleeko valmistajat keittämistä?
Ap taisi mainita tutin keittämisestä ja muistelen itsekin lukeneeni jostain että tutti pitäisi keittää ennen käyttöönottoa. Voin olla väärässä. Mutta pitäähän tuttipullotkin steriloida!?

Ja olisi tosiaan kiva tietää, miten tutti kannattaa pakata jos sellaisen aikoo ottaa mukaan.
Ainakin noissa mun ostamissa tuteissa ja pulloissa tuli ohjeena mukana et steriloidaan keittämällä runsaassa vedessä 5min. Ja tehtaan jäljiltä on hyvä steriloida, kun ei tiedä missä ovat pyörineet jne.

Laitoin pullon + tutin ihan vain muovipussiin koska tuleehan niihin sitten itsekin koskettua jatkossa. Ei tarvii nyt liian steriiliä olla:)

ja joku kysyi miksi tutti + pullo mukaan. Kotimatkaa varten otan mukaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
meikit mukaan synnyttämään :D
No miksen ottaisi? Kun meikkaan muutenkin, haluan lähteä kotiin ihmisen näköisenä. Jos en tosi huonossa kunnossa ole, niin haluan omaksi iloksi meikata sairaalassakin vähän. Tulee kotoisempi olo, kun ei tarvii naama valkoisena maata kaavut päällä.
joo kyllä mäki muuten meikkaan. mut ei olis tullu mieleenkään meikata sairaalassa. enpä usko et säkään sitä teet vaikka kuinka sanot. on siinä tärkeämpiäki asioita.
No kyllä minä ainakin meikkasin sairaalassa! ja pois lähtiessä tottakai.
 
OYS:ssa synnyttänyt
En nyt jaksanu koko ketjua lukea läpi, mutta eka sivun juttuihin lisäyksenä... mikäli synnytät OYS:ssa ota mukaan omat sisäkengät! Kenkiä ei ole sairaalan puolesta tarjolla ja lattiat ovat likaiset :/

 
hei
Älä nyt tuttia etukäteen hanki, vain jos pakko niin käytä. Siitä on hankala päästä eroon ja lisää yöheräilyjä (ja saattaa heikentää maidontuotantoa, jos vauvalla on imememisen tarve sen kuuluu imeä rintaa eikä tuttia!)
 
ap
Harmi, ku mulla ei oikein ole mitään sisäkenkiä :/ En viitsis sairaalareissun takia hankkiakaan. Crocsit toki, mut käytetty ulkona niin likaisemmat vaikka pesisi.

Ja kyllä meidän vauva saa tuttia imeä jos tahtoo :) En oo aina vierellä rintaa antamassa, kun joudun olemaan vauvasta välillä erossa
 

Yhteistyössä